Başörtü sorununun çözülebileceğine inanıyor musunuz?

Başörtü sorununun çözülebileceğine inanıyor musunuz?

  • Evet

    Oy: 44 60.3%
  • Hayır

    Oy: 5 6.8%
  • Kararsızım

    Oy: 1 1.4%
  • Seçim malzemesi olarak kullanılıyor

    Oy: 20 27.4%
  • diğer...

    Oy: 3 4.1%

  • Kullanılan toplam oy
    73

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
İçkiyi kökten yasaklayan Allah köleliği yasaklamaya mı çekindi ( Haşa ) abi?

kölelik islamın getirdiği bir şey değil ama düzene koyduğu bir şey. Allah cc. dileseydi içki gibi kademeli şekilde köleliği de yasaklayabilirdi. Şunu söylemek daha iyi sanırım köleliğe ruhsat verilmiş olması tasvip edildiği anlamına gelmiyor. Tıpkı boşanmaya ruhsat verildiği ama tasvip edilmediği gibi.

Köleliği kaldırması demek, köle emeği ve köle sömürüsü üzerine inşa edilmiş mevcut sosyal-ekonomik sistemi darma dağın etmesi demekti. Yerine nasıl bir düzen getirilebilir o çağda? Bu olamayacağı için kölelik kaldırılmamıştır.
 

ihvanistanbul

AkhenAton
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
7,658
Tepkime puanı
2,338
Puanları
113
Konum
istanbul
Köleliği kaldırması demek, köle emeği ve köle sömürüsü üzerine inşa edilmiş mevcut sosyal-ekonomik sistemi darma dağın etmesi demekti. Yerine nasıl bir düzen getirilebilir o çağda? Bu olamayacağı için kölelik kaldırılmamıştır.


Mekkeden medineye göçen insanları bir çırpıda kardeş yapan Allah herhalde köleliğide bir çırpıda yasaklayabilirdi. Özellikle Sahabe efendilerimizde bu emre itaat ederlerdi değil mi? İçki yasaklanınca tüm sermayesi olan şarap testilerini kıran müslümanlar herhalde kölelerinide azat edip emre uyarlardı.
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
Mekkeden medineye göçen insanları bir çırpıda kardeş yapan Allah herhalde köleliğide bir çırpıda yasaklayabilirdi. Özellikle Sahabe efendilerimizde bu emre itaat ederlerdi değil mi? İçki yasaklanınca tüm sermayesi olan şarap testilerini kıran müslümanlar herhalde kölelerinide azat edip emre uyarlardı.

Mesele Allah'ın gücünün neye yetip neye yetmeyeceği değil. Dikkat edersen, içkinin bile bir kerede değil, üç kerede yasaklandığını göreceksin. Aşama aşama gitmiş. Arap toplumu erkek egemen toplum olduğu için, erkeklerin zevklerine hemencecik ket vurmamış. Aşamacı yaklaşmış.

Kölelikte durum daha da zor. Köleliği kaldırsan ekonomi ve sosyal hayat kimin üzerinde devam edecek? Ücretli işçilik için o kölelerin azad edilip ücretli işçi hâline gelmesi gerekir. Bu da kolayca olacak iş değil. Zamanla gerçekleşti tüm dünyada.
 

ihvanistanbul

AkhenAton
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
7,658
Tepkime puanı
2,338
Puanları
113
Konum
istanbul
Mesele Allah'ın gücünün neye yetip neye yetmeyeceği değil. Dikkat edersen, içkinin bile bir kerede değil, üç kerede yasaklandığını göreceksin. Aşama aşama gitmiş. Arap toplumu erkek egemen toplum olduğu için, erkeklerin zevklerine hemencecik ket vurmamış. Aşamacı yaklaşmış.

Kölelikte durum daha da zor. Köleliği kaldırsan ekonomi ve sosyal hayat kimin üzerinde devam edecek? Ücretli işçilik için o kölelerin azad edilip ücretli işçi hâline gelmesi gerekir. Bu da kolayca olacak iş değil. Zamanla gerçekleşti tüm dünyada.

Dikkat edersen içki YASAKLANDI. Neredeyse toplumun tamamının kullandığı içki kademe kademe yasaklandı ama sadece imkanı olanların sahip olduğu kölelik yasaklanmadı. Hukuk getirildi. Allah en doğrusunu bilir.
O dönemde ücretli işçi olmadığını mı düşünüyorsunuz anlamıyorum ki.
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
Dikkat edersen içki YASAKLANDI. Neredeyse toplumun tamamının kullandığı içki kademe kademe yasaklandı ama sadece imkanı olanların sahip olduğu kölelik yasaklanmadı. Hukuk getirildi. Allah en doğrusunu bilir.
O dönemde ücretli işçi olmadığını mı düşünüyorsunuz anlamıyorum ki.

vardı tabii. ama şöyle düşün: insanlar para verip köleler satın almış. onları çalıştırıp paralarının karşılığını alıyorlar. bu sadece üst sınıflara değil, orta sınıfa da özgü bir durum. yaygın yani.

bunlar kölelerini birden bırakırsa, çalıştıracak işçi bulmak ayrı dert, onlara ayrıca ücret vermek ayrı dert.

mesela avrupa'da ücretli işçi eskiden de vardı ama sayıca çok büyük oranlara ancak, feodalizmin baskısından kaçıp şehirlere dolan serfler (toprak köleleri) sayesinde oluşabildi.
 

ihvanistanbul

AkhenAton
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
7,658
Tepkime puanı
2,338
Puanları
113
Konum
istanbul
vardı tabii. ama şöyle düşün: insanlar para verip köleler satın almış. onları çalıştırıp paralarının karşılığını alıyorlar. bu sadece üst sınıflara değil, orta sınıfa da özgü bir durum. yaygın yani.

bunlar kölelerini birden bırakırsa, çalıştıracak işçi bulmak ayrı dert, onlara ayrıca ücret vermek ayrı dert.

mesela avrupa'da ücretli işçi eskiden de vardı ama sayıca çok büyük oranlara ancak, feodalizmin baskısından kaçıp şehirlere dolan serfler (toprak köleleri) sayesinde oluşabildi.


Güzel kardeşim aynı şey faiz, içki ve zina içinde geçerliydi ama bunların hepsi yasaklandı değil mi?
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
Güzel kardeşim aynı şey faiz, içki ve zina içinde geçerliydi ama bunların hepsi yasaklandı değil mi?

faiz, içki ve zina ekonomