değildir demek, imanın ve aklın kabul etmeyeceği bir şeydir....
İmam-ı Beyheki Delail kitabında şöyle rivayet eder:
Eshab-ı kiramdan İmran bin Husayn (Radıyallahü anh) şefaatle ilgili bazı hadisler nakleder.
Oradakilerden biri der ki:
- Siz hadisler bildiriyorsunuz fakat biz bunlarla ilgili Kur’anda bir şey bulamıyoruz.
İmran bin Husayn hazretleri buyurur ki:
- Sen Kur’anı okudun mu?
- Evet.
- Kur’anda sabah namazının farzının iki akşamınkinin üç öğle ikindi ve yatsının farzının ise dört rekat olduğuna rastladın mı?
- Hayır.
- Peki bunları kimden öğrendiniz? Bizden [Eshab-ı kiramdan] öğrenmediniz mi? Biz de Resulullahtan öğrenmedik mi? Peki Kur’anda kırk koyunda bir koyun şu kadar devede şu kadar şu kadar paraya şu kadar dirhem zekat düştüğüne rastladın mı?
- Hayır.
- Öyleyse bunları kimden öğrendiniz? Bizden öğrenmediniz mi? Biz de Resulullahtan öğrenmedik mi? Hac suresinde (Eski evi [Kâbe’yi] tavaf etsinler) âyetini okumadınız mı? Peki orada Kâbe’yi yedi defa tavaf edin diye bir ifadeye rastladınız mı?
- Hayır.
- Allahü teâlânın Kur’anda şöyle buyurduğunu duymadınız mı?
(Peygamber size neyi verdiyse onu alın size neyi yasakladıysa ondan sakının.) [Haşr 7]
Hz. İmran daha sonra buyurur ki:
Sizin bilmediğiniz bizim Resulullahtan öğrendiğimiz daha çok şey vardır. (Mizan)
Meseleye böyle bakılmaz
ben de ayet vereyim
sizin için Allahtan başka hüküm verici yoktur..
eğer bu ayeti delil alırsak Rasul bile hüküm veremez olur
neden sünnet diyoruz vahiyse ..
vahiy olması ayrı bir durum
bağlayıcılığı ayrı bir durum
sünnet vahiy değildir ama bağlayıcılığı vardır..
eğer her sünnet vahiy olursa iki hüküm sadır olur
sizin aklınız bunu nasıl kabul ediyor bilmiyorum
muhtelif mezvularda hadislerden delil almayan bir müctehid var mı ?
müteşabihatın espirisi bu zaten..
sünnet vahiy değildir ama bağlayıcıdır..
namazın kılınışı tesettürün şekli hep müteşabih konular
ve müslümanlar bu konulardan birbirini öteleştiriyor zaten..
vahiy gayri metluv tabiri ümmet alimlerinin maslahatıdır...
Bu düşünceye peygamberliği sünneti inkar gözlüğüyle bakarsanız
muhatabınız da sizi peygamberi Allah ile aynı kefeye koyuyor varsayar
bilmem anlatabildim mi ?