Başörtü sorununun çözülebileceğine inanıyor musunuz?

Başörtü sorununun çözülebileceğine inanıyor musunuz?

  • Evet

    Oy: 44 60.3%
  • Hayır

    Oy: 5 6.8%
  • Kararsızım

    Oy: 1 1.4%
  • Seçim malzemesi olarak kullanılıyor

    Oy: 20 27.4%
  • diğer...

    Oy: 3 4.1%

  • Kullanılan toplam oy
    73

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
nedir Cariyenin örtünme hükmü anlatır mısın bize?

SORU: Cariyenin açılmasına dört mezhepte de müsaade ediliyor. Bu bir nassa mı dayandırılıyor? Yoksa Sahabi sözü müdür? Bir zarurete dayandırılıyorsa aynı zaruret bugün geçerli midir?



CEVAP:
Bu hususta dört görüş vardır:

1- Cariyenin avreti hür kadının avreti gibidir. Delilleri: a) Hz. Aişe der ki: “Hz. Peygamber (sa.) ‘Allah hiçbir kadının başını örtmeksizin namazını kabul etmez’ dedi.” Hadis-i şerifde geçen kadın kelimesi umum ifade ettiğinden hem hür kadına hem de cariyeye şamildir. Zahiriler de bu görüştedir. b) Ahzab sûresinin 59. âyetindeki "inananların kadınları" kavli şerifi, hem hür kadınlara hem de cariyelere şamildir. Hür kadınların aksine cariyelerin tasarrufları (alışverişleri) daha fazla olduğu için fitne cariyelerde daha fazladır.
2- Cariyenin avreti başı hariç, bütün bedenidir. Delilleri: a) Yunus b. Yezîd der ki Zührî'ye "Bekâr olsun, evli olsun her cariyenin başını örtmesi gerekli midir?" diye sorduğumuzda "Evli ise başını örtmesi gerekir. Ama cilbab giymekten men edilir. Çünkü evli cariyeler hariç, diğer cariyelerin hür kadınlara benzemesi mekruhtur'' deyip "Ey Peygamber, eşlerine, kızlarına ve inananların kadınlarına söyle (Bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları zaman) örtülerini üstlerine alsınlar, (vücutlarını örtsünler); onların tanınması ve incitilmemesi için en elverişli olan budur. Allah çok bağışlayan, çok esirgeyendir" mealindeki ayeti okudu. b) İmamı Malik, cariyenin başı hariç avretinin hür kadının avreti gibi olduğu, yani saçının avret olmadığı görüşündedir ki; Neylü'l-Evtar müellifi Şevkanî'nin İbn Abdil Berr'in "İstizkâr" adlı kitabından naklettiğine göre onun bu görüşü, Hicaz ehlinin ameline dayanmaktadır. Yani Hicaz'da cariyeler başlarını örtmezlerdi. Ancak şu var ki, İmamı Malik'ten nakledilen meşhur kavli bu değil, cariyenin avretinin erkeğin avreti gibi olduğudur.
4- Cariyenin avreti baş, göğüs ve kollan hariç bütün bedenidir. Delilleri: a) Hz. Ömer'in başını örten bir cariyeye vurup "Defâri... O baş örtüsünü çıkar. Yoksa hür kadınlara mı benzemek istiyorsun?" deyip cariyeyi başını örtmekten men etmesi. b) Zaruret. Efendisinin ihtiyaçlarını görmekte olan cariyenin ikide bir iş elbisesini çıkarıp dışarıya çıkmak için veyahut da efendisinin misafirlerine hizmet etmek için başka bir elbise giymesi, yani sık sık elbise değiştirmesinin zor ve meşakkatli oluşu.
5- Cariyenin avreti erkeğin avreti gibidir. Yani dizle göbek arasıdır. İmamı Ebû Hanîfe, İmamı Şafiî, İmamı Malik ve cumhur bu görüştedir. Delilleri: a) "Hz. Peygamber (sa.) Cariyenin avreti, göbeğinden dizlerine kadar olan yerdir," buyurmuştur. (Beyhakî bu hadisi İbn Abbas'ın rivayet ettiğini ve isnadının zayıf olduğunu söylemiştir). b) Hz. Peygamber (sa.) "Biriniz cariyesini köle veya işçisiyle evlendirdiğinde göbekten aşağı ve dizden yukarı olan yere bakmasın! buyurmuştur. c) Ebû Musa el-Eşari (ra.) minberde şöyle demiştir "Bir cariye satın almak isteyip de dizden yukarı, göbekten aşağı olan yere bakan kimsenin olduğunu duymayayım. (Eğer böyle biri varsa) sakın böyle bir şey yapmasın, yoksa onu cezalandırırım".
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,962
Tepkime puanı
2,075
Puanları
113
Konum
Mars
ben yokum başörtüsü takmaya gidiyorum
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
SORU: Cariyenin açılmasına dört mezhepte de müsaade ediliyor. Bu bir nassa mı dayandırılıyor? Yoksa Sahabi sözü müdür? Bir zarurete dayandırılıyorsa aynı zaruret bugün geçerli midir?



CEVAP:
Bu hususta dört görüş vardır:

1- Cariyenin avreti hür kadının avreti gibidir. Delilleri: a) Hz. Aişe der ki: “Hz. Peygamber (sa.) ‘Allah hiçbir kadının başını örtmeksizin namazını kabul etmez’ dedi.” Hadis-i şerifde geçen kadın kelimesi umum ifade ettiğinden hem hür kadına hem de cariyeye şamildir. Zahiriler de bu görüştedir. b) Ahzab sûresinin 59. âyetindeki "inananların kadınları" kavli şerifi, hem hür kadınlara hem de cariyelere şamildir. Hür kadınların aksine cariyelerin tasarrufları (alışverişleri) daha fazla olduğu için fitne cariyelerde daha fazladır.
2- Cariyenin avreti başı hariç, bütün bedenidir. Delilleri: a) Yunus b. Yezîd der ki Zührî'ye "Bekâr olsun, evli olsun her cariyenin başını örtmesi gerekli midir?" diye sorduğumuzda "Evli ise başını örtmesi gerekir. Ama cilbab giymekten men edilir. Çünkü evli cariyeler hariç, diğer cariyelerin hür kadınlara benzemesi mekruhtur'' deyip "Ey Peygamber, eşlerine, kızlarına ve inananların kadınlarına söyle (Bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları zaman) örtülerini üstlerine alsınlar, (vücutlarını örtsünler); onların tanınması ve incitilmemesi için en elverişli olan budur. Allah çok bağışlayan, çok esirgeyendir" mealindeki ayeti okudu. b) İmamı Malik, cariyenin başı hariç avretinin hür kadının avreti gibi olduğu, yani saçının avret olmadığı görüşündedir ki; Neylü'l-Evtar müellifi Şevkanî'nin İbn Abdil Berr'in "İstizkâr" adlı kitabından naklettiğine göre onun bu görüşü, Hicaz ehlinin ameline dayanmaktadır. Yani Hicaz'da cariyeler başlarını örtmezlerdi. Ancak şu var ki, İmamı Malik'ten nakledilen meşhur kavli bu değil, cariyenin avretinin erkeğin avreti gibi olduğudur.
4- Cariyenin avreti baş, göğüs ve kollan hariç bütün bedenidir. Delilleri: a) Hz. Ömer'in başını örten bir cariyeye vurup "Defâri... O baş örtüsünü çıkar. Yoksa hür kadınlara mı benzemek istiyorsun?" deyip cariyeyi başını örtmekten men etmesi. b) Zaruret. Efendisinin ihtiyaçlarını görmekte olan cariyenin ikide bir iş elbisesini çıkarıp dışarıya çıkmak için veyahut da efendisinin misafirlerine hizmet etmek için başka bir elbise giymesi, yani sık sık elbise değiştirmesinin zor ve meşakkatli oluşu.
5- Cariyenin avreti erkeğin avreti gibidir. Yani dizle göbek arasıdır. İmamı Ebû Hanîfe, İmamı Şafiî, İmamı Malik ve cumhur bu görüştedir. Delilleri: a) "Hz. Peygamber (sa.) Cariyenin avreti, göbeğinden dizlerine kadar olan yerdir," buyurmuştur. (Beyhakî bu hadisi İbn Abbas'ın rivayet ettiğini ve isnadının zayıf olduğunu söylemiştir). b) Hz. Peygamber (sa.) "Biriniz cariyesini köle veya işçisiyle evlendirdiğinde göbekten aşağı ve dizden yukarı olan yere bakmasın! buyurmuştur. c) Ebû Musa el-Eşari (ra.) minberde şöyle demiştir "Bir cariye satın almak isteyip de dizden yukarı, göbekten aşağı olan yere bakan kimsenin olduğunu duymayayım. (Eğer böyle biri varsa) sakın böyle bir şey yapmasın, yoksa onu cezalandırırım".

Ne yaptın sen şimdi içtihad mı yaptın :D
Güzel kardeşim bize mezhep içtihatlarını getirir misin?
Cariye'nin Avret mahali neresidir, açık hüküm getir, Ömer bunu demiş Aişe bunu demiş.boşuna kalabalık yapma, bak sizin tarzınızla yaklaşıyorum.

Bana içtihat mezhep hükmü getir, Cariyenin avret mahali neresidir?
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
yahayy seni mi kastetti bu kaptan?

Kaptan'a sor, evinde televizyon olanlar ayşe fatmaya mı bakıyor, neye bakıyor.
Burada konuşup evinde Tv olmayan var mı,
En azından Mehmet Okuyan'dan falan tefsir dinlerken Pelin Çift'in boyalı gözlerini görünce hemen gözlerini mi çeviriyorlar,
yoksa biz günahkarız diye hükmü de söylemeyelim mi ama, mama böyle gidiyor mu savunma :D
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Kaptan'a sor, evinde televizyon olanlar ayşe fatmaya mı bakıyor, neye bakıyor.
Burada konuşup evinde Tv olmayan var mı,
En azından Mehmet Okuyan'dan falan tefsir dinlerken Pelin Çift'in boyalı gözlerini görünce hemen gözlerini mi çeviriyorlar,
yoksa biz günahkarız diye hükmü de söylemeyelim mi ama, mama böyle gidiyor mu savunma :D

Kaptan senin evinde televizyon var mı?

ayşe fatmaya mı bakıyor, neye bakıyorsun.


Mehmet Okuyan'dan falan tefsir dinlerken Pelin Çift'in boyalı gözlerini görünce hemen gözleriniçeviriyor musun?
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
yazıda senin sorunu cevabı var. 5. madde...


5- Cariyenin avreti erkeğin avreti gibidir. Yani dizle göbek arasıdır. İmamı Ebû Hanîfe, İmamı Şafiî, İmamı Malik ve cumhur bu görüştedir. Delilleri: a) "Hz. Peygamber (sa.) Cariyenin avreti, göbeğinden dizlerine kadar olan yerdir," buyurmuştur. (Beyhakî bu hadisi İbn Abbas'ın rivayet ettiğini ve isnadının zayıf olduğunu söylemiştir). b) Hz. Peygamber (sa.) "Biriniz cariyesini köle veya işçisiyle evlendirdiğinde göbekten aşağı ve dizden yukarı olan yere bakmasın! buyurmuştur. c) Ebû Musa el-Eşari (ra.) minberde şöyle demiştir "Bir cariye satın almak isteyip de dizden yukarı, göbekten aşağı olan yere bakan kimsenin olduğunu duymayayım. (Eğer böyle biri varsa) sakın böyle bir şey yapmasın, yoksa onu cezalandırırım".

Cariye müslüman da olsa, avret mahali göbeğinin altından bağlıyor, yani göğüsleri açık dolaşsa bile günaha girmiyor bu haliyle, avret değil ne de olsa.

Sayın evli Zinakar ile bekar aynı olamaz , Allah'ın adaletine sığmaz , içtihadları konuşurken çok önemsiz gibi davranıyorsun diyen @Büşra , @İslam toplumunda dişi sinek dahi dışarı uçarken kara peçe ve çarşar bağlayacak diyecek sayın @tahsin Emin
dişi sineğe gerek yok, mezhep içtihadlarına göre Müslüman dahi olsa cariye, kırıtarak gezebilir, saçıbaşını gerdanını gösterebilir imiş,
Cumhurun icma'ına göre ne diyeceksin, yeniden içtihat mı yazacaksın?

 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Kaptan'a sor, evinde televizyon olanlar ayşe fatmaya mı bakıyor, neye bakıyor.
Burada konuşup evinde Tv olmayan var mı,
En azından Mehmet Okuyan'dan falan tefsir dinlerken Pelin Çift'in boyalı gözlerini görünce hemen gözlerini mi çeviriyorlar,
yoksa biz günahkarız diye hükmü de söylemeyelim mi ama, mama böyle gidiyor mu savunma :D

