Fethiye Camii(Ayasofya)ibadete açılsınmı?

  • Konbuyu başlatan KOCAYUSUF-1
  • Başlangıç tarihi

Fethiye Camisinin(Ayasofya'nın)ibadete açılmasını istiyormusunuz?

  • EVET

    Oy: 57 93.4%
  • HAYIR

    Oy: 4 6.6%

  • Kullanılan toplam oy
    61

karadamlalar

Asistan
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
267
Tepkime puanı
1
Puanları
0
bir soru sormuştum, kimse cevap vermemiş,

@karadamlalar

karadamlalı efendi soruma cevabın var mı?


@PUTKIRAN kabe hakkında ne düşünüyorsunuz, kafirlere geri verelim mi?

yanlış hatırlamıyorsam; @Hakperest 'in de ayasofyayı geri vermekten yana bir sözü vardı, yanlışsam düzeltiriz, polemik olmasın.

soru basit arkadaşlar; bize yanlış öğretmedilerse, peygamberimiz mekkeyi fethedince,kabeyi putlardan temizletti ve artık oraya kafirler ayak dahi basamaz,böyle bir yasak da var,

diyorum ki; kabe önceden kafirlerindi(müşriklerin) onların kutsal mekanıydı, hac ederlerdi,tapınırlardı,
ama islamın fethi ile orası artık müslümanların oldu. ve daha sonra kıblemiz oldu. yani Allah müşriklerden fetih ile alınmış bir mabedi kıble olarak belirledi.

diyorumki; eğer müşriklerden alınan kabe iade edilmeli idiyse Allah (haşa) size göre yanlışmı yapmıştır.(subhanallah)

diyebilirsinizki kabe ilk zamandan beri zaten müslümanlarındı,
olsun ne değişirki,adamlar el koymuşlardı (kafirler) onların mabediydi. ve müşrikler hiç bir zaman sizin düşündüğünüzü düşünmemişti, bu kabe eskiden beri aslında müslümanlarındı, geri verelim dememişlerdi.

ama siz diyorsunuz,.

kabe Allahın eviydi, putlardan arındı. ayasofyayı hangi peygamber inşa etmiş? gayrimüslim mabedini islam mescidi yapma hakkında ciddi bir şey hala görmüş değilim
 

KARAMURAT-3

Kıdemli Üye
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
4,706
Tepkime puanı
54
Puanları
0
Konum
Ankara
Web sitesi
mazlumlarvezalimler.blogcu.com


BAKARA 127:
İbrahim, İsmail'le birlikte Evin (Ka'be'nin) sütunlarını yükselttiğinde (ikisi şöyle dua etmişti): 'Rabbimiz bizden (bunu) kabul et. Şüphesiz, Sen işiten ve bilensin.

Demekki Kabe müminler trafından inşaa edilmiştir.Dolayısıyla Ayasofya ile bir tutulamaz.

Ayrıca ben bir delile dayanarak cami-kilise ve havraların dokunulmaz olduğunu söylüyorum.

HAC 40:
Onlar, haksız yere, sırf, “Rabbimiz Allah’tır” demelerinden dolayı yurtlarından çıkarılmış kimselerdir. Eğer Allah’ın, insanların bir kısmını bir kısmıyla defetmesi olmasaydı, içlerinde Allah’ın adı çok anılan manastırlar, kiliseler, havralar ve mescitler muhakkak yerle bir edilirdi. Şüphesiz ki Allah, kendi dinine yardım edene mutlaka yardım eder. Şüphesiz ki Allah, çok kuvvetlidir, mutlak güç sahibidir.

Peygamberimizin(s.a.v) zamanında yaşayan müşriklerde Allah'a inanıyorlardı. Ama putlarla Allah'a ortak koşuyorlardı.

Peygamberimiz(s.a.v) ne yaptı? Dünyanın ilk mescidini putlardan temizledi senin adınla(putkıran) putları kırdı. Peygamberimiz(s.a.v) burda namaz kılıyordu.

Hıristiyanlarda Kiliselerini resimlerle,fresklerle,ikonalarla,heykellerle,haçlarla,putlarla doldurdular.Bunlarda müşriktir.

Yaklaşık 500 yıldır ibadete açık olan Ayasofya(Fethiye)Camiinde de şuanda resimler,freskler var.

Putkıran sana soduğum soruyu tekrar ediyorum. Fethiye camiinden fırsat verseler bu putları kırar ve bu pislikleri temizlermisin?

 

KARAMURAT-3

Kıdemli Üye
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
4,706
Tepkime puanı
54
Puanları
0
Konum
Ankara
Web sitesi
mazlumlarvezalimler.blogcu.com
kabe Allahın eviydi, putlardan arındı. ayasofyayı hangi peygamber inşa etmiş? gayrimüslim mabedini islam mescidi yapma hakkında ciddi bir şey hala görmüş değilim

Kâbe Allah'ın evide camiiler Allah'ın evi değilmi?

Dünyanın ilk mescidini peygamberler inşa etmiş. Daha sonraki müminler mescitlerin,camiilerin sayısını artırmışlar.

İllaki Ayasofya'yı peygamberlerinmi inşa etmesi gerekiyor? Dünyadaki mescitleri ve camiileri peygamberlemi inşa etmiş?

Gayri müslüm mabedinin islam mescidi yapmaları icma-i ümmet kararıyladır diye yazmıştım.

Kilise putlardan temizlenmiş içinde Kur'an okunmaya,namaz kılınmaya başlanmış.

Siz bundan rahatsızmı oldunuz fake müslümanlar?
 

Kaçak

Yeni
Katılım
21 Ara 2012
Mesajlar
8,416
Tepkime puanı
896
Puanları
0
Ehli sünnetli kardeşler Sünnetten olmadı ashabtan delil getirmeyi çok severler ...
Hızlıca bakındım ama bu konuda ne sünnetten ne Raşid halife uygulamalarından delil getireni göremedim ...
Malumunuz ilmim bilmim oldukca kıt ...
İddia sahibi olmayalım ama misal Hz Ömer Küdüs fatihidir ...
Gene Malum Küdüs söz konusu zamanda Hristiyan merkezlerinden biridir ...
Hani tarihe bir el atsak Hz Ömerin bu konuda uygulaması neymiş bir baksak ?
Misal Küdüsün en büyük klisesinde namaz kılınması teklif edildiğinde ...
Olmaz benden sonra mescide cevirmenizden korkarım deyip red etmiş olabilir mi ?
Sonra da bugün Ömer Cami diye anılan virane alanı ashaba temizletip orada namaza durmuş kendinden sonrada orada Ömer Cami inşa edilmiş olabilir mi ?
Hani Kiliseyse kilise , Fatihse Fatih önderse önder olan bu ve benzeri örneklerde dillendirilse konu akışı açısından güzel olmazmı ?
 

KARAMURAT-3

Kıdemli Üye
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
4,706
Tepkime puanı
54
Puanları
0
Konum
Ankara
Web sitesi
mazlumlarvezalimler.blogcu.com
Ehli sünnetli kardeşler Sünnetten olmadı ashabtan delil getirmeyi çok severler ...
Hızlıca bakındım ama bu konuda ne sünnetten ne Raşid halife uygulamalarından delil getireni göremedim ...
Malumunuz ilmim bilmim oldukca kıt ...
İddia sahibi olmayalım ama misal Hz Ömer Küdüs fatihidir ...
Gene Malum Küdüs söz konusu zamanda Hristiyan merkezlerinden biridir ...
Hani tarihe bir el atsak Hz Ömerin bu konuda uygulaması neymiş bir baksak ?
Misal Küdüsün en büyük klisesinde namaz kılınması teklif edildiğinde ...
Olmaz benden sonra mescide cevirmenizden korkarım deyip red etmiş olabilir mi ?
Sonra da bugün Ömer Cami diye anılan virane alanı ashaba temizletip orada namaza durmuş kendinden sonrada orada Ömer Cami inşa edilmiş olabilir mi ?
Hani Kiliseyse kilise , Fatihse Fatih önderse önder olan bu ve benzeri örneklerde dillendirilse konu akışı açısından güzel olmazmı ?


