Kulağımıza küpe bir hadis

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Red Baron

Aktifleşmemiş
Katılım
11 Eyl 2007
Mesajlar
189
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Kuran-ı Kerimde Resulullah(sav)'a ve alimlere sorun,itaat edin dendiğine göre, alimlere uyan bir kişi demek ki Kurana uymuş oluyor arkadaşım....
alanyali kardeşim

Kuran alimler uyun demiyor.
"Bilmiyorsanız bilenlere sorun."diyor.Soracağız öğreneceğiz,o bilginin sahibi olup o bilgiye göre karar vereceğiz.Kuran bilgisizce,körü körüne itaatı her zaman kınar.Davarlaşmayın,bizi güt demeyin der.

Kendi kıt ilmimizden aklımızdan bahsetmişsin.
Kimse kimseden akıllı değil kardeşim.Allah herkese akıl vermiştir.Sen de işlet.
Eski alimlere ait anlatılan 3 yaşında şunu ezberlemiş 5 yaşında şunu öğrenmiş vs...gibi yüceltmeler bizim aklımızı aşağı görüp onlara kayıtsız şartsız itaat etmemiz için uydurulan şeylerdir.
Yok öyle süpermenler.

Sırtlan meselesini ben mi yanlış anlattım sen mi yanlış anladın?
"Şafiiler aslanların bile öldürüp yemediği sırtlan etine helal derler." Kuranı bırakıp başka kaynaklardan hüküm çıkarırsak böyle sonuçlara ulaşıbileceğimize örnek olarak vermiştim.Hatırladığım kadarıyla...

Allah bütün insanları eşit yaratmıştır.Kimsenin kimseden üstünlüğü yoktur.
Aklımız da kıt değil,ilim öğrenme imkanlarımız eski alimlerin kat kat üstündedir.Şu imkanlarla onlar bizden çok biliyorlardı demek kendini inkardır.
Ayıptır.
Otur sen de öğren.
selametle
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Sırtlan meselesini ben mi yanlış anlattım sen mi yanlış anladın?
"Şafiiler aslanların bile öldürüp yemediği sırtlan etine helal derler." Kuranı bırakıp başka kaynaklardan hüküm çıkarırsak böyle sonuçlara ulaşıbileceğimize örnek olarak vermiştim.Hatırladığım kadarıyla...
Arkadaşım Kuranda "Aslanın yemediklerini siz de yemeyin" diye bir hüküm mü buldun bizim göremediğimiz?:) Hani Kurana uyalım diyorsun ya o bakımdan..

Eğerki sen yiyeceklerini aslanın yiyip yememesine göre belirliyorsan, meyve sebze de yememen icap eder?Malum aslanlar meyve sebze yemez..

Bir yiyeceğin haram olup olmaması, bir hayvanın yiyip yememesine mi bağlı arkadaşım?bu mudur yani Kurana uymak dediğin..:)

İkincisi arkadaşım, alimler kendilerine uyulmak içindir, alimlere uymayacaksak kime uyacağız? Alimlere sorup, uymayacaksak neden soruyoruz? madem alimlerin ilminden faydalanmayacağız, neden soruyoruz?

Hem Resulullah(sav) efendimiz, ashab-ı suffeyi kendi elleriyle yetiştirmiştir; bazı seçkin sahabeleri özel olarak eğitmiştir, bunlar Ümmete rehberlik etmek için vardır,o alim sahabe efendilerimiz de ilimlerini tabiin alimlerine aktarmışlardır..Onların rehberliklerine ittiba etmeyeceksek, onların bizden farkı nedir?
"Alimler peygamberlerin varisleridir" hadis-i şerifi sırrınca, varise uyulmaz mı?
Varise uymayıp, varis olmayana uymak mantıklı mıdır?

Eğer ki, o büyük alimler bilememişse, biz nasıl bileceğiz? O alimler Kuranla çelişip çelişmediğini anlayamamışsa biz nasıl anlayacağız?
Bütün hayatlarını İslami ilimlerle donatmış olan o alimler, bizlere rehber olmalıdır..Yoksa çok yanlış yollara sapma ihtimali var..zira akıldan akıla fark var,anlayıştan anlayışa fark var,o büyük alimlerin anlayışıyla, bizim gibi avam insanların anlayışları arasında uçurum vardır,gülünç durumlara düşülebilir,sırtlan örneğinde olduğu gibi...

İkincisi arkadaşım, 3-5 yaşında Kuran hıfzetmek gibi olayları yalanlamışsın..kişi bilmediğinin düşmanıdır..Bu tür olaylar, günümüzde dahi vardır, 5 yaşında Kuranı ezberlemiş çocuklar şu zamanda dahi vardır,hatta 8-9 yaşında üniversite mezunu olmuş olan dahi çocuklar vardır,internette bulabilirsin, yeter ki şartlanmış olma arkadaşım..
selametle..
 

Red Baron

Aktifleşmemiş
Katılım
11 Eyl 2007
Mesajlar
189
Tepkime puanı
4
Puanları
0
İkincisi arkadaşım, alimler kendilerine uyulmak içindir, alimlere uymayacaksak kime uyacağız? Alimlere sorup, uymayacaksak neden soruyoruz? madem alimlerin ilminden faydalanmayacağız, neden soruyoruz?
...
İmam Şafii büyük bir alimdir.
Madem alimlere uyacaksın uy o zaman.Sırtlan kebabı ye.
Afiyet olsun.


Ehli sünnetin kabul ettiği hadisler bir biriyle çelişmiyor mu zannediyorsunuz?

Kanın abdesti bozduğuna dair mi hadis istersin yoksa bozmadığına dair mi?

Kadın eli değince abdestin bozulmasını mı istersin bozulmamasını mı?

Sırtlan eti haram mı olsun yoksa helal mı?

Ki sırtlanı aslanlar bile yemiyor öldürüp bırakıyorlar.

Hangi hükmü vermek istiyorsan o konuda hadis bulabilirsiniz.
Sünnisi şiisi yok.Her ikisi de istedikleri hadisleri(!) elde etmişler işlerine gelen fetvayı vermişler.
Aslanların bile yemediği sırtlanı alimler helal diyebiliyorlar.İşte Kurandan saparsan sırtlan kebebı yersin.
Kuran pis şeyleri haram kılmıştır.Kurana uyan kimse sırtlan tilki vs....yemez.

Tekrar ediyorum.
Kuranın hiç bir yerinde alimlere şuna buna uyun demez.Bu Kuranın insan anlayışına terstir.Kurana göre insan akıllı sorarak öğrenerek kendi kararını kendi verebilecek bir varlıktır.O senin dediğin gibi birilerine uyan,kendi kararını verebilecek kapasitede olmayan bir varlık, sonsuz cennetle mükafatlandırılmaya veya cehenemle cezalandırılmaya değer bir varlıkmıdır.
 
Ç

Çöl Aslanı

Guest
Elmnightmare kardeşim bir ayeti kerimeyi kendine imza seçmiş.
Ve A'rid Anil Cahiliyn. => Cahillerden yüz çevir.
Vesselam...
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
İmam Şafii büyük bir alimdir.
Madem alimlere uyacaksın uy o zaman.Sırtlan kebabı ye.
Afiyet olsun.



Aslanların bile yemediği sırtlanı alimler helal diyebiliyorlar.İşte Kurandan saparsan sırtlan kebebı yersin.
Kuran pis şeyleri haram kılmıştır.Kurana uyan kimse sırtlan tilki vs....yemez.

madem sen de aslanlara uyacaksın, o zaman aslanlar dingo köpeklerini de yiyor, bu durumda sen dingo köpeği mi yiyeceksin arkadaşım..
yani sen yiyeceklerini aslanlar ne yiyorsa ona göre mi belirliyorsun?


Alimlere uymuyorsun ama aslanlara uyuyorsun yani..:) bu mudur Kurana uymak dediğin..
Kurana uymak için, aslanlara uymak lazımmış yani:)

hem niye aslanları kendine rehber alıyorsun arkadaşım, aslanlara olan bu muhabbetin nerden geliyor, öğrenmek isterim doğrusu...
Niye timsah,fil gibi hayvanları esas almıyorsun da aslanları alıyorsun?
Kuranı Kerimde "aslanlara sorun" diye bir hüküm mü gördün ?

Bazı Aslanlar insan eti yiyor arkadaşım, insanlara saldırıp,yedikleri olmuştur tarihte..Peki bu durumda aslanlar insan eti yiyor diye, insan eti yemek helal mi diyorsun? :):D

Peki akbabalar sırtlan eti de yiyor, niye akbabaları rehber almıyorsun, aslanları rehber alıyorsun? sorularımı uzatabilirim istersen..ama gerek yok..
sen anladın durumu..:)
 

Red Baron

Aktifleşmemiş
Katılım
11 Eyl 2007
Mesajlar
189
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Kendini adam yerine koymayan,benim aklım yok diyen başkasının aklına uymayı ona tabi olmayı savunan kişileri muhatab aldığım için ben haksızım.Sözlerimin tamamını geri alıyorum.

Sen de haklısın.
selametle.
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Kendini adam yerine koymayan,benim aklım yok diyen başkasının aklına uymayı ona tabi olmayı savunan kişileri muhatab aldığım için ben haksızım.Sözlerimin tamamını geri alıyorum.

Sen de haklısın.
selametle.

arkadaşım kendini adam yerine koymak, aslanlara uymakla mı oluyor? :)

aslanlara veya diğer hayvanların ne yiyip yemediğine göre hükümleri belirlemek , kendini adam yerine koymak mı olur yoksa o hayvanların yerine koymak mı olur, lütfen iyi düşün..
 
Ç

Çöl Aslanı

Guest
Evet biz başkasının aklına uyuyoruz. Ben imam Şafii'nin (Rahimehullah) ictihadına uyuyorum. 1400 sene sonra ictihat yapacak kadar ilm irfan basiret ihlas takva birr bizde yok. Sizde varsa ne ala! Kendi mezhebinizi (yolunuzu) çizin. Allah Selamet versin.
Ama Suyu bulandırmayın.
 

Red Baron

Aktifleşmemiş
Katılım
11 Eyl 2007
Mesajlar
189
Tepkime puanı
4
Puanları
0
arkadaşım kendini adam yerine koymak, aslanlara uymakla mı oluyor? :)

aslanlara veya diğer hayvanların ne yiyip yemediğine göre hükümleri belirlemek , kendini adam yerine koymak mı olur yoksa o hayvanların yerine koymak mı olur, lütfen iyi düşün..

61.gif


Alem adamsın.

Tamam düşünürüm.
 

Red Baron

Aktifleşmemiş
Katılım
11 Eyl 2007
Mesajlar
189
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Evet biz başkasının aklına uyuyoruz. Ben imam Şafii'nin (Rahimehullah) ictihadına uyuyorum. 1400 sene sonra ictihat yapacak kadar ilm irfan basiret ihlas takva birr bizde yok. Sizde varsa ne ala! Kendi mezhebinizi (yolunuzu) çizin. Allah Selamet versin.
Ama Suyu bulandırmayın.
Uy kardeşim uy.
Sende yoksa başkasına uyacaksın.Yapılacak bir şey yok.
Sen yine de uyacağım diye sırtlan eti yeme bence.
selametle.
 

okur

Doçent
Katılım
6 Ocak 2007
Mesajlar
603
Tepkime puanı
13
Puanları
0
Daha önce bana hadisten kaynak göstermeyin,diyen zat-ı muhterem şimdi kulağımıza hadis asıyor.Buna gerçekten sevindim.Demek ki hadisleri dışlayarak hata yaptığını anlamış!Yoksa yanılıyor muyum?
 

Red Baron

Aktifleşmemiş
Katılım
11 Eyl 2007
Mesajlar
189
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Şu kadar milyarlık islam dünyasında peygamberin hadisini boş verin diyen bir tek müslüman var mı?
Bu kişinin müslümanlığından bahsedilebilir mi?
Siz mi türkçe bilmiyorsunuz ben mi?
"Her hadisi mutlak doğru kabul edemeyiz,pek çok hadis uydurulmuştur.
Bunları Kuran ışığında değerlendirmek lazımdır." diyen kişi hadislere dolayısı ile peygamberimize tavır mı koymuş oluyor?
Benim astığım hadis,hadis diyorum çünkü peygamberimiz söylemiş olabilir.Çünkü Kuran ile çelişmiyor,tam tersine "Hepiniz Allahın ipine sarılın..." mealindeki ayetin tekrarıdır.
Asıl Kurana akla mantığa gerçeklere aykırı uydurmaları Peygamberimize izafe etmek Peygamberimize saygısızlıktır.
Bu kadar açık basit bir konu nasıl anlaşılmıyor hayret doğrusu...
 

okur

Doçent
Katılım
6 Ocak 2007
Mesajlar
603
Tepkime puanı
13
Puanları
0
Demek ki hadis alimleri Kur'anı anlamıyor.Sadece sen anlayabiliyorsun.Seni kutluyorum :)
 

rıdvanuyan

Doçent
Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
736
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Allah selamet versin Hepimize.
Zatın biri ikibinin üzerinde Hadis ezberledim bir tanesini seçtim o beni insan etti buyuruyor.

"Siz ateşe dayanacağınız kadar günah işleyiniz."

