kuran kaç ayettir?6666 demeyin?

Tuncay ÖZ

Profesör
Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,566
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Konum
32
6236 bunu duymamıstım
ben 114 süre 6666 biliyodum yanlış biliyomusuz oysa

sağolun en önemli ayrıntı gözden kaçmıs

ben bide bizim imama sorayım kaç dicek merak ediyom art bi niyetim yok
sağlıcakla ve selamlarla
 

ANTI_TAGUT

Üye
Katılım
19 Ara 2006
Mesajlar
66
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Kuran-ı kerimin 6666 olduğu iddiası Mutezile alimlerinden Zemahşeri'ye göredir .
Diğer alimlere göre başta 6236 olmak üzere yaklaşık sayılar söyleyenler olmuştur .
Ehlisünnet imamları , Zemahşerinin arabca diline hakimiyeti , belagatı konusunda otorite kabul ettiğinden bu konuda onun görüşünü esas almıştır.
Aksi taktirde hiçbir ehli sünnet ve alimi 6666 ayeti tek tek ispatlayıp delillendiremez. zemahşerinin görüşünü benimsediklerinden dolayı 6666 sayısı Pİ sayısı olmuştur . savunanlar niye savunduğunu bilemeden sırf kabullenildiği için taasub ile müdafa ederler.
 

ekvani

Asistan
Katılım
7 Ara 2006
Mesajlar
243
Tepkime puanı
0
Puanları
0
siz 6236 olanı okuyunuz bizimki 6666 ayet 114 sure.
peki bu ayetlerin kaçına iman ettik???
''birini inkar eden''artık nerden çıkar onu ben bilemem,tabi girdiyse..
 

ANTI_TAGUT

Üye
Katılım
19 Ara 2006
Mesajlar
66
Tepkime puanı
0
Puanları
0
ekvani ,
önce elindeki kuranı al ve surelerdeki ayet toplam sayılarını topla .

6666 cıkar bul herkes kabul etsin .
Ama toplayınca 6236 oldugunu göreceksin . 6666 sayısı mutezili alimi zemahşeriye göredir. Onun aldığı değerlendirmeye göre bu rakam benimsenmiştir. Yoksa kaç ayet var dersen de sonucta fatiha ile başlar nas ile biter eksiklik yoktur . Ayet başlangıcı ve sonundan kaynaklanan sayı farklılığı vardır . Hatim yapanlar aynı ayetleri okumaktadırlar.
 

ekvani

Asistan
Katılım
7 Ara 2006
Mesajlar
243
Tepkime puanı
0
Puanları
0
hakikat sırrı esrarı cihanda ehli hal anlar
avam olan ne bilsin haleti aşkı vebal anlar
 

Abdulhamidhan

Asistan
Katılım
8 Ara 2006
Mesajlar
281
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
Türkiye/Adana
daha önce bende 6666 sanıyordum bu iddiayı hiç duymamıştım, burdaki yazıyı okudum herhangi bi farklılık yokmuş sadece bazıları her besmeleyi bir ayet olarak alıyor bazıları almıyor yada bikaç farklılık daha var sonuçta Kur'an aynı değişen bi şey yok. bu konuyu duymamıştım sayenizde öğrendim Allah razı olsun....
http://www.sorularlaislamiyet.com/subpage.php?s=show_qna&id=1269
 

ekvani

Asistan
Katılım
7 Ara 2006
Mesajlar
243
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Uydurma

Kuranın 6666 ayet olduğunu yıllarca duyduk.Bunun uydurma olduğunu kuranı elime alınca öğrendim.Kurana iman ediyoruz.Kaç ayetten oluştuğunu bilmiyoruz.
Bir ayakkabı veya elbise almak için üç-dört dükkan dolaşan bizler iman ettiğimiz kuranın kaç ayetten oluştuğunu bilmiyorsak,imanımızı,inancımızı sorgulamamız lazım geldiğine inanıyorum.
Bir dükkan sahibi dükkanında kaç adet mal olduğunu ,kaç paralık mal olduğunu biliyorsa bizde kuranda kaç ayet olduğunu bimemiz lazım diye düşünüyorum. Bilmek yetmez,bulmak yeter.

Uydurma? bizlerin var olan gerçeğe kendimize göre anlam yüklememizdir.Var olan gerçek tabiiki de 6666 ayet tir,fakat elimize aldığımız kitaplarda sayı ile ifade edilen yazıların toplamı asla 6666 olmayacak.Ama hakikatte allah ın kuranı hep 6666 ayettir...
 

ANTİdepresan

"Ansiklopedi"
Katılım
18 Kas 2009
Mesajlar
432
Tepkime puanı
27
Puanları
0
Yaş
40
Uydurma? bizlerin var olan gerçeğe kendimize göre anlam yüklememizdir.Var olan gerçek tabiiki de 6666 ayet tir,fakat elimize aldığımız kitaplarda sayı ile ifade edilen yazıların toplamı asla 6666 olmayacak.Ama hakikatte allah ın kuranı hep 6666 ayettir...

Nasıl yani? Kur'an Allah katında 6666 ayet ve insanlık için indirlen kutsal kitabın 430 adet ayetini Allah insanlara aktarmadı mı?

Çok tuhaf cevaplar okudum...
Ama bu farklı farklı çıkmasını hala anlamlandıramadım :confused1:
 

cahid

Kıdemli Üye
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
6,094
Tepkime puanı
1,417
Puanları
113
Konum
Muamma...!
Ne hikmetse birileri nerede ihtilaflı mevzular varsa oralarda gezinmeyi adet edinmiş. Acaba sıkıntısı nedir henüz alayabilmiş değilim.
 

manifesto

Yasaklı
Katılım
23 Ara 2006
Mesajlar
0
Tepkime puanı
334
Puanları
0
Konum
Kocaeli
Bende çok işittim bu itirazı
ne derler
yarım doktor candan
yarım hoca imandan eder
6666 ayet vardır efsanesi boş bir menkıbe
Hatta kur'an ayetleri noksan diyip 6666 ya tamamlamaya çalışanlar bile çıktı
 

ANTİdepresan

"Ansiklopedi"
Katılım
18 Kas 2009
Mesajlar
432
Tepkime puanı
27
Puanları
0
Yaş
40
Ne hikmetse birileri nerede ihtilaflı mevzular varsa oralarda gezinmeyi adet edinmiş. Acaba sıkıntısı nedir henüz alayabilmiş değilim.

Dinde ihtilaf olamaz. Katıdır esnemez din...
Ne ihtilafından bahsediyorsunuz... Ya yanlış bilgi vardır ya doğru bilgi.

Buradaki amacım insanların kafasındaki soru işaretlerinin DOĞRU ile giderilmesidir. Körü körüne birşeylere (yalan-yanlış) kabul etmektense DOĞRUyu soru sorarak öğrenmesini sağlamaktır.
Dilsiz inançlılar yerine, aklını yürütebilen bilinçli imanlıya ihtiyacımız var...


Bilmem anlatabildim mi?
 

cahid

Kıdemli Üye
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
6,094
Tepkime puanı
1,417
Puanları
113
Konum
Muamma...!
"Selam" Ne kadar ince düşüncelisin. Ne demek istediğimi neyi kastettiğimi çok iyi biliyorsun da.. Senin bu mevzulara özellikle girmendeki sebepleri herkes biliyor artık.. Kelime oyunlarıyla insanların aklını çelmekten başka bir maksadın olmadığını anlamadığımızı felan sanmayasın.. Eğer cehaletten yapıyorsan bunu Allah (c.c.) ilim sahibi eylesin. Bir kastın varsa eğer kastı olanlara eylediği muameleyi sana da eylesin..

(Yanlış bilgi-doğru bilgi nedir bunlar burada dini bir mütaala mı yapılıyor yoksa felsefi bir münazara mı?)
 

Ah Min'el AŞK

Kıdemli Üye
Katılım
7 Haz 2008
Mesajlar
5,481
Tepkime puanı
1,108
Puanları
113
Web sitesi
askinelinden.wordpress.com
Herkesin kafasını karıştırmayalım bence..Bazı alimler hesaplarken BESMELE'leri ayet olarak alırken bazıları almıyorlar.Yine bazı ayetler HURUF-U MUKATTA harflerini ayet olarak kabul ediyorken bazıları kabul etmiyorlar.Önemli olna kaç ayet olduğu değil,o ayetlerde bizlere ne dendiğidir..Unutmayınız ki Allah (cc.) İSRA SURESİ 88. ayette:"De ki: “Eğer ins ve cin (insanlar ve cinler) bu Kur'ân'ın bir benzerini getirmek için içtima etseler (biraraya gelseler); onların bir kısmı, bir kısmına yardımcı olsa bile onun bir benzerini getiremezler." buyrulmuştur.
O yüzden beyinleri bulandırmaya hiç gerek yok.Sanki ayetleri kadalarına göre eskiltmişler gibi düşünmeye başlar bu millet!!!
 

Ah Min'el AŞK

Kıdemli Üye
Katılım
7 Haz 2008
Mesajlar
5,481
Tepkime puanı
1,108
Puanları
113
Web sitesi
askinelinden.wordpress.com
Kendi görüşümü yazmaktansa araştırdığımı yazmak istedim.Bu konuyu dikkatlice okuyunca zaten daha soru sormaya haya edersiniz.Çünkü biz İslam alimi değiliz.Kuranı kerim H.Peygamberden sonra harekelendi ve çoğaltıldı.Aşağıdaki yazıda da denildiği gibi bazı alimler harf olan duraklara kadar olanlarınıda ayet kabu etmişler..Lafı uzatmaya gerek yok.BUYRUN



Kurân’ın kaç ayet olduğu hususunda âlimler arasında ihtilaf vardır. Fakat bu ihtilaf sadece numaralandırma hususundadır. Kurân’ın tümü için her hangi bir ihtilaf mümkün değildir.

Kuran ayetlerinin sayısı hakkında tam bir mutabakat yoktur. Bunun bazı sebepleri vardır:

1- Ayetlerin tamamında veya kur'anın umumunda herhangi bir sıkıntı yoktur. Yani Kur'anın tamamı bellidir. Fakat alimler arasında ayet sayısında bir görüş ayrılığı mevcuttur. Şöyleki, Kur'anı açtığınızda ayetlerin yerini tayin eden yuvarlak işaretler vardır. İşte bazı alimlere göre, bu iki yuvarlak arasındaki ifadeler ayettir. Fakat bazı alimlere göre, bu iki yuvarlakların aralarındaki ifadelerin bazısı bir ayet değil, iki veya daha fazla ayettir. Bu görüş ayrılığından dolayı, ayet sayısında farklılık olabilir. Yoksa Kur'anın tamamında veya ayetlerin kendilerinde herhangi bir anlaşmazlık veya terslik söz konusu değildir.

2- Şafiî âlimleri besmele-i şerifi, başında zikredilen sure ile bir bütün olarak saydıkları halde Hanefi âlimleri besmeleyi ayrı bir ayet olarak saymışlardır. Sure başlarındaki “yasin, ha mim” gibi huruf-u mukattaa için de benzer durum geçerlidir.

3- Ayrıca, Kuranda bulunan “durmayınız” anlamına gelen “LA” işaretinin olduğu yerlerin de birer ayet sayılıp sayılmayacağı da bu farklılığın başka bir nedeni olabilir.

Bu ve benzeri nedenlerle Kur’an’ın bir harfinde bile değişiklik olmadığı halde, ne kadar ayet olduğu konusu tam netlik kazanmamıştır. Elinizde bir kitap olsa kaç parağraf veya cümleden meydana geldiği sorulsa değişik anlayışlara göre farklı rakamlar çıkacaktır. Bu anlayış farklılığı kitabın azalacağı veya fazlalaşacağı anlamına gelmez. İşte Kuran da esas olarak içindeki her şey ile meydandadır. Ancak değerlendirme farklılığından rakamlar da farklı çıkmaktadır.

Bu farklı sayımın bir sonucu olarak; İbn-i Abbas 6616, Nafi, 6217, Şeybe, 6214, Mısır âlimleri 6226, Zemahşeri, İbn-i Huzeyme, Şeyhulislam İbn-i Kemal ve Bediüzzaman Said Nursi ise 6666 ayet olduğunu söyler.

Bu gün elimizde olan ve dünyanın her tarafında bulunan Mushafların nizamı, Küfî ekolü alimlerinin Hz. Ali’den rivayetle peygamberimiz(a.s.m)’e dayandırdıkları bir tertiptir. Bu Kur’an’daki mevcut ayet sayısı, 6236’dır. Bu, bizim de bizzat ayetleri sayarak elde ettiğimiz bir sayıdır.

Ayetlerin sayısı elbette pek çok hikmete bakıyor. Fakat bu hikmetler, sadece yekun olarak 6236 sayısına değil, aynı zamanda Kur’an’da kullanılan kelimelerin tekrarı, bu tekrarların yapıldığı ayetlerin sayısı, bir suredeki ayetlerin belli kriterlere göre ayarlanması, Allah’ın isim ve sıfatlarının belli bir adede uygun olarak belli bir sayıdaki ayetlerde yer alması gibi bir çok ince hikmetleri vardır.

Örneğin ayetlerin yekun sayısına uygun olarak deriz ki, surelerin başında geçen besmelelerden bir tanesi ile birlikte bu ayetlerin sayısı 6237 olur. Bu sayı Allah’ın 99 ismi ile Hz. Peygamber(a.s.m)’in ömrü olan 63 sayısının çarpımından çık bir yekundur. 99x63=6237.

Ayrıca bu sayı, daha tam Kur’an vahyi bitmeden Kur’an’da buna işaret edilmiş olması, gaybî ihbar nevinde bir mucize parıltısıdır.

Kuranın yazılışı ve zamanımıza kadar gelişini anlatan şu yazıyı da okumanızı tavsiye ederiz.

Allah'ın son mukaddes kitabı, bütün insanlığa İlâhi fermanı olan Kur'an, 23 senede âyet âyet, sûre sûre nazil olmuştur. Peygamber Efendimiz kendisine nazil olan âyet ve sûreleri yanında bulunan sahabelerine okur, sahabeler de onu ezber ederler, bir kısmı da yazardı. Bundan ayrı olarak, Peygamber Efendimizin vahiy kâtipleri vardı. Bunlar nazil olan âyetleri ve sûreleri özel olarak yazmakla vazifeli idiler. Gelen âyet ve sûrenin nerede yer alacağı, Kur'an'ın neresine gireceği de bizzat Peygamberimize Cebrail (A.S.) vasıtasıyla bildiriliyor, o da vahiy kâtiplerine tarif ederek, gerekeni yaptırıyordu. Böylece Hz. Peygamberin sağlığında Kur'an'ın tamamı yazılmış, nereye neyin gireceği belli olmuştur. Aynca Cebrail (A.S.) her Ramazanda gelir, o güne kadar nazil olmuş âyet ve sûreleri Peygamberimize yeni baştan okurdu.

Efendimizin vefatından evvelki son Ramazanda Hz. Cibril yine gelmiş, ancak bu sefer Kur'an'ı Peygamberimizle iki sefer okumuşlardı. Birinci sefer Hz. Cibril okumuş, Peygamberimiz dinlemiş; ikinci seferde ise Peygamberimiz okumuş, Hz. Cibril dinlemişti. Böylece Kur'an son şeklini almıştı.

Bununla beraber, Hz. Peygamber'in sağlığında Kur'an, henüz müstakil bir cilt hâlinde bir araya toplanmış da değildi. Sayfalar halinde Sahabeler arasında dağınık olarak bulunuyor, hafızalarda ezberlenmiş halde duruyordu. Fakat neyin nereye gireceği gayet kesin ve net şekilde bilinmekteydi.

Nihayet Hz. Ebû Bekir'in hilâfeti zamanında görülen lüzum üzerine Zeyd bin Sâbit'in başkanlığında vahiy kâtiplerinden ve kuvvetli hafızlardan müteşekkil bir komisyon kuruldu. Kur'an'ın bir cilt hâlinde bir araya toplanma işi, bu komisyona havale edildi. Ashabdan herkes, elinde yazılı bulunan Kur'an sayfalarını getirip bu komisyona teslim ettiler. Hafızların ve vahiy kâtiplerinin elbirliği ile çalışmaları sonunda sayfalar, sûre ve âyetler Peygamberimizin tarif ettiği şekilde yerli yerine kondu. Böylece Kur'an, Mushaf adıyla tek kitab hâline getirilmiş oldu.

Artık Kur'an için unutulma, kaybolma, tahrif ve tebdile uğrama diye bir şey söz konusu olamazdı. Zira aslı, Hz. Peygambere gelen şekliyle eksiksiz ve noksansız şekilde tesbit edilmişti.

Hz. Osman zamanında görülen lüzum üzerine, bu Mushaftan yeni nüshalar çoğaltılıp çeşitli memleketlere gönderildi.

Bugün elde mevcut olan Kur'anlar, işte bu Kur'an'dan çoğaltılmıştır.

Kur'an tesbit edilişindeki sağlamlık itibariyle, diğer ilâhi Kitablardan farklı olarak, hiçbir tahrifat ve değişikliğe uğramadan vahiy mahsulü olan şekliyle tesbit edilip ortaya konmuş; 1400 senedir de muhafaza edilerek gelmiştir. Bunda, Kur'an'ın edebî icaz ve i'câzının, yani, ezberleme kolaylığının hiçbir insan sözüne benzememesinin ve söz olarak hiçbir taklidinin yapılamamasının, edebiyatve belagatına erişılememesinin ve zaptında a'zamî titizlik gösterilmesinin büyük rolü olduğu kesindir. Fakat asıl sebeb, Kur'an'ı Cenâb-ı Hakk'ın hıfz ve himayesine alması, onu kıyamete kadar lâfızve mânâ bakımından bir mu'cize olarak devam ettirmeyi taahhüd etmesidir. Nitekim Kur'an'da şöyle buyurulur: «Muhakkak ki bu Kur'an'ı biz indirdik ve onu koruyacak, muhafaza edecek, devam ettirecek de biziz.:.» (Hicr, 9).

Bugün yeryüzündeki bütün Kur' anlar aynıdır. Hiçbir farklılık ve değişiklik yoktur. Ayrıca milyonlarca hafızın ezberinde bulunmakta, her an milyonlarca dil ile kırâet edilip okunmaktadır. Bu özellik, Kur'an'dan başka herhangi bir beşeri kitaba nasib olmadığı gibi, semavi kitablardan hiçbirine dahi nasib olmamıştır. Allah'ın son kelâmı, hükmü kıyamete kadar baki ezelî fermanı olan Kur'an'ın, böyle eşsiz bir makam ve ulvi bir şerefe nail olması da, elbette zaruri ve lüzumludur. (Mehmed Dikmen, İslam İlmihali, Cihan Yayınları, İstanbul, 1991, ss. 94-97)
 

ummuhan

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eyl 2007
Mesajlar
12,943
Tepkime puanı
1,042
Puanları
0
Konum
Arz
Üniversitede iken sağa sola sıralara yazılan bir slogan vardı :

"Ne 6 ok ne de 9 ışık....

6666 ayet ile geliyoruz " :eek:leyo:
 

SeTTaR

Profesör
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
1,148
Tepkime puanı
135
Puanları
63
Konum
Biryerlerde
Evet yıllarca kuranı 6666 ayet olarak bildik halbuki 6236 adettir.

Kuran 6236 ayetten oluşmuştur.
 

-Muhammed-

Profesör
Katılım
18 Kas 2010
Mesajlar
1,740
Tepkime puanı
234
Puanları
63
Kur’ân harfiyle, kelâmıyla, üslubuyla, mânâsıyla Allah kelâmıdır ve mucizedir. Esas olan da, Kur’ân’ın ne bir harf eksik, ne de bir harf fazla olmaksızın önümüzde bulunduğunu bilmektir.
Kur’ân’ın lafzı üzerinde çalışmak ve bir sonuca ulaşmak için Arapça diline ve Kur’ân ilimlerine vakıf olmak şarttır. Bugünkü Kur’ân baskılarında âyet sayısının 6240 çıkması bir kusur veya eksiklik teşkil etmez.
Bazı âlimler sûre başlarındaki her besmeleyi bir âyet saymışlar, bazıları mukatta (bazı sûrelerin başlarındaki kesik harfler) harflerinden bir kısmını müstakil âyet saymışlar, bazıları secâventle (ara durakla) ayrılmış bulunan kimi âyetleri iki âyet saymışlar ve böylece Kur’ân’ın âyet sayıları farklı telaffuz edilmiştir. Yoksa, âyet sayısı bakımdan esasta hiçbir Kur’ân’da hiçbir farklılık yoktur. Nitekim Bedîüzzaman Hazretlerine göre de Kur’ân’ın âyet sayısı 6666’dır.1 Kur’ân’da tevafuk elbette vardır. Bunu bulup çıkarma gayretini de saygıyla karşılıyorum. Allah arı duru bir niyetle Kur’ân üzerine eğilen herkesin gücüne güç katsın. Allah, Kur’ân’ı anlamayı bütün kullarına nasip eylesin. Âmin
Dipnotlar:
1- Şuâlar, s. 162

Katılıyorum. Durak olan yerler 2 ayet sayıldığında ayet sayısı artmış oluyor ve farklı sayı olarak 6666 çıkıyor. Ama alıp ayet ayet kendimiz sayarsak daha az çıkıyor. Sonuçta içinde yazan aynı anlatılan aynı :)
 
Üst