** K@ptan'ın Seyir Defteri **

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Bide kölenin tarifini yapsaydınız iyiydi
Kurana göre köle?
Sisteme göre köle?
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
köleliği islam çıkarmadı
birileri sanki islam çıkardı gibi saldırıyor
ortaçağda islamın köleye karşı tutumu dünyanın geri kalanı ile karşılaştırıldığında;
islamın merhameti anlaşılacaktır
hanefi fıkhına göre köleye karşı hür kısas edilir
ayrıca kölelere tanınmış imtiyazlar vardır, zekat ve hactan muaftır
cezalarda yarı uygulanır
her neyse günümüzde dünya sisteminden kalkmış bir şeyi niye tartışalım ki
bunun gereği yok kanısındayım

Siz laik, demokratik bir ülkede yaşadığınız için sizin açınızdan günümüzde sisteminden kalkmış olarak nitelendirmek çok kolay tabi.

Kimse size bu düzeni İslam getirdi demiyor, o coğrafya ve zamana ait olduğunu söylüyoruz zaten, bu açıdan bakarsanız o zaman sizin İslam dediğiniz bir çok uygulamayı da İslam getirmedi. Hac , Oruç, Zekat , Namaz, Gusl vs daha onlarcası bazılarını ıslah etti bazılarını olduğu gibi bıraktı.

Daeş bize de tebliğ yapıp savaşacak gücü bulsaydı biz de köle cariye hukuku ile pekala tanışacaktık.

Tekrar söylüyorum sizin zihniniz güzellemeye, günümüz ahlak seviyesi seviyesine uydurmaya odaklanmış, iyi de o günün insanının sizin gibi ahlaki açıdan güzelleme kaygısı hiç yoktu ki?

Bunları hasıl altı ettiğinizde yok mu olmuş oluyor, bu gün Laik bir ülkede yaşamanız komple İslam fıkhını rafa mı kaldırıyor?
Elbette cariye ve köle kavramları İslamla gelmedi ama siz Peygamber ve yanındaki kumandanları hiç bir savaş sonrası cariye edinmedi, köle edinmedi, almadı satmadı, birbirlerine hediye etmedi diyebilir misiniz, siyer bunlarla dolu.

Bunları komple süpürüyorsak sizin İslam fıkhı dediğiniz şey nedir, bir gün Allah’ın emrettiği devlet modelini inşa ettiğiniz zaman kaynağı nerden alacaksınız, söyler misiniz? Hadleri, cezaları nerden referans alarak uygulayacaksınız?
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,191
Tepkime puanı
3,197
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Siz laik, demokratik bir ülkede yaşadığınız için sizin açınızdan günümüzde sisteminden kalkmış olarak nitelendirmek çok kolay tabi.

Kimse size bu düzeni İslam getirdi demiyor, o coğrafya ve zamana ait olduğunu söylüyoruz zaten, bu açıdan bakarsanız o zaman sizin İslam dediğiniz bir çok uygulamayı da İslam getirmedi. Hac , Oruç, Zekat , Namaz, Gusl vs daha onlarcası bazılarını ıslah etti bazılarını olduğu gibi bıraktı.

Daeş bize de tebliğ yapıp savaşacak gücü bulsaydı biz de köle cariye hukuku ile pekala tanışacaktık.

Tekrar söylüyorum sizin zihniniz güzellemeye, günümüz ahlak seviyesi seviyesine uydurmaya odaklanmış, iyi de o günün insanının sizin gibi ahlaki açıdan güzelleme kaygısı hiç yoktu ki?

Bunları hasıl altı ettiğinizde yok mu olmuş oluyor, bu gün Laik bir ülkede yaşamanız komple İslam fıkhını rafa mı kaldırıyor?
Elbette cariye ve köle kavramları İslamla gelmedi ama siz Peygamber ve yanındaki kumandanları hiç bir savaş sonrası cariye edinmedi, köle edinmedi, almadı satmadı, birbirlerine hediye etmedi diyebilir misiniz, siyer bunlarla dolu.

Bunları komple süpürüyorsak sizin İslam fıkhı dediğiniz şey nedir, bir gün Allah’ın emrettiği devlet modelini inşa ettiğiniz zaman kaynağı nerden alacaksınız, söyler misiniz? Hadleri, cezaları nerden referans alarak uygulayacaksınız?
Daeş arkasında Abd var
Köleliği yeni bırakan ve yeni tip köle üreten yine Abd dir
Dünyadaki diğer müminleri bırakıp fason bir örgütü göstermemiz realistik değil
Uyku zamanı yarın kısmetse diğer söylediklerinize kendimce değinirim
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,191
Tepkime puanı
3,197
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Siz laik, demokratik bir ülkede yaşadığınız için sizin açınızdan günümüzde sisteminden kalkmış olarak nitelendirmek çok kolay tabi.

Kimse size bu düzeni İslam getirdi demiyor, o coğrafya ve zamana ait olduğunu söylüyoruz zaten, bu açıdan bakarsanız o zaman sizin İslam dediğiniz bir çok uygulamayı da İslam getirmedi. Hac , Oruç, Zekat , Namaz, Gusl vs daha onlarcası bazılarını ıslah etti bazılarını olduğu gibi bıraktı.

Daeş bize de tebliğ yapıp savaşacak gücü bulsaydı biz de köle cariye hukuku ile pekala tanışacaktık.

Tekrar söylüyorum sizin zihniniz güzellemeye, günümüz ahlak seviyesi seviyesine uydurmaya odaklanmış, iyi de o günün insanının sizin gibi ahlaki açıdan güzelleme kaygısı hiç yoktu ki?

Bunları hasıl altı ettiğinizde yok mu olmuş oluyor, bu gün Laik bir ülkede yaşamanız komple İslam fıkhını rafa mı kaldırıyor?
Elbette cariye ve köle kavramları İslamla gelmedi ama siz Peygamber ve yanındaki kumandanları hiç bir savaş sonrası cariye edinmedi, köle edinmedi, almadı satmadı, birbirlerine hediye etmedi diyebilir misiniz, siyer bunlarla dolu.

Bunları komple süpürüyorsak sizin İslam fıkhı dediğiniz şey nedir, bir gün Allah’ın emrettiği devlet modelini inşa ettiğiniz zaman kaynağı nerden alacaksınız, söyler misiniz? Hadleri, cezaları nerden referans alarak uygulayacaksınız?
seküler, natüralist, materyalist, evrimci vs Allahı cc inkar eden yaklaşımlar dinlerin evrim geçirdiğini ve insan uydurması olduğunu idddia ederler.
Onlara göre Muhammed yeni bir şey getirmedi; sadece musevilik ve iseviliği restore etti.
Kuranı kerimde önceki ümmetlerden bahsettiğinde ve orucun önceki ümmetlere de farz kılındığını söylediğinde; önceki ümmetlerinde benzer ibadetler yaptıkları sonucuna varabiliriz.
Din sosyal bir evrim midir? Yoksa din, Allah katından gelme olduğu için, insanı var edenin insana neyin iyi olduğunu bildiği için bunları farz kıldığı gerçeği midir?
Yıkanmak bedensel temizlik; oruç bünyesel temizlik, irade kazanımı; namaz ruhsal ve sosyal sinerji, güçten düşmeme vs peygamber öğretileri bizzat Allahın cc cebraili görevlendirmesi sonucudur. Günümüz modern tıbbı bu uygulamaların insan sağlığına faydalarının olduğunu tekrar etmeme gerek yoktur.

İslam fıkhına gelince kitapta bulamadığımızı peygambere onda da bulamadığımızı kıyas ederiz yine de bulamasak islamın genel kaideleri doğrultusunda ictihad ederiz.
sen ki peygamberi devreden çıkarmışsın zaten geriye kalan sadece kuran ile ve kendi ictihadın ile davranmaktır. Bunda ise kendini peygamber gibi hüküm koyma yetkisi ile donatmış olursun,yeni binlerce fıkıh manzumesine kapı açarsın.

Diyelim ki insanlık müslüman yada diğerleri köleliği tekrar başlattı. Önce kitaba bakarız sonra siyer ve hadise bunda da bulamasak yeni şartlar dolayısıyla o zaman da alimler ictihad ederler.
islam fıkhının cezayı hakimin takdirine bıraktığı meseleler de vardır, buna tazir deniyor.
islam hukukunu esas alan devletler günümüzde mevcuttür, yakın geçmişte bu hukuğu temel alan devletler mevcuttu. İslamın bu konudaki birikim ve geleneği güçlü ve mevcut üleması bunu taşıyacak kapasitededir.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
seküler, natüralist, materyalist, evrimci vs Allahı cc inkar eden yaklaşımlar dinlerin evrim geçirdiğini ve insan uydurması olduğunu idddia ederler.
Onlara göre Muhammed yeni bir şey getirmedi; sadece musevilik ve iseviliği restore etti.
Kuranı kerimde önceki ümmetlerden bahsettiğinde ve orucun önceki ümmetlere de farz kılındığını söylediğinde; önceki ümmetlerinde benzer ibadetler yaptıkları sonucuna varabiliriz.
Din sosyal bir evrim midir? Yoksa din, Allah katından gelme olduğu için, insanı var edenin insana neyin iyi olduğunu bildiği için bunları farz kıldığı gerçeği midir?
Yıkanmak bedensel temizlik; oruç bünyesel temizlik, irade kazanımı; namaz ruhsal ve sosyal sinerji, güçten düşmeme vs peygamber öğretileri bizzat Allahın cc cebraili görevlendirmesi sonucudur. Günümüz modern tıbbı bu uygulamaların insan sağlığına faydalarının olduğunu tekrar etmeme gerek yoktur.

İslam fıkhına gelince kitapta bulamadığımızı peygambere onda da bulamadığımızı kıyas ederiz yine de bulamasak islamın genel kaideleri doğrultusunda ictihad ederiz.
sen ki peygamberi devreden çıkarmışsın zaten geriye kalan sadece kuran ile ve kendi ictihadın ile davranmaktır. Bunda ise kendini peygamber gibi hüküm koyma yetkisi ile donatmış olursun,yeni binlerce fıkıh manzumesine kapı açarsın.

Diyelim ki insanlık müslüman yada diğerleri köleliği tekrar başlattı. Önce kitaba bakarız sonra siyer ve hadise bunda da bulamasak yeni şartlar dolayısıyla o zaman da alimler ictihad ederler.
islam fıkhının cezayı hakimin takdirine bıraktığı meseleler de vardır, buna tazir deniyor.
islam hukukunu esas alan devletler günümüzde mevcuttür, yakın geçmişte bu hukuğu temel alan devletler mevcuttu. İslamın bu konudaki birikim ve geleneği güçlü ve mevcut üleması bunu taşıyacak kapasitededir.

İşte Daeş fason örgüt diyorsun da güzel kardeşim, kitapta bulamadığımızı siyere bakarız dediğin anda senin herhangi selefi bir bakış açısından farkın kalmıyor ki. Kölelik dedik az önce dünya kadar hükme Bektaşi dedin, halbuki bunlar direkt hüküm ifade eden çok sıkı kaynaklara dayanan sahih sünnetle hükme bağlanmıştır,çok detaya girmeyeceğim ama en yürek bırkanı olduğu için sürekli söylüyorum “Kaçan kölenin efendisine dönene kadar namazı kabul olmaz”’a kadar sanırım Müslim olacak, daha bir çok sahih kaynakta türevleri var, kölelik sistemini devam ettirici uygulamalarını göreceksin.Oradaki kabul kabul olma değil, makbul olmak anlamında diyeceksin belki ama o daha da kötü, daha da incitici birşey. Sen diyorsun ki Köleliği İslam getirmedi, kimse bunu savunmuyor, ama bunun altına sığınarak şunu demiş oluyorsun, getirmedi ama kaldırmaya da gücü yetmedi, yetmedi demekki ki toplumdan köleciliğin, cariyeciliğin hiçbir şekilde kalkmadığı gibi yeni fetihlerle daha da etkin olduğunu görüyoruz. Müslüman olduğu için tesettüre giren bir cariyeyi senin haddine mi kapanmak diye kırbaçlayan ulul emr Hz Ömer’den, eşinin kölesini bir sevinç karşılığı azad etmesine , azad etmeseydin keşke halanlara hediye etseydin diyen, erkek çocuğu cariyesinden olan peygamber var ortada nasıl kalmış olacak ki?

Hemen bu abd, İsrail, küresel güçler davasına girip konuyu bulandırmasanız iyi olur, çünkü karşı taraf ancak onları güzeller över savunursa sizin için argüman olabilir, siz ne kadar güçperestlikten, güçlünün zayıfı ezdiği bir sistemten nefret ediyorsanız ben daha aynı şekilde ediyorum, bu bir tez değil.
Hülasa ben de senin dediğini söylüyorum bu sistemler İslama ait değil, o bölgenin gerçekleri, ama senden bir farkla klasik İslam yorumu motamod bu fiilleri kendi fıkhının içine alıp, peygamber şöyle şöyle yaptı diyerek bunu din tasavvuru içine alıyor, ben de senin gibi diyorum ki bu lokal şeylerin dinle minle ilgisi yok, bunlar onların iştimai hayatına dair serüvenleri, kendilerini ilgilendiren durumlar, kaldı ki hüküm olarak bugün önümüze konan şeylerin tamamına yakını bu şekilde, 4000 yıllık bir uygulamayı günümüze din argümanı adı altında monte etmeye çalışmak bir ütopyadan ibaret. Olamadığını kendiniz de görüyorsunuz zaten, boş hayaller peşinde kitleleri dolduruşa getirerek ancak boş yere katledilen insan ve heba olan masum çocuk sayısını artıyor ancak.
@Büşra her zaman ki gibi hangi kölelik, günümüzdeki kölelik değil mi demagojisini başlatmaşsın hayırlısıyla, güzel kardeşim Allah seni alınıp satılabilen, birine hediye edilebilen, çalışma, üretme, mülk edinme hakkı olmayan, özgürce seyahat hakkı olmayan, sevdiği beğendiği kişi ile bir aile kurup çocuk edinme, aile hayatı yaşama hakkı olmayan standart bir köle yaptığı zaman inşallah bugün kendini köle olarak tanımladığın günleri yad edersin...azıcık insaflı ol, saygı göster, selametle
 

ihvanistanbul

AkhenAton
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
7,663
Tepkime puanı
2,339
Puanları
113
Konum
istanbul
Sen diyorsun ki Köleliği İslam getirmedi, kimse bunu savunmuyor, ama bunun altına sığınarak şunu demiş oluyorsun, getirmedi ama kaldırmaya da gücü yetmedi, yetmedi demekki ki toplumdan köleciliğin, cariyeciliğin hiçbir şekilde kalkmadığı gibi yeni fetihlerle daha da etkin olduğunu görüyoruz. Müslüman olduğu için tesettüre giren bir cariyeyi senin haddine mi kapanmak diye kırbaçlayan ulul emr Hz Ömer’den, eşinin kölesini bir sevinç karşılığı azad etmesine , azad etmeseydin keşke halanlara hediye etseydin diyen, erkek çocuğu cariyesinden olan peygamber var ortada nasıl kalmış olacak ki?

Ben buraya takıldım. Farkında olmadan veya daha kötüsü farkında olarak Peygambere üst perdeden bakıyorsun. Senin ahlak algın O sav'in ahlakından daha üstünmüş, sen daha merhametliymişsin gibi bi tutumun var. Eğer sen peygambersen bunu söyle de ne olmadığını bilelim. Yok eğer Efendimiz sav peygamberse bırakta O sav'in fiillerinden hüküm çıksın.
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
@Büşra her zaman ki gibi hangi kölelik, günümüzdeki kölelik değil mi demagojisini başlatmaşsın hayırlısıyla, güzel kardeşim Allah seni alınıp satılabilen, birine hediye edilebilen, çalışma, üretme, mülk edinme hakkı olmayan, özgürce seyahat hakkı olmayan, sevdiği beğendiği kişi ile bir aile kurup çocuk edinme, aile hayatı yaşama hakkı olmayan standart bir köle yaptığı zaman inşallah bugün kendini köle olarak tanımladığın günleri yad edersin...azıcık insaflı ol, saygı göster, selametle
Şimdi sen böyle bir temenni de bulunduğun zaman mı saygılı olmuş oluyorsun!
Her zaman ki gibi cevabın olmadığı için
Benimde kimliğim üzerinden nefse vurarak güya yorum yaptın öyle mi...
Bir de bizlerin insafsız olduğunu söylüyorsun çok insaflısın -)
Köleliğin haricinde verebildiğin bir örnek yok
Sende bunun farkındasın
Ama ısrarla bu kulvarda ayakta kalmaya çalışıyorsun
Benim köle olduğum gün senin hanımın ve kızınla aynı çadırda olabilme ihtimalini de bir düşün istersen!!!
Selametle
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,191
Tepkime puanı
3,197
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Herşey güvenmede bitiyor @Yahayy
güvenme de imandır
Eğer gerçekten peygamber sav söylemiş ise kuşkusuz öyledir
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Herhangi bir tanımlama ve etiketleme yapmaksınızın konu üzerinde konuşmak daha iyi sonuçlar verecektir değil mi?
Peki sen anlatırmısın hocam, 1500 yıl sadece İslam şeriati dediğimiz şeyinüzerinden geçen süre,
çok iyi biliyoruz ki, İslam şeriati dediğimiz şey de, küçük değişikliklerle hemen hemen o bölgede uygulanagelen hükümlerden oluşuyor,
etti mi sana 4 Bin Yıllık bir tarih, neredeyse ulaşabildiğimiz ilk yazılı beşeri sistemlerinin bugüne motamod uygulanmasından bahsediyoruz.
Neredeyse taş tabletler, duvarlara kazınarak kayıt alınmış bilgilerde bile, hırsızın elini kes, zina eden kadını taşla vs diyor.

Özelde bir konu seçip üzerinden gidelim, Köle efendi hukuku yine hakeza, 4 bin yıl önce orda yaşamış Babili Hammurabi de köleye köle, hüre hür diyor, aşağı yukarı o bölgedeki tüm ilkel uygarlıklarlarda da uygumala aynı şekilde, bugün bize İslam şeriati diye öğretilen şey de böyle diyor,

Bakara 178'yi
“Ey iman edenler! Öldürülen kimselerin hakkını almak için size kısas farz kılındı. Hür hür ile köle köle ile dişi dişi ile kısas olunur...â€￾

Ayetini Moden insanın adalet duygusu ile bana açıklar mısın?
Hüre hür, köleye köle ne demektir? Bir Hür bir köleyi öldürdüğünde İslam şeriatine göre kısas edilmiyor denk olmadığı için,
yine Köle sadece özgürlük için efendisinden kaçtığında canı helal oluyor,
ek olarak namazı efendisine geri dönünceye kadar kabul olmuyor,
ayrıca bir kişinin anadan doğma hakkı olması gereken özgürlük,
bir başkasının günahlarının bağışlanması için ödül olarak konuyor ve hadi onu azad ed günahların affolsun deniyor.
Ama burda köle yine edilgen nesne, etkisiz eleman, karar ve hak yine efendisine ait, kaldı ki,
bize aktarıldığı gibi ferç ferç köle azadları da söz konusu değil, tüm sahabelerin, hatta en hilm sahibi olanlarının bile
onlarca köle ve cariyesi mevcut, peygamberin vefatından onlarca yıl sonra bile durum değişmiyor.

Bana bu konu özelinde günümüz insanının bireysel hakka, özgürlüğe, ırkçılığa, eşitliğe bakış açısı ile
bu sistemi mukayese eder misin?

yahayy'cigim seni anliyorum ve tarihselcilerin bir kisminin samimi olduklarina da inanyorum.
zamaninda bu konuya oldukca kafa yormus biri olarak (nerdeyse ayagim kayiyordu :) ) sunu söylemeliyim.
biraz uzun olacak ama ne yapayim konu cok detayli;

peygamberler arasinda kac yil gecmis bilmiyorum, seyhimiz m.islamoglu 300, 400 ve 500 yil aralardan söz eder.
zamanin degismesiyle sartlar degisiyormus ki Allah farkli zaman dilimlerinde peygamberler göndermis.
ancak bu "kafamiza göre degil" Allah'in baska bir peygamber gönderip ona yeni hükümler vahyetmesiyle gerceklesmis.
yani zamanin sartlarina göre degistirebilirsiniz müsaadesi yok, ben degistiririm diyor Allah.

ve Rabbimiz hz.Muhammed'e son kitap Kuran'i göndererek "bugün size dininizi kemale erdirdim, üzerinizdeki nimetimi tamamladim ve din olarak sizin icin islam'i sectim ve ondan razi oldum" demek suretiyle noktayi koyuyor.
yani Rabbimiz zimmen sunu demis oluyor "ey insanlar artik belirli bir olgunluk seviyesine geldiniz, vahye ihtiyaciniz kalmamistir son vahiyle ve son peygamberin koydugu ölcülerle kendi yolunu cizecek olgunluga geldiniz. bu kitapta
aradiginiz hersey var. dini tamamladim, sonsuz olan hadiselerin kendilerine uygulanacagi külli kaideler, genel prensipler ortaya koydum. artik ona ilaveler yapmak, mevcut hükümleri degistirmek yok.

simdi bir tarihselciye göre degerlendirirsek;

tarihselci cikip ; "domuz eti yemeyin iste namaz kilin, oruc tutun" vs gibi ayetler tarihseldir
bize bakan yönü yoktur diyebilir mi? pekala diyebilir, namaz örneginden hareketle, söyle de bir gerekceyle
"suphesiz ki namaz, her türlü cirkinlik ve kötülükten alikoyar" (ankebut 45) bu emrin hikmeti
ayetin nazil oldugu dönemdeki insanlari egitmektir. namazdaki asil maksat "fahsa" ve "münkerden" uzak durmaktir.
eger bugün insanlari kötülüklerden alikoyacak sebepler bulundugu takdirde namazin ayniyla uygulanmasina gerek yoktur (mesriki)
diyebilir mi, diyebilir demislerdir de.

keza hirsizin elinin kesilmesinin bugün uygulanamaz oldugunu kim söylüyor?
günümüzdeki hukuki yaptirimlar cak daha mi iyi? Amerika'da idam uygunaliyor.
bugün tecavüzcüye "kimyasal kisirlastirma" hadim etme konusuluyor. islam kültürüne ait hersey tarihsel ama batili olan sey mi evrensel? ve bu evrensellik kime ve neye göre?
Allah zaman ve mekandan münezzehtir diyoruz,onun bilgisi, ilmi bütün zamanlari kapsar diye inaniyoruz.
böyle inanan birinin "kuran'daki seriat tüm zamanlari kapsamaz bu zamanda gecersizdir" demekle hasa
kendimizi Allah yerine koymus olmazmiyiz? hüküm koyucu biz degiliz nihayetinde.

hayir, eger vahiy sadece zamanin bir kismina hitap ediyor ve bunlar güncellenmesi gerekiyorsa
ve hala sinirlari belirlenmis ortaya net birsey konmus degilse 1500 yildir insanlar hangi dini yasadi Allah'ini seversen?
birileri cikip "arkadas madem öyle ben yasadigim ana ait elimde kitap haline getirilmis bir vahiy istiyorum" diyebilir. nelere yol acabilecegini bir düsünsene.

yani neresinden bakarsan bak elimizde kaliyor.
onun icin Kuran Allah'in dini konusunda hic kimsenin kafasina göre degerlendirme, eksiltme, cikartma yapmasina izin vermiyor.

"ellerinde bir dayanak olmadan Allah'in ayetleri hakkinda tartismaya girenlerin iclerinde,
ulasamayacaklari bir büyüklenme duygusu vardir. sen Allah'a sigin. o isit ve görür" mumin 56

"Rabbinin kitabindan sana vahyedilene uy. onun sözlerinin yerine gececek birsey yoktur, ondan baska siginacak yer bulamazsin" kehf 27​
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Şimdi sen böyle bir temenni de bulunduğun zaman mı saygılı olmuş oluyorsun!
Her zaman ki gibi cevabın olmadığı için
Benimde kimliğim üzerinden nefse vurarak güya yorum yaptın öyle mi...
Bir de bizlerin insafsız olduğunu söylüyorsun çok insaflısın -)
Köleliğin haricinde verebildiğin bir örnek yok
Sende bunun farkındasın
Ama ısrarla bu kulvarda ayakta kalmaya çalışıyorsun
Benim köle olduğum gün senin hanımın ve kızınla aynı çadırda olabilme ihtimalini de bir düşün istersen!!!
Selametle

Bunun tek örnek olduğunu sanman senin konuya hakimiyetinin eksikliğinden kalıyor, ben bir konuya odaklanarak konuşmak için aynı konu üzerinden konuşuyorum, yoksa aşağı yukarı her konu başlığı en az bunun kadar evrensel/tarihsel eleştirisini hal ediyor. Ayrıca siz, zaman zaman yazan kardeşleriniz gibi selef akıdesi dedikleri manzume etrafında toplananlar bu konuda en son konuşması gerekenler.
Yahu kendi savunduğunuz şeyler konuşulduğu zaman neden dikenlerinizi çıkarıyorsunuz anlamıyorum ki, siz söyleyebilir misiniz bana etrafınızdaki insanların kurmak istediği hakimiyet gerçekleştiğinde bu hükümleri işler hale getirmeyecekler mi, çatır çatır işletecekler, bu zımmi, bu köle, bu cariye, bu hür, bu bilmem ne diye ayrıştırıp ona göre hukuklar oluşturacaklar.
Bunları kendi dershanelerinde , sohbetlerinde konuşurken, ders olarak okurken bir şey yok da insanlar dillendirince mi ayıp oluyor.

Neden alınıyorsunuz ki kendi kendinizi söylediklerinizle paradoksa sokuyorsunuz sonra bi garip hallere giriyorsunuz, Siz iki de birde bu mevzuu konuşulurken biz de modern köleyiz kölelik sadece öyle olmuyor diyorsunuz, ben de diyorum ki madem kölelik o kadar basitse, siz de köleyseniz yaşadığınız hayatı benim söylediklerimle mukayese edin köleliğin nasıl bir şey olduğunu anlayın diyorum. Öncesinde anlamadığınız gibi malesef şimdi de anlamıyorsunuz nefsi ve yüzeysel tepkiler veriyorsunuz her zamanki gibi
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Bunun tek örnek olduğunu sanman senin konuya hakimiyetinin eksikliğinden kalıyor, ben bir konuya odaklanarak konuşmak için aynı konu üzerinden konuşuyorum, yoksa aşağı yukarı her konu başlığı en az bunun kadar evrensel/tarihsel eleştirisini hal ediyor. Ayrıca siz, zaman zaman yazan kardeşleriniz gibi selef akıdesi dedikleri manzume etrafında toplananlar bu konuda en son konuşması gerekenler.
Yahu kendi savunduğunuz şeyler konuşulduğu zaman neden dikenlerinizi çıkarıyorsunuz anlamıyorum ki, siz söyleyebilir misiniz bana etrafınızdaki insanların kurmak istediği hakimiyet gerçekleştiğinde bu hükümleri işler hale getirmeyecekler mi, çatır çatır işletecekler, bu zımmi, bu köle, bu cariye, bu hür, bu bilmem ne diye ayrıştırıp ona göre hukuklar oluşturacaklar.
Bunları kendi dershanelerinde , sohbetlerinde konuşurken, ders olarak okurken bir şey yok da insanlar dillendirince mi ayıp oluyor.

