Ebu Hanİfe

mustafa

Profesör
İhvan Üyesi
Katılım
8 Haz 2006
Mesajlar
1,972
Beğeniler
3
Puanları
0
#1
İslam dininin en büyük mezhebi olan Hanefiliğin kurucusu. Asıl adı Numan b.Sabit olup Küfe'de doğmuştur. İmamı Azam lakabıyla ünlüdür. arap değildir. Aile kökü hakkında değişik söylentiler bulunmakla beraber bazı belgelere göre ailesinin Afganistanlı olduğu ve Ebu Hanife doğmadan İslam dinini kabulk ederek Küfe'ye gelip yerleştiği anlaışmaktadır.
Ebu Hanife Küfede Kuran öğrendi Arap edebiyatı üstüne dersler gördü Hadis ve Fıkıh konularında çağının büyük İslam bilginlerinden yararlandı. Bu sırqada ticaret işleri ile de uğraşıyordu. 40 yaşlarındayken öğrencisi bulunduğu Irakın en değerli fakihi Hammad'ın ölümüyle hocasının kürsüsüne geçip dersleri sürdürmüş binlerce öğrenci yetiştirmiş aynı zamanda çok erdemli bir kişi olarak çevresinde olduğu gibi halk arasında da kendini sevdirmiştir. Öğretiminde özellikle fıkıh konularında uyguladığı özel metodlar çağdışı ve meslektaşı bir çok bilgin imam ve mütefekkir tarafından zaman zaman büyük hucumlara uğradığı halde sonradan Mekke ve Medinede yaptığı temas ve açıklamalar kendisini iyi tanıyan söz sahibi kimselerin müdafasıyla yaptığı işin doğruluğu ve değeri anlaşılmış fıkhın ilim haline gelerek genişlemesi yolunu açan bu metod ve düzen biçimi muarızları tarafından da benimsenmiştir.
Ebu Hanife Ehli Beyte ve imamlarına büyük bir saugı ve yakınlık beslediği için çağının zorba halifeleriyle bunların yönetimlerine bağlanmıyor yeri geldikçe fikirlerini açıklamaktan çekinmiyordu.

Emevi idaresinin baskısı karşısında 747 de Mekkeye kaçmak zorunda kaldı ve 749 da hilafet Abbasilere geçinceye kadar orada kaldı. Küfeye 753 de dönen Ebu Hanife hilafetin Abbasilere geçmesine rağmen durumdan ve bu yeni yönetimden de memnun değildi. 150 yılında Mansur bağdat valisine verdiği bir emirle Hanifeyi Bağdata göndertti. Orada geçen 15 günlük hapisliği sonunda Ebu Hanife 70 yaşında vefat etti. İşkence edilip zehirlendiği kanaati yaygındır. Cenazesi kendisine ait olduğu kesin olmayan bir vasiyetnameye göre Hayzuran mezarlığının doğusuna gömülmüştür.

ALLAH HEPİMİZE EBU HANİFENİN HAYATINI YAŞAMAYI NASİP ETSİN. YAŞAYANLARA DA SABIR VERSİN İNŞALLAH..
 

fakiri

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,971
Beğeniler
353
Puanları
0
#2
Hem alim, hem şehid .

Müslüman olup da alim veya şahid olarak cân vermek herkesin arzusu olduğu bilinir. Lâkin bu iki vasfı da bereber üzerinde toplayan insanlarımız çok azdır. İşte hem alim ve hem de şehid olma mertebesini elde etmiş olan İMAM-I AZAM'ı rahmetle anıyor, bağrımıza basıyoruz.
 

Satuk Buğra

Profesör
İhvan Üyesi
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
1,121
Beğeniler
0
Puanları
0
Yaş
48
#3
İmam Azam İranlıdır ve Farstır. Soyu Sasani prenslerine dayanmaktadır. Fars müslümanları için bir iftihar vesilesidir. Çünkü başka hiç bir millete bir mezhebin kurucusu alimliği nasip olmamıştır Arap ve Farslardan başka.
 

fakiri

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,971
Beğeniler
353
Puanları
0
#4
Veda Hutbesinden bir alıntı :
"Arab'ın arab olmayana takva ölçüsünden başka bir üstünlüğü yoktur" [SIZE=-1]Yani,Arabın Aceme, [Arap olmayana] Acemin Araba üstünlüğü olmadığı gibi, kırmızının karaya, karanın kırmızıya üstünlüğü yoktur. ...
[/SIZE]

Biz bu söze ve ihitva ettiği hakikate çok ama çok dikkat ederiz. Onun için herhangi kişi olursa olsun onunla ilgili irki mülâhazaları hiç gözönünde bulundurmayız. Bizim için tek mihenk ölçüsü istikamet ve itikadtır.



Akif diyordu ki;
Ey unsûr-ı isyan, bu ne elim izmihlal?
Seni tahrik eden üç beş alığın marifeti.
Ya neden bekliyordun bu rezil akibeti.
Hani milliyetin islam idi...kavmiyet ne!
Sımsıkı sarılıp dursaydın a milliyetine.
"Arnavutluk" ne demek var mı şeriatta yeri?
Küfr olur başka değil, kavmini sürmek ileri.
Arabın Türke, Lazın Çerkese yahut Kürd'e;
Acem'in Çinli'ye rüchanı mı varmış? Nerde...
Müslümanlıkta "anasır" mı olurmuş? Ne gezer!
Fikr-i Kavmiyeti tel'in ediyor Peygamber.


 

Satuk Buğra

Profesör
İhvan Üyesi
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
1,121
Beğeniler
0
Puanları
0
Yaş
48
#5
İslam milletlerinin islama hizmet etmeleri ile iftihar etmeleri ayrı bir şey, kendilerini diğer milletlerden üstün görmeleri ayrı bir şeydir. Müslüman milletlerin islama hizmetlerinden dolayı iftiharı hayırda yarıştır. Diğer islam milletlerini hor ve hakir görmedikçe kendi milletlerinin islama hizmetleri ile iftihar etmesinin islama aykırı bir tarafı yoktur.

Ayrıca zaten islama hizmetle iftihar etme babından her müslüman milletin bir iftihar vesilesi vardır. Bizim nazarımızda her islam milleti islam elmasının farklı renkteki görüntüsünden başka bir şey değildir. Bizim için Arapta, türkte, Kürtte, Farsta, Malayda, Hintlide sevgi ve saygıya değer niteliktedir. Üstünlük ise takvadadır.
 

ALI25

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Beğeniler
97
Puanları
0
#6
Eline saglik sen sag ol Mustafa kardesim bu konuda güzel bir paylasim yapmissin.
 

HTML

Üst