Sofuoglu
Ordinaryus
- Katılım
- 29 Tem 2006
- Mesajlar
- 4,603
- Tepkime puanı
- 254
- Puanları
- 83
yol gösterme anlamında Nurdur tabi, kasdın buysa sorun yok elbette
Ama haşa;
Allah cc göklerin ve yerin Nurudur,
Muhammed sav de Nurdur;
Öyleyse Muhammed Allah'ın bir cüzü dür dersen hiristiyan teslisinden farkın kalmaz
ki daha önceki mesajından bunu anladım
ha yok yanlış anladın diyorsan da hakkını helal et
Arapça aynı kelime farklı anlamları olan bir dildir çok dilde olduğu gibi
Töz(samed)olan Nur ezeli ve ebedidir
Muhammed sav ve diğer nebilerin nuru ise mahluktur
Muhammed sav nur da diğer peygamberler zülümat değildir
Her peygamber kendi ümmetine bir hidayet nurudur
yani aydınlığa yol gösteren bir elçidir
Hatta bu anlamda her muttaki mümin, mürşit, şeyh birer nurdur
Sen peygamberi fazla yücelterek (ilahi sıfatlarla anma) iyilik yapamazsın.
Müminlerin canlarından evladır
ama Allah'ın sıfatlarından noksandır peygamberler;
Bu konuda peygamberimiz bizi uyarmıştır zaten
Allah'ın Yücelttiğini yüceltmek her müminin vazifesidir Muhterem,
Zamanında Haricilik ve tekfir'den rahatsız olduğunu beyan ediyordun lakin burada bizleri,Allah'ın Sevgilisi hususundaki bildirdiklerini açıklayınca ilahlaştırmaktan,putlaştırmaktan bahsedip güya tekfir ediyorsun...!
Rica ediyorum farkı anlamaya çalış..!
Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz her zaman ve mekânda Azîz'dir.
Allah katındaki şeref ve faziletinin hududu yoktur. Mertebe ve kemâli her an yükselmektedir. Allah-u Teâlâ'nın ona bahşettiği ikram ve ihsanlar sonsuzdur.
O ki yaratılmışların en hayırlısıdır. Allah-u Teâlâ'nın Habib-i ekrem'i, dostu, arşının nuru, vahyinin eminidir. Ziynetlendirdiği, şereflendirdiği, keremlendirdiği, büyük kıldığı, ilm-i ezelîsini tâlim buyurduğu temiz kuludur.
O ki iman hakikatlerinin menbâı, Rahmânî sırların iniş yeri, Rabbânî memleketin mahrem-i esrârı, bütün peygamberlerin ahd ve misaklarının vasıtası, Livâ-i izzet'in sahibi, ezel sırlarının müşahidi, Kelâm-ı kadim'in tercümanı, ilim ve hikmetin kaynağı, dünya ve ukbâ ehlinin cesetlerinin ruhudur.
Allah-u Teâlâ Âyet-i kerime'sinde buyurur ki:
"Andolsun, içinizden size öyle aziz bir Peygamber gelmiştir ki, sıkıntıya uğramanız ona çok ağır ve güç gelir." (Tevbe: 128)
Onu yaratan ona "Azîz" buyurdu.!!! Kendi ism-i şerifi ile müşerref eyledi. İzzetiyle izzetlendirdi, şerefi ile şereflendirdi, nuru ile nurlandırdı.
Allah-u Teâlâ ile Peygamber'i arasında ayrılık gayrılık düşünülemez.(iman,itaat hususunda!) Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem-e itaat; Allah-u Teâlâ'ya itaatin yolu, hatta bizâtihidir.
Allah-u Teâlâ Âyet-i kerime'sinde şöyle buyuruyor:
"İçinizde... Görmüyor musunuz?" (Zâriyât: 21)
Allah-u Teâlâ "İçinizdeyim." buyuruyor. Yani Allah-u Teâlâ Resulullah Aleyhisselâm'da tecelli etmiştir. Ve ondan sonra murad ettikleri de bu tecelliyata mazhar olmuşlardır.
Allah-u Teâlâ "İçinizdeyim." buyururken senin gözün kör ise hakikati görmüyorsan, bilmiyorsan, ilmin cahil, aklın meaş ise size kim ne diyebilir?
Allah-u Teâlâ Âyet-i kerime'lerinde Peygamber'ine -sallallahu aleyhi ve sellem- imanı, itaati, teslimiyeti, kendisine yapılan iman, itaat ve teslimiyet mesabesinde zikretmiş, Peygamber'e muhalefetin âkıbetini haber vermiştir. Bu minval üzere birçok Âyet-i kerime mevcuttur.
"Ey iman edenler! Allah'a ve Resul'üne itaat edin, işitip durduğunuz halde ondan dönmeyin." (Enfâl: 20)
"Aralarında hüküm verilmek üzere Allah'a ve Peygamber'e çağırıldıkları zaman, müminlerin sözü sadece: "İşittik ve itaat ettik!" demekten ibarettir. İşte saâdete erenler onlardır.
Kim Allah'a ve Peygamber'ine itaat ederse, Allah'tan korkar ve O'ndan sakınırsa, işte onlar kurtuluşa erenlerdir." (Nûr: 51-52)
Resulü'nü kendisi ile birlikte zikretmiştir,ayırmamıştır..
Durum bu şekilde açık ve nettir...!!
Senin bahsettiğin veya algıladığın tarzda ilahlaştırma ve putlaştırma söz konusu dahi olamaz...!!!
Konuyu daha fazla uzatmanın bir manası yok sanırım,herkes diyeceğini dedi, görüşünden vazgeçecek de değil elbet,daha fazla kişiselleştirmeden,polemiğe girmeden (ki gidişat onu gösteriyor) kapatalım inşaAllah ..
Vesselam...
Son düzenleme: