Dinler Arası Diyalog Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?

Dinler Arası Diyalog Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?

  • Bir Vatikan Projesi, Müslümanlar için uygun değil

    Oy: 31 73.8%
  • M.Fethullah Gülen'in Projesi.İnsanlık için faydalı

    Oy: 10 23.8%
  • Kararsızım

    Oy: 0 0.0%
  • Fikrim yok

    Oy: 1 2.4%

  • Kullanılan toplam oy
    42

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
Diyalogcu olduğunuzu kendiniz ifade ediyorsunuz diye biliyorum. Risale talebesi diye başlayan nasihatimiz de geneledir. Sizden yola çıkarak genele sesleniştir. Yani birisi birini abi kabul etti diye hatasını da kabul etmeli değildir dedik.

Tarikatların ise kavgası yoktur. Nurcuların inkarcı olanlarına bizim cevaplarımız vardır. Yoksa onları kaale alıp çok fazla nasihat edeni dahi yoktur. Derviş dilsiz gerek gereğince hem İslam kardeşliği adına sükut ederler, kendi yollarını anlatırlar.

Demirelci ama tarikat karşıtı Yeni Asyacılara da aldanmamış olmanıza seviniriz artık. Yoksa hodri meydan nursi hazretleri Mehdi'dir diye sokaklarda geziniyor olurdunuz. Kendi büyüklerinin sözleridir.
 

Muminaga

Yeni
Katılım
19 Ara 2006
Mesajlar
8,208
Tepkime puanı
989
Puanları
0
Vatkian projesi olduğu iyice gün yüzüne çıktıktan sonra isim değiştirelim de yutturalım denilen proje :)

Dinler arası diyalog lazımdır. Yapılmalıdır. Vatikan projesidir ama kullanılabilir. Amma taviz verilmeden. Allah istese herkesi müslüman yapmaya kadir idi. Biz cemaatimizi parlatmak hevesinde adımlar atmayalım, taviz vermeden diyalog kuralım. Yoksa zaten diyalog var olan bir şeydir.


Diyalogcu olduğunuzu kendiniz ifade ediyorsunuz diye biliyorum. Risale talebesi diye başlayan nasihatimiz de geneledir. Sizden yola çıkarak genele sesleniştir. Yani birisi birini abi kabul etti diye hatasını da kabul etmeli değildir dedik.
Tarikatların ise kavgası yoktur. Nurcuların inkarcı olanlarına bizim cevaplarımız vardır. Yoksa onları kaale alıp çok fazla nasihat edeni dahi yoktur. Derviş dilsiz gerek gereğince hem İslam kardeşliği adına sükut ederler, kendi yollarını anlatırlar.
Demirelci ama tarikat karşıtı Yeni Asyacılara da aldanmamış olmanıza seviniriz artık. Yoksa hodri meydan nursi hazretleri Mehdi'dir diye sokaklarda geziniyor olurdunuz. Kendi büyüklerinin sözleridir.
Diyalogdan benim anladığım budur demekle diyalogcuyum demek arasındaki fark yok mu?ı .

Dinler Arası Diyalog Hakkında Ne Düşünüyorsun konusuna ilk mesajı ben yazdım, mesaj aşağıda buyrun okuyun, mesajdan dinden taviz verilmeli şeklinde diyalogçuyum anlamı çıkıyorsa çıkıp bir anlat.
Aşağı yukarı diyalog hakkında düşündüklerinize benzer ama konuyu biraz daha açık bir şeklde anlatan ifadeleri kullanmışım.
Her din, kendi inançlılarını şiddetten, terörden, saldırganlıktan vageçmelerini öğütlesin. şeklinde anlıyorum.
Biz müslümanlar el kaide gibi maceracıların islam adına terör ve şiddet yollarına başvurmamalarını sağlamaya çaılışırken,
Vatikanda, hıristiyan devletlerin müslümanlara yönelik saldırılarına son vermelerini sağlamaya çalışsın. Barbarca vahşice yöntemlerle uyguladıkları katliamları durdursun.

dinler arası diyalog diye anlatıp duruyorsunuz ama
bu süreç, medeniyetler arası diyalog olarak isimlendirilmişti.
 

veri

Yasaklı
Katılım
8 Kas 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
661
Puanları
0
Hoşgörü tamam ama...

Sitemiz yazarlarından Cemal Nar Hoca, Zaman Yazarı Ahmet Şahin'in "Amentuda ittifakımız var" görüşüyle ilgili "Diyalog denen şey eğer 'kavga etmeden konuşmak' ise, iyidir, güzeldir. Ama batıl dinler ile hak din ve şeriatı birleştirmek ise mümkün değildir" diye yazdı.

Cemal Nar Hoca'nın yazısı şöyle:

Sevgili Ahmet Şahin Hocam, küçüklüğümden beri tanıdığım bir yazardır. Sohbet üslubunu tutturmuş, iman ve ahlakı asr-ı saadetten güzel örneklerle açıklayan bir büyüğümüzdür. Kendisini sayar, severim. Minnet ve şükranım vardır.

“Nerden çıktı şimdi bu?” mu diyorsunuz?

Bana bir okuyucum mail göndermiş. Bir yerinde diyor ki: “Ahmed Şahin'in Zaman Gazetesindeki "Amentuda ittifakımız var" başlıklı yazısını okur musunuz? (…)Lütfen cevap verin,bu önemli bir konu. Siz ne düşünüyorsunuz?”

İyi niyetli de olabilir, hocaları birbirine düşürmek isteyen biri de olabilir bu okuyucum. Son zamanlarda durup dururken koca koca hocalarımıza saldıran koca koca hocalar yok mu? Yaktıkları ateşi istesek de söndüremiyoruz. Az değerlerimiz yanmıyor maalesef bu yersiz alevlenmelerde…

Böylece yazıyı okudum. İslam'ın evrenselliğine dair hoş bir yazı. Sonunda güzel de bir davet var. Ama bir yerde çok da ilgisi yokken şöyle deniyor:

“Zaten dikkatlice bakıldığında görülecektir ki ehl-i kitapla temel noktalarda birlikteyiz. Daha meşhur ifadesiyle amentüde ittifakımız vardır. Çünkü Allah'ın gönderdiği kitapların hemen hepsinde tekrarlanan amentüdür: Allah birdir. Peygamberler haktır. Melekler vardır. Kitaplar gönderilmiştir. Ahiret vardır. Ölen insanlar bir gün dirilecek, yaptıkları iyiliklerin mükafatını, kötülüklerin de mücazatını göreceklerdir.

Bu temel noktalar bir amentüden başkası değildir ve biz ehl-i kitapla bu amentüde müttefikiz. Garip olan şudur ki ittifak ettiğimiz amentüyü öne geçirmiyor da ihtilaf ettiğimiz teferruatı ileri sürüp mutlak küfre karşı dayanışmamıza engel olarak görüyoruz. Halbuki temelde ittifak varken teferruattaki ihtilaflara takılıp kalmak makul değildir. Burada Kur'an'ın bir ayetini hatırlamak yerinde olsa gerektir: (Mealen.) "Ey ehl-i kitap! Geliniz ittifak ettiğiniz amentüde buluşunuz."” http://tr.fgulen.com/content/view/2852/76/

Okuyucumuz buna takılmış ve biraz da sert bir üslupla sorular sormuş. Ben o ifade biçimini sevmiyorum. Tenkit ederken saygılı ve itidalli olmalıyız, dengeyi korumalıyız. Ama biliyorum ki onu da imanı konuşturuyor.

Bu mesele, çok heyecanlı bir mevzu olan “diyalog” meselesine götürüyor bizi. Maalesef bu konuda insanlar yersiz zıtlaşmalar içinde. Dinlemeden, anlamadan, tozu dumana katarak konuşuyor, yazıyorlar.

Ben de bu konuyu yazdım burada, tanışmak, rahat konuşabileceğimiz bir tebliğ zemini oluşturmak, Hudeybiye sulhu ortamını sağlayarak barışın bereketinden faydalanmak maksatlı bir diyaloğun güzelliği ile yağcılık ve dalkavuklukla din ve imandan taviz verme ve batılı hak gösterme biçimindeki sergilenen diyaloğun çirkinliğinden bahsettim.

Ama beni de anlamadan tenkit edenler az olmadı. Hem de dediğimi bana tavsiye ederek tenkit edenler oldu. Okumuyorlar mı, anlamıyorlar mı anlamadım.

Şimdi Muhterem Ahmet Şahin Hocam da böyle yazınca “eyvah” dedim, “yine kıyamet kopacak. Ama biraz da haklı olarak.”

Haklı olan ne?

Ahmet Şahin Hocam kusura bakmasın, dediği gibi “amentüde ittifakımız vardır. Çünkü Allah'ın gönderdiği kitapların hemen hepsinde tekrarlanan amentüdür: Allah birdir. Peygamberler haktır. Melekler vardır. Kitaplar gönderilmiştir. Ahiret vardır. Ölen insanlar bir gün dirilecek, yaptıkları iyiliklerin mükafatını, kötülüklerin de mücazatını göreceklerdir”
amma, hepsi bu kadar değil ki! Her şey başlıktaki gibi değil ki. Ana başlık muhtevayı yok saydırmaz ki. Böylesine tecrübeli bir yazar bunu nasıl dikkate almaz?

Öyle olsaydı Allah onları niçin İslam'a davet etsindi?

Sevgili Peygamberimiz Efendimiz (sav) niçin Ehl-i Kitab'ı niçin İslam'a davet etsin ve bu uğurda cihat etsindi?

Ehl-i Kitab'ın “Allah” anlayışı ile İslam'ın uluhiyyet anlayışı bir değildir. Kitaplara iman var ama, ne onların elindeki asıl Tevrat ve İncildir, ne de onlar Kur'anı kutsal kitap olarak kabul ederler. Acaba Ehl-i Kitab'ın kaçta kaçı Sevgili Peygamberimiz Efendimizi (sav) “Resulullah” olarak kabul eder? Onların inandığı melek veya ahiret ile bizim inandığımız aynı mı acaba?

Ya Kitabın içindeki şeriat? Şeriata iman olmadan kitaba iman nasıl olacak? Kitabı kabul edip de içinde yazılan kanunları kabul etmemek küfür değil midir?

Görülüyor ki amentünün açılımında Ehl-i Kitab'la aramızda öyle çok ittifak yoktur.

Hem hangi “mutlak küfre karşı dayanışmamızdan” bahsediyorsunuz ki? Mutlak küfür mü kalmış? Şimdilerin mutlak küfrü artık materyalizm, ateizm değil, “laiklik” inancıdır.

Sorular uzar gider. Diyalog denen şey eğer “kavga etmeden konuşmak” ise, iyidir, güzeldir. Ama batıl dinler ile hak din ve şeriatı birleştirmek ise mümkün değildir.

Ben Muhterem Ahmet Şahin Hocamızın sözlerini şöyle anlıyorum. “Akidemizi amentümüzü sayarken isim benzerliği olduğunu görürüz. İçeriğini işin içine karıştırmadan bu benzerlikten ne kadar faydalanabilirsek, o kadar yararlanmak iyidir. Hepsi bu kadar. Yoksa hak din İslam başka, batıl dinler başkadır.”

Bunda bir sorun var mı? (Cemal Nar / Habervaktim.com)
SAYIN RED bu yazıyı eklemiş
bu yazının içeriğine katıldığı anlamına mı geliyor...
ahmet hocayı severim
sevdiğim hocaların arasına cemal hoca da katıldı...

bu yazı ile ahmed hocamın yazısı arasında bir çelişki olmadığıdır...

mehmet talu nun yazısı idi galiba ondaki yazının tamanına da katılırım...
ortada bir çelişki değil müslümanlar arasına sokulmak istenen fitne ye alet olmamak var
hocaların dayanışması çok güzel
 

Ercan Tekin

Kıdemli Üye
Katılım
25 Eyl 2010
Mesajlar
5,631
Tepkime puanı
266
Puanları
0
SAYIN RED bu yazıyı eklemiş
bu yazının içeriğine katıldığı anlamına mı geliyor...
ahmet hocayı severim
sevdiğim hocaların arasına cemal hoca da katıldı...

bu yazı ile ahmed hocamın yazısı arasında bir çelişki olmadığıdır...

mehmet talu nun yazısı idi galiba ondaki yazının tamanına da katılırım...
ortada bir çelişki değil müslümanlar arasına sokulmak istenen fitne ye alet olmamak var
hocaların dayanışması çok güzel

Yok anlamadığım bu meseleler neden kurcalanıyor.
Şimdiki hrisiyan ve yahudilerle amentümü kaldı? Kalmadı çünkü ne meleklere iman bizim gibi ediyorlar, ne kitabımıza iman ediyorlar, ne peygamberimize iman ediyorlar hele hele ALLAH'a bizim gibi hakkıyla iman etmiyorlar. Bunca aykırı meseleler ve çizgiler belirlenmişken çıkıp Şahin gibi hocalar amentüde ittifakımız var derse ip kopar! Bu ipe kim sarılırsa onlarda bu iple beraber kopar. Allah muhafaza itikadlar zedelenir bu ahiretini kaybetmeye gider.
Ahmed Şahin veya Karaman veya diğerleri geçmiş ümmetlerden bahsettiklerini bu ittifak meselelerinin geçtiği yerde nerede belirtiyorlar. Ve şimdiki hristiyan ve yahudilerle ittifakımız zaten olamaz nerede diyorlar gösterebilen olacaksa helal olsun diyeceğim. Sürekli yuvarlak cümleler kurup müslümanların kafalarını karıştırıp kasıtlı olduğunu gözlemlediğimiz bu bozgunculuğa nasıl göz yumabiliriz?
Herşey açık ve net çizilmeli.
Yahudi ve Hristiyanlara İslam'dan taviz verip yaranmaya çalışanlar daha öncede oldu yine oluyor.
Ben İslam'dan taviz veren hocamış, hacımış, şeyhmiş yüzüne bile bakmam!
Benim dinim öyle kolay kazanılmadı birkaç kuruşluk dünyevi menfaatlere dinimi sattırmam.

İnsanların en iyisi iyi âlimler olduğu gibi, en kötüsü de kötü âlimlerdir.
Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Ümmetim, kötü âlimler, cahil âbidler yüzünden helâk olur. Kötülerin en kötüsü kötü âlimlerdir. İyilerin en iyisi de iyi âlimlerdir.) [Darimi]

Şimdi kendi görüşlerini, sapıklıklarını din gibi ortaya atanlar çoğaldı. Hadis-i şerifte, (Ümmetim, kötü din görevlilerinden çok zarar görecektir) buyuruldu. (Hakim)

Zamanımızda hakiki âlim çok azaldı. Önceki âlimler, asr-ı saadete yakın zamanda yaşadıkları için de kıymetli idi. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(İnsanların en hayırlısı benim asrımdaki müslümanlar [Eshab-ı kiram]dır. Bunlardan sonra en iyileri, bunlardan sonra gelenler [tâbi’in]dir. Onlardan sonra da en iyileri, onlardan sonra gelenler [Tebe-i tâbi’in]dir. Artık bunlardan sonra yalan yayılır, bunların sözlerine ve işlerine inanmayınız!) [Buhari, Müslim]

Tâbi’inden olan büyük âlimleri, onların yolunu, kurdukları mezhepleri beğenmeyip, dört mezhepten farklı kitap yazıp, (Biz bir mezhebe göre değil, İslam’a göre yazıyoruz) diyen cahiller, kendilerinin büyük âlim olduklarını söylüyorlar. Halbuki hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Âlimim diyen cahildir.) [Taberani]

Bid’at ehli bu sapıklar, kâfirlerden daha zararlı olur. En büyük kâfirlerden biri Deccal olduğu halde, hadis-i şerifte, (Sizin için Deccal’den daha çok, sapık önderlerden korkuyorum) buyuruldu. (İ.Ahmed)

Kâfir, insanın canına kastedebilir. Fakat dört mezhebe uymayan bu sapıklar, insanın imanına kastedip ebedi Cehennemlik olmasına sebep olabilir. Bu zamanda sapıklık çoğaldığı için, “âlimim” diye ortaya çıkan kimselerin peşinden gidenler sapıtabilir. Fakat eskiden gelmiş, dost-düşman tarafından Ehl-i sünnet âlimi olduğu bildirilen, imam-ı a’zam, imam-ı Malik, imam-ı Şafi, imam-ı Ahmed, imam-ı Gazali, Seyyid Abdülkadir Geylani, imam-ı Rabbani gibi herbiri birer güneş olan âlimlerin yolundan gidilirse, kurtuluşa erilir.
 

veri

Yasaklı
Katılım
8 Kas 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
661
Puanları
0
ercan tekin ahmet hocama boşuna saldırıyorsun

aklı başında hiçbir alim bu konuda sana destek çıkmaz...
lütfen yazının içeriğini iyi okuyun

cemal nar size bir ders vermiş

dersinizi alın faydanıza
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
bu yazı ile ahmed hocamın yazısı arasında bir çelişki olmadığıdır...veri

Vasat bir türkçe yazıyı anlamada müşkillik çeken veriyle,ehli kitab meselesini müzakre etmek mümkün değil! Arkadaş Cemal Nar isimli yazaın yazdığıyla, Zaman

yazarı Ahmed Şahinin mezkur yazısı arasındaki farkı fark edemiyor! Arada bir çelişki yokdiyor...!? Cemal Nar yazıularını takip etmediğim bir yazar..

Mezkur yazısını okudum,müşarunileyh herkesce müsellem olan hususları ifade etmiş...Şimdiki ehli kitabın küfürde olduğunu belirtiyor..Ahmed Şahin ise

aramızda itikadi bir fark olmadığını belirtiyor . Bir arap tasözü vardır: ''Eyne's-sera ve's-süreyya”… Bu atasözü birbiriyle hiç ilgisi olmayan şeyler hakkında söylenir..

Veri nin sözü buna çuk oturuyor...Burası forum ortamı, ne yapalım, herkes , her şey hakkında konuşabiliyor...Alt yapı aranmıyor..Neki sabredeceğiz..La tezel sâbiran...:)
 

veri

Yasaklı
Katılım
8 Kas 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
661
Puanları
0
cuk muş:)

yesinler seni periler

sen bırak ahmed hocanın yazısını
cemal hocayı bile anlayamıyorsun...


Ben Muhterem Ahmet Şahin Hocamızın sözlerini şöyle anlıyorum. “Akidemizi amentümüzü sayarken isim benzerliği olduğunu görürüz. İçeriğini işin içine karıştırmadan bu benzerlikten ne kadar faydalanabilirsek, o kadar yararlanmak iyidir. Hepsi bu kadar. Yoksa hak din İslam başka, batıl dinler başkadır.”

Bunda bir sorun var mı? (Cemal Nar / Habervaktim.com)

bak bunda bir sorun var mı? DİYOR.....

bu milli görüşçülerin oy kaygısını anlıyorum
ama nafile
oy moy yok:)
 

agbi

Yasaklı
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
25
Tepkime puanı
382
Puanları
0
Konum
İzmir
Benim bildiğim DÜZ MANTIK tır.

Ahmet Hoca yı tanıdığım kadarı ile Allah sevgisi ve Peygamberimiz sav sevgisi ile yaşayan ve hayata geçiren biridir.

Bundan dolayı Türkçe kelimelerdeki esneklik nedeni ile ASLA SÜZİZAN la düşünmem HÜSNÜZAN ile düşünürüm

ALLAH ın peygamberlerine ve kitaplarına inanırız

Ahmet Hoca da zaten değiştirilmiş Kitapları değil

ÖNCE ORTAK NOKTAMIZ ALLAH cc da ittifakımızı anlatıyor.

Bugünkü sosyal bakış la

Bakarsak

İSLAM daha önce Peygamberlerimiz vasıtası ile bizlere tebliğ edilen Tüm dinlerin toıplandığı TEK DİN dir TÜM DİNLERİN TOPLAMIDIR.

Sahabelerin Habeş Kralına islam ı tebliğ etme metodunuda GÖZARDI ETMEMEK gerek.


Akidemizi amentümüzü sayarken isim benzerliği olduğunu görürüz. İçeriğini işin içine karıştırmadan bu benzerlikten ne kadar faydalanabilirsek, o kadar yararlanmak iyidir
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
La tezel sâbiran!!
 

redyellow

Kıdemli Üye
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
2,262
Tepkime puanı
875
Puanları
113
Konum
ankara
Web sitesi
redyellow.besaba.com
La tezel sâbiran!!


ya_sabir.jpg



benden size hediye olsun sayın hikem.
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
Veri nin sözü buna çuk oturuyor...Burası forum ortamı, ne yapalım, herkes , her şey hakkında konuşabiliyor...Alt yapı aranmıyor..Neki sabredeceğiz..La tezel sâbiran...:)

Katılırım buna. Lafı anlamayan dahi laf dalaşına girmek derdinde.
 

ibrahimi

Has Uşak
Katılım
19 Haz 2006
Mesajlar
23,463
Tepkime puanı
1,831
Puanları
0
Yaş
37
Konum
forvet arkası
Ankete baktığımızda herkesin bir fikri var.Ya olumlu ya olumsuz.
Bu da güzel.
 

SaddbinMuaz

Profesör
Katılım
14 Nis 2011
Mesajlar
943
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Bu dinler arası diyalog hareketinin Vatikan'dan çıktığını Vatikan zaten tüm dünyaya ilan etmiş. Kim Vatikanın bir hristiyanlaştırma projesine hoş bakabilir ki?

Vatikanın masonlar tarafından çoktan feth edildiğini bilmiyor musunuz ??? Şu andaki Papanın İlluminati tarikatına üye olduğunu yahudi olduğunu hatta küçükken Nazi olduğunu bilmiyor musunuz ?

Ayrıca Hristiyanlıktaki Haç'ın Pagan inanışı olan güneşin hareketlerinden üretildiğini, Hristiyanların şeytaniler tarafından hakiki dinlerinin ellerinden alındığını bilmiyor musunuz ?

Bunları bilmiyorsanız bilen ve zehirleri temizleyenlere hüsnü zan ile bakmanız icab eder...
 

GENCAKINCI

Profesör
Katılım
21 Ağu 2009
Mesajlar
1,666
Tepkime puanı
26
Puanları
0


Vatikanın masonlar tarafından çoktan feth edildiğini bilmiyor musunuz ??? Şu andaki Papanın İlluminati tarikatına üye olduğunu yahudi olduğunu hatta küçükken Nazi olduğunu bilmiyor musunuz ?

Ayrıca Hristiyanlıktaki Haç'ın Pagan inanışı olan güneşin hareketlerinden üretildiğini, Hristiyanların şeytaniler tarafından hakiki dinlerinin ellerinden alındığını bilmiyor musunuz ?

Bunları bilmiyorsanız bilen ve zehirleri temizleyenlere hüsnü zan ile bakmanız icab eder...

Akla Zarar Tesadüfler Silsilesi

 

ulvi

Doçent
Katılım
28 Ocak 2010
Mesajlar
522
Tepkime puanı
11
Puanları
0
Konum
Adana
Peygamber Efendimiz Zamanında yani Asrı Saadet 'te yahudi ve hırıstiyanlar varsa ve buna rağmen dinler arası diyalok kurulmadıysa zaten söz bitmiştir

Kuran Zamana Göre mana ve Anlam değiştirmez tüm Zamanlar Kuran 'a Uymak Zorundadır

Son yüzyılda İslam Hakimiyetini bile hırıstiyanlardan beklemek Müslüman olunda hadin tüm dünyayı Müslüman edin demek zaten hırıstiyanlara karşı boyun bükülmüşlüğü kabul etmektir
 
Üst