Hasan El-Benna Kimdir?(Şehadetinin 63. Yıldönümü)

cahid

Kıdemli Üye
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
6,094
Tepkime puanı
1,417
Puanları
113
Konum
Muamma...!
Hikem hocam eleştiri yaptığın konuya vakıf değilim de tefsirin bir yerinde gözüme çarpmıştı ilgisiz bir yorumda bulunduğu için hangi ayette tam hatırlayamıyorum. Türbelere çaput bağlama v.s. hurafelerden bahsediyor. Ayette ne şirkten ne de onun anlattığı konuyla ya da varmak istediği noktayla alakalı bir durumdan en ufak bir işaret dahi yokken oraya nasıl gelebildiğine taaccüb ettim açıkçası. Daha birçok yerde böyle sosyolojik yorumları fazlasıyla mevcuttur. Seyyid Kutub tefsire dair hangi ilimleri öğrenmiş? Arapça'ya vakıf olmak tefsir için yeterli midir? Tefsir sahasında eser te'lif etmek için hangi ilimlere vakıf olmak lazımdır? Bu sorduğum sorularla ilgili olarak bizleri aydınlatırsanız memnun olurum. Sizin bu konulara dair fikirlerinizi öğrenmek için soruyorum.

(Dikkat ederseniz Hasan El Benna (r.h.) hakkında olumlu görüşlere sahibim.)
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
Hikem hocam eleştiri yaptığın konuya vakıf değilim de tefsirin bir yerinde gözüme çarpmıştı ilgisiz bir yorumda bulunduğu için hangi ayette tam hatırlayamıyorum. Türbelere çaput bağlama v.s. hurafelerden bahsediyor. Ayette ne şirkten ne de onun anlattığı konuyla ya da varmak istediği noktayla alakalı bir durumdan en ufak bir işaret dahi yokken oraya nasıl gelebildiğine taaccüb ettim açıkçası. Daha birçok yerde böyle sosyolojik yorumları fazlasıyla mevcuttur. Seyyid Kutub tefsire dair hangi ilimleri öğrenmiş? Arapça'ya vakıf olmak tefsir için yeterli midir? Tefsir sahasında eser te'lif etmek için hangi ilimlere vakıf olmak lazımdır? Bu sorduğum sorularla ilgili olarak bizleri aydınlatırsanız memnun olurum. Sizin bu konulara dair fikirlerinizi öğrenmek için soruyorum.

(Dikkat ederseniz Hasan El Benna (r.h.) hakkında olumlu görüşlere sahibim.)


Seyyid Kutub eleştirilerinin ilmi olması gerekir.Maatteessüf Cübbeli hocanın hem Bediüzzaman eleştirisi, hem seyyid Kutub vb. eleştirileri ilmi değildir.Seyyid Kutubun hiç eleştirilemeyeceği yerden eleştirmeye kalkıyor.Demekki işin ehli değil.Merhum Seyyid Kutubun Fizilal tefsirini arabcasından okuyanlar edebi yönü, sosyal yönü ağır basan bir tefsir olduğunu belirtmişlerdir.Elbette elştirilebilir yönler mevcuttur.Fakat kulaktan duyma bilgilerle eleştiri yapılamayacağı aşikardr.Seyyid Kutub hakkında üstad Emin Saraç hocamızın hakşinas açıklamalarını tavsiye ederim.İnternet ortamında bulunabilir.Kendisi Mısırda S.Kutubla görüşmüş bir zattır.Vesselam.
 

Ecir

Üye
Katılım
2 Ocak 2010
Mesajlar
52
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Web sitesi
www.forum.medineweb.net
böyle abuk subuk yorumlar yapılacağına adamların hayatına bi bakılsın neler yapmışlar..
onların yaptıkları bazılarının hocaları gibi kayak yapmaya benzemiyor..!
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
böyle abuk subuk yorumlar yapılacağına adamların hayatına bi bakılsın neler yapmışlar..
onların yaptıkları bazılarının hocaları gibi kayak yapmaya benzemiyor..!
Abuk subuk yazan sensin.Bak yukarda kitablarından neler demiş,bir kısmını aktardım.Varsa yazılanların doğru ve yanlış olduğuna dair bir cevabın yaz.Yoksa kimin ne yaptığı ne seni ne de beni ilgilendirir.
 

Ecir

Üye
Katılım
2 Ocak 2010
Mesajlar
52
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Web sitesi
www.forum.medineweb.net
bende diyorum ki seyyid kutubun hayatını bilseydiniz. bu tarz yazıları yazmazdınız.
bu yazıları yazdığı dönemede kendisi zaten cahiliye dönemimdi diyerek pişmanlığını ifade ediyor.

hayatını islam için şehit olarak ödeyen bir insan bu kadar kolay harcanmamalı.
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
bende diyorum ki seyyid kutubun hayatını bilseydiniz. bu tarz yazıları yazmazdınız.
bu yazıları yazdığı dönemede kendisi zaten cahiliye dönemimdi diyerek pişmanlığını ifade ediyor.

hayatını islam için şehit olarak ödeyen bir insan bu kadar kolay harcanmamalı.
bu yazıları yazdığı dönemede kendisi zaten cahiliye dönemimdi diyerek pişmanlığını ifade ediyor.
Öyleyse bu cahiliye dönemi kitabları niye tercüme edilip,Bu milletin çocukları bir cahilin yazdığı bozuk fikirlerle kandırılıyor.Hem neden Seyyid kutup severliği altında seyyid kutubun razı olmayacağı yazılar çoğaltılıyor.
Hem madem cahiliye döneminde yazmış,Alimlik döneminde bu yazdıklarını teksib eden bir kitab neşredipte doğru bilgilerin yayılmasına çalışmamış.Varsa böyle bir kitabı (Kendi yazdıklarını çürüten İslam Alimlerine tabilikle yazdığı)ismini bildirde okuyalım.
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
Sağlıkcının kopyala yapıştır la aktardıklarının hepsine söyleyeceğim şeyler var,bunlar lisede okurken yaptığımız münazaralardandır.Bu konuyu bilenlerle tartışırım, yalnız bir şartım var kopyala yapıştır tekniği olmadan bire bir kitablardan nakil yapacağız.Lakin Konu Şehid imam Hasan el-Benna idive bu çerçevede bir arkadaş seyyid kutub merhum ve diğer yazarlarıda içine alan bir değerlendirme yapıp , işi cübbeli hocaya dayandırınca, cübbeli hocanın konuşmasının gayri ilmi olduğunu ortaya koydum.Önce bu konuyu halledelim.Cübbeli hocanın , fizilalde , fil süresi tefsiri muvacehesinde söyledikleri doğrumu?Bu fakir doğru olmadığını söylüyorum.Siz ne diyorsunuz?Cübbeli hocada katılabilir..
 

