Cübbeli : "Seyyid Kutub ehl-i sünnet değildir demiyoruz. Seyyid Kutub alim değildi. Fizilail Kuran romanvari bir kitaptır. Kalkıp Ebabil kuşlarına mikrop dersen, milletin anlamayacağı yerlerde kendine göre mantıksal yorumlar getirirsen bu tefsir olmaz, roman olur. İlmî olmadığı için yanlış görüşleri vardır." [1]
sözleri, Cübbelinin Fizilali okumadan kulaktan dolma bilgilerle! İslam Şehidi Seyyid Kutubu (iftira) doğru olmayacak bir şekilde tenkid diyemiyoruz, karalamıştır..Bu durum Cübbelinin ilmi güvenirliğinin hangi seviyelerde olduğunu gözirler önüne seriyor..Bu konuyu bir kaç defa zikretmemizin sebebi, cübbelinin bu karalamasından dolayı merhum şehidden özür dilememesi olmuştur..Özür dileyinceye kadar bu konuyu gündeme taşımak görevimiz olacaktır!!!
Şimdi kısaca Merhum İslam şehidi bu konuda ne demiş ortaya koyalım..Sonra video dan dinleyelim cübbelinin dediği nerede, şehidin dediği nerede....
eynes sera mines süreyya
'''' “Ayet-i kerimede geçen “Ebabil” sürüler, topluluklar, demektir. ”Siccil” ise Farsça bir kelimedir. iki kelimeden, taş ve çamur kelimelerinden ya da çamura bulanmış taş kelimelerinden oluşmaktadır. ”Asf” ise ağacın kuru yaprağıdır. Böcekler onu yiyip parçaladığı anda ya da hayvanlar onu yiyip çiğneyip, öğüttüğündeki halini anlatmaktadır. Bu ifade, sürü sürü kuşların onlara attıkları bu taşların onların bedenlerini nasıl paramparça ettiklerini somut bir şekilde ortaya koymaktadır. Bu olayı, onların çiçek veya kızamık hastalıkları ile helak edilirken ki hallerinin tasviridir şeklinde tevil etme zaruriyeti yoktur.”[2]
“Bundan başka bizim söyleyebileceğimiz bir şey yok, bizim ictihad yapma alanımız bu kadarla sınırlıdır. Bu yüzden biz Kur’an’ı tefsir ederken, buna benzer gayba ilişkin tüm olayları belirgin bir şekilde yorumlamak ve bu gayb alemlerinden maddi hareketi inkâr etmek yöntemine başvuran Şeyh Muhammed Abduh ekolünün bu yaklaşımını uygun görmüyoruz. Nitekim bu ekolden olan Reşit Rıza da bu yönteme başvurmaktadır.”[3]
“Aynı şekilde şeytanın yaptığını sırf müşriklerin ruhlarına karışmak şeklinde tefsir etmek de bu ekolün başvurduğu bir yöntemdir. Şeyh Muhammed Abduh’un Amme cüz’ü tefsirinde “Ebabil kuşlarını” çiçek mikrobu olarak tefsir etmesi de buna örnektir. Bütün bu çabalar, gayba ilişkin nassları yorumlamada aşırıya kaçmanın belirtisidir. Oysa bu tür- bir yoruma gerek de yoktur. Çünkü sözlerin açık anlamını engelleyen herhangi bir şey sözkonusu değildir. Yapılacak tek şey açık bir işaret olmadığı sürece ayrıntıya girmeden nassların ifade ettikleriyle yetinmektir… İşte bizim bu tür konularda başvurduğumuz yöntem budur.”[4]
Nakillerden de anlaşılacağı üzere, Cübbeli Ahmet Hoca’nın bahsettiği Ebabil kuşlarının mikrop olarak nitelendirilmesi şeklindeki görüş Seyyid Kutub’a değil, Muhammed Abduh’a aittir. Hocamız (!) Fizilail Kuran’ı açıp okuma zahmetinde bulunsaydı, Seyyid Kutub’un Muhammed Abduh’un görüşünü tenkit ettiğini görecekti. Kendisinin hatada ısrar etmeyecek yapıda olduğunu düşünüyoruz ve görüşünü tashih etmesini bekliyoruz. Muhammed Abduh’un görüşlerinin tenkidi için Elmalılı Hamdi Yazır’ın tefsirine bakılabilir.[5]
Dipnotlar
1. http://www.facebook.com/video/video.php?v=1214971261490
2. Fizilâil Kuran, Fil Suresi Tefsiri
3. Fizilâil Kuran, Enfâl Suresi Tefsiri
4. Fizilâil Kuran, Enfâl Suresi Tefsiri
5. Hak Dini Kuran Dili, s. 84,87
sözleri, Cübbelinin Fizilali okumadan kulaktan dolma bilgilerle! İslam Şehidi Seyyid Kutubu (iftira) doğru olmayacak bir şekilde tenkid diyemiyoruz, karalamıştır..Bu durum Cübbelinin ilmi güvenirliğinin hangi seviyelerde olduğunu gözirler önüne seriyor..Bu konuyu bir kaç defa zikretmemizin sebebi, cübbelinin bu karalamasından dolayı merhum şehidden özür dilememesi olmuştur..Özür dileyinceye kadar bu konuyu gündeme taşımak görevimiz olacaktır!!!
Şimdi kısaca Merhum İslam şehidi bu konuda ne demiş ortaya koyalım..Sonra video dan dinleyelim cübbelinin dediği nerede, şehidin dediği nerede....
eynes sera mines süreyya
'''' “Ayet-i kerimede geçen “Ebabil” sürüler, topluluklar, demektir. ”Siccil” ise Farsça bir kelimedir. iki kelimeden, taş ve çamur kelimelerinden ya da çamura bulanmış taş kelimelerinden oluşmaktadır. ”Asf” ise ağacın kuru yaprağıdır. Böcekler onu yiyip parçaladığı anda ya da hayvanlar onu yiyip çiğneyip, öğüttüğündeki halini anlatmaktadır. Bu ifade, sürü sürü kuşların onlara attıkları bu taşların onların bedenlerini nasıl paramparça ettiklerini somut bir şekilde ortaya koymaktadır. Bu olayı, onların çiçek veya kızamık hastalıkları ile helak edilirken ki hallerinin tasviridir şeklinde tevil etme zaruriyeti yoktur.”[2]
“Bundan başka bizim söyleyebileceğimiz bir şey yok, bizim ictihad yapma alanımız bu kadarla sınırlıdır. Bu yüzden biz Kur’an’ı tefsir ederken, buna benzer gayba ilişkin tüm olayları belirgin bir şekilde yorumlamak ve bu gayb alemlerinden maddi hareketi inkâr etmek yöntemine başvuran Şeyh Muhammed Abduh ekolünün bu yaklaşımını uygun görmüyoruz. Nitekim bu ekolden olan Reşit Rıza da bu yönteme başvurmaktadır.”[3]
“Aynı şekilde şeytanın yaptığını sırf müşriklerin ruhlarına karışmak şeklinde tefsir etmek de bu ekolün başvurduğu bir yöntemdir. Şeyh Muhammed Abduh’un Amme cüz’ü tefsirinde “Ebabil kuşlarını” çiçek mikrobu olarak tefsir etmesi de buna örnektir. Bütün bu çabalar, gayba ilişkin nassları yorumlamada aşırıya kaçmanın belirtisidir. Oysa bu tür- bir yoruma gerek de yoktur. Çünkü sözlerin açık anlamını engelleyen herhangi bir şey sözkonusu değildir. Yapılacak tek şey açık bir işaret olmadığı sürece ayrıntıya girmeden nassların ifade ettikleriyle yetinmektir… İşte bizim bu tür konularda başvurduğumuz yöntem budur.”[4]
Nakillerden de anlaşılacağı üzere, Cübbeli Ahmet Hoca’nın bahsettiği Ebabil kuşlarının mikrop olarak nitelendirilmesi şeklindeki görüş Seyyid Kutub’a değil, Muhammed Abduh’a aittir. Hocamız (!) Fizilail Kuran’ı açıp okuma zahmetinde bulunsaydı, Seyyid Kutub’un Muhammed Abduh’un görüşünü tenkit ettiğini görecekti. Kendisinin hatada ısrar etmeyecek yapıda olduğunu düşünüyoruz ve görüşünü tashih etmesini bekliyoruz. Muhammed Abduh’un görüşlerinin tenkidi için Elmalılı Hamdi Yazır’ın tefsirine bakılabilir.[5]
Dipnotlar
1. http://www.facebook.com/video/video.php?v=1214971261490
2. Fizilâil Kuran, Fil Suresi Tefsiri
3. Fizilâil Kuran, Enfâl Suresi Tefsiri
4. Fizilâil Kuran, Enfâl Suresi Tefsiri
5. Hak Dini Kuran Dili, s. 84,87