Kudsi rumuzlu görmüş geçirmiş, işin ilmiyle dopdolu bir muhterem ağabeyim şu makalesini yazıp bizi tebrik ettiler:
Hırka ile Fırka da'vası güdülür mü?..
Güdülmez kuzucuğum!.. Zira bu iki ma'na biribirinin nâkızıdır (bozanıdır).. (Yani) particilik narı (hışmı) dervişliği pert eder; dervişlik nuru parladığı zaman da particilik vb.. ilişikler kopar: Kökten munkatıa (bitmiş) olur.. Sana ne diyorum bak: ... Lafımı iyi belle!..
Dağ dağa kavuşur particilikle dervişlik bağdaşmaz..
Ma'lum olduğu üzre parti kelimesi fırkanın karşılığıdır.. Fakat şu zamanın fırkaları naciyenin (kurtulmuşların, Ashabın izinde olanların) fırkası mıdır, nariyenin (azap ehlinin) fırkası mıdır?.. Elini vicdanına koy da bunu bir güzelce fehm eyle (düşün).. Cenab-ı Hakk bizleri İslam'ın hizb u fırkasından eylesin.. Ben burda kendi doktrinimden bahsetmiyorum; Tarik-ı Hakk'ın İdealini mevzu bahs etmekteyim..
Bizler şu Fırka figürlerini andığımız kadar Hırka sahiplerini yâd etse idik şimdiye kadar çoktân Evliya olurduk.. Lafı tersinden anlamayalım!.. Bir insan, samimiyi gayr-ı samimiden ayıracak kadar bir temyize (ayırma gücüne) malik olamıyorsa: Bu, onun içtiği şey (şerab-ı gaflet) yüzünden fena halde sarhoş olduğunu gösterir.. Böyle bir kimsenin eşya ve hadisatı doğru olarak okuyabilmesi mümkün değildir..
Derviş âdem "ha" denince derhal Hakk'a intikal ederdir: Zira o Hırka (libâsüt-Taqva) sahibidir.. âdem-i ma'na'dır.. dervişlerin (sufilerin) sultanlarından olan Aziz Mahmud Hüdâî efendimiz hz. (ks.) divan-ı şeriflerinde şöyle buyururlar:
" Ol kadar Hayrette olsun Cân u Dîl.. Kande bakarsam: Efendim sanayım.."
Hey gidinin partici dervişi!.. Sen
"Er" olamazsın oğlum.. Çünki sen er-doğan'la er-bakan'a
"Efendim" diye bakakaldın.. Bu meş'um (kötü) nazarla o denli uçtun ve gözünü kararttın ki İhvanını bile tanıyamadın: İçten içe onu düşman ve ajan belledin.. Ve açıktan açığa Ka'be-i kalbine kasd eyledin....
Ey rabıtası kayık ihvanım!.. Gönlünü Efendi'den ayırma ki Yâr ile ağyarı halt etmeyesin (karıştırmyasın).. senin giydiğin Hırka (intisab keyfiyeti) ile zemane fırkalarının hiç birisi uyuşmaz.. Ha ille de fırka-i zemaneye ayak uydurayım diyorsan "ben sahib-i Hırkayım" deme o zaman.. onu senden câartt diye cüda (uzak) ederler haberin bile olmaz..
Ma'nadan cüda olduğunun alameti şudur: Efkar-ı umumiyeye daldırıp muhakemeyi şaşırırsın: Yalpa yapmaya sekiz çizmeye başlarsın.. (Mesela) politik liderle aziz Efendiyi bağdaştıracam, siyaset ve konjonktürle Bab-ı Hakk'ı (Tarikatı) te'lif edecem (barıştıracağım) diye abuk subuk gerekçeler (ve izahlar) icad edersin.. İşte o zaman anla ki sen
"Elif" gibi rast (doğru) ve dürüst olmağa talib olduğun şu yoldan inhiraf etmişsindir (sapmışsındır)... el-Iyazü-Billah!.. (Allah korusun, O'na sığınırız)
Fırkanın biri gelir öbürü gider.. Ve gelen de giden de: ancak lâyıkımız olur.. Hz. Mevlana-i Rumi efendimiz (ks.) şöyle buyurmuş:
".. öküz gelmiş eşşek gitmiş.. bundan bana ne!.." Yani biz kendi siyasetimize bakalım demektir.. Öyle ya, kendi vücud iklimimizde nefs u şeytan cirit oynarken âleme nizam vermemiz mümkün müdür?.. Biz atmışız bu da'vayı arkaya; dalmışız rüesa-i dünya (dünya reisliği) muhabbetine.. Üç beş ihvan bir araya gelir heman başlarlar aleme nizam vermeğe...
Halbuki bir fırkaya rey (oy) vermek o fırkayı mutlak
"din ve mezheb" imiş gibi savunmayı; hilafında (tenkidinde) bulunanlarla harb etmeyi gerekli kılmaz.. Ahmaklıktır insafsızlıktır böyle bir şey...
Tamam, Mürşidîn hazeratı (ks.hum) sandığa rey atmaya giderler amma: onlar Fırkacılık yapmazlar.. Meşayıhın (ks.hum) reyleri:
"..başımıza din düşmanları gelip meydan onlara kalacağına (bari) Müslümanları tutalım; umulur ki onlar Müslümanları kayırır.." demeğe ma'tuftur (yöneliktir).. O kadar...
Cenab-ı Hakk ayıktırır:
" Kulillâhu sümme zerhum.. Allah de!.. ve sonra bırak onları.." (En'am 6/91).. ve
"Eslemtü li-Rabbil-alemin.. Alemlerin Rabbine bütün varlığımla Teslim oldum.." (Bakara 2/132).. Hüdai hazretlerinin (ks.) mezkur kelam-ı şerifi "Senin kelamından gayrıyı isğa etmiyeyim (kulak vermeyeyim).." ve " Vicdanımla senden gayrıyı bulmayayım.." ve dahi "Senden gayrıyı his ve idrak etmiyeyim.." demektir....
dipnot: Hırkaîlik ile Fırkacılığı bir araya getirmek isteyenin -mümkün değil- iki yakası bir araya gelmez!...
http://www.kudsharemi.com/soru-cevab/198-hrka-ile-frka-davas-guedueluer-mue.html