Ecir

Üye
Katılım
2 Ocak 2010
Mesajlar
52
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Web sitesi
www.forum.medineweb.net
seyyid kutup müridi değilim, fizilal dahil bir çok eserini okumuş biri olarak yorumladım.
adamın şehit oluşu abdunnasır denen rezilin karşısındaki direnişi bile kafidir.
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
Konuyu bilenleri bizi aydınlatmaya çağırıyorum.Muğalata olmamalı.
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Sağlıkcının kopyala yapıştır la aktardıklarının hepsine söyleyeceğim şeyler var,bunlar lisede okurken yaptığımız münazaralardandır.Bu konuyu bilenlerle tartışırım, yalnız bir şartım var kopyala yapıştır tekniği olmadan bire bir kitablardan nakil yapacağız.Lakin Konu Şehid imam Hasan el-Benna idive bu çerçevede bir arkadaş seyyid kutub merhum ve diğer yazarlarıda içine alan bir değerlendirme yapıp , işi cübbeli hocaya dayandırınca, cübbeli hocanın konuşmasının gayri ilmi olduğunu ortaya koydum.Önce bu konuyu halledelim.Cübbeli hocanın , fizilalde , fil süresi tefsiri muvacehesinde söyledikleri doğrumu?Bu fakir doğru olmadığını söylüyorum.Siz ne diyorsunuz?Cübbeli hocada katılabilir..
,bunlar lisede okurken yaptığımız münazaralardandır.
Kardeş ne yapalım siz lise yıllarında bu meseleleri halletmişsiniz.Bizde yaş kırkaltı oldu.Hala aynı yerde sayıyoruz.Bu da sizin ne kadar ileri olduğunuzu gösterir bir ifade olsa gerek.
Biz tartışmak için yazmadık.Eğe zatıaliniz cevab verme nezaketinde bulunur iseniz,bakarız verdiğiniz cevabları
inceleriz.Eğer doğru ise kabul yanlış ise doğrusunu bildiririz.Kardeşim ister kopyala yapıştır,ister hıfsından yaz ister önüne kitabları yığ araştır araştır yaz.Nihayetinde doğru ise,bakılmaz,hangi usülle yazdın.(Kopyala yapıştır,hıfsın araştırman gibi)yok yanlış ise yine bakılmaz.Yani hangi usulle yazılırsa yazılsın maksat doğruyu yazmaktır.Yanlışın kaynağı hangisi olursa olsun zaten muteber değildir.
Cübbeli hocanın , fizilalde , fil süresi tefsiri muvacehesinde söyledikleri doğrumu?Bu fakir doğru olmadığını söylüyorum.Siz ne diyorsunuz?
Ben çübbeli hocanın ne söylediğini bile bilmiyorum.Yani Cübbeli bu hususta söylemezden önce bu konularda yazılanları okumuşluğum var.Ve yazdıklarımıda okuduğumuz yerlerden kopyala usulü ile nakil ettik.
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Seyit Kutup, ciddi hatalara düşmüştür. Hatasız değildir. Şehidliğini ise inşallah umarız. Allah taksiratını affetsin.

Size bize ise Seyit Kutup'tan önce okumamız, tanımamız, anlamamız gereken nice Ehli Sünnet alimi var. Ehli Sünneti bilmez isek, yapılan hataları da bilip sakınamayız.

İslam'ı şahıslara indirgemeyelim. Peygamber Efendimizin ve Ashabının yolu nedir, ona bakalım.
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
Biz burada Seyyid Kutubu değerlendirmiyoruzki, sözünüz bir anlam ifade etsin.Hasan el-Benna merhumla ilgili olarak bir arkadaş Cübbeli hocaya atıfta bulunmuş, bizde dinledik, özellikle Seyyid Kutub merhumla ilgili , Cübbeli hocanın eleştirilerinde ciddi hatalara işaret ettik.Bu konuyla ilgili bilginiz, ilginiz varsa memnuniyetle dinleriz.Konuyu başka yerlere çekmeyelim...Vesselam.

Not:İsimleri yazarken lütfen dikkat edelim.Seyit değil,Seyyid !
 

mavera_agd

Doçent
Katılım
14 Ağu 2009
Mesajlar
734
Tepkime puanı
55
Puanları
0
Konum
MEKKE OLSAYDI..
Seyit Kutup, ciddi hatalara düşmüştür. Hatasız değildir. Şehidliğini ise inşallah umarız. Allah taksiratını affetsin.

Size bize ise Seyit Kutup'tan önce okumamız, tanımamız, anlamamız gereken nice Ehli Sünnet alimi var. Ehli Sünneti bilmez isek, yapılan hataları da bilip sakınamayız.

İslam'ı şahıslara indirgemeyelim. Peygamber Efendimizin ve Ashabının yolu nedir, ona bakalım.

ya hataya düştüğünü nerden biliyorsunuz???

bir kişiyi yaftalalmak nede kolay...seyyid kutubuda okurum diğer alimleride okurum...

konu seyyid kutuba gelmişken zeynep gazalidende bahsetmek gerek o zamn

zeynep gazali,seyyid kutup,hasan el benna fethi yeken bunların hepsi aynı çağın mübarek insanları mücahidleri ve mücahidesi.

açıkcaksı bunun bir oyun olduğunu düşünüyorum...seyyid kutubu kimin idam ettiğini şehit ettiğini biliyoruz...siyonist uşakları..kukla hükümet...