İslâm devletler hukukunun hükümlerine göre, sulh(Barış) yolu ile fethedilen ülkelerde mevcut olan ehl-i kitâba ait ma'bedlere asla dokunulmaz; ancak yenilerinin inşasına da müsaade edilmez. Eskiden beri var olanlar tamir edilebilir. Savaş yoluyla fethedilen topraklarda ise, durum tam tersinedir. Yani İslâm hükümdarı, isterse, başka dinlere ait bütün ma'bedleri yok eder ve gayr-i müslimleri de sürgün edebilir. İşte İstanbul, tamamen savaş yoluyla feth olunmuştur. Ayasofya'nın ve benzeri bazı kiliselerin camiye çevrilişinin meşruiyet sebebi zikredilen hükümdür. Bu hüküm, İstanbul çapında tatbik edilseydi, İstanbul'daki bütün kilise ve havraların yıkılması gerekirdi. İstanbul'u Allah'ın yardımı ve kılıcının kuvvetiyle fetheden Fâtih Sultân Mehmed, Ayasofya'yı cami haline getirdikten sonra, papaz ve hahamlardan oluşan bir heyeti huzurunda kabul eder.


Papaz ve hahamlar heyeti, İstanbul'u savaşla fethettiğini, dilerse İstanbul'da hiçbir kilise ve havra bırakmayacağını bu durumun devletler hukukundan doğan bir hakkı olduğunu Fâtih'e ifade ederler; ancak kendisine, kendilerine ve ma'bedlerine karşı İstanbul'un sulh yol ile fethetmiş gibi kabul etmesini ve geç de olsa toplu halde huzuruna gelişlerini bu mânâya vesile saymasını ısrarla talep etmişlerdir.


Çevresindeki din âlimlerine danışan Fâtih Sultân Mehmed, bu isteklerini geri çevirmemiş ve camiye çevrilenlerin dışında kalan kilise ve havralara, hakkı olduğu halde müdahale etmemiştir. Günümüze kadar yaşayan kilise ve havraların gerçek sırrının, Fâtih'in din ve vicdan hürriyeti anlayışı oluğunu, Osmanlı Devleti'nin şanlı Şeyhülislâmı Ebüssuud Efendi, verdiği bir fetvâda vuzuha kavuşturmaktadır. Bu fetvânın aslı aynen şöyledir:


“Merhûm Sultân Muhammed Hân hazretleri, Mahmiye-i İstanbul'u ve etrafındaki karyeleri unveten feth eylemiş midir? El-Cevab: Ma'ruf olan unveten (cebr ile) fetihdir. Amma kenais-i kadime (eski kiliseler) sulhen fethe delâlet eder. 945 tarihinde bu husus teftiş olunmuştur. 130 yaşında bir kimesne ve 110 yaşında bir kimesne bulunup Yehud ve Nasara tâifesi el altından Sultân Muhammed Hân ile ittifak edüb Tekfur'a nusret etmeyecek olub Sultân Muhammed dahi anları seby etmeyüb (esir almayub) halleri üzere mukarrer edecek olub bu vechile feth olundu deyu şahadet edüb bu şahadet ile kenâsi-i kadîme hali üzere kalmıştır. Ketebehu Ebüssuud”.


Bu anlattıklarımızı, tarihçilerin verdiği bilgi de doğrulamaktadır. Fâtih Sultân Mehmed, 23 Mayıs’da İsfendiyar oğlu Damad Kasım Bey’i elçi olarak Bizans’a göndermiş ve kendisine şu haberleri yollamıştır: İlk umumi hücumda şehir düşecektir. Bu gerçeği tam bir asker olan İmparator da kabul etmelidir. Eğer sulh yolu ile teslim olurlarsa, İslâm Hukukunun kuralları gereği, can ve mala aslâ zarar verilmeyeceğini; cebr ile fethedilirse, hem kan döküleceğini ve hem de sorumluluk kabul etmeyeceğini bilmelidir. Maalesef bu habere rağmen sulhu kabul etmeyince cebr ile feth olunmuş ve buna rağmen yine de anlattığımız gibi muamele yapılmıştır. Ayasofya’daki mozaikleri tamamen tahrip etmemesi ve İstanbul surlarını yıkmaması, Fâtih’in bu konudaki tavrını ortaya koymaktadır.

Görülüyor ki, Fâtih Sultân Mehmed'in Sırbistan'da tatbik edeceğini va'd ettiği “Her caminin yanında birer kilise inşasına müsaade” durumu, İstanbul'da da tatbik olunmuştur. Fener'de Abdi Subaşı Mahallesindeki Caminin bitişiğinde Rum Patrikhanesi ile kilisenin mevcudiyeti, Osmanlı Devleti'nin gerçek mânâda din ve vicdan hürriyetini göstermiyor mu? Edirnekapı Caddesinin son kısmında yer alan Mihrimah Sultân Camii'nin hemen karşısında bir Rum kilisesinin inşasına müsaade etmek, bu hürriyetin maddî delillerinden değil midir?


İstanbul’un harap edilmesi iddiası da doğru değildir. Buna ayrıntılı cevap vermek yerine, İstanbul’un fethini geçen bin yılın en önemli yüz olayı arasında zikreden CNN, Time ve benzeri kuruluşların yaptıkları tesbitden bir cümle nakledelim: İstanbul, Fâtih tarafından fethedilmeden evvel, tam bir harâbe ve ölü şehir idi. Fetihden sonra, hem Avrupa’nın ve hem de Müslüman memleketlerin ticâret merkezi ve mamur bir dünya şehri haline geldi. Nitekim Rus tarihçi Ouspensky bile “Türkler 1453’te, Haçlıların 1204’te yaptıklarından çok daha insanca ve hoşgörüyle davrandılar” diyebilmektedir. (1)


Kaynaklar:


1) Molla Hüsrev, Dürer ve Gurer, I/282 vd.; Mevkufati, Mülteka Tercümesi, I/343; Damad, Mecma’ul-Enhür Şerhu Mülteka’l-Ebhur, I/643 vd.; Ebüssuud, Ma'ruzat, İst. Üniv. Kütp. Ty. nr. 1798, vrk. 130/a-b; İbn-i Kemal, Tevârih-i Âl-i Osman, VII. Defter, sh. 62 vd.; Baştav, Şerif, “XIV. Asırda yazılmış Grekçe Anonim Osmanlı tarihine göre İstanbul’un muhasarası ve zabtı”, sh. 51-82; Cin-Akgündüz, Türk Hukuk Tarihi, c.1, sh. 448 vd.; Âli, Künh’ül-Ahbâr, c. V, 251-260; Solakzâde, 191-201; Âşıkpaşa-zâde, sh. 141-143; Clot, Fâtih, 60 vd.; Karşı görüş için bkz. Aydın, Erdoğan, Fâtih ve Fetih, Mitler ve Gerçekler, 66-67, 94-95, 127-128.; Akgündüz-Öztürk, Bilinmeyen Osmanlı, OSAV, İstanbul, 1999, sh. 106-108.



Prof. Dr. Ahmet Akgündüz


Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet



http://www.sorularlaislamiyet.com/q...n-ve-vicdan-hurriyeti-nasil-telif-edilir.html
 

karadamlalar

Asistan
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
267
Tepkime puanı
1
Puanları
0
arkadaşlar zorluyorsunuz olmuyor, bu işin dini değil siyasi bir iş olduğunu kabul ederseniz daha kolay anlaşırız. dinde buna yönelik bir "yapabilirsin" delili yok, yapamayacağına yönelik şeyler var. siyasi olduğunu kabul edin ki merkezinizde olanın osmanlı değil islam olduğunu görün.
 

Kaçak

Yeni
Katılım
21 Ara 2012
Mesajlar
8,416
Tepkime puanı
896
Puanları
0
Ben Hz Ömer'in uygulamasını dillendirmiştim Fatih Sultan Mehmed'in değil ...
Hani Hz Ömer'i sayar seversiniz değil mi
Ha diyorsanız ki böyle bir hadise olmadı o zaman diyeceğim yok başta belirttim ilmi bilmi bir adam değilim
Ama oldu da hala delil olarak Fatihi alıyorsanız diyecek birşeyde yok hani ...
 

KARAMURAT-3

Kıdemli Üye
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
4,706
Tepkime puanı
54
Puanları
0
Konum
Ankara
Web sitesi
mazlumlarvezalimler.blogcu.com
2589+-+Kopya.jpg



788px-Turkey-3019_-_Hagia_Sophia_%25282216460729%2529.jpg
 

KARAMURAT-3

Kıdemli Üye
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
4,706
Tepkime puanı
54
Puanları
0
Konum
Ankara
Web sitesi
mazlumlarvezalimler.blogcu.com
Ben Hz Ömer'in uygulamasını dillendirmiştim Fatih Sultan Mehmed'in değil ...
Hani Hz Ömer'i sayar seversiniz değil mi
Ha diyorsanız ki böyle bir hadise olmadı o zaman diyeceğim yok başta belirttim ilmi bilmi bir adam değilim
Ama oldu da hala delil olarak Fatihi alıyorsanız diyecek birşeyde yok hani ...


Ayasofya'nın kiliseden camiye dönüştürülmesi ile din ve vicdan hürriyeti nasıl telif edilir?


Sorunun Detayı

Müslümanların yönteminde tarih boyunca gayrimüslimler hür olarak yaşamışlar. Hz. Ömer'in Kudüs'te kilisede namaz kılmak istemesi gözönüne alınarak, Ayasofya'nın kiliseden camiye dönüştürülmesi ile din ve vicdan hürriyeti nasıl telif edilir? Hangi dini nasa binaen bu değişiklik yapılmıştır?


CEVABI
http://www.sorularlaislamiyet.com/q...n-ve-vicdan-hurriyeti-nasil-telif-edilir.html
 

KARAMURAT-3

Kıdemli Üye
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
4,706
Tepkime puanı
54
Puanları
0
Konum
Ankara
Web sitesi
mazlumlarvezalimler.blogcu.com
1456647_668462329843389_1890321588_n.jpg



İSTEMEM


Senin teninde değmeyen,
Yağmuru istemem,
Meltemi istemem.

Sana yanmayan yıldızı, istemem.
Bülbüller söyleyecekse, seni söylesin...
Senden okumayan, Bülbülün
Ne söylerse dinlemem.

Özlemim sen olacaksan,Yansın yüreğim
Sılası sen olmayan vatanım,
Gurbet istemem vatan istemem.

Senden gayri bir aşkla kül olursa kalbim,
Bu kalbı istemem,
Sonu sana çıkmayan yollum,
Yönü istemem yollu istemem.

Kalbini fethedecekse,
Geçerim bin Sina’yı birden,
Yoksa neyime bu fethi,
İstemem mısrı, istemem cihanı.

Ben sultan Mehmed’im,
Önündeyim Konstantin'in,
Yakarım ben bu şehri,
Bir tebessümün için.

Ben senin ümmetinim,
Sensin benim efendim,
Senden gayrı senden başka,
Efendi istemem sevgi istemem.



Muhammed Fatih Sultan Mehmed Han

 

CENGİZHAN

Yasaklı
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
4,261
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Konum
Ankara
Bilindiği gibi Ayasofya bir kilisedir. B u binayı binlerce hıristian
senelere çalışarak yapmışlardır.

Bizler İstanbulu fethetmişiz ve bu kiliseyi zorl cami yapmışız..

Ben bu nedenle Ayasofyanın ya müze olarak kalmasını ,eğer
mutlaka açılması şart ise kilise olarak açılmasının daha adil
olacağını düşünürüm....
 

Yetim

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Tem 2007
Mesajlar
2,702
Tepkime puanı
22
Puanları
0
Yaş
45
Aya sofya ibadete Açılsınmı ne demek tabiki açılsın
 

salimabi

Kısıtlı Erişim
Katılım
1 Kas 2011
Mesajlar
0
Tepkime puanı
1,396
Puanları
0
A y a s o f y a

Olacak Allahin izniyle olacak
Gönüller sürurla dolacak
Karanlıklar son bulacak
Tarih intikamını alacak
Rabbim mutluluklar salacak
 

alitufan2003

Profesör
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
1,370
Tepkime puanı
11
Puanları
0
Konum
Yalova
Fâtih Sultan Mehmed Türk askerlerinin kale burçları dâhil, şehrin her tarafından göklere yükselen tekbîr ve ezân sesleri arasında, nihâyet Ayasofya önlerine geldi.
Ayasofya’ya gelince atından inen pâdişah, burada büyük bir kalabalığın toplanmış olduğunu gördü. Mâbedin sımsıkı kapanan kapıları içeridekiler tarafından açılmayınca, Osmanlı askerleri tarafından kırılarak içeri girildiği zaman, pâdişah; kadın, erkek, çoluk-çocuk her sınıftan insanın meşhur mâbede sımsıkı doluşmuş olduğunu gördü. Muzaffer Türk pâdişâhını karşılarında gören halk ve papazlar, hemen ağlayarak yerlere kapandılar. O zaman, büyük bir kumandan olduğu kadar, zımmîler hakkındaki ilâhî hükme riâyetkâr da bir mümin olduğunu gösteren pâdişah, karşısında eğilen kalabalığın önünde bulunan eski ortodoks patriğine ve etrâfındaki halka;
"Kalkınız! Ben Sultan Mehmed; sana, emsâllerine ve bütün halka söylüyorum ki; bu günden itibâren artık ne hayâtınız ve ne de hürriyetiniz husûsunda benim gazâbımdan korkmayınız!" diye hitapta bulundu.
Sonra da, can ve mal korkusu taşıyan Hristiyan halkın hayâtına dokunulmaması için; aralarında Cenevizliler’in de bulunduğu bütün sanat ve ticâret erbâbı ile halkın, din ve mezheb yönünden hür olduklarını ilân eden bir ferman yayınlattı.
 

alitufan2003

Profesör
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
1,370
Tepkime puanı
11
Puanları
0
Konum
Yalova
Fâtih Sultan Mehmed, Bizans’ın en büyük şâheserlerinden biri olan bu muhteşem mâbedin, Cumâ gününe kadar derhâl câmîiye dönüştürülmesini emretti. Hükümdâr’ın fetihten sonraki ilk Cumâ namazını burada kılmayı arzu ettiğini gören vazîfeliler; pâdişah Ayasofya’dan ayrılıp otağına döner dönmez derhâl faaliyete geçtiler. Hıristiyanlığa âit kutsal eşyâları dışarı çıkarıp, müslümanların ibâdet edebilmeleri için gerekli olan; mihrap, minber gibi şeyleri üç gün içerisinde hazırlayıp tamamladılar. Nihâyet 1 Haziran Cumâ günü mâiyyetiyle birlikte Ayasofya’ya gelen Fâtih, fetihten sonraki ilk Cumâ namazı’nı bu muhteşem mâbedde kıldı; Akşemseddîn -kuddise sırruh- Hazretleri de burada onun adına bir hutbe okudu.
Akşemseddîn -kuddise sırruh- Hazretleri’nin, 1 Hazîran 1453 târihindeki hutbesiyle ibâdete açtığı Ayasofya Câmii, fethin en büyük timsâli ve Fâtih Sultan Mehmed Hân’ın en büyük fetih ganîmetiydi. Fâtih, fetihten sonra kendisine sunulan Bizans servet ve hazînelerinin hepsini reddetmiş; fetih ganîmeti olarak ancak Ayasofya ile birlikte yedi kiliseyi kabul etmeye râzı olabilmişti.
Peygamberî övgüye mazhar olan cihân sultânı, fethin mânevî timsâli olan Ayasofya’yı, kıyâmete kadar câmiî olması şartıyla Allah yolunda vakfederek, orada hazır bulunan müslüman gâzîlere şu sözleri söyledi:
"Benim bu mâbedim, dünya durdukça cami olarak kalacaktır. Her kim benim bu mâbedimi camilikten çıkarıp başka bir şeye çevirirse; Allah'ın, meleklerin ve bütün insanların lâneti onun üzerine olsun! Onlar, hiç hafiflemeyen bir azâbın içinde kalsınlar! Öyle ki, yüzlerine bakan ve kendilerine şefaat eden hiç kimse bulunmasın!.."

Fâtih, haklı bir ganîmet olarak kendisine bağışlanan Ayasofya’yı yeniden tâmir ettirip, binânın güneybatı köşesine ahşap bir minâre yaptırdı. Ayasofya'nın tapusu Fâtih'in üzerine idi ve dört yüz seksen bir yıl boyunca da hep öyle kaldı.
Cihân pâdişâhı Fâtih Sultan Mehmed, büyük Rum şehrinin en büyük kilisesini câmiîye çevirerek, Kostantîniyye’nin artık bir İslâm şehri olduğunu; 655’ten 1453’e kadar devâm edegelen İslâm akınlarının artık hedefine ulaştığını ve büyük bir İslâm gâyesinin gerçekleştiğini bütün dünyâya ilân etti.
 

Dut_agaci

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
7,219
Tepkime puanı
330
Puanları
0
Web sitesi
www.Menzil.Net
Yok böyle iyi.

Camii olursa şort veya mini etekle içeri giremezler.

Cıbıldak cıbıldak geziyorlar şimdi.

1935 tarihli bakanlar kurulu kararına imza atanlar rahat uyusunlar
 
Üst