Merhum Seyyid Kutub ve Cübbeli....

Ahter

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Beğeniler
185
Puanları
0
#1
Cübbeli : "Seyyid Kutub ehl-i sünnet değildir demiyoruz. Seyyid Kutub alim değildi. Fizilail Kuran romanvari bir kitaptır. Kalkıp Ebabil kuşlarına mikrop dersen, milletin anlamayacağı yerlerde kendine göre mantıksal yorumlar getirirsen bu tefsir olmaz, roman olur. İlmî olmadığı için yanlış görüşleri vardır." [1]

sözleri, Cübbelinin Fizilali okumadan kulaktan dolma bilgilerle! İslam Şehidi Seyyid Kutubu (iftira) doğru olmayacak bir şekilde tenkid diyemiyoruz, karalamıştır..Bu durum Cübbelinin ilmi güvenirliğinin hangi seviyelerde olduğunu gözirler önüne seriyor..Bu konuyu bir kaç defa zikretmemizin sebebi, cübbelinin bu karalamasından dolayı merhum şehidden özür dilememesi olmuştur..Özür dileyinceye kadar bu konuyu gündeme taşımak görevimiz olacaktır!!!

Şimdi kısaca Merhum İslam şehidi bu konuda ne demiş ortaya koyalım..Sonra video dan dinleyelim cübbelinin dediği nerede, şehidin dediği nerede....


eynes sera mines süreyya


'''' “Ayet-i kerimede geçen “Ebabil” sürüler, topluluklar, demektir. ”Siccil” ise Farsça bir kelimedir. iki kelimeden, taş ve çamur kelimelerinden ya da çamura bulanmış taş kelimelerinden oluşmaktadır. ”Asf” ise ağacın kuru yaprağıdır. Böcekler onu yiyip parçaladığı anda ya da hayvanlar onu yiyip çiğneyip, öğüttüğündeki halini anlatmaktadır. Bu ifade, sürü sürü kuşların onlara attıkları bu taşların onların bedenlerini nasıl paramparça ettiklerini somut bir şekilde ortaya koymaktadır. Bu olayı, onların çiçek veya kızamık hastalıkları ile helak edilirken ki hallerinin tasviridir şeklinde tevil etme zaruriyeti yoktur.”[2]

“Bundan başka bizim söyleyebileceğimiz bir şey yok, bizim ictihad yapma alanımız bu kadarla sınırlıdır. Bu yüzden biz Kur’an’ı tefsir ederken, buna benzer gayba ilişkin tüm olayları belirgin bir şekilde yorumlamak ve bu gayb alemlerinden maddi hareketi inkâr etmek yöntemine başvuran Şeyh Muhammed Abduh ekolünün bu yaklaşımını uygun görmüyoruz. Nitekim bu ekolden olan Reşit Rıza da bu yönteme başvurmaktadır.”[3]


“Aynı şekilde şeytanın yaptığını sırf müşriklerin ruhlarına karışmak şeklinde tefsir etmek de bu ekolün başvurduğu bir yöntemdir. Şeyh Muhammed Abduh’un Amme cüz’ü tefsirinde “Ebabil kuşlarını” çiçek mikrobu olarak tefsir etmesi de buna örnektir. Bütün bu çabalar, gayba ilişkin nassları yorumlamada aşırıya kaçmanın belirtisidir. Oysa bu tür- bir yoruma gerek de yoktur. Çünkü sözlerin açık anlamını engelleyen herhangi bir şey sözkonusu değildir. Yapılacak tek şey açık bir işaret olmadığı sürece ayrıntıya girmeden nassların ifade ettikleriyle yetinmektir… İşte bizim bu tür konularda başvurduğumuz yöntem budur.”[4]


Nakillerden de anlaşılacağı üzere, Cübbeli Ahmet Hoca’nın bahsettiği Ebabil kuşlarının mikrop olarak nitelendirilmesi şeklindeki görüş Seyyid Kutub’a değil, Muhammed Abduh’a aittir. Hocamız (!) Fizilail Kuran’ı açıp okuma zahmetinde bulunsaydı, Seyyid Kutub’un Muhammed Abduh’un görüşünü tenkit ettiğini görecekti. Kendisinin hatada ısrar etmeyecek yapıda olduğunu düşünüyoruz ve görüşünü tashih etmesini bekliyoruz. Muhammed Abduh’un görüşlerinin tenkidi için Elmalılı Hamdi Yazır’ın tefsirine bakılabilir.[5]


Dipnotlar
1. http://www.facebook.com/video/video.php?v=1214971261490
2. Fizilâil Kuran, Fil Suresi Tefsiri
3. Fizilâil Kuran, Enfâl Suresi Tefsiri
4. Fizilâil Kuran, Enfâl Suresi Tefsiri
5. Hak Dini Kuran Dili, s. 84,87
 

Verda

Gales
Yönetici
Süper Moderatör
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,920
Beğeniler
997
Puanları
113
#2
Linke ulaşılamıyor..
 

Ahter

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Beğeniler
185
Puanları
0
#3

hirahos

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,904
Beğeniler
471
Puanları
0
Yaş
49
#4
Biz, Seyyid Kutup'u bizzat okuduk ve yanlışlarını bizzat gözlerimizle tespit ettik... Şehiddir deyi yanlışlıklarını da kabul edelim diyemiyoruz. Çünkü, inşalllah o şehiddir ama senin itikadını bozarsa sen kendini nerde bulursun, onu düşün.

Günahın tevbesi, affı, şefaati var ama Allah korusun itikad kaymasının ahırette düzelmesi ancak Cehennem iledir. Karpuz alırken 5-10 kere tapışlayıp olgununu almaya aklımız var da itikadımızı düzgün tutmaya niye aklımız ermesin... :)

Fi emanillah.
 

Verda

Gales
Yönetici
Süper Moderatör
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,920
Beğeniler
997
Puanları
113
#5
Ahter teşekkür ederim. Konuşmayı dinledim tam bir komedi. En azından takipçilerinin "mesnetsiz" eleştiriyi görüp Cübbeli'ye karşı daha dikkatli olmaları gerçeği ortaya serilmiş..
 

çelebiler

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,135
Beğeniler
109
Puanları
63
#6
Biz, Seyyid Kutup'u bizzat okuduk ve yanlışlarını bizzat gözlerimizle tespit ettik... Şehiddir deyi yanlışlıklarını da kabul edelim diyemiyoruz. Çünkü, inşalllah o şehiddir ama senin itikadını bozarsa sen kendini nerde bulursun, onu düşün.

Günahın tevbesi, affı, şefaati var ama Allah korusun itikad kaymasının ahırette düzelmesi ancak Cehennem iledir. Karpuz alırken 5-10 kere tapışlayıp olgununu almaya aklımız var da itikadımızı düzgün tutmaya niye aklımız ermesin... :)

Fi emanillah.
Şefaate inanıyorsun,başkasının itikat kaymasından bahsediyorsun.
 

dostluk

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Beğeniler
304
Puanları
83
Yaş
45
#7
seyyit kutupta şefaati inkar etmiyor..sebe suresi 23 tevsirini fiizilil kurandan okuyun ..ayynen alıntıladığım aşagıdaki yazıyı okuyacaksınız..


23- Allah katında O'nun izin verdiği kimseler dışında hiç kimse şefaat, aracılık edemez. Bu konuda izin bekleyenlerin yüreklerini ürperten korku yatıştırılınca biribirlerine "Rabb'iniz ne dedi?" diye sorarlar. Cevap verenler "O gerçeği söyledi, O yüce ve büyüktür" derler.Evet, ayetin baş tarafını bir daha okuyalım:


"Allah katında O'nun izin verdiği kimseler dışında hiç kimse şefaat, aracılık edemez."


Demek ki, aracılık (şefaat) yüce Allah'ın iznine bağlıdır. Yüce Allah da kendisine inanmayanlara, O'nun merhametine lâyık olmayanlara aracılık edilmesine izin vermez.

Müşrikleri ise kendileri hakkında ilke olarak aracılık izni verilmeye lâyık değildirler. Buna göre böyle bir izin ne meleklere ve ne de diğer aracılık edebilecek kimselere verilmez.




 

çelebiler

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,135
Beğeniler
109
Puanları
63
#8
seyyit kutupta şefaati inkar etmiyor..sebe suresi 23 tevsirini fiizilil kurandan okuyun ..ayynen alıntıladığım aşagıdaki yazıyı okuyacaksınız..


23- Allah katında O'nun izin verdiği kimseler dışında hiç kimse şefaat, aracılık edemez. Bu konuda izin bekleyenlerin yüreklerini ürperten korku yatıştırılınca biribirlerine "Rabb'iniz ne dedi?" diye sorarlar. Cevap verenler "O gerçeği söyledi, O yüce ve büyüktür" derler.Evet, ayetin baş tarafını bir daha okuyalım:


"Allah katında O'nun izin verdiği kimseler dışında hiç kimse şefaat, aracılık edemez."


Demek ki, aracılık (şefaat) yüce Allah'ın iznine bağlıdır. Yüce Allah da kendisine inanmayanlara, O'nun merhametine lâyık olmayanlara aracılık edilmesine izin vermez.

Müşrikleri ise kendileri hakkında ilke olarak aracılık izni verilmeye lâyık değildirler. Buna göre böyle bir izin ne meleklere ve ne de diğer aracılık edebilecek kimselere verilmez.




Allah'ı izin verdiğine dair bir bilgi var mı?
 

dostluk

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Beğeniler
304
Puanları
83
Yaş
45
#9
Allah kime izin verir kime vermez bilemem..ben şefaate layıkmıyım onuda bilemem..tek yapabileeğim Allahın farzlarını vaciplerini yapmak haramlarından kaçmak rabbim son nefesimizde kuran iman nasip eyylesin..

Konuyu iyi kavrayabilmemiz için Enbiya suresi 28. Ayeti de kavramamız gerekir. “Allah onların geçmişini de geleceğini de bilir. Onlar ancak Allah’ın razı olduğu kimseye şefaat edebilirler. Onlar Allah’ın korkusundan titrerler.”
Yani şefaat edenler Allah’ın izni ile şefaat edebilecekleri gibi şefaat edebilecekleri kimseler de Allah’ın izin verdikleri olmalıdır. Velhâsıl kelam, sözü iyi anlamak, yalnız RABB’e kul olmak zorundayız. Çevremizin iyi kimseler olması bizim için hem dünya hem de ahirette fayda sağlayabilir.
 

Ahter

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Beğeniler
185
Puanları
0
#10
Burada genel bir seyyid kutub değerlendirmesi yapmadık..İsteyenler, tüm kitablarını okumaları şartıyla yapabilir..Biz sadece Cübbelinin ilgili videodaki yanlışlarına dikkat çekt,k.Konuyla ilgili yazılar olursa bizde dahil oluruz...Diğer değerlendirmelere cevab vermiyıoruz..
 

çelebiler

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,135
Beğeniler
109
Puanları
63
#11
Burada genel bir seyyid kutub değerlendirmesi yapmadık..İsteyenler, tüm kitablarını okumaları şartıyla yapabilir..Biz sadece Cübbelinin ilgili videodaki yanlışlarına dikkat çekt,k.Konuyla ilgili yazılar olursa bizde dahil oluruz...Diğer değerlendirmelere cevab vermiyıoruz..
Allah aşkına hiç cüppeli,Seyyid Kutub'un yanında ismi anılacak adam mı?Bırakın cüppeli ne dese desin kimin umurunda?
 

çelebiler

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,135
Beğeniler
109
Puanları
63
#12
Allah kime izin verir kime vermez bilemem..ben şefaate layıkmıyım onuda bilemem..tek yapabileeğim Allahın farzlarını vaciplerini yapmak haramlarından kaçmak rabbim son nefesimizde kuran iman nasip eyylesin..

Konuyu iyi kavrayabilmemiz için Enbiya suresi 28. Ayeti de kavramamız gerekir. “Allah onların geçmişini de geleceğini de bilir. Onlar ancak Allah’ın razı olduğu kimseye şefaat edebilirler. Onlar Allah’ın korkusundan titrerler.”
Yani şefaat edenler Allah’ın izni ile şefaat edebilecekleri gibi şefaat edebilecekleri kimseler de Allah’ın izin verdikleri olmalıdır. Velhâsıl kelam, sözü iyi anlamak, yalnız RABB’e kul olmak zorundayız. Çevremizin iyi kimseler olması bizim için hem dünya hem de ahirette fayda sağlayabilir.
İsterseniz bir de bu konuya bakın.
http://www.ihvanforum.org/showthread.php?146757-Şefaat-putperestliğin-temel-itikadıdır&highlight=
 

Yetim

Kısıtlı Erişim
İhvan Üyesi
Katılım
20 Tem 2007
Mesajlar
2,704
Beğeniler
22
Puanları
0
Yaş
39
#13
Allah aşkına hiç cüppeli,Seyyid Kutub'un yanında ismi anılacak adam mı?Bırakın cüppeli ne dese desin kimin umurunda?

Öyle seyyid kutup cübbeli hocanın değil piramitlerin yanında anılması lazım seyid Kutuba birazcık azıcık saygım vardı s.kutuba değer verenleri yüzünden onunda sizin gibiler yok etti bende
 

Ahter

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Beğeniler
185
Puanları
0
#15
Açtığım konuda Cübbelinin , Merhum İslam şehidi Seyyıd Kutub'a ait olmayan sözleri Seyyid Kutuba izafe etmesini tenkid ettik...Cübbelinin sanki seyyid kutubun kitablarını özellikle fizilali okumuş gibi bu tefsir hakkında ettiği lakırdıların Seyyid Kutubla alakasızlığını şehidin tefsirinden alıntı yaparak ispatladık...Şimdi sıra cübbelide...ÖZÜR DİLEMESİNİ bekliyoruz..
 

Verda

Gales
Yönetici
Süper Moderatör
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,920
Beğeniler
997
Puanları
113
#16
Öyle seyyid kutup cübbeli hocanın değil piramitlerin yanında anılması lazım seyid Kutuba birazcık azıcık saygım vardı s.kutuba değer verenleri yüzünden onunda sizin gibiler yok etti bende
Başkalarına göre hareket etmemeyi öğrenmelisiniz..
 

HTML

Üst