Hikem
Kıdemli Üye
- Katılım
- 31 Ağu 2009
- Mesajlar
- 6,073
- Tepkime puanı
- 702
- Puanları
- 0
''...Bütün Tasavvuf erbabları ,AllaH Teala yüzlerini ak eylesin ittifakla dedilerki: ''CEM'İ'' den murad, Allah Teala tarafından kuluna verilen vâridat ve bağışlardır.''Fark'' veyahud ''teferruka' dan maksad ise , kulun cüz'i iradesi ve aklını kullanarak kazanabileceği kazançlardır.
Yine söz birliği ile :'' ''Cem' ''in manası , Allah Teala 'ya kavuşmak için mucahede de kulun var gücüyle cüz'i iradesi ve aklını kullanarak hedefini tekleştirmesidir.'' diye izah ettiler.
Beyazıd-i Bistami kaddesallahu sirrah-us-Subhani, kırk sene çalışmasından sonra ansız bu mkamla şereflenince , şaşkınlığa uğradı ve: '' Kendimi tenzih ederim; ne büyük iştir işim '' demeye başladı.
Aslında Beyazıd-ı Bistami , Allah Azze ve Celle 'nin kuluna verdiği vâridattan bahis açtığı bir anda dili üzerine '
Kendimi tenzih ederim; ne büyük iştir işim '' geçiverdi.
Bu da halinin galebe çalması ve sekir halinde olmasındandıBöylece ulema onu ma'zur saydılar.Zira kendisi kendine gelince , bu söyleyişini inkar etti..
''Kainatta görülen bütün güzelliklerin en güzeli, bulunan kemillerin en kâmili , ''huzur'' denilen Allah Azze ve Celle 'yle beraber olmak halidir.
Allah Azze ve Celle 'den başka , mâsivanın , nefsine varıncaya kadar her şeyin gözden silinmesinden başka bu huzura kavuşulamaz.ilk kez huzurla şereflenince âşık kul , âşkını dile getirirken çoğu zaman halleri kendine galebe çalar; sümme hâşa '' Ben O oldum '' yahud da '' O ben oldu''
demek istemezler.Zira bu korkunç ifade , yani, ''Ben Oyum, O da ben '' ifadesi '' Kadim hâdis oldu yahud hâdis kadim oldu'' demektir. Ve böyle söyleyiş ise, değil ki huzurda olan zevatlara , hatta huzurdan çok uzak olan kimselere dahi ardır, ŞİRKTİR. Zira Vâcib-ul-Vücud olan Allah Subhanehu ve Teala 'nın Vucudu'nun , koyu yokluğa daha müstehak , bilakis '' hiçbir şey değildir.'' deyimine müstehak ademle yani kulla birleşmemesi zaruridir.
Ve sekir halinde '' Enel-Hakk'' gibi demelerine gelince, ''Ben Hakk oldum'' demek manasında değildir.Bilakis ya Hakk Subhanehu ve Teala'dan hikayeten bunu söyler , söyleyişte '' Huv-el- Hakk'' yani O haktır, vardır'' diyeceğine şaşırır ''ene'' der, yahud da ''Onunla şereflendiğim halim haktır'' demek ister , dili kendisine isyan eder, kayar.Ve binnetice ayık olmayanın şuursuzluğu halinde =sekir halinde söylediği sözüyle muaheze edilmesi
, yakışmayan şeylerdir.
Avam tabakası şunu bilmelidir: Şuurunda kendisinde olduğu halde ''Enel-Hakk'' ,' Ben O oldum yahud '' O ben oldu'
demek ŞİRKİ CELİDİR(aÇIK şİRKTİR) Zira bu ifade , koyu yokluk olan ademi , Hâlis Vücud olan Allah Subhanehu Teala 'nın zatına eş tutmak demektir, doğrusu bu gibi görüş , itikad müslümanların değil Sofistaiye'nin mezhebidir..''
İktibas: Tasavvuf Ve Tevhidde Parlak İnciler
Yine söz birliği ile :'' ''Cem' ''in manası , Allah Teala 'ya kavuşmak için mucahede de kulun var gücüyle cüz'i iradesi ve aklını kullanarak hedefini tekleştirmesidir.'' diye izah ettiler.
Beyazıd-i Bistami kaddesallahu sirrah-us-Subhani, kırk sene çalışmasından sonra ansız bu mkamla şereflenince , şaşkınlığa uğradı ve: '' Kendimi tenzih ederim; ne büyük iştir işim '' demeye başladı.
Aslında Beyazıd-ı Bistami , Allah Azze ve Celle 'nin kuluna verdiği vâridattan bahis açtığı bir anda dili üzerine '
Kendimi tenzih ederim; ne büyük iştir işim '' geçiverdi.
Bu da halinin galebe çalması ve sekir halinde olmasındandıBöylece ulema onu ma'zur saydılar.Zira kendisi kendine gelince , bu söyleyişini inkar etti..
''Kainatta görülen bütün güzelliklerin en güzeli, bulunan kemillerin en kâmili , ''huzur'' denilen Allah Azze ve Celle 'yle beraber olmak halidir.
Allah Azze ve Celle 'den başka , mâsivanın , nefsine varıncaya kadar her şeyin gözden silinmesinden başka bu huzura kavuşulamaz.ilk kez huzurla şereflenince âşık kul , âşkını dile getirirken çoğu zaman halleri kendine galebe çalar; sümme hâşa '' Ben O oldum '' yahud da '' O ben oldu''
demek istemezler.Zira bu korkunç ifade , yani, ''Ben Oyum, O da ben '' ifadesi '' Kadim hâdis oldu yahud hâdis kadim oldu'' demektir. Ve böyle söyleyiş ise, değil ki huzurda olan zevatlara , hatta huzurdan çok uzak olan kimselere dahi ardır, ŞİRKTİR. Zira Vâcib-ul-Vücud olan Allah Subhanehu ve Teala 'nın Vucudu'nun , koyu yokluğa daha müstehak , bilakis '' hiçbir şey değildir.'' deyimine müstehak ademle yani kulla birleşmemesi zaruridir.
Ve sekir halinde '' Enel-Hakk'' gibi demelerine gelince, ''Ben Hakk oldum'' demek manasında değildir.Bilakis ya Hakk Subhanehu ve Teala'dan hikayeten bunu söyler , söyleyişte '' Huv-el- Hakk'' yani O haktır, vardır'' diyeceğine şaşırır ''ene'' der, yahud da ''Onunla şereflendiğim halim haktır'' demek ister , dili kendisine isyan eder, kayar.Ve binnetice ayık olmayanın şuursuzluğu halinde =sekir halinde söylediği sözüyle muaheze edilmesi
, yakışmayan şeylerdir.
Avam tabakası şunu bilmelidir: Şuurunda kendisinde olduğu halde ''Enel-Hakk'' ,' Ben O oldum yahud '' O ben oldu'
demek ŞİRKİ CELİDİR(aÇIK şİRKTİR) Zira bu ifade , koyu yokluk olan ademi , Hâlis Vücud olan Allah Subhanehu Teala 'nın zatına eş tutmak demektir, doğrusu bu gibi görüş , itikad müslümanların değil Sofistaiye'nin mezhebidir..''
İktibas: Tasavvuf Ve Tevhidde Parlak İnciler