Ebu Hanife'nin Kurana ters diye reddettiği rivayet

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83

Kardeş , senin dediğin kimselere biz Alim demiyoruz , Millet Alim demiş hoca demiş farketmez

Biz bu Ümmetin derdini dert edinmiş Ulema'dan bahsediyoruz.

Müslümanların Malını Canını namusunu helal gören İşid köpeklerine de sonuna kadar karşıyız.
O halde sorun yok be kardeş, niye ortaya atlıyorsun ki!
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Talebe:"Mü'min zina edince, başından gömleğinin çıkarıldığı gibi, îmanı da çıkarılır, sonra tevbe edince îman kendisine iade edilir"(Bkz,Ebû Davud, es-Sûnne 15;et-Tirmizi, el-îman 11.) hadisini rivayet eden kimseler için ne dersiniz?''diye soruyor.Ebu Hanife rh'da şöyle cevap veriyor : ''Onların rivayet ettikleri bu haber Kur'ân'a terstir.''diyerek bu rivayeti reddediyor.(Kaynak : Ebu Hanifenin eseri El-Alim ve'l Muteallim)Yukardaki hadisi Buhari,Müslim,Tirmizi ve Ebu Davud sahih isnadlarla nakletmiştir.Hadis Alimlerinin tümü bu rivayeti kabul etmiştir.Ebu Hanife dışındaki Üç Mezhep İmamı da bu rivayeti kabul eder.Ebu Hanife bu görüşünde tek kaldığı için bu görüşü Cumhur(Çoğunluk) tarafından kabul edilmemiştir.
Mesele burda verilmis acik ve kesin bir sekilde ortaya konulmus artik sözü uzatmaya da bir hacet de yoktur.
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
buna bir arkadaş cevap vermişti, herhalde tatmin olmadınız.

Şöyle bakınca haklı bir çıkış gibi duruyor, ancak hadisin tevil edecek yanı kalmamış, İmam Ebu Hanifede herhelde bundan tevil etmedi.

Basit örnekle anlatmaya çalışmıştım ama pek dikkate almadınız herhalde.

Evet, yer yer ayet tevil ediliyor, çünkü müteşabih ayetler var, ancak burda bir arakadaş söylemiştiki bence çok doğru tesbitti. Muhkemler müteşabihlerin anahtarıdır. Ayetlerin tevili uçuk kaçık olamaz, muhkemlerin koyduğu sınırı aşamaz.

Bir ayette Allah' ın eli, yüzünden bahsederken . Diğer muhkem ayet , "o hiçbirşeye benzemez" der.
Bu halde el, yüzden maksadın, bildiğimiz el, yüz olmadığı anlaşılmış olur.


Malesef yine olmadı kılıcarslan

1-Çünkü benim örnek verdiğim ayet müteşabih değildi ki :)

2-Ayrıca Ebu Hanife hatasız değildi.

3-Hanefilerin diğer hatalarından biri de Namazda rukuya gitmeden ve rukudan kalkınca ellerin kaldırılması meselesidir.Çünkü bu konuda o kadar çok sahih hadis var ki , Hanefiler bu hadisleri kabul etmemiştir.Hatta namazda ellerin rukudan önce ve rukudan kalkınca kaldırılmasını tahrimen mekruh(harama yakın mekruh) saymışlardır ki Resulullahın sünnnetine açıkça muhalif bir fetvadır.Sahabe çoğunluğunun uygulamasına da muhaliftir.

4-Ebu Hanife kendi eserinde Kabir Azabı,İsanın nuzulu,Deccal gibi hususlara imanın gereğidir diyerek bunlara hadislerde geldiği gibi inanılmalıdır demiştir.Ama sizde aynı şeyi göremiyorum.Ebu Hanifeci kesilenler demekki nefislerine hoş gelenleri Ebu Hanifeden alıyor,hoş gelmeyeni almıyor.

5-Ölçü ise bu değildir.Ölçü Kuran ve Sünnete arz edilmelidir.Bunun için de özellikle Fakih Sahabe uygulamalarına bakılmalıdır.

6-Siz ise Kurana arz edip , Sünneti devre dışı bırakıyorsunuz.Ebu Hanife bu Ümmetin Alimlerindendi.Fetvada hatası yok muydu? Vardı.

6-Çünkü Ebu Hanifenin öğrencisi Ebu Yusuf ona bir konuda muhalefet etmiş.Oradakiler ama Ebu Hanife başka bir hüküm verdi dediklerinde Ebu Yusuf ''Çünkü Hocamız o konudaki hadisi görmediği için kendi görüşü ile hükmetti.Fakat Hadisi görseydi öyle hüküm vermezdi'' diyerek hadis ile hüküm vermenin öneminden bahsetmişti.

7-Çünkü bu hüküm ile ilgili Kurana baktığında açık bir ayet bulamamıştı.Kurandan sonra Sünnete arz etti ve buldu.Ve ona göre hüküm verdi Ebu Yusuf....

8-Sen Hanefileri Ebu Hanifeden ibaret mi sanıyorsun.Hanefilerin içinde kaçtane içtihatta Ebu Hanifeye zıt görüşler olduğunu okumadın herhalde?
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Ben bu ümmetin başında olsam var ya şu fırkalar arasında TEKFİR fetvaları veren ulemayı dünyanın her yerinden getirtir, kocaaaman bir meydanda toplardım.. Sonra delillerini sorardım.. İçlerinden ''canı malı ve namusu helaldir'' diyenleri sağ tarafa ayırırdım. Sonra bunların sırtından cübbelerini, başlarından sarıklarını alır, düz asker kıyafeti giydirir, ellerine keleş verir, en ön safta cepheye yollardım.. Bakalım nasılmış görsünler..

Bu ulemâ takımı, bu fetvaları verdikten sonra yemeklerini yiyor. Döşeklerine sokulup mışıl mışıl uyuyor.. Kafanda bu filmi canlandır, sonrada denizlerde boğulan ümmeti canlandır..

Samimi ol, samimi!..

la dur bi sakin ol
herkesi öyle zan altinda birakma
tekfir fetvasi veren yok, tekfiri istedigi gibi anlamak isteyen ya da anlamadan sokaga cikip babasini dahi tekfir eden cahiller takimi var
seyh muhammed el-makdisi var mesela "islam hukuku acisindan tekfir meselesi" adli bir kitabi var
ama birileri onu yanlis anliyor
seyh dedigin gibi hic de öyle bir eli yag'da digeri bal'da yasamiyor
adamin ömrü hapislerde gecti ve hala da gecmeye devam ediyor

keza "tekfir cemaati" olarak bilinen ebu hanzala ve grubu da öyle
tekfiri islam'in bir rüknü olarak görürler ama kani, cani, mali helal falan gördükleri yok
elin karisina kizina göz dikip "senin kocan kafir korkma biz sana sahip cikariz" diyenlere de sahit olduk elbette ama dedigim gibi genelleme yapmak dogru degil

hem seni kim niye ümmetin basina gecirsin yahu
daha tevhid noktasinda SIKINTILARIN var :)
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
la dur bi sakin ol
herkesi öyle zan altinda birakma
tekfir fetvasi veren yok, tekfiri istedigi gibi anlamak isteyen ya da anlamadan sokaga cikip babasini dahi tekfir eden cahiller takimi var
seyh muhammed el-makdisi var mesela "islam hukuku acisindan tekfir meselesi" adli bir kitabi var
ama birileri onu yanlis anliyor
seyh dedigin gibi hic de öyle bir eli yag'da digeri bal'da yasamiyor
adamin ömrü hapislerde gecti ve hala da gecmeye devam ediyor

keza "tekfir cemaati" olarak bilinen ebu hanzala ve grubu da öyle
tekfiri islam'in bir rüknü olarak görürler ama kani, cani, mali helal falan gördükleri yok
elin karisina kizina göz dikip "senin kocan kafir korkma biz sana sahip cikariz" diyenlere de sahit olduk elbette ama dedigim gibi genelleme yapmak dogru degil

hem seni kim niye ümmetin basina gecirsin yahu
daha tevhid noktasinda SIKINTILARIN var :)
Farzı muhal dedik yahu :)

Hem ön almak iyidir. Nasrettin Hoca misali testiyi kırmadan dövmek gerek. Kırıldıktan sonra nafile..

Güzel bir noktaya değindin. Zindanda yatıyor diyorsun. Her şeye kızıp tekfire eğilim oluşabilir. Aslında ifrat ve tefrit içinde olmak akla zarardır. Fetva vermekle görevli kişilerin halk içinde orta seviyede yaşaması çok çok önemli.. Bu insanlar hayatın içinde olmalı, ümmeti çok iyi gözlemlemeli, ve en önemlisi dünyayı bilmeli. İlim zaten şart..

Said-i Nursi'nin zindanda yatarken kendisini zindana atan valiye beddua etmeyi düşünmüş. O esnada zindanın penceresinden valinin çocuklarını görmüş. Beddua etmekten vaz geçiyor.. Buradan anlaşılıyor ki anormal hallerde insanoğlu, özel ihtar niteliği taşıyan işaretler gelmeyince yanlış hükümlere eğilimli olabiliyor. Nefs-i olgunluk çok çok önemli. Bilhassa ulemâ takımı bunun farkında olması lazım.
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Farzı muhal dedik yahu :)

Hem ön almak iyidir. Nasrettin Hoca misali testiyi kırmadan dövmek gerek. Kırıldıktan sonra nafile..

Güzel bir noktaya değindin. Zindanda yatıyor diyorsun. Her şeye kızıp tekfire eğilim oluşabilir. Aslında ifrat ve tefrit içinde olmak akla zarardır. Fetva vermekle görevli kişilerin halk içinde orta seviyede yaşaması çok çok önemli.. Bu insanlar hayatın içinde olmalı, ümmeti çok iyi gözlemlemeli, ve en önemlisi dünyayı bilmeli. İlim zaten şart..

sen degil misin hep su önyargilarinizdan kurtulun diyen
empati yapalim degil mi

neden "tekfir" (küfre sahid olmak) öcü olsun
Allah'in küfür dedigi sirk dedigi hususlarda
bak kardesim bu küfürdür, sirktir böyle yapmakla, söylemekle küfre düsüyorsun demenin neresi yanlis
muhatabimiz üzülecek, kirilacak, dinden soguyacak diye
uyarmayalim mi, sirk isliyorsun küfre düsüyorsun demeyelim mi

din yol gecen hani mi,
kisi ne yaparsa yapsin küfür de islese sirke de düsse
yine müslüman kalmaya devam ettigi nerede yaziyor

kafire acikca küfredene dahi kafir diyemiyoruz yahu
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
sen degil misin hep su önyargilarinizdan kurtulun diyen
empati yapalim degil mi

neden "tekfir" (küfre sahid olmak) öcü olsun
Allah'in küfür dedigi sirk dedigi hususlarda
bak kardesim bu küfürdür, sirktir böyle yapmakla, söylemekle küfre düsüyorsun demenin neresi yanlis
muhatabimiz üzülecek, kirilacak, dinden soguyacak diye
uyarmayalim mi, sirk isliyorsun küfre düsüyorsun demeyelim mi

din yol gecen hani mi,
kisi ne yaparsa yapsin küfür de islese sirke de düsse
yine müslüman kalmaya devam ettigi nerede yaziyor

kafire acikca küfredene dahi kafir diyemiyoruz yahu
Denecek elbette, ne demek.. Şirkse şirk, küfürse küfür.. Lakin ''bunlar kafir, bunlar müşrik'' şeklinde bütün bir cemaati içine alan genel yargılar doğru değil.. Hristiyan ve Yahudilere denmesi gereken sözleri müslüman guruplara söylemek doğru değil.. Fert fert gözümüz ve kulağımızla şahit olduğumuz durumlarda elbette denmelidir.
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0


Malesef yine olmadı kılıcarslan

1-Çünkü benim örnek verdiğim ayet müteşabih değildi ki :)

2-Ayrıca Ebu Hanife hatasız değildi.

3-Hanefilerin diğer hatalarından biri de Namazda rukuya gitmeden ve rukudan kalkınca ellerin kaldırılması meselesidir.Çünkü bu konuda o kadar çok sahih hadis var ki , Hanefiler bu hadisleri kabul etmemiştir.Hatta namazda ellerin rukudan önce ve rukudan kalkınca kaldırılmasını tahrimen mekruh(harama yakın mekruh) saymışlardır ki Resulullahın sünnnetine açıkça muhalif bir fetvadır.Sahabe çoğunluğunun uygulamasına da muhaliftir.

4-Ebu Hanife kendi eserinde Kabir Azabı,İsanın nuzulu,Deccal gibi hususlara imanın gereğidir diyerek bunlara hadislerde geldiği gibi inanılmalıdır demiştir.Ama sizde aynı şeyi göremiyorum.Ebu Hanifeci kesilenler demekki nefislerine hoş gelenleri Ebu Hanifeden alıyor,hoş gelmeyeni almıyor.

5-Ölçü ise bu değildir.Ölçü Kuran ve Sünnete arz edilmelidir.Bunun için de özellikle Fakih Sahabe uygulamalarına bakılmalıdır.

6-Siz ise Kurana arz edip , Sünneti devre dışı bırakıyorsunuz.Ebu Hanife bu Ümmetin Alimlerindendi.Fetvada hatası yok muydu? Vardı.

6-Çünkü Ebu Hanifenin öğrencisi Ebu Yusuf ona bir konuda muhalefet etmiş.Oradakiler ama Ebu Hanife başka bir hüküm verdi dediklerinde Ebu Yusuf ''Çünkü Hocamız o konudaki hadisi görmediği için kendi görüşü ile hükmetti.Fakat Hadisi görseydi öyle hüküm vermezdi'' diyerek hadis ile hüküm vermenin öneminden bahsetmişti.

7-Çünkü bu hüküm ile ilgili Kurana baktığında açık bir ayet bulamamıştı.Kurandan sonra Sünnete arz etti ve buldu.Ve ona göre hüküm verdi Ebu Yusuf....

8-Sen Hanefileri Ebu Hanifeden ibaret mi sanıyorsun.Hanefilerin içinde kaçtane içtihatta Ebu Hanifeye zıt görüşler olduğunu okumadın herhalde?



madde madee mi gidiyoruz..

1- genel manada ifade ettim, çünkü örnek üstünden genel söylem geliştirdiniz.
Kuran parçacı şekilde yorumlanmaz, bir konuya dair başka ayetler kurana yayılmiş şekildedir. Bütüncül şekilde değerlendirmelidir.

2- Ebu Hanife hatasız değildi, aynen öteki alimler gibi. Ancak bu konuda İmamım akli ve zekasın diğerlerine üstünlüğünü görebiliyoruz. Boşuna İmam Azam lakabını almadığını gördük.

3- Bu konuyu es geçiyorum, konuyla alakası yok, böyle uzadıkça uzar. Ancak sormak isterim, Vitr namazının üçüncü rekatında ellerinizi napıyorsunuz? İki kere mi sallıyorsun?

4- İmama bunları olduğu gibi bırakmış, bunlara da el atsa zaten basit konularda tekfir edenler herhalde imamı ne yaparlardı Allah bilir.

5- Sünnet kuranın beyanıdır, kuranın hayata tatbikir, elbette yol göstericidir bu bağlamda. Ancak sünnet derken kastınız çoğu zaman rivayetler, bu konu ise tartışmalıdır. Bir alimin sahih dediğne , diğeri zayıf, uydurma diyebilir.
100% doğru olan Kurandır, yine doğru ile yanlışı ayırt eden , furkan olan yine kurandır. O halde dinin merkezinde kuran olmalıdır. Mihenk taşı kurandır, adı onun için furkandır. O halde KURANA ARZ metoddur. Bunu sahabe de uygulamıştır, Örneğin HZ. Aişe.

6- 7- 8- Güzel örnek, işte bu yine Hanife ekolünün tepeden inme dayatma bir ekol olmadığınj, ortak akılla hareket ettiğini gösterir. İmam derslerini zaten hep böyle yapardı, ders halkası içinde öğrencileriyle konuları münazara eder, delili sağlam olanın görüşü alınırdı, kendi görüşünü dayatmazdı.

Bu ekol taklid ekolü değildir, kendinizdeki gibi zannetmeyin, hanifi ekolünün içinde nice bütün alimler çıkmış bunlar birbirlerini taklid etmemiş, bilhassa tahkik etmiştir. Bu ekolün belli bir metodu, usulü vardır. Rey ekolüdür, taklidci değil kuranı merkeze oturtan , tahkiki esas alır onun içinde ictihadı diğerlerine göre daha fazladır. Fıkıh denilince bu alanda meşhur olan hanefilerdir, nedeni tahkikçi olmasıdır. Tahkik etmeden fıkıh olmaz, taklidi metod edinende üretemez.


not: madem misale veriyorsunuz tam verin, "bir konuda" demekle olmuyor.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Birinin o dedigi gibi de degil o kimse de demis idi ibni teymiyye nin bilmedigi hadis hadis degil dir.

Suanda konumuz hadis üzerine oldugu icin suanda bunuda bir misal olarak vermis oldum.
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Yaziyorum bir seyler kendimce sen ise anlamiyorsun ve de bundan da bir dert ediniyorsun peki de bana ne yapayim yazmayayim mi veya senin icin de ne yapabilirim bunuda dermisin?.
bak bu cümleni anlayabildim.
Daha özenli cümle kurabilirsen anlaşırız diyorum :) emin ol birçok kişi ifadelerini karışık buluyor ama dile getirmiyorlar.
forumda kendi kendine konuşuyormuşsun gibi göründüğün için belirtmek istedim..yoksa beni ilgilendirmez tabiki :)
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Yaziyorum bir seyler kendimce sen ise anlamiyorsun ve de bundan da bir dert ediniyorsun peki de bana ne yapayim yazmayayim mi veya senin icin de ne yapabilirim bunuda dermisin?.

Tercümesi:

Ben kendimce bir şeyler yazıyorum ama sen anlamıyorsun. Üstelik bunu da dert ediniyorsun. Peki söyler misin bana ben ne yapmalıyım? Anlaşılmıyor diye bundan sonra yazmayayım mı? Senin için ne yapabilirim lütfen söyler misin?
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
QUOTE=alanyali07;1665533]bak bu cümleni anlayabildim.Daha özenli cümle kurabilirsen anlaşırız diyorum:)emin ol birçok kişi ifadelerini karışık buluyor ama dile getirmiyorlar.forumda kendi kendine konuşuyormuşsun gibi göründüğün için belirtmek istedim.yoksa beni ilgilendirmez tabiki:)[/QUOTE]

Ne yapayim beni anlayan anlar ve bir misal olarak benim yanimdaki vede bizzat konustugum insanlar anliyorlar vede dinliyorlar bizide.

Burdakiler icin de bir kiliktan bir baska kiliga da girecek bir halim de yok biiznillah.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Tercümesi:Ben kendimce bir şeyler yazıyorum ama sen anlamıyorsun.Üstelik bunu da dert ediniyorsun.Peki söyler misin bana ben ne yapmalıyım?Anlaşılmıyor diye bundan sonra yazmayayım mı?Senin için ne yapabilirim lütfen söyler misin?
Eline saglik sen sag ol bu yazida bir kibar olmus ve de bizim acimizdan da güzel tabi ki tr de ki harflerle yazilirsa bu da normal bir sey olur.
 
Üst