niye durup duruken onu şehit etsinler üstad hasan el bennayıda stadın şehid oluş tarihinede dikkat edin herşey açık...israilin filistine girdiğinden bir sene sonra bunlar...üstadın şehid edilişi tevafuk olamaz herhalde....
ve zeynep gazaliyi zindana atısınlar...demek ki bunlarda bişey vardı.. kafirleri korkutuyorlardı...

zeynep gazalinin zindan hatıraları kitabını okursanız herşeyi göreceksiniz.

benim hasan el bennaya olan hayranlığım daha çok arttı.

hasan el bennanın yaptğını kim yapmış??

ihvanı müslümini biraz araştırın filistindeki hamasında onun askeri kolu olduğunu unutmayın..

filistin şuan aykataysa bizim değil hasan el bennanın kurduğu örgüt vesilesiyle ayaktadır..

konudaki yazıya bakarsanız yada okuma zahmetinde bulunursanız hasan el bennanın ehli sünnet olduğunu göreceksiniz...

pazartesi perşembe oruç tutması vs.bu bi sünnettir.nokta.

bir kişinin hatalı yada ehli sünnet olduğuna ne siz nede biz karar verebiliriz..

herkes haddini bilecek..

fethi yekeni bile tekfir edersiniz!!..

o sizdende bendende daha iyi tanır üstad hasan el bennayı aynı çağın insanlarıdırlar
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Önce kadim Ehli Sünnet alimlerini okuyun. İyice hazmedin. Sonra ne okursanız okuyun.

Tefsirlerinden ciddi hatalarından bir kaç örneğini bizzat kendimiz okurken tespit ettik. Farklı muteber mesela Razi, Kurtubi, İbni Kesir, Taberi vs. tefsirlerle karşılaştırarak okursanız siz de far edersiniz.

Diğer ciddi hatalarını da bu forumda defalarca eser kaynak göstererek yazanlar oldular. Dikkat etmek gerekir. Nitekim bu din ilmidir, dininizi kimden öğrendiğinize dikkat ediniz.
 

cahid

Kıdemli Üye
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
6,094
Tepkime puanı
1,417
Puanları
113
Konum
Muamma...!
Seyyid Kutub tefsire dair hangi ilimleri öğrenmiş? Arapça'ya vakıf olmak tefsir için yeterli midir? Tefsir sahasında eser te'lif etmek için hangi ilimlere vakıf olmak lazımdır? Bu sorduğum sorularla ilgili olarak bizleri aydınlatırsanız memnun olurum. Sizin bu konulara dair fikirlerinizi öğrenmek için soruyorum.

Bu sorularıma samimi cevap arıyorum fakat ne hikmetse bulamadım.. Var mı cevap verecek bir kimse...
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
Bu sorularıma samimi cevap arıyorum fakat ne hikmetse bulamadım.. Var mı cevap verecek bir kimse...

Bu bölümde konu başlığı Hasan el Benna olduğu için, başka bir konunun tartşılmasını uygun bulmuyorum.Seyyid Kutub merhumun ismi geçmesi, daha öncee değindiğim gibi cübbeli hocaya itiraz babında olmuştur.

Ama sizi tamamen mahrum etmemek için ve sizi teşvik etmek için bir eser ismi vereyim.Tefsir için gerekli ilimler orada yazıyor.Bu ilimleri Şehid Seyyid kutubun bilmediğini söylemek için ciddi delillere ihtiyaç vardır.Afaki konuşmamak gerekir.

Üstad İsmail Çetin hocamızın: Ehli Sünnetin Nazariyesi İ'tikadın Ölçüsüdür

sayfa:251-252-253

Üstadımız, Seyyid Kutub merhumun Fizilal -il-Kur'an tefsirinin özellikle evlilik ,teaddüdü zevcad gibi sosyal konularda şayanı takdir izahatlar verdiğini söylemektedir.Bak.İnsan ve vazifesi
 

cahid

Kıdemli Üye
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
6,094
Tepkime puanı
1,417
Puanları
113
Konum
Muamma...!
Elimde söylediğiniz eser mevcut değil. Başka bir başlık altında ilgili pasajı paylaşırsanız bilgi sahibi olmuş oluruz.. Selametle kalın..
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Bu bölümde konu başlığı Hasan el Benna olduğu için, başka bir konunun tartşılmasını uygun bulmuyorum.Seyyid Kutub merhumun ismi geçmesi, daha öncee değindiğim gibi cübbeli hocaya itiraz babında olmuştur.