Neden alınıyorsunuz ki kendi kendinizi söylediklerinizle paradoksa sokuyorsunuz sonra bi garip hallere giriyorsunuz, Siz iki de birde bu mevzuu konuşulurken biz de modern köleyiz kölelik sadece öyle olmuyor diyorsunuz, ben de diyorum ki madem kölelik o kadar basitse, siz de köleyseniz yaşadığınız hayatı benim söylediklerimle mukayese edin köleliğin nasıl bir şey olduğunu anlayın diyorum. Öncesinde anlamadığınız gibi malesef şimdi de anlamıyorsunuz nefsi ve yüzeysel tepkiler veriyorsunuz her zamanki gibi
Çok basit bir şekilde
Kimseyi de etiketlemeden bir soru sordum
Kendi hegemonyanda ne algıladıysan öyle cevap verdin
Benim konuya hakim olduğum iddiam olmadı zaten
Lakin bu sana beni basamak olarak kullanma hakkı vermez
Konuyu şahsıma çekip garabetten bahsediyorsun
Velevki köle konusunda ulema yanılmış olsun
Sen yasaya muktedir olunca usulünce bi metod uygularsın
Alındığım falan yok -)
Daha kaliteli yorumlara cevap verin siz
Bana basmayın komik oluyor gerçekten -)
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,191
Tepkime puanı
3,197
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Yüzlerce islam ülkesi köleliği getirmemesini görmeyip abd nin gayri meşru veledini örnek gösteriyorsa bir insan,
Sırtını ancak bir illüzyona dayamıştır. İslâm tekrar köleliği getirecek zehabı aynı köleliği islam doğurdu iftirası gibidir. Ne köleliği islam getirdi nede tekrar ikame edecektir. Aksini söyleyenler sömürgeci ve emperyalist batıdır. batının insancıllıgi hümanizmi koca bir yalandır. Afrikayı asyayı iliğine kadar sömür, yık yok et sonra açlıktan ölümlerini seyret; sonra da kalemşörleri islamin köle sevdasından dem vursun. Arenalarda aslanlara köle yedirmeyi görme omerin hukuk kamçınısini zulüm diye yuttur. O omer ki kölesini devesine bindirir yularından tutardı. İllüzyonlarınızı bırakın hakka gelin geç olmadan. Hadisle başlayıp sahabe ve peygamber düşmanlığından sonraki adım din Allah in reddidir; geç olmadan dön bu yoldan @Yahayy
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
yahayy'cigim seni anliyorum ve tarihselcilerin bir kisminin samimi olduklarina da inanyorum.
zamaninda bu konuya oldukca kafa yormus biri olarak (nerdeyse ayagim kayiyordu :) ) sunu söylemeliyim.
biraz uzun olacak ama ne yapayim konu cok detayli;

peygamberler arasinda kac yil gecmis bilmiyorum, seyhimiz m.islamoglu 300, 400 ve 500 yil aralardan söz eder.
zamanin degismesiyle sartlar degisiyormus ki Allah farkli zaman dilimlerinde peygamberler göndermis.
ancak bu "kafamiza göre degil" Allah'in baska bir peygamber gönderip ona yeni hükümler vahyetmesiyle gerceklesmis.
yani zamanin sartlarina göre degistirebilirsiniz müsaadesi yok, ben degistiririm diyor Allah.

ve Rabbimiz hz.Muhammed'e son kitap Kuran'i göndererek "bugün size dininizi kemale erdirdim, üzerinizdeki nimetimi tamamladim ve din olarak sizin icin islam'i sectim ve ondan razi oldum" demek suretiyle noktayi koyuyor.
yani Rabbimiz zimmen sunu demis oluyor "ey insanlar artik belirli bir olgunluk seviyesine geldiniz, vahye ihtiyaciniz kalmamistir son vahiyle ve son peygamberin koydugu ölcülerle kendi yolunu cizecek olgunluga geldiniz. bu kitapta
aradiginiz hersey var. dini tamamladim, sonsuz olan hadiselerin kendilerine uygulanacagi külli kaideler, genel prensipler ortaya koydum. artik ona ilaveler yapmak, mevcut hükümleri degistirmek yok.

simdi bir tarihselciye göre degerlendirirsek;

tarihselci cikip ; "domuz eti yemeyin iste namaz kilin, oruc tutun" vs gibi ayetler tarihseldir
bize bakan yönü yoktur diyebilir mi? pekala diyebilir, namaz örneginden hareketle, söyle de bir gerekceyle
"suphesiz ki namaz, her türlü cirkinlik ve kötülükten alikoyar" (ankebut 45) bu emrin hikmeti
ayetin nazil oldugu dönemdeki insanlari egitmektir. namazdaki asil maksat "fahsa" ve "münkerden" uzak durmaktir.
eger bugün insanlari kötülüklerden alikoyacak sebepler bulundugu takdirde namazin ayniyla uygulanmasina gerek yoktur (mesriki)
diyebilir mi, diyebilir demislerdir de.

keza hirsizin elinin kesilmesinin bugün uygulanamaz oldugunu kim söylüyor?
günümüzdeki hukuki yaptirimlar cak daha mi iyi? Amerika'da idam uygunaliyor.
bugün tecavüzcüye "kimyasal kisirlastirma" hadim etme konusuluyor. islam kültürüne ait hersey tarihsel ama batili olan sey mi evrensel? ve bu evrensellik kime ve neye göre?
Allah zaman ve mekandan münezzehtir diyoruz,onun bilgisi, ilmi bütün zamanlari kapsar diye inaniyoruz.
böyle inanan birinin "kuran'daki seriat tüm zamanlari kapsamaz bu zamanda gecersizdir" demekle hasa
kendimizi Allah yerine koymus olmazmiyiz? hüküm koyucu biz degiliz nihayetinde.

hayir, eger vahiy sadece zamanin bir kismina hitap ediyor ve bunlar güncellenmesi gerekiyorsa
ve hala sinirlari belirlenmis ortaya net birsey konmus degilse 1500 yildir insanlar hangi dini yasadi Allah'ini seversen?
birileri cikip "arkadas madem öyle ben yasadigim ana ait elimde kitap haline getirilmis bir vahiy istiyorum" diyebilir. nelere yol acabilecegini bir düsünsene.

yani neresinden bakarsan bak elimizde kaliyor.
onun icin Kuran Allah'in dini konusunda hic kimsenin kafasina göre degerlendirme, eksiltme, cikartma yapmasina izin vermiyor.

"ellerinde bir dayanak olmadan Allah'in ayetleri hakkinda tartismaya girenlerin iclerinde,
ulasamayacaklari bir büyüklenme duygusu vardir. sen Allah'a sigin. o isit ve görür" mumin 56

"Rabbinin kitabindan sana vahyedilene uy. onun sözlerinin yerine gececek birsey yoktur, ondan baska siginacak yer bulamazsin" kehf 27​

Abi söylediklerimi iyi niyetle söylenmiş kabul et ama söylediklerinden benim anladığım, Az daha ayağım kayıyordudan kastın aslında senin doğruya kulak verdiğin, ama korkularının esaretinden kurtulamadığından yine kendini boşluklara salıverdiğin.Merak etme gerçekleri kanıksadığından kuş gibi hafifleyeceksin, anlamsız , suni yükleri boşuna taşıdığını doğal olarak farkedeceksin.

Bi kere şu noktada temelden ayrıştığımızı söyleyeyim, din tanımlarımız tamamen farklı, sen örneğin tırnağını nasıl keseceğini bile sana tarif eden bir rehber istiyorsun , yaptığın herhangi bir fiilin Allah ve resulünün onaylamadığı bir şekilde olması senin din dediğin filtrelerine takılıyor ve Allah ve Resulu ne derdi, nasıl yapardı şablonunu uyguluyorsun.

Eğer örnek alacaksan Peygamber yaşadığı süreç boyunca bir çok mecraya ilişkin örnekliği var değil mi? Evlilik hayatı,Savaşları,Devlet yönetimi, Arkadaşlığı,Köleleri/Cariyeleri ile ilişkileri, içinde bulunduğu toplumla ilişkileri.

Bu ilişkiler kapsamında yaptığı fiillerin hangisinin din kavramı ile ilişikli olup seni bağladığına nasıl karar veriyorsun mesela? Bunu ayırt etmede belirlediğin method nedir tam olarak açar mısın?

1500 Yıldır insanlar hangi dini yaşadı diyorsun ama yukarıda yazdıklarımla bağlantılı bu dediklerim güzel kardeşim, senin hangi din dediğin şey zaten o topluluğun hayatı, yaşamı. Sol elle yemek yemez tabi çünkü, pis fiillere sol elini atamış, gusl eder, oruç tutar, sadaka verir, kurbanını keser, hacc yapar, bunların detayı bile kayıt altına alınan temel yol haritası olmasına rağmen Kuranda yer almaz çünkü zaten herkesin aşağı yukarı bildiği, o topluma ait fiiller.
1500 Yıllık değil 5000 yıllık fiiller belki bir çoğu. Mesela hırsızın elini kes en ilkel kabilelerde bile mevcut cezalandırma yöntemi, o tarihte fiil ile ceza arasında bile fiili bağ kurulmuş, çaldığı elini kesiyor, çalamasın diye, o topluma ait bir durum bu, aktarılarak gelmiş.

Şimdi bir düşün bakalım bugün yaşadığın hayatı, o şablon üzerine oturtabilecek misin? Oturturum yeterki hüküm olsun dersen konu seçip konuşalım, detaya girelim suçlar aynı suçlar mı, deliller aynı deliller mi? şartlar aynı şartlar mı, toplumlar aynı toplumlar mı diye?
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,191
Tepkime puanı
3,197
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Abi söylediklerimi iyi niyetle söylenmiş kabul et ama söylediklerinden benim anladığım, Az daha ayağım kayıyordudan kastın aslında senin doğruya kulak verdiğin, ama korkularının esaretinden kurtulamadığından yine kendini boşluklara salıverdiğin.Merak etme gerçekleri kanıksadığından kuş gibi hafifleyeceksin, anlamsız , suni yükleri boşuna taşıdığını doğal olarak farkedeceksin.

Bi kere şu noktada temelden ayrıştığımızı söyleyeyim, din tanımlarımız tamamen farklı, sen örneğin tırnağını nasıl keseceğini bile sana tarif eden bir rehber istiyorsun , yaptığın herhangi bir fiilin Allah ve resulünün onaylamadığı bir şekilde olması senin din dediğin filtrelerine takılıyor ve Allah ve Resulu ne derdi, nasıl yapardı şablonunu uyguluyorsun.

Eğer örnek alacaksan Peygamber yaşadığı süreç boyunca bir çok mecraya ilişkin örnekliği var değil mi? Evlilik hayatı,Savaşları,Devlet yönetimi, Arkadaşlığı,Köleleri/Cariyeleri ile ilişkileri, içinde bulunduğu toplumla ilişkileri.

Bu ilişkiler kapsamında yaptığı fiillerin hangisinin din kavramı ile ilişikli olup seni bağladığına nasıl karar veriyorsun mesela? Bunu ayırt etmede belirlediğin method nedir tam olarak açar mısın?

1500 Yıldır insanlar hangi dini yaşadı diyorsun ama yukarıda yazdıklarımla bağlantılı bu dediklerim güzel kardeşim, senin hangi din dediğin şey zaten o topluluğun hayatı, yaşamı. Sol elle yemek yemez tabi çünkü, pis fiillere sol elini atamış, gusl eder, oruç tutar, sadaka verir, kurbanını keser, hacc yapar, bunların detayı bile kayıt altına alınan temel yol haritası olmasına rağmen Kuranda yer almaz çünkü zaten herkesin aşağı yukarı bildiği, o topluma ait fiiller.
1500 Yıllık değil 5000 yıllık fiiller belki bir çoğu. Mesela hırsızın elini kes en ilkel kabilelerde bile mevcut cezalandırma yöntemi, o tarihte fiil ile ceza arasında bile fiili bağ kurulmuş, çaldığı elini kesiyor, çalamasın diye, o topluma ait bir durum bu, aktarılarak gelmiş.

Şimdi bir düşün bakalım bugün yaşadığın hayatı, o şablon üzerine oturtabilecek misin? Oturturum yeterki hüküm olsun dersen konu seçip konuşalım, detaya girelim suçlar aynı suçlar mı, deliller aynı deliller mi? şartlar aynı şartlar mı, toplumlar aynı toplumlar mı diye?
günümüz hukukçuları islam ceza sistemi için ceza verilebilirligi zor caydırıcılığı yüksek tanımı yapmaktadırlar
Günümüz hırsızlık cezası uygulamaları caydırıcılığı çok azdır
Can yakmaya devam etmektedirler
Günümüzde ne değişikti ki ceza değişsin
Eskiden kesilen el yeniden bitiyor muydu da günümüzde kesilen el yeniden çıkmıyor mu
Bana değişeni söyle
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Ben buraya takıldım. Farkında olmadan veya daha kötüsü farkında olarak Peygambere üst perdeden bakıyorsun. Senin ahlak algın O sav'in ahlakından daha üstünmüş, sen daha merhametliymişsin gibi bi tutumun var. Eğer sen peygambersen bunu söyle de ne olmadığını bilelim. Yok eğer Efendimiz sav peygamberse bırakta O sav'in fiillerinden hüküm çıksın.

İyi de sen burada bireyseysel manada bir üstünlük, alçaklık algısı çıkarıyorsan yanlış yöne bakıyorsun bence. Toplumların öğrenilmiş ahlakından bahsediyoruz kardeş burada. Tabi ki ahlak da evrilir ve şekil değiştirir her şey gibi. Bu şunun gibi birşey o zamanın toplumu mesela biyoloji,fizik, Astronomi biliminde bu kadar ileriydiler diyebilir misin? tabi ki hayır, dünyayı tepsi gibi dümdüz sanan, bütün evrenin merkezinde dünya var bütün gök dünyanın etrafında dönüyor sanan bir toplumdu, şimdiki durum çok farklı. Hukuk, adalet, ahlak kavramları da böyle evrildi ve evrilecektir. o günün insanında insanın bireysel hak ve özgürlüklerinin tanımları bu kadar kapsamlı bir seviyede tartışılabilir miydi? tabi ki hayır.
Mesela sen bugün savaş yaptığın bir ülkenin arda kalan kadınlarını cariye, seks objesi olarak orduna dağıtır mısın? çocuklarını köle yapar mısın? bugün gelinen adalet , hukuk sistemine uygun görebiliyor musun bunları. Peygamber yaptı ben de yaparım diyorsan , o yaptıysa doğrudur diyorsan zaten konuşma bitmiştir, seninle biz doğruya, daha güzele ulaşma amaçlı bir sistemi değil, bir statükoyu, dar kalıpları, şablonlara indirgenmil hikmetsiz bir tartışıyoruz demektir. Toplumsal manada ahlakın, adaletin geliştiği noktada senin o kadınlara, çocuklara sığınmak ve barınmak için bir olanak sağlaman ve can, mal , ırz emniyetini koruman gerekir. Toplumsal, ilkesel bir evrilmeden bahsediyoruz, o zaman insanlar bulunduğu toplumun yargıları içerisinde yaptıklarının hukuksal ahlaki bir dejenerasyon olduğunu bile düşündüklerini bile sanmak aptallık olur, tıpkı kadınlar, köleler ve cariyelerle ilşkileri de böyle , cariyeleri ile ilişkilerinden dolayı asla kınanmayan, alıp satabilen, hatta birbirlerine bıktıklarında hediye edebilen bir toplumdan bahsediyor, bunlar içinde sahabiler de var.