Hadis-i Şerif.
 

gamzedeyim

Asistan
Katılım
28 Eyl 2007
Mesajlar
257
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
36
Sahih hadis ve uydurma hadis diye iki kavram var hadis ilminde.Sahih hadisi uydurma hadisten ayıran yön ravi zinciridir.Ravi zincirinde en ufak bir zede bulunduğunda o hadis sahih hadis kısmına alınmıyor bildiğim kadarıyla (bu konuda yanlışım varsa düzeltin lütfen).Raviler de öyle ravi ki:Ravinin biri adamın birinde bir hadis metni oluğunu duyuyor.Ve o hadisi almaya karar veriyor.Aylar süren yolculuktan sonra adamın evine varıyor.Adamın yakını ,adamın tarlada oluğunu söylüyor ve ravi tarlaya doğru yol alıyor.Tarlaya vardığında adamın atı yakalamak için,boş elinde birşey varmış gibi ata gösterdiğini ve atı bu şekilde yakalamaya çaılştığını görüyor.Ve ravi geliği gibi geri dönüyor.Neden hadisi almadın diye soranlara 'Atı kandıran beni niye kandırmasın?' diye cevap veriyor.
Hadisler bu denli incelenerek toplanmış. Şimdi anlamsız bir şüpheyle hadislere bakmak hiç doğru değil.Sizin anlayışınızla bakarsak 'tarih' diye bir şey olmazdı Red Baron.
Selametle
 

Red Baron

Aktifleşmemiş
Katılım
11 Eyl 2007
Mesajlar
189
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Hadis peygamberimizin söylediği söylenen sözleridir.
Ona aitliği konusunda kesinlik yoktur, yani zannidir. İçinde peygamberin sözünün bulunma ihtimali vardır. Hadislere ‘içinde Peygambere (a.s.) ait sözlerin bulunması ihtimali olan metinler.’ gözü ile bakılmalıdır.
HADİS ÇEŞİTLERİ
-Mütevatir
-Âhâd
Meşhûr
]Râvi sayısı açısından hadisler mütevâtir ve âhâd olmak üzere iki kısma ayrılırlar, meşhûr hadisler de âhâd içinde mütalâa edilir.
[Mütevatir hadis aklın yalan üzerinde birleşmelerini âdeten mümkün görmediği râvîler topluluğunun her nesilde kendileri gibi bir topluluktan alıp naklettiği, işitme veya görmeye dayanan hadistir. Bu nitelikleriyle kesin bilgi ifade ederler ve tenkit dışıdırlar.
Âhâd hadis ise mütevâtirin şartlarını taşımayan hadistir. Böyle olunca da hadislerin büyük bir çoğunluğu tevâtür şartlarını taşımayan âhâd hadislerdir. Hadis kitaplarımızdaki hadislerin hemen hemen hepsi bu anlamda âhâd hadislerdir.

Âhâd haberler kesin bilgi vermezler. Gerekli bilgilerin bulunması halinde bile sadece zan ve galip zan ifade ederler. Âhâd haberler küfür ve iman konusunda delil olamazlar. Zira akîdeyi ilgilendiren bir konudaki deliller zan ifade etmemelidirler. Akâid'te zan geçerli değildir. Âhâd haberler fıkhi ve ahlâkî konularda amel edilen haberlerdir.[/font]
Âhâd haberlerin delil olamayacağını savunan âlimler genellikle şu ayetleri delil göstermişlerdir:

"Bilmediğin şeyin peşine düşme. " (el-İsrâ, 17/36) ve "Zan, hakdan hiçbir şey ifade etmez." (en-Necm, 53/28
 

Red Baron

Aktifleşmemiş
Katılım
11 Eyl 2007
Mesajlar
189
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Allah'a Peygamberine ve sizden olan ulül emre itaat edin....
REd Baron yukarıdaki meal Kuran'da yazıyor....:)

İtaat ile tabi olmak farklı şeylerdir.

İtaat isyan etmemek demektir.Ulul emre itaat edilir.
Tabi olmak ise farklıdır.Birine kayıtsız şartsız uymaktır.Birinin izinden gitmektir.
Ancak Allah Resulune tabi olunur.

Kuranı inceleyin.Tabi olmak kelimesi nerelerde kullanılmış,itaat nerede kullanılmış farkı daha iyi görürsünüz.Eskisi gibi değil şimdi bu işler kolaylaştı.Üşenmeyelim.:)
Güzel programlar var.Hasenat vs... gibi.
Vardığın sonucu da bizimle paylaşırsanız memnun oluruz.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst