Erkekler örtülü kadın istemiyor mu?

Erkekler örtülü kadın istemiyor mu?

  • istiyorlar

    Oy: 64 81.0%
  • istemiyorlar

    Oy: 15 19.0%

  • Kullanılan toplam oy
    79

gercek_musluman

Doçent
Katılım
13 Ara 2007
Mesajlar
554
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Ben kesin bir hüküm olduğunu daha şimdi duyuyorum.Ama ALLAH(C.C) KURAN-I MÜBİN'de örtünmeyi emretmiştir.Bu kesin bir emirdir.Hepimiz biliyoruz bunu.Yani ALLAH(C.C)'ın kitabında olmayan bir mevzuyu kim farz olarak söylüyor?Sadece merak ettim.cahilliğimi mazur görün.benim için önemli olan hakikatı bilmektir.Neye göre ve kim belirliyor günümüzün meselelrini inanki bilmiyorum.Eğer öyleyse de yapamasakta kesin farzsa seve seve farzdır deriz.Haşa haram olan bişeye de hayır haram değildir demeyiz ELHAMDÜLİLLAH.
 

gercek_musluman

Doçent
Katılım
13 Ara 2007
Mesajlar
554
Tepkime puanı
3
Puanları
0
E peki şimdi hangisi doğrudur?Ya benim gene kafam karıştı..:confused1:
 

elmnightmare

Profesör
Katılım
8 Eyl 2007
Mesajlar
1,734
Tepkime puanı
8
Puanları
0
E peki şimdi hangisi doğrudur?Ya benim gene kafam karıştı..:confused1:
Hanefi ve Mâlikîlere göre, örtünmeyi emreden ayette; "ziynetlerden açıkta kalan yerler müstesnâ" (en-Nûr, 24/31) ifadesi; kadının sokakta örtmek zorunda olmadığı bazı yerlerinin bulunduğunu gösterir. Bu yerler de yüz ve ellerden ibarettir. Bazı sahabe ve tâbiîlerden bu görüş nakledilmiştir. Saîd b. Cübeyr, Atâ ve Dahhâk bunlardandır (bk. et-Taberî, Câmiul-Beyân fî Tefsîril-Kur'an, XVIII, 118).

Bu konuda dayanılan önemli delillerden birisi de Hz. Âişe (r.anhâ) dan nakledilen şu hadistir: "Ebû Bekr (r.a)'in kızı Esmâ (ö. 73/692), üzerinde ince bir elbise varken, Allah Resulünün yanına geldi. Resulullah (s.a.s) ondan yüz çevirerek şöyle buyurdu:

"Ey Esmâ! Kadın âdet görme yaşına ulaşınca şurası ve şurasından başka yerinin görülmesi uygun değildir. " O, bunu söylerken yüzünü ve ellerini gösterdi" (Ebû Dâvud, Libâs, 31; Kurtubî, el-Câmi' Li Ahkâmil-Kur'an, Beyrut 1405, XII, 229).

Diğer yandan kadının namazda ellerini ve yüzünü açık tutabileceği konusunda görüş birliği vardır. Namaz dışında da bu yerlerin avret sayılmaması gerekir. Çünkü namazda avret yerlerinin örtülmesi farzdır. Bu yerlerin örtülmemesi, farz olmadığını gösterir. Kadın hac'ta da el ve yüzünü açık tutmaktadır.
 

Çiğdem

Asistan
Katılım
3 Eyl 2007
Mesajlar
257
Tepkime puanı
12
Puanları
0
Yaş
34
Konum
istanbul
erkekler örtülü bayan istemiyorsa bende cübbesiz erkek istemiyorum:D

Allahu alemm herkez dengi denginedir herhalde....

laf olsun anket dolsun:O
 

((MUHAMMED))

Asistan
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
382
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Konum
İSTANBUL
Web sitesi
ilahiask.forumzen.com
Hanefi ve Mâlikîlere göre, örtünmeyi emreden ayette; "ziynetlerden açıkta kalan yerler müstesnâ" (en-Nûr, 24/31) ifadesi; kadının sokakta örtmek zorunda olmadığı bazı yerlerinin bulunduğunu gösterir. Bu yerler de yüz ve ellerden ibarettir. Bazı sahabe ve tâbiîlerden bu görüş nakledilmiştir. Saîd b. Cübeyr, Atâ ve Dahhâk bunlardandır (bk. et-Taberî, Câmiul-Beyân fî Tefsîril-Kur'an, XVIII, 118).

Bu konuda dayanılan önemli delillerden birisi de Hz. Âişe (r.anhâ) dan nakledilen şu hadistir: "Ebû Bekr (r.a)'in kızı Esmâ (ö. 73/692), üzerinde ince bir elbise varken, Allah Resulünün yanına geldi. Resulullah (s.a.s) ondan yüz çevirerek şöyle buyurdu:

"Ey Esmâ! Kadın âdet görme yaşına ulaşınca şurası ve şurasından başka yerinin görülmesi uygun değildir. " O, bunu söylerken yüzünü ve ellerini gösterdi" (Ebû Dâvud, Libâs, 31; Kurtubî, el-Câmi' Li Ahkâmil-Kur'an, Beyrut 1405, XII, 229).

Diğer yandan kadının namazda ellerini ve yüzünü açık tutabileceği konusunda görüş birliği vardır. Namaz dışında da bu yerlerin avret sayılmaması gerekir. Çünkü namazda avret yerlerinin örtülmesi farzdır. Bu yerlerin örtülmemesi, farz olmadığını gösterir. Kadın hac'ta da el ve yüzünü açık tutmaktadır.

elmnightmare kardeş hanefi mezhebinde el ve yüz ün dışında tüm bedeni avrettir diye belirtmiştim zaten ama sanırım dikkat etmemişsiniz yazdıklarıma fitne zamanda müslümanların rahat ve huzurlu bir ortamı buluncaya kadar, kadınların yüzlerini de örtmeleri vacibtir bu konuda bütün alimlerin ittifakı vardır
ayrıca verdiğiniz bilgiler doğru fakat biraz eksiklikler var eksiklik yazıda değil tam olarak açıklanmamasında kadının yüzünü sadece Hac'da açması ile ilgili hadisi şerif var bu ruhsat hac da veriliyor sadece dikkat ettinizmi eğer hadisi şerifi okuduysanız. bir sonraki yorumumu takip edin konuyu geniş bir şekilde ele alacağım az sonraa.... :)
 

((MUHAMMED))

Asistan
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
382
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Konum
İSTANBUL
Web sitesi
ilahiask.forumzen.com
Kadinin örtüsü

Bir müslüman Arap kadını bazı şeyler satmak üzere Kaynuka oğulları pazarına gidip, satacağını sattıktan sonra bir kuyumcunun dükkanında oturmuştu. Orada bulunan yahudiler kadının yüzünü açmak istedilerse de kadın bunda diretti. Kuyumcu kadının elbisesinin arka eteğini sırtına iliştirdi. Kadın ayağa kalkınca edeb yeri göründü. Yahudiler gülüşmeye başladılar. Kadın feryad etti. O sırada oralarda bulunan müslüman birisi Yahudi kuyumcunun üzerine atladı onu öldürdü. Yahudilerde toplanıp onu öldürdüler.
Müslümanlarla anlaşmayı bozan yahudilerin ilki bunlar idi.

Taberi ile Vakidi'nin rivayetlerine göre bo olay hicretin ikinci yılı şevval ayının ortasında oldu
Olay Efendimiz s.a.v. 'e intikal edince müslümanlar bir müddet Kaynukoğullarını kuşatma altına aldı. Sonunda Efendimiz s.a.v.'in kararına boyun eğdiler.

Görünüyorki bu hadisenin sebebi Yahudilerin Müslüman Arap kadınının yüzünü açmak istemeleri üzerine cereyan etmiştir.

Bu olay gösteriyorki İslamın kadına farz kıldığı örtünme, kadının yüzünüde içine almaktadır. Yok eğer böyle olmasaydı kadının yüzünü örterek yolda yürümesine gerek kalmazdı. Müslüman kadının yüzünü örtmesi kendisine emredilen dini bir hükmü yerine getirme duygusuyla olmamış olsaydı, elbette Yahudiler kendilerini bunu yapmaya iten birşey bulmazlardır.

Bu delilin dışında başka delillerde vardır.
Buhari'nin Hz. Aişe (r.a.)'den İhrama giren kişinin giyeceği elbise bahsinde rivaet ettiği şu söz bunlardan birisidir. Hz. Aişe (r.a.) şöyle demiştir. " İhrama giren kadın ağzını burnunu örtemez, yüzünü peçe vs. ile örtemez. Za'feran veya Vers sürülmüş elbise de giyemez"

Bunun bir benzerini de İmam Malik Muvatta'ında Vafi'den, o da Abdullah b. Ömer'den (r.a.) rivayet etmiştirki, "ihramlı kadın yüzünü peçe ile örtemez, eldiven giyemez."

Kadının hacda ihram esnasında yüzünü yaşmaklaması veya peçe takmasının yasaklanmasının anlamı nedir ?
Bu yasak erkeğe değilde niçin kadına konulmuştur?
Bu yasağın o zaman Müslüman kadının günlük hayatta yüzünü peçe ile kapamasından ve yaşmaklamasından dolayı meydana geldiğinde şüphe yoktur. Öyle ise var olan bu hüküm hacda bu istisnayı gerekli kıldı. Yani kadının sadece namazlarda elini ve yüzünü açmasının dışarıda serbest olacağı anlamına gelmez.

Müslimin ve diğer hadis imamlarının rivaet ettiği Fatıma Binti KAys hadisi ise yine bunlardan biridir. Fatıma Binti Kays'ı kocası boşamıştı. Boşama işi kesinleşince. Efendimiz s.a.v. ona; Ümmü Şerik'in evinde iddetini beklemesini emretmişti. Sonra Efendimiz s.a.v. ona haber gönderdi ve Ümmü Şeri'in evini ashabının sık sık ziyaret ettiğini bildirerek ona şöyle emretti: "Sen amcanın oğlu İbn. Ümmü Mektum'un yanında iddetini bekle çünkü gözleri görmeyen birisidir sen yüzünü açtığın zaman o seni görmez buyudu.

Bu hadis kadının yüzünün ve vucudunun diğer kısımlarının yabancı erkeklere karşı örtmesinin farz olduğuna delalet etme cihetiyle varid olmuştur.

Erkeğin kadının yüzüne bakmasının haram olmasına delalet eden bir çok hadisi şerif mevcuttur.
İmam Ahmed, Ebu Davud ve Tirmizinin Berire'den rivayet edilen bir hadis-i şerifte
Efendimiz s.a.v. Hz. Ali'ye (r.a.) şöyle buyurdu: Ya Ali! Birinci bakıştan sonra tekrar bakma, zira birinci bakış senin için ciaz ise de, ikinci bakış değeildir.

Yine Buhari bu konuda İbn. Abbas'tan şunu rivayet eder.
Efendimiz s.a.v. kurban gününde Mina'da Fadl b. Abbas'ı bineğinin arkasına almıştı. Bu esnada Has'am kabilesinden genç ve güzel bir kadın Efendimiz s.a.v'e fetva sormak için gelmişti. Bu sırada Fadl b. Abbas kadına bakmaya başladı. Bunun üzerine Efendimiz s.a.v. Fadl'ın çenesini tutup kadına bakmasın diye yüzünü başka tarafa çevirdi.

Bu hadislerde iki yasağın bir araya geldiği mevcuttur. Biri kadının yabancı erkekler karşısında yüzünü ve vucudunun bir başka yerini açmasının yasak oluşu. Diğeri ise erkeğin kadına bakmasının yasak oluşu.
Ancak kadın öğrenme,şahidlik,tedavi zarureti gibi özel durumlarda yüzünü açabilir.

Bazı imamlar ise kadının yüzünün ve ellerini avret olmadığı görüşündedirler.
Fakat bütün imamlar kadının vucudundan herhangi bir yere şehvetle bakmanın caiz olmadığında günah işlemenin yaygınlaşıp kadına bakan fasıkların ve kötü niyetlilerin çoğunluğu teşkil ettiği zaman ve zeminde kadının yüzünü örtmesinin vacib olduğunda ittifak etmişlerdir.

Bu günkü müslümanların durumu Fıskı fücurun kötü ahlak ve terbiyesizliğin yaygınlaştığı gözönünde bulundurulunca bu durumda kadının yüzünü açmasının caiz olduğunu söylemeye imkan bulunmadığı anlaşılmış olur.
İslam topluluğu bu tehlikeli dönemi atlatıncaya , dizginleri eline alıncaya kadar daha dikkatli yürümeleri ve daha tedbirli olmaları gerekir.

Genel bir islami program dahilinde tutacak meşru hududu aşmaktan ve ölçüyü kaçırmaktan alıkoyacak dini ve içtimai bir akım icad edilmediği sürece: dini ruhsatlara yönelmek kişinin ayağını kaydırır, vacibleri terk etmeye ve herşeyi mubah görmeye götürür.

Ayrıca örtünme ile ilgili zamanın değişmesiyle hükümleri değiştiren bir zaruret görünmemektedir. Bazı insanlar zaman değişmesiyle hükümlerde değişir anlayışı ile hareket ederek vacibleri terk etmeyi mubah kılmışlardır.Bu çok yanlıştır.

kaynaklar:
FKHU'S-SİYRE - Ramazan Elbuti (Şam Üniversitesi Şeriat Fakültesi Öğretim üysei ve Dekanı Ehli Sünnetin çok değerli alimlerinden)
Buhari ,Muvatta,Taberi,Tabakat,İbn.Hişam, Müslim , Tirmizi, Ebu Davud
 

dostane

Üye
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
82
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Kur'an i Kerimde kapatilicak yerler bellidir.. illa carsaf giyiniz diye bir emir de yoktur tesetturu carsaf ile sinirlandiramazsiniz.. kaldiki en onemli olan sey kisinin takvasi ve edebli olmasidir. Mevlana (k.s) ne guzel soyluyor "çok insan gördüm üstünde elbisesi yok çok elbise gördüm içinde insan yok"
 

((MUHAMMED))

Asistan
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
382
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Konum
İSTANBUL
Web sitesi
ilahiask.forumzen.com
Kur'an i Kerimde kapatilicak yerler bellidir.. illa carsaf giyiniz diye bir emir de yoktur tesetturu carsaf ile sinirlandiramazsiniz.. kaldiki en onemli olan sey kisinin takvasi ve edebli olmasidir. Mevlana (k.s) ne guzel soyluyor "çok insan gördüm üstünde elbisesi yok çok elbise gördüm içinde insan yok"

kardeş konumuzu anlamamışsın sanırım biz burada bence onca gibi şeyler yazmıyoruz Kur'an ve Hadis-i Şerilerden çıkan fıkhi hükümleri yazıyoruz alimler böyle söylüyor sizin fıkıh ilminiz varmı acaba tam tersini iddia eden delilleriniz varsa buyrun yazın
fakat şunu da belirtmeliyim gerçek manada tesettürü sağlayan elbisenin özelliklerini belirten alimler Ayet ve Hadislere dayanarak Ahzab suresine en uyun elbiselerin Çarşaf, Ferace, Car ve Erzurum Bölgesinde giyilen Ehram olduğunu söylüyorlar, Elmalılı Hamdi Yazır, M. Sabuni , İbrahim Hakkı Hz.leri , Mehmet Talu hoca,Ali Haydar Efendi dört mezhebin müftülüğünü yapmış büyük alimler tefsirlerinde ve fıkıh kitaplarında ve verdikleri fetvalarda böyle belirtmişlerdir
Çünkü Efendimiz s.a.v'in eşleri, Sahabe eşleri ve Osmanlı ecdadımızın hanımları da bu elbiseleri giymişlerdir.
 

leylinur

ARŞ.YAZAR,RADYO PROG
Katılım
26 Haz 2010
Mesajlar
2,329
Tepkime puanı
102
Puanları
0
Konum
ankara
örtüsüne göre değişiyor da şıklar arasında olmalı mıydı?
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul
erkeğine göre değişir... kadınlar, sünnete ve tesettüre uygun giyenen erkekler istiyormu....
 

Kaçak

Yeni
Katılım
21 Ara 2012
Mesajlar
8,416
Tepkime puanı
896
Puanları
0
Demi ama , sarıklı cübbeli , göbeği ve göbeğine kadar sakallı ..
 

Ebu Computer

Kıdemli Üye
Katılım
11 Haz 2013
Mesajlar
25,023
Tepkime puanı
1,505
Puanları
113
Şimdi misalen şu alttaki kıyafetler islami kıyafet mi !...

File.jpg
 

Darul_Beka

Profesör
Katılım
17 Kas 2013
Mesajlar
2,221
Tepkime puanı
175
Puanları
63
moda yakışandır diyerek konuyu çığrından çıkarayım
 

elbiss

Ordinaryus
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
2,514
Tepkime puanı
43
Puanları
0
Konum
Türkiye
Baş örtüsü İnsanların Dini vicdan yaşam özgürlükleridir...bu özgürlüklerin alan daire kapsamının içinde kısıtlayıcı hal alması söz konusu dahi olmamalıdır...

Bir kişi yada bir insan Dini gerekliliklerini dini vicdanı gereği yaşamak istiyor ise Demokrasinin temel prensipleri çerçevesi içerisinde bu hakkını kullanabilmelidir...

Unutmayalım ki ...

Senin özgürlüğün Bir başkasının özgürlük alanına kadardır...

Hanımın kapalı veyahut açık olması çok önemli değil önemli olan İNSAN olabilmesi...Dini değerler gereği hanım inancını yaşamak istiyor ise bunu önce kocası temin etmeli sonrasında devlet imkan vermelidir...

Böyle.
 
Üst