Mektûbât-ı Rabbânî Köşesi...

cemaliii

Kıdemli Üye
Katılım
24 Ağu 2009
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
982
Puanları
113
Nakşilerin durumu gerçekten farklıdır bu yol Allah götüren en kısa ve en kestirme yoldur

yapmayın lütfen. yolun kısalığı uzunluğu tarikatlara göre değil,salikin istidadına göre değişir.

yoksa nakşiler uçak,diğer tarikatlar kağnı arabası değildir.
 

cemaliii

Kıdemli Üye
Katılım
24 Ağu 2009
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
982
Puanları
113
(...)

Bu tarikatta son, başlangıca katılmıştır. Hâce Bahauddin Nakşibend (k.s); "Biz sonu başlangıca kattık" der.

nakşibendi hazretlerinin bu sözü şu manaya gelmektedir. tasavvufu-seyri sulüku bir daireye teşbih edecek olursak,dairenin başlangıcıyla bitiş noktası aynı yerde birleşir. demek istediği budur.

zaten hallacın tasavvufun başında olupda,kimilerince sonunda zannedilmesi bundan kaynaklanır.

bu arada girdap kardeşin ilk mesajındaki imamı rabbaninin aşağıdaki sözüde şerbet şekerdir,ilaçtır.imzamı atarım

Eğer şöyle denirse; başkalarının sonu, bunların başlangıcı ise, sonları nasıldır? Nitekim başkalarının sonu Şânı Yüce Hakk'a ermektir. Buna göre bu tarikatın mensuplarının Hak'tan öte sonları nereye varmaktır? Kuşkusuz "âbâdan öte köy yoktur!" sözü meşhurdur.
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
Niyet hayır akibet hayır. Mühim olan yola düzgün bir niyetle girmek. Ondan sonra yol bitmeden de vafet etsek, Rabbimiz inşaallah bitirenlerden kabul eder. Başındaki de sonda olur o zaman.
 

islamveinsan

Doçent
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,360
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Suvas
..........mesela nurcular ise bir gül koklarlar mest olurken, Nakşiler gül bahçesindedirler. Çünkü Nakşilerin amacı Allaha çıkarsız, makam sevdası olmadan sırf Allah için ona kavuşma isteğidir. Bu talepten dolayıdır ki rabbimiz byolun yolcularına da böyle güzellikler ihsan buyuruyor.

1- Bu söz yüzlerce Nurcu kardeşimizi zan altında bırakır daha dikkat kesilmelidir.
2- Bugün nurcularla nursuzlar karışmıştır. Sözünüz maksadını aşmaktadır.
3- Allah a çıkarsız ulaşmaya çalışan Nakşilerin aralara derelere Şeyhler Mürşidler koymaları bir çıkar ilişkisi olarak değerlendirilebilir mi ?
4- Biz ulaştık siz dolaştınız gibi bir söz doğruları bir kişiye mi toplar
?
Soru çok da sorun çoğalmasın diye bu kadarla iktifa ettim.
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
Yine kendisini, sözlerini, ilmini bir şey zanneden bir tip :)

Zannediyor ki tüm mürşidi kamilleri iptal edebilecek.
 

cemaliii

Kıdemli Üye
Katılım
24 Ağu 2009
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
982
Puanları
113


3- Allah a çıkarsız ulaşmaya çalışan Nakşilerin aralara derelere Şeyhler Mürşidler koymaları bir çıkar ilişkisi olarak değerlendirilebilir mi ?

mürşitsiz ulaşılmaz zaten.tasavvufla ilgili bilginiz yoksa lütfen salgaraya yazmayın.mürşitsiz tarikat gösterin o vakit.
kişinin mürşitsiz varabileceği son durak nefsi mülhimedir.burası mürşitsiz geçilemez.
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Nur cemaati, bir Tarikat değildir. O nedenle, herhangi bir cemaat yaptıklarıyla ne kadar yol alabilirse, nurcular da o kadar...

Manevi yolculuk, hakiki iman ve hakiki İslam içinse, yani Gabe Gavseyn makamına kadar olan yolculuk için ancak ve ancak kamil-mükemmil bir Kılavuza (mürşide) ihtiyaç vardır.

Bunun da iki yolu-yöntemi var: Cehri zikir-nefsi terbiye yolu. Hafi zikir-muhabbet yolu. İlki önce nefse (heva ve hevese) muhalefet eder sonra aşka ulaşır. İkincisi önce aşka ulaşır sonra nefse muhalefet eder. Usül ve yöntem farklıdır ama aynı hedefe çıkarlar. Nakşiler ikinci usulü; Kadiri, Halveti, Celveti, Şazeli vs. ilk usulü kabul etmişlerdir.

Fi emanillah. Dua ediniz.
 

veri

Yasaklı
Katılım
8 Kas 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
661
Puanları
0
ya başka yolu varsa
mürşidsiz yol alınabiliyorsa

mürşidli yol kolay yoldur. tavsiye edilir
ama mürşidsiz olmaz demeyin lütfen
 

cemaliii

Kıdemli Üye
Katılım
24 Ağu 2009
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
982
Puanları
113
ya başka yolu varsa
mürşidsiz yol alınabiliyorsa

mürşidli yol kolay yoldur. tavsiye edilir
ama mürşidsiz olmaz demeyin lütfen

mürşidsiz müslüman olamazsınız demiyoruz.
tasavvuftaki mutmainnne makamına gelemezsiniz diyoruz.
ben geleni görmedim.
 

PUTKIRAN

Kıdemli Üye
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
3,228
Tepkime puanı
189
Puanları
0
Konum
Ankara
mürşitsiz ulaşılmaz zaten.tasavvufla ilgili bilginiz yoksa lütfen salgaraya yazmayın.mürşitsiz tarikat gösterin o vakit.
kişinin mürşitsiz varabileceği son durak nefsi mülhimedir.burası mürşitsiz geçilemez.

Nasıl din peygambersiz olmazsa tarikatta mürşidsiz olmaz mı diyorsunuz?
 

cemaliii

Kıdemli Üye
Katılım
24 Ağu 2009
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
982
Puanları
113


Nasıl din peygambersiz olmazsa tarikatta mürşidsiz olmaz mı diyorsunuz?

sana tşk ediyorum putkıran.daha kısa açık net ifade etmemi sağladın.

evet,aynen öyle diyorum.kime diyorum "Allah a çıkarsız ulaşmaya çalışan Nakşilerin aralara derelere Şeyhler Mürşidler koymaları bir çıkar ilişkisi olarak değerlendirilebilir mi ?"""" bu sözü söyleyen islamveinsan adlı arkadaşa diyorum

mürşitsiz tarikat gören beri gelsin...
 

PUTKIRAN

Kıdemli Üye
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
3,228
Tepkime puanı
189
Puanları
0
Konum
Ankara
evet,aynen öyle diyorum.
mürşitsiz tarikat gören beri gelsin.
Bende böyle düşünüyorum.
Tarikat yol demektir din de yol demektir.
Her iki yolun da kılavuzları var.
Hak yol islamdır ,islamın dışındaki bütün yollar batıldır.
 

cemaliii

Kıdemli Üye
Katılım
24 Ağu 2009
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
982
Puanları
113

Bende böyle düşünüyorum.
Tarikat yol demektir din de yol demektir.
Her iki yolun da kılavuzları var.
Hak yol islamdır ,islamın dışındaki bütün yollar batıldır.


biz senin gibi demiyoruz ama.
iki ayrı yol gördüğümüz yok.
mürşidler peygamberlerin varisleridir.
 

PUTKIRAN

Kıdemli Üye
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
3,228
Tepkime puanı
189
Puanları
0
Konum
Ankara
biz senin gibi demiyoruz ama.
iki ayrı yol gördüğümüz yok.
mürşidler peygamberlerin varisleridir.
Peygamberimizin varisleriyse neden ayrı bir isimle dolayısıya ayrı bir yol takip ediliyor.Peygamberimizin varisleri olsa hepsinin adı aynı olurdu,farkılık olmazdı.
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
cemalii kardeşim, Putkıran, veri, Itri gibi tarikat münkirlerine cevap vermenin lüzumsuz olduğunu düşünüyorum. Sadece laf dalaşı.. Üslubu ile adam gibi yazsalar cevap verilir ama böyle boş konuşmalar..

Din peygambersiz olmazmış, tarikat da şeyhsiz o zaman o da mı din diyecek kadar zekası olan biriyle muhatabsın. Takım da kaptansız olmaz, okul da öğretmensiz, mezhep imamsız, camii de imamsız olmaz.. Ne olacak şimdi hepsi ayrı bir din mi.. Saçma sapan sözler. Tarikatın savunulması yapılmaz, münkirler kendi pisliklerinde kalsın bize ne. Yazarım bir iki ki millet onların sahte gülüşüne kanmasın. Bugün senin şeyhine söven yarın seni bir kaşık suda boğar. Bilinsin münkirler o kadar. Yoksa ne halt ederlerse etsinler. Vakte yazık.
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
Şeyh dediğimiz zat da Allah dostlarının büyükleri oluyor yani. Düşünün bu zavallıların halini. Biri gelir bir laf söyler, aa üstadım ne güzel demiş der, biri gelir zaten üstad kabul etmez hiç bir dini alanda, biri gelir, nurcuların abuk sabuk sözlerini buraya taşır aşk edebiyat yapıp Allah aşıkları hakkında ne dediğini bilmez... Ara ki bulasın böylelerini. Arasan bulunmaz ama burada üç beş var, çok ses çıkarmak isterler. Ama buna nefesleri de yetmez, laf dalaşı...
 

cemaliii

Kıdemli Üye
Katılım
24 Ağu 2009
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
982
Puanları
113

Peygamberimizin varisleriyse neden ayrı bir isimle dolayısıya ayrı bir yol takip ediliyor.Peygamberimizin varisleri olsa hepsinin adı aynı olurdu,farkılık olmazdı.

....
talib kardeşin doğru uyarısı üzerine boş sorulara cevap vermeyeceğim.
verirsemde soru nispetinde saçma sorulara saçma cevaplar şeklinde olacak.
 
Üst