Ne alakasi var.
Hem benim tv korumali, basi acik kadin cikinca daire icine aliyor.
Pelin Ciftciyi hic gormedim ama güzel oldugunu söylüyorlar :)
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
5- Cariyenin avreti erkeğin avreti gibidir. Yani dizle göbek arasıdır. İmamı Ebû Hanîfe, İmamı Şafiî, İmamı Malik ve cumhur bu görüştedir. Delilleri: a) "Hz. Peygamber (sa.) Cariyenin avreti, göbeğinden dizlerine kadar olan yerdir," buyurmuştur. (Beyhakî bu hadisi İbn Abbas'ın rivayet ettiğini ve isnadının zayıf olduğunu söylemiştir). b) Hz. Peygamber (sa.) "Biriniz cariyesini köle veya işçisiyle evlendirdiğinde göbekten aşağı ve dizden yukarı olan yere bakmasın! buyurmuştur. c) Ebû Musa el-Eşari (ra.) minberde şöyle demiştir "Bir cariye satın almak isteyip de dizden yukarı, göbekten aşağı olan yere bakan kimsenin olduğunu duymayayım. (Eğer böyle biri varsa) sakın böyle bir şey yapmasın, yoksa onu cezalandırırım".

Cariye müslüman da olsa,

Müslüman olan cariyenin tesettürü nasıl olmalı araştırıyorum.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,962
Tepkime puanı
2,075
Puanları
113
Konum
Mars
ben tv seyretmem :) bu yüzden benim için evde tv yok

haber felan için tablet yeterli
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Sen, Ayşe Fatmayı görmek istiyorlar dersen öyle olur tabi :D

yok birader, seni tenzih ederek soyledim onu
niyetini bilemem ama konuya yaklasimin dogru degil

bir kadin ister pece giyer, ister pardesü, isterse de tesettürü yerine getiren herhangi bir kiyafet
onemli olan dikkat cekmemesi, vucut hatlarini belli edecek derecede ince ve dar olmamasidir
gerisi kisilerin tercihidir ve sen de ben de herkes buna saygi gostermek zorundayiz

vay efendim neden pece takiyorsun
sana ne, bana ne
acik gezmiyor ya, elestireceksen git Pelin Ciftciyi elestir
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
5- Cariyenin avreti erkeğin avreti gibidir. Yani dizle göbek arasıdır. İmamı Ebû Hanîfe, İmamı Şafiî, İmamı Malik ve cumhur bu görüştedir. Delilleri: a) "Hz. Peygamber (sa.) Cariyenin avreti, göbeğinden dizlerine kadar olan yerdir," buyurmuştur. (Beyhakî bu hadisi İbn Abbas'ın rivayet ettiğini ve isnadının zayıf olduğunu söylemiştir). b) Hz. Peygamber (sa.) "Biriniz cariyesini köle veya işçisiyle evlendirdiğinde göbekten aşağı ve dizden yukarı olan yere bakmasın! buyurmuştur. c) Ebû Musa el-Eşari (ra.) minberde şöyle demiştir "Bir cariye satın almak isteyip de dizden yukarı, göbekten aşağı olan yere bakan kimsenin olduğunu duymayayım. (Eğer böyle biri varsa) sakın böyle bir şey yapmasın, yoksa onu cezalandırırım".

Cariye müslüman da olsa, avret mahali göbeğinin altından bağlıyor, yani göğüsleri açık dolaşsa bile günaha girmiyor bu haliyle, avret değil ne de olsa.

Sayın evli Zinakar ile bekar aynı olamaz , Allah'ın adaletine sığmaz , içtihadları konuşurken çok önemsiz gibi davranıyorsun diyen @Büşra , @İslam toplumunda dişi sinek dahi dışarı uçarken kara peçe ve çarşar bağlayacak diyecek sayın @tahsin Emin
dişi sineğe gerek yok, mezhep içtihadlarına göre Müslüman dahi olsa cariye, kırıtarak gezebilir, saçıbaşını gerdanını gösterebilir imiş,
Cumhurun icma'ına göre ne diyeceksin, yeniden içtihat mı yazacaksın?


kölelik sistemi var mı ?
niye tesettür konusunu Nur 31 den yola çıkarak çözmeye çalışmıyoruz
cariye efendiye helal herkese değil.. ayette öyle geçiyor
elinin altında var mı cariye Yahayy
recme bakacağım , Kuran ifadelerine mana vermekten Allah a sığınırım ..
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,962
Tepkime puanı
2,075
Puanları
113
Konum
Mars
kölelik sistemi var mı ?
niye tesettür konusunu Nur 31 den yola çıkarak çözmeye çalışmıyoruz
cariye efendiye helal herkese değil.. ayette öyle geçiyor
elinin altında var mı cariye Yahayy
recme bakacağım , Kuran ifadelerine mana vermekten Allah a sığınırım ..

Sınav var mı yok mu? :)
 
Üst