Kaptan
Mecra Yazarı
peki abi sana ben sunu sorayım cebrail peygambere namazı öğretti diyorsun .mesela öğlen namazını dört rekat kılacaksın ikindiyi dört rekat akşamı 3 rekat namazada şunu yapacaksın bunu yapacaksın
cebrailin bu öğretisi nedir.
Derli toplu olsun diye yeni bir baslikta cevap vereyim istedim.
Soze besmele ile baslayalim ki, seytan aramiza girip fitne tohumlari ekmesin. Ne diyor İbn- Mace "besmeleyle baslanmayan herhangi bir iste bereketsizlik ortaya cikar". Onlar ihmal etmezlerdi bizde etmeyelim.
Euzü billahi mineşşeytanirracim- Bismillahirrahmanirrahim
Sevgili bi husben kardesim, "Cebrail'in bu ogretisine ne denir" soruna verilecek cevaplar muhteliftir. İstersen "Sunnet vahiy midir?" diye soralim ve cevabini birlikte arayalim.
Bu yaziyi hazirlarken daha once tavsiyede bulundugum Bunyamin Erul'un "Sahabenin Sunnet Anlayisi" adli kitabindan istifade ettigimi bilmenizi istiyorum. İlgilenen arkadaslar varsa mutlaka ama mutlaka temin etmelerini tavsiye ederim
*
Her ne kadar asagida verecegim hadis cok muteber kabul edilmese de hadisin ya da sozun cok da yabana atilmamasi gerektigi kanaatindeyim.
Ebu Hureyreden soyle bir rivayet nakledilmektedir ;
'İki turlu sunnet vardir. Bunlardan bir kismi fariza, diger kismi ise fariza olmayan hususlar hakkindadir. Fariza olan sunnetlerin asli Allahin kitabinda olup, onlar ile amel etmek hidayet, terketmek ise dalalettir. Asli Allah'in kitabinda olmayan sunnetlere gelince, onlar ile amel etmek bir fazilet iken, terkinde bir gunah yoktur" Taberani.
Ebu Hureyrenin "peygamber soyle buyurdu" dedigi yukaridaki sozde hadis belli ki biraz sorunlu. Peygamberimizin boyle birsey dedigine ben pek ihtimal vermiyorum. Belli ki daha sonra birileri kendi anlayisini ortaya koymus ama hadis diye nasil gelmis acikcasi bilmiyorum. Fakat sozde bu hadisin bir baska versiyonu Darimi' de de gecmesi bana ilginc geldi, orada soyle diyor;
" İki turlu sunnet vardir; biri amel edilmesi farz, digeri terkedilmesi kufur olan sunnet. Ama edilmesi fazilet, terki ise sakincali olan sunnet"
Bu rivayetleri sunun icin verdim. Oyle ya da boyle sahih veya degil demekki o donemde dahi boyle bir ayrima gidilme ihtiyaci duyulmus olmasidir.
Biraz uzun olacak ama baska turlu isin icinden cikamayacagiz gibi.
Bir soruyla devam edelim, " Kuran disinda Allah Peygamberle iletisime gecmis midir?" yani Kuran disinda vahiy almis midir?
Diyanet Meali:
66.3 - Hani peygamber eşlerinden birine, gizli bir söz söylemişti. Fakat eşi o sözü (başkasına) haber verip Allah da bunu peygambere bildirince, peygamber bunun bir kısmını bildirmiş, bir kısmından da vazgeçmişti. Peygamber, bunu ona (sırrı açıklayan eşine) haber verince o, "Bunu sana kim bildirdi?" dedi. Peygamber, "Bunu bana, hakkıyla bilen ve hakkıyla haberdar olan Allah haber verdi" dedi.
Diyanet Meali:
8.7 - Hani Allah size iki taifeden birini, o sizindir diye va'dediyordu. Siz de güçsüz olanın sizin olmasını istiyordunuz. Oysa Allah, sözleriyle hakkı meydana çıkarmak ve kâfirlerin ardını kesmek istiyordu.
Diyanet Meali:
8.9 - Hani Rabbinizden yardım istiyor, yalvarıyordunuz. O da, "Ben size ard arda bin melekle yardım ediyorum" diye cevap vermişti.
1.ayette, Allah peygamberine eslerinin konusmasini kuran disinda haber vermis oldugunu, 2.ayette muslumanlarin her iki topluluktan birinin ele gecireceklerini, 3.ayette ise muminlerin Bedir savasi oncesi yaptiklari dualara karsilik Allah'in bin melek ile yardim edecegini va'detmis ve bu 3 hadise, lutfen buraya dikkat, yasandiktan daha sonra gecmis zaman kullanilarak hatirlatilmistir.
Birazdan devam edecegim asil can alici kisma daha gelmedik. Burayi atis poliganina cevirmezseniz memnun olurum.
i9703 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi