Ebu Hanife'nin Kurana ters diye reddettiği rivayet

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Senin de ve sizinde mi bir usulünüz mü var bu nasil oluyor vede havas ehlinden olmayan bir kisinin de usulu mu olur?.

usulden kastim tabiiki metod, alim degilim dogrudur, olsa olsa talebeyim, ancak talebe hiçbirşey bilmezde değildir.
Kaldiki kuranı anlamak her müslümanın boynunun borcudur, kaldiki ahirette Rasülün kuranı mehcur bıraktılar şeklindeki şikayetine muhatap olmamak için.

Bu bağlamda kuranı bilen, kuranı tanıyan az çok neyin kurana ters veya uymadığını anlayabilir en azından aklında soru işareti olşurki bunuda daha iyi bilen birisinden öğrenebilir diye düşünüyorum.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
usulden kastim tabiiki metod,alim degilim dogrudur,olsa olsa talebeyim,ancak talebe hiçbirşey bilmezde değildir.Kaldiki kuranı anlamak her müslümanın boynunun borcudur,kaldiki ahirette Rasülün kuranı mehcur bıraktılar şeklindeki şikayetine muhatap olmamak için.Bu bağlamda kuranı bilen,kuranı tanıyan az çok neyin kurana ters veya uymadığını anlayabilir en azından aklında soru işareti olşurki bunuda daha iyi bilen birisinden öğrenebilir diye düşünüyorum.

Sen bir talebesin bizde o da yok biz de ise tek su var okudugunu bilir iste ne kadar bilirse ve de ne ögrenmis ise kisacik olarak bizim ki de bundan bir ibaret olur biiznillah.

 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Kaldiki kuranı anlamak her müslümanın boynunun borcudur.
Abim diyelim bir kisi kur´an kerim okuyup anliyor bununla is bitiyor mu ve bir baska ifade ile onun anladigi acaba ne kadar dir veya bir de söyle diyeyim onun bu anladiklari gercekten den öyle mi buda var bizler diyelim arab olmayanlar onu arablar gibi anlayabilirmiyiz?.
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Abim diyelim bir kisi kur´an kerim okuyup anliyor bununla is bitiyor mu ve bir baska ifade ile onun anladigi acaba ne kadar dir veya bir de söyle diyeyim onun bu anladiklari gercekten den öyle mi buda var bizler diyelim arab olmayanlar onu arablar gibi anlayabilirmiyiz?.

%50 sini anlayabilsek kardır. Muhkem ayetleri anlayıp, ki bunlar çok net ayetler, amel etsek büyük yol kat etmişiz demektir. Zorlandığımızda baş vuracağımız elbette bizden önce bu meseleye kafa yormuş kişilerden, eserlerden faydalanma imkanı her zamankinden daha çok ve kolay. Rabbim kelamını hakkıyla anlayıp amel etmeyi nasip etsin cümlemize.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
%50 sini anlayabilsek kardır.Muhkem ayetleri anlayıp,ki bunlar çok net ayetler,amel etsek büyük yol kat etmişiz demektir.Zorlandığımızda baş vuracağımız elbette bizden önce bu meseleye kafa yormuş kişilerden,eserlerden faydalanma imkanı her zamankinden daha çok ve kolay.Rabbim kelamını hakkıyla anlayıp amel etmeyi nasip etsin cümlemize.
Demek ki 100 de 50 sini bilsek iyi olur diyorsun ve bunun icin sen de bilirsin ki ilim gerekir bu konuda bu dile bir vakif olmak lazim gelir öyle degil mi?.

Bizden önce o kisilerin de eserlerine ne kadar bir muteber olur buda soru isareti olur.

Amin ecmain insallah sen sag ol kardesim bu güzel duan icin.
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Cumhur bana kızacak ama İmam-ı Âzam'ın durduğu nokta doğru noktadır. Eğer bu noktaya te'vil koyarsan senden sonra gelecek olanlar te'vilin te'vilini yapıp zina yapanları mürted ilan ederler..

İmam-ı Âzam'ın her bir beyin hücresi güneş gibi parıldaktır. Diğerleri, onun aklının ve kalbinin ulaştığı noktaları hayal bile edemezler..

Mesela soruyorum ''nuru gider'' ne demek? Aklın ermediği noktalara ''nur'' deyip geçiştirmek ilim değildir. Bir insan Allah'a ya iman ediyordur ya da etmiyordur. Bunun gireni çıkanı, nurundan dışarı çıkıp kuş gibi bekleyeni olmaz...

Bakın bu ''dışarı çıkar, nuru çıkar, öylece havada bekler'' gibi maraz yorumlardan dolayı bugünün uleması ''o esnada ölse imansız ölür'' gibi yorumlara gidiyor.. Çünkü çıkmayı ve havada asılı kalmayı maddesel boyutta hayal ediyorlar. Soyut düşünemiyen hikmet yoksunu hocalardan başka yorum beklemek hata olur. Başımıza ne geldiyse şu keyfiyyet bilmez hocalardan geldi. Koca İmam, bu gibi marazlı yorumların olacağını bildiği için ta o dönemde bu işin önünü kesiyor. Bu öngörüleri yapabilmek için nasıl bir beyin lazım siz düşünün..

Gene kızdım yahu!..
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
İmam-ı Âzam'ın durduğu nokta doğru noktadır.Eğer bu noktaya te'vil koyarsan senden sonra gelecek olanlar te'vilin te'vilini yapıp zina yapanları mürted ilan ederler.İmam-ı Âzam'ın her bir beyin hücresi güneş gibi parıldaktır.Diğerleri,onun aklının ve kalbinin ulaştığı noktaları hayal bile edemezler.
Böyle bir seyi kabul edemem ne senden nede bir baska kisiden bu mesele su acik ve de kesin olarak diyeyim suanda bunun asli ve delillini veya onun o kaynagi veya bir dayanagini bilmedikten sonra kim ne der ise desin benim icin de nafile olur.
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
''Delil delil'' diye ömür tüketiyorsunuz. Ağzınıza ''delil'' diye bir laf dolamışsınız gidiyorsunuz. Delil nedir? Soruyorum, delil nedir?

Geçen TV'de Sünni ve Şii mollaları getirmişler tartıştırıyorlar. Şiiler konuşurken Sünniler ''DELİL DELİL'' diye yırtınıyor, Sünniler konuşurken Şiiler ''DELİL, ALLAH DELİL'' diye yırtınıyor.. Program tam tamına 3 saat sürdü. Arpa boyu yol alamadılar. Niye? Çünkü hepisinin kendi delili var. O, onunkini kabul etmiyor, bu bununkini. Bu kadar basit.. Şimdi tekrar soruyorum, delil nedir?

Bak kardeşim, eğer bu iki fırkanın mollaları AKLI DELİL OLARAK ALABİLSELER anında tevhidte birleşirler, ve asla birbirlerini tekfir etmezlerdi.. Birleşemiyorlar işte, görmüyorlar. Çünkü AKIL YÜRÜTEMEDİKLERİ İÇİN GÖZLERİ KÖR, KULAKLARI SAĞIRDIR. Açık seçik ortada duran TEVHİD DAVASINDAN resmen gafiller.. Gözü gören, kulağı işitenlerin nazarında bu manzaranın ne kadar hazin olduğunu bir bilsen!..

Delil, işte adamı böyle çarpar.. Delil delil diye tere satmakla insan Alim olmaz!..

'DELİL' denek kavramında içini oydular. Normalde delil, akıldır. Ortada duran bir şeye bakar, diyalektik düşünceyle onu delillendirirsin. Çevreden ayrı diyalektik olmaz. Düşünce muhakkak çevrenin etkileşimiyle diyalektik yürütür.. Ama neredeee! Şimdikilerin delilden anladığı şey, falan şöyle demiş, fişman böyle demiş.. Söze değil, söyleyene bakıyorlar.. Söyleyen, ağzımla kuş tuttum, dese bunu bile aklın süzgecinden geçirmeden kabul ediyorlar.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
DostunDostu Nickli Üyeden Alıntı İmam-ı Âzam'ın durduğu nokta doğru noktadır.Diğerleri,onun aklının ve kalbinin ulaştığı noktaları hayal bile edemezler.
--------------------------------------------------------------------
1 Bizler o zaman yasamadik 2 ve de onun da talebesi degiliz buda 3 sonra onun demis oldugum gibi yukarida onun o konuda kaynak i neydi ve de o zaman ki dayanmis oldugu dayanak da o aldigi kimse de kimdir bilmiyoruz.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Bak kardesim ilmi yaz ilmi degil ise o zaman seni sana birakayim ve bu yani o sey kesin bir sekilde bilinen birsey cinsinden de degildir.

Sizler geciyorsunuz bu vede buna benzer seylerde veya bu gibi böyle bir mesele de akil ve mantik ile isi bitirmek istiyorsunuz bu böyle olmaz ve ilmi bir sey koyun ortaya alip kabul edeyim ve de yanliz buda acik ve kesin olsun yani bilinen ve vakia olan cinsten olsun insallah.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
DostunDostu Nickli Üyeden Alıntı İmam-ı Âzam'ın durduğu nokta doğru noktadır.Diğerleri,onun aklının ve kalbinin ulaştığı noktaları hayal bile edemezler.
--------------------------------------------------------------------
1 Bizler o zaman yasamadik 2 ve de onun da talebesi degiliz buda 3 sonra onun demis oldugum gibi yukarida onun o konuda kaynak i neydi ve de o zaman ki dayanmis oldugu dayanak da o aldigi kimse de kimdir bilmiyoruz.

Bunlarin hepsine tek tek cevab da verilse veya birine de olsa Imam azam ebu hanife hadis konusunda bir misal olarak alti meshur muhaddis gibi olmadigini bilmekteyim ve Imam azam o hadis´i almamissa ve peki diger imamlardan birisi de olsun o hadis´i alip amel etmemis mi yani siz sunu mu demeye getiriyorsunuz bunu herkes mi kabul etmis veya kabul da edebilir mi diyorsunuz bütün ulema tarafindan da mi yoksa?.
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Mesela soruyorum ''nuru gider'' ne demek? Aklın ermediği noktalara ''nur'' deyip geçiştirmek ilim değildir. Bir insan Allah'a ya iman ediyordur ya da etmiyordur. Bunun gireni çıkanı, nurundan dışarı çıkıp kuş gibi bekleyeni olmaz...

Bakın bu ''dışarı çıkar, nuru çıkar, öylece havada bekler'' gibi maraz yorumlardan dolayı bugünün uleması ''o esnada ölse imansız ölür'' gibi yorumlara gidiyor.. Çünkü çıkmayı ve havada asılı kalmayı maddesel boyutta hayal ediyorlar. .

Olmadı Dostundostu , yine olmadı.....

Öyle herşeye yorum yapmakla olmuyor işte.....

1-İmanının Nuru gider demek , İmanının parkaklığı,cilası,Kamil kısmı gider demektir.Yani ''İmanı kamil olan bu fiilleri yapmaz'' denilmektedir.

2-Ayrıca ''Nuru gider'' tevilini yapan Peygamberin Amcasının oğlu İbn Abbas'tır...Kendisi Sahabedir.Hem Peygamberimizin hemde başka Sahabelerin övdüğü Alim Sahabelerdendir.

Ebu Hanife'nin durduğu çizgi sadece bir yorumdur.Bu yorum redde açıktır.Yani Alim olmak için hatasızlık şartı yoktur.

Cumhur hiçbir zaman bu hadise dayanarak büyük günah işleyen kimsenin kafir olduğuna kanaat getirmemiştir.

Ayrıca bu zamanda Ebu Hanifeyi savunduğu halde Kabir Azabı,Kıyamet Alametleri olan İsa'nın nuzulu,Deccal,Ye'cuc,Me'cuc hadislerini inkar eden kimseler yine Ebu Hanife'nin bunlara olduğu gibi iman edilmesinin gerekli olduğunu söylediği halde bu kimseler bunu göz önünde bulundurmayan , kırpıcı kimselerdir.
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
DostunDostu

Ne demiştim :

1-Ehli Hadisin bütünün görüşü

Ehli Hadis (Usul İlminde bununla Hadis Hafızları kastedilir) İttifakla bu rivayetin ravilerini tevsik(güvenilir) bulup almışlardır.Kurana aykırı olduğu görüşüne katılmamışlardır.

2-Fukahanın görüşü


Fukaha -ki (Usulde Fukaha kelimesi ile 4 Mezhep İmamı kastedilir) Üç İmam (Şafi,Malik,Ahmed) bu gibi rivayetlerin ravilerini güvenilir kabul edip , bu gibi rivayetlerin Kurana aykırı olduğu görüşünü reddetmişlerdir.Ki zaten bu Üç İmama ve Selefin Cumhuruna göre İman artar ve eksilir.Ebu Hanife ise artmaz ve eksilmez demiştir.Buharinin kendi eserinde Ebu Hanifeyi eleştiri noktası da bu yönde olmuştur.

Dolayısıyla Ehli İlimde bunun İcma olduğu söylemedim.Hadis Hafızlarının ittifakla bu rivayeti aldıklarını söyledim.Fukahanın da çoğunluğunun bu hadisi kabul ettiğini söyledim.

İmam Ebu Hanife’nin usulünde Kur'an-ı Kerim'e arz metodu olduğu için,İmanın artmayıp,eksilmediği görüşünü kabul ettiği için ve Müminin hangi günahı işlerse işlesin Mümin olarak kaldığını söylediği için bu rivayeti reddetmiştir.

Fakat Cumhur da Müminin hangi günahı işlerse işlesin mümin olarak kaldığı görüşünde olduğunu ifade edelim.Dolayısıyla bu rivayet imanın gidip kişinin kafir olduğuna değil , bu fiilleri imanı kamil olanların yapmayacağını ifade etmiştir.

Ama bu metod bu büyük imamı Deccal, Hz.İsa(a.s.)’nın nüzulu, kabir azabı, Sırat, Mizan, Hz. Peygamber (s.a.v)'in kevnî mucizeleri... gibi gaybî hadiseleri ve varlıkları reddetmeye götürmemiş bilakis İmam Ebu Hanife, eseri El-Fıkhul Ekber'de Deccâlin çıkışı ve Hz.İsa’nın nüzulünü inanılması gereken hususlardan saymıştır.

Hadisin Ravilerine tek tek bakalım

أَحْمَدُ بْنُ مَنِيعٍ : Ahmed b. Meni' : Hadis Hafızları bu Ravi'nin güvenilir olduğunu söylemiştir.
عبيدة بن حميد :Ubeyde b. Humeyd : Bu ravide Hadisçiler indinde güvenilirdir.
الْأَعْمَشُ : A'meş : Tabiin devrinde yaşayan Güvenilir bir ravi ve Alim bir Muhaddistir.
أَبُو صَالِحٍ السَّمَّانُ : Ebu Salih Es-Semman : Tabiindendir.Güvenilir bir Alim ve Sahabelerle görüşen bir Ravidir.
أَبِي هُرَيْرَةَ : Ebu Hureyre : Sahabenin Hadis Alimlerinden ve Fetva Ehlindendir

Bu şekliyle 5 ravi senediyle naklediliyor.Ravilerin tümü Sahihin Ravileridir.Tümü güvenilirdir.

Hadisin Metni

''Zina eden kişi mü’min olduğu halde zina etmez. Hırsızlık eden de mü’min olarak hırsızlık edemez ama tevbe ettiği takdirde tevbesinin kabulü umulur''


Manası : İmanı kamil olan kimse Zina ve Hırsızlık fiilini yapmaz.

مَعَ إِجْمَاعِ أَهْلِ الْحَقِّ عَلَى أَنَّ الزَّانِيَ وَالسَّارِقَ وَالْقَاتِلَ وَغَيْرَهُمْ مِنْ أَصْحَابِ الْكَبَائِرِ غَيْرِ [ ص: 314 ] الشِّرْكِ لَا يَكْفُرُونَ بِذَلِكَ

Ehli Hakkın İcmasına göre , Bir kimse Şirk dışında Zina ve Hırsızlık yapmışsa Kafir olmaz.


Diyelim ki Hadisi tevil etmeyerek inkar ediyorsunuz Peki .

2-O zaman İmanı nefyeden ayetleri de tevil etmeyerek inkar mı edeceksiniz?

وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَا أَنزَلَ اللّهُ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ

Kim Allahın indirdikleriyle hükmetmezse işte onlar Kafirlerin ta kendileridir.(Maide,44)

Allahın indirdikleriyle hükmetmeyenleri niye tekfir etmiyorsun?

Bunun gibi 10'larca ayeti söylerim.Tevil etmek zorunda kalırsın.İş Kurana gelince tevil et , Hadise gelince inkar et

Oh ne güzel dünya..

 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Bak kardesim ilmi yaz ilmi degil ise o zaman seni sana birakayim ve bu yani o sey kesin bir sekilde bilinen birsey cinsinden de degildir.

Sizler geciyorsunuz bu vede buna benzer seylerde veya bu gibi böyle bir mesele de akil ve mantik ile isi bitirmek istiyorsunuz bu böyle olmaz ve ilmi bir sey koyun ortaya alip kabul edeyim ve de yanliz buda acik ve kesin olsun yani bilinen ve vakia olan cinsten olsun insallah.
Sen, beni bana bıraksanda ben, seni sana bırakmıyacağım.. Daha doğrusu ben bıraksam bile hakikat bırakmaz. Çerez gibi harcar, eninde sonunda diyalektik düşünceye kanalize eder. Gel, hakikat bu işe el atmadan ön al ve kendin düşünmeye başla.. Çünkü hakikatin kanalize etmesi kan ve gözyaşı ile oluyor. Kırbaç yemeden akıllanmak gerek.. Bak, ateş bacayı sarmış yaklaşıyor. İslam aydınları ise oturmuşlar fikir üretecekleri yere ''dış güçler'' diyerek statükoyu korumaya çalışıyorlar. Ümmeti aldatıyorlar, kandırıyorlar. Değişimlere ayak diriyorlar. Üstelik bunların adı AYDIN!!! Şiiler Sünni düşmanlığı, Sünniler Şii düşmanlığı pompalıyor.. Dış güçler bu işin neresinde? Hep kendimizi kandırıyoruz!.. O kadar kan akacak ki öle öle, yok ola ola her iki kesim efsunlu olmadığını anlıyacak.. Birbirlerini oldukları gibi kabul etmesini öğrenecekler.. Geriye kalanlar Tevhidte birleşecekler.. Doğal seleksiyon böyle işler!!! Bağnazlara ve yanlış fikirlere hayat hakkı tanımaz..

Senden çok bir şey beklemiyorum. Sadece bu işin böyle neticeleneceğini görmen yeter. Ve bunu görmek için inan ki 2 +2 = 4 gibi basit bir mantık yetiyor.. Buna bile gözlerinizi kapatıyorsunuz.. Allah'ın Kur'an'da ''Gözleri ve kulakları mühürlüdür'' dediği nokta budur işte.. Açık mı açık, seçik mi seçik bir denklemde dahi her şeyi ateşe atacak kadar, milyonların heder olmasını göze alacak kadar kör olmak!! Çok korkunç..
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Bir ilkönce sahih bir rivayet edin sonra o hadis nedir onu deyin ve de daha sonra o nerde geciyor bir zahmet bunu da yazi verin bakalim alip direk kaynagindan okuyayim ve bunu nerde ve ne icin demis sizler Imam azam söyle dedi veya böyle yapti gibi der gibisiniz ö<le bir yaziyorsunuz ki acaba onun talebeleri de sizin kadar da bu mesele bir cesur mu idiler o konuda bir sormak isterim.

Sizler ne yapmaya calisiyorsunuz yani bu diyorsunuz bir ölcü ve de örnek olur ne icin efendim bu vede buna benzer hadis-i serifler icin de öyle mi bir imamim sözünden dolayi bütün hadisleri bu esas la mi degerlendirecegiz veya buna mi bakip bir metod olarak da alacagiz mi bu söz bir Imam´a ait sanki peygamber s.a.v in sözü veya ashab-i kiram in sözü gibi de suanda muamele ediyorsunuz.
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Ben bu ümmetin başında olsam var ya şu fırkalar arasında TEKFİR fetvaları veren ulemayı dünyanın her yerinden getirtir, kocaaaman bir meydanda toplardım.. Sonra delillerini sorardım.. İçlerinden ''canı malı ve namusu helaldir'' diyenleri sağ tarafa ayırırdım. Sonra bunların sırtından cübbelerini, başlarından sarıklarını alır, düz asker kıyafeti giydirir, ellerine keleş verir, en ön safta cepheye yollardım.. Bakalım nasılmış görsünler..

Bu ulemâ takımı, bu fetvaları verdikten sonra yemeklerini yiyor. Döşeklerine sokulup mışıl mışıl uyuyor.. Kafanda bu filmi canlandır, sonrada denizlerde boğulan ümmeti canlandır..

Samimi ol, samimi!..

Mehdi aleyhisselama inanıyorsun. Ben de inanıyorum. Emin ol, önce bu ulemâ takımının kellesi gidecek.. Hadislerde bu var zaten.. İşin ilginç tarafı bunları görmüyorsunuz, üstelik delil istiyorsunuz. Al sana delil. Hep işinize geldiği gibi işte..

Bir de ''mehdi'nin gelmesi çok yakın'' diyenlerde acaip.. Çünkü gelmesi yakın diyen kişi, aynı zamanda din anlayışının bozulduğunu kabul etmesi icab eder. Zira nakillerde Mehdi'nin yapacağı işlere önce ulemâ karşı gelecek, ''bu bizim dinimizi değiştiriyor'' diyecekler, deniyor. Bu basit denklemi dahi kuramıyorsunuz. yazık!..
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0

Bu Ümmetin Ehli Hak Alimleri senin gibi hayalperest miydi ki ''Ben bu Ümmetin başında olsam'' laflarını söylesinler....

Sen oturduğun koltukta internette bi forumda ahkam keserek Ümmeti kurtaracağına Abdullah b. Mübarek gibi , Süfyan-ı Sevrî gibi , Nevevi gibi ,İbn Hacer gibi , İbn Teymiye gibi hem İlim hem Cihad mı ettin ?

Cevap Ih mıh

De get Allahın aşkına

 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83

Bu Ümmetin Ehli Hak Alimleri senin gibi hayalperest miydi ki ''Ben bu Ümmetin başında olsam'' laflarını söylesinler....

Sen oturduğun koltukta internette bi forumda ahkam keserek Ümmeti kurtaracağına Abdullah b. Mübarek gibi , Süfyan-ı Sevrî gibi , Nevevi gibi ,İbn Hacer gibi , İbn Teymiye gibi hem İlim hem Cihad mı ettin ?

Cevap Ih mıh

De get Allahın aşkına

Tekrar ediyorum.

Fırkalar arasında ''MALI, CANI, NAMUSU HELALDİR'' fetvası verenlerin hepisi bu fetvaları verdikten sonra yemeklerini tıka basa yiyor, sonra döşeklerine sokulup mışıl mışıl uyuyorlar..

DENİZLERDE BOĞULANLAR BUNLARIN UMURUNDA MI SANIYORSUN..

ANLAMANI BEKLEMİYORUM. ÇÜNKÜ TUZUN KURU.. İŞİN DEDİKODUSUNDA OLANLAR ANLAMAZLAR.. Durduğum noktayı anlaman için ÜMMET diye bir derdin olması gerekir..
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0


.İş Kurana gelince tevil et , Hadise gelince inkar et

Oh ne güzel dünya..


buna bir arkadaş cevap vermişti, herhalde tatmin olmadınız.

Şöyle bakınca haklı bir çıkış gibi duruyor, ancak hadisin tevil edecek yanı kalmamış, İmam Ebu Hanifede herhelde bundan tevil etmedi.

Basit örnekle anlatmaya çalışmıştım ama pek dikkate almadınız herhalde.

Evet, yer yer ayet tevil ediliyor, çünkü müteşabih ayetler var, ancak burda bir arakadaş söylemiştiki bence çok doğru tesbitti. Muhkemler müteşabihlerin anahtarıdır. Ayetlerin tevili uçuk kaçık olamaz, muhkemlerin koyduğu sınırı aşamaz.

Bir ayette Allah' ın eli, yüzünden bahsederken . Diğer muhkem ayet , "o hiçbirşeye benzemez" der.
Bu halde el, yüzden maksadın, bildiğimiz el, yüz olmadığı anlaşılmış olur.
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Tekrar ediyorum.

Fırkalar arasında ''MALI, CANI, NAMUSU HELALDİR'' fetvası verenlerin hepisi bu fetvaları verdikten sonra yemeklerini tıka basa yiyor, sonra döşeklerine sokulup mışıl mışıl uyuyorlar..

DENİZLERDE BOĞULANLAR BUNLARIN UMURUNDA MI SANIYORSUN..

ANLAMANI BEKLEMİYORUM. ÇÜNKÜ TUZUN KURU.. İŞİN DEDİKODUSUNDA OLANLAR ANLAMAZLAR.. Durduğum noktayı anlaman için ÜMMET diye bir derdin olması gerekir..

Kardeş , senin dediğin kimselere biz Alim demiyoruz , Millet Alim demiş hoca demiş farketmez

Biz bu Ümmetin derdini dert edinmiş Ulema'dan bahsediyoruz.

Müslümanların Malını Canını namusunu helal gören İşid köpeklerine de sonuna kadar karşıyız.
 
Üst