Ama sizi tamamen mahrum etmemek için ve sizi teşvik etmek için bir eser ismi vereyim.Tefsir için gerekli ilimler orada yazıyor.Bu ilimleri Şehid Seyyid kutubun bilmediğini söylemek için ciddi delillere ihtiyaç vardır.Afaki konuşmamak gerekir.

Üstad İsmail Çetin hocamızın: Ehli Sünnetin Nazariyesi İ'tikadın Ölçüsüdür

sayfa:251-252-253

Üstadımız, Seyyid Kutub merhumun Fizilal -il-Kur'an tefsirinin özellikle evlilik ,teaddüdü zevcad gibi sosyal konularda şayanı takdir izahatlar verdiğini söylemektedir.Bak.İnsan ve vazifesi
Ehli Sünnetin Nazariyesi;
Bu ifadeyi izah edermisiniz.?Nazariye felsefik bir ifade teori demektir islam Alimleri teorik bilgilermi vermişlerdir.?
Tefsir için gerekli ilimler orada yazıyor...
Kur’ân-ı kerîmin ma’nâsını yalnız Muhammed “aleyhisselâm” anlamış ve hadîs-i şerîfleri ile bildirmişdir. Kur’ân-ı kerîmi tefsîr eden Odur. Doğru tefsîr kitâbı da, Onun hadîs-i şerîfleridir. Din âlimlerimiz, uyumıyarak, dinlenmiyerek, istirâhatlarını fedâ ederek, bu hadîs-i şerîfleri toplayıp, tefsîr kitâblarını yazmışlardır. (Beydâvî) tefsîri bunların en kıymetlilerindendir. Bu tefsîr kitâblarını da anlıyabilmek için, otuz sene durmadan çalışıp, yirmi ana ilmi, iyi öğrenmek lâzımdır. Bu yirmi ana ilmin kolları, seksen ilmdir. Ana ilmlerden biri, (Tefsîr) ilmidir. Bu ilmlerin ayrı ayrı âlimleri ve çok kitâbları vardır. Bugün kullanılan ba’zı arabî kelimeler, fıkh ilminde başka ma’nâya, tefsîr ilminde ise dahâ başka ma’nâya gelmekdedir. Hattâ aynı bir kelime, Kur’ân-ı kerîmdeki yerine, aldığı edâtlara göre, başka ma’nâlar bildirmekdedir. Bu geniş ilmleri bilmiyenlerin, bugünkü arabcaya göre, yapdıkları Kur’ân tercemeleri, Kur’ân-ı kerîmin ma’nâsından bambaşka birşey oluyor. Kur’ân-ı kerîmin ma’nâsından, mezâyâsından, rumûzundan, işâretlerinden, herkes îmânının kuvveti kadar, birşey anlıyabilir. Tefsîr, anlatmakla, yazmakla olmaz. Tefsîr, din büyüklerinin kalblerine doğan bir nûrdur. Tefsîr kitâbları, bu nûrun anahtarıdır. Çekmeceyi anahtarla açınca, mücevherler meydâna çıkdığı gibi, o tefsîrleri okumakla, kalbe bu nûr doğar. Seksen ilmi iyi bilenler, tefsîrleri anlayıp, bizim gibi din câhillerine bildirmek için, çeşidli derecedeki insanlara göre, binlerle kitâb yazmışlardır.
Seyyid Kutub merhumun Fizilal -il-Kur'an tefsirinin özellikle evlilik ,teaddüdü zevcad gibi sosyal konularda şayanı takdir izahatlar verdiğini söylemektedir.
Bu bilgiler Ehli Sünnet alimlerince verilmemişmide bir mezhebsizin verdiği izahatlara ihtiyaç duyulsun.
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Hem sayın hikem kardeşim.Seyyid (Kendisi seyyid değildir.)Kutup'un yazdığı kitabların isimlerini vererek yazdıkları bilgileri alıntılıyarak aktarmış cevab vermeni istemiştim.Yazılanlara cevab vermeyi düşünüyormusunuz.?
 
Üst