He merhamet, ahlak olgularını sen sadece başına Hz sonuna RA koyduklarına has kılıyorsan o da yanlış, istediği kadar büyük isimler olsun, günümüz olgularından bireysel manada düşük profiller sergilemeleri çok normal. Hz Ömerin örneğin, sadece bir cariye hakkı olmamasına rağmen tesettür şeklinde örtündü diye çarşı ortasında evire çevire kırbaçla bir kadını dövüyor ve hijab sadece hür kadınların hakkı diyor, neden bu şekilde davrandığını ben çok net anlayabiliyorum ama herkes kendi payını çıkarabilir, tabi bir insan herhangi bir nesneyi kutsarsa ona hiçbir açıklama , örnek fayda etmez, çünkü amacı kursamak tartışmak yersiz, kifayetsiz kalır orası ayrı
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Yüzlerce islam ülkesi köleliği getirmemesini görmeyip abd nin gayri meşru veledini örnek gösteriyorsa bir insan,
Sırtını ancak bir illüzyona dayamıştır. İslâm tekrar köleliği getirecek zehabı aynı köleliği islam doğurdu iftirası gibidir. Ne köleliği islam getirdi nede tekrar ikame edecektir. Aksini söyleyenler sömürgeci ve emperyalist batıdır. batının insancıllıgi hümanizmi koca bir yalandır. Afrikayı asyayı iliğine kadar sömür, yık yok et sonra açlıktan ölümlerini seyret; sonra da kalemşörleri islamin köle sevdasından dem vursun. Arenalarda aslanlara köle yedirmeyi görme omerin hukuk kamçınısini zulüm diye yuttur. O omer ki kölesini devesine bindirir yularından tutardı. İllüzyonlarınızı bırakın hakka gelin geç olmadan. Hadisle başlayıp sahabe ve peygamber düşmanlığından sonraki adım din Allah in reddidir; geç olmadan dön bu yoldan @Yahayy


Blakis ilizyonu şuan sizin yaptığınızı düşünüyorum ben. Neden?
çünkü gerçek fiiller üzerinden konuşmak yerine sloganların altından konu saptırıyorsunuz.

Bakın,
Sahih sünnet içerisinde,
1) yayılımcı , toprak katmaya fethe dayalı tebliğ ve cihat var mı?

2) Recm,Had cezaları gibi cezai hükümler mevcut mu? Bunun içerisinde neler doldurursunuz neler
Namaz terkine ayrı, oruca, cinsel içerikli suçlara, tesettür risyetsizliğine vs çeşit çeşit had cezası mevcut mudur? fazlasıyla

3) Savaş esirlerini cariye/köle şeklinde kategorize ermek , eli silah tutanları öldürme serbestisi var mı?

4) Bağy suçu işleyenlere, Mürtedlere ve yapılan tebliğe icabet etmeyip savaşı seçen düşmanın katli gerekir mi? kesinlikle


daha da uzatabilirim de, bu temel arterler yeter.

sizin elinizde böyle sahih bir fıkıh varken, siz insanları Ahmed bin Hanbel, İmam Malik gibi rey ve kıyastan çok Hadis ve siyer ağırlıklı fıkhı esas almalarının nesini eleştiriyorsunuz ki, bu adamların bir tane delilsiz fiili olduğunu sanmıyorum, bilakis sizin kendi fiilleriniz rey ve kendi kıyasınıza dayalıdır. Direkt tabiin ve en yakın selef alimlerini izledikleri çok açık. hatta siz bulun araştırın bir cezaai müeyyide yahut fiillerini hiçbir delili yok diyin görelim, pek sanmıyorum.

Vel hasılı kelam siz elinizeki fıkhı eleştireceğinize fıkha bakışı eleştireni eleştirip uygulayana çamur atıyorsunuz, tazıya tut tavşana kaç diyorsunuz, yaptığınız hedef saptırmak bence kardeşim kusura bakmayın. Bunları maşa gibi kullanıp birbiri ile çarpıştıran ve şerlerinden emin olmak için birbirine kırdıran marjinal Abd ve batı dünyası suçlu ama kendilerini kullandıran herşeyi, pantolonun boyu, peçenin ölçüsü, çarşaf mı burka mı, eşcinselleri dağdan aşağı mı atmalıyız yoksa kafalarını mı kesmeliyiz diye tartışan, bu müthiş fıkhı yani Allahın emirlerini harfiyyen tutarak dünyaya diz çötüreceğibi sanan beyinsiz topluluğun hiç suçu yok haklısınız:)

Yahu uyanın polyannadan siz birilerini suçluyorsanız bu sizin acziyetinizi, geri kalmışlığınızı gösterir, madem doğru yolun tam ortasındasınız rüzgar bu taraftan esmesi gerekir ama malesef tamamen dünya sizin tarifinizin tersinde yaşıyor şuan

selamlar
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,191
Tepkime puanı
3,197
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Blakis ilizyonu şuan sizin yaptığınızı düşünüyorum ben. Neden?
çünkü gerçek fiiller üzerinden konuşmak yerine sloganların altından konu saptırıyorsunuz.

Bakın,
Sahih sünnet içerisinde,
1) yayılımcı , toprak katmaya fethe dayalı tebliğ ve cihat var mı?

2) Recm,Had cezaları gibi cezai hükümler mevcut mu? Bunun içerisinde neler doldurursunuz neler
Namaz terkine ayrı, oruca, cinsel içerikli suçlara, tesettür risyetsizliğine vs çeşit çeşit had cezası mevcut mudur? fazlasıyla

3) Savaş esirlerini cariye/köle şeklinde kategorize ermek , eli silah tutanları öldürme serbestisi var mı?

4) Bağy suçu işleyenlere, Mürtedlere ve yapılan tebliğe icabet etmeyip savaşı seçen düşmanın katli gerekir mi? kesinlikle


daha da uzatabilirim de, bu temel arterler yeter.

sizin elinizde böyle sahih bir fıkıh varken, siz insanları Ahmed bin Hanbel, İmam Malik gibi rey ve kıyastan çok Hadis ve siyer ağırlıklı fıkhı esas almalarının nesini eleştiriyorsunuz ki, bu adamların bir tane delilsiz fiili olduğunu sanmıyorum, bilakis sizin kendi fiilleriniz rey ve kendi kıyasınıza dayalıdır. Direkt tabiin ve en yakın selef alimlerini izledikleri çok açık. hatta siz bulun araştırın bir cezaai müeyyide yahut fiillerini hiçbir delili yok diyin görelim, pek sanmıyorum.

Vel hasılı kelam siz elinizeki fıkhı eleştireceğinize fıkha bakışı eleştireni eleştirip uygulayana çamur atıyorsunuz, tazıya tut tavşana kaç diyorsunuz, yaptığınız hedef saptırmak bence kardeşim kusura bakmayın. Bunları maşa gibi kullanıp birbiri ile çarpıştıran ve şerlerinden emin olmak için birbirine kırdıran marjinal Abd ve batı dünyası suçlu ama kendilerini kullandıran herşeyi, pantolonun boyu, peçenin ölçüsü, çarşaf mı burka mı, eşcinselleri dağdan aşağı mı atmalıyız yoksa kafalarını mı kesmeliyiz diye tartışan, bu müthiş fıkhı yani Allahın emirlerini harfiyyen tutarak dünyaya diz çötüreceğibi sanan beyinsiz topluluğun hiç suçu yok haklısınız:)

Yahu uyanın polyannadan siz birilerini suçluyorsanız bu sizin acziyetinizi, geri kalmışlığınızı gösterir, madem doğru yolun tam ortasındasınız rüzgar bu taraftan esmesi gerekir ama malesef tamamen dünya sizin tarifinizin tersinde yaşıyor şuan

selamlar
aleyküm selam
meşru halife olmadan meşru yargı olmaz
israil ve Abd ye çalışan bir sahtekarın hükmü ve ahkamı geçersizdir
Abd islam aleminin bu boşluğu üzerinden vuracağını sanıyorsa yanılıyor
bu ilizyonu ona pahalıya patlayacak
çünkü meşru olmasa bile bir yerde halife ilan edildi ve adına para bastırıldı
bu slamın arkeik kodlarını aktif edecek diye düşünüyorum
Abd islam alemiyle uğraşmayı kesmese önümüzde 3. dünya savaşı olabilir

öbür yandan iran ve suudi şeriat uygulanmasına rağmen
halifelik makamını üstlenmiyor.
biri sultanlık öbürü halifeyi/imamı bekliyor

türkiyede ise halifelik yapacak güçte cumhurbaşkanımız olmasına rağmen
şeriatten ise Allahtan daha çok korkan bir toplum var.

sonuç itibariyle meşru bir islam yönetimi yoktur
bundan mütevellit bir yargı mercii de yoktur

bunların olmadığı yerde kalkıp ceza sistemini tartışmak haddim değildir
sözüne ettiğin durum sağlanınca haddler incelenir
kati mi arızimi oldukları hükme bağlanıp icra edilir

şartların olmadığı bir yerde
kendinize yetki biçip, bunun üzerinden sahabe biçmenizi havsalam almıyor
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
aleyküm selam
meşru halife olmadan meşru yargı olmaz
israil ve Abd ye çalışan bir sahtekarın hükmü ve ahkamı geçersizdir
Abd islam aleminin bu boşluğu üzerinden vuracağını sanıyorsa yanılıyor
bu ilizyonu ona pahalıya patlayacak
çünkü meşru olmasa bile bir yerde halife ilan edildi ve adına para bastırıldı
bu slamın arkeik kodlarını aktif edecek diye düşünüyorum
Abd islam alemiyle uğraşmayı kesmese önümüzde 3. dünya savaşı olabilir

öbür yandan iran ve suudi şeriat uygulanmasına rağmen
halifelik makamını üstlenmiyor.
biri sultanlık öbürü halifeyi/imamı bekliyor

türkiyede ise halifelik yapacak güçte cumhurbaşkanımız olmasına rağmen
şeriatten ise Allahtan daha çok korkan bir toplum var.

sonuç itibariyle meşru bir islam yönetimi yoktur
bundan mütevellit bir yargı mercii de yoktur

bunların olmadığı yerde kalkıp ceza sistemini tartışmak haddim değildir
sözüne ettiğin durum sağlanınca haddler incelenir
kati mi arızimi oldukları hükme bağlanıp icra edilir

şartların olmadığı bir yerde
kendinize yetki biçip, bunun üzerinden sahabe biçmenizi havsalam almıyor

Meşru halife olup olmaması sizin kuruntunuz bence. O zaman kusura bakmayın belki bir iki halife hariç tüm halifeler için aynı şey söylenebilir, hangi kabile güçlü, hangisi daha yayılımcı ise, hangisi sazı eline almışsa hilafet ona ait olmuş, dünyanın ihtilafı çıkmış. Daha aşağıya inelim peygamberin canım ciğerim dediği insanlar birbirlerini işkenceyle, katliamla denilebilecek yöntemlerle öldürmüşler. Hz Osmanın ölümünü eminim detaylıca incelemişsinizdir, hakeza peygamberin kucağından düşmeyen torunlarının nasıl öldürüldüğünü bu uğurda. Eceli ile ölen adam yok nerdeyse piyasada, o zamanda mı Abd, İsrail oynuyordu ümmetin ayarları ile kardeşim?

Güzel kardeşim , kusura bakmayın bu ilkel sistemlerin doğasında çatışma, güçperestlik yatıyor. Birkaç istisna olabilir ama hilafet bir sünni tarafa bir fatımi/şii tarafa gitmiş gelmiş. Yani güç/düdük kimdeyse o çalmış, Emevisi ayrı zulmetmiş, Abbasisi ayrı, Osmanlısı ayrı, genelev kraliçesine aşık olup adı deli İbrahime çıkan Osmanlı padişahı bile İslam halifesi oluyor siz meşru hilafetten bahsediyorsunuz.
Bırakın lütfen arkaş Allah rızası için şu ütopik hayallerinizden vazgeçin, insanca , adaletle yönetim ancak katılımla, istişare ile liyakat ile olur. Güçlerin /Nüfuzun devri ile olmaz.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Yüzlerce islam ülkesi köleliği getirmemesini görmeyip abd nin gayri meşru veledini örnek gösteriyorsa bir insan,
Sırtını ancak bir illüzyona dayamıştır. İslâm tekrar köleliği getirecek zehabı aynı köleliği islam doğurdu iftirası gibidir. Ne köleliği islam getirdi nede tekrar ikame edecektir. Aksini söyleyenler sömürgeci ve emperyalist batıdır. batının insancıllıgi hümanizmi koca bir yalandır. Afrikayı asyayı iliğine kadar sömür, yık yok et sonra açlıktan ölümlerini seyret; sonra da kalemşörleri islamin köle sevdasından dem vursun. Arenalarda aslanlara köle yedirmeyi görme omerin hukuk kamçınısini zulüm diye yuttur. O omer ki kölesini devesine bindirir yularından tutardı. İllüzyonlarınızı bırakın hakka gelin geç olmadan. Hadisle başlayıp sahabe ve peygamber düşmanlığından sonraki adım din Allah in reddidir; geç olmadan dön bu yoldan @Yahayy

Bu yazdıklarınızı yeni görüyorum.
Siz o konularda hiç endişelenmeyin syn @Hakperest
nick olarak kullandığınız üzere, hakkın peşinde koşan Hakperestlere, insanca, onurlu, güce değil adalete, zorbalığa değil hilm ve hikmete dayalı bir düzen arzulayıp, halis bir niyetle gerçeğin peşinden koşan hiçkimsenin çalışmasını Allah zayi etmez.

Zaten merak buyurmayın tabi ki sizin kafanızdaki din tasavvurunu zaten ben reddiyorum, dinin benim algıma göre asla bu kadar yüzeysel ve sığ sularda harcanacak kadar basit bir olgu değil.

Ayrıca üstüne koydukça insan özgürleşiyor, bildikçe özgürleşiyor, suni tedirginliklerinden ve sanal yüklerinden arınıyor, bilmek özgürlüktür.
her bir merhalelil bilgi yakıni iman seviyesine atılmış bir adım ve özgürlük demektir.

benim asla sizin söylediğiniz manada cezai korkularım yok, gerçek manada yok, o yüzden siz benim adıma üzülmeyin, yersiz gerçekten.

selamlar tekrar...
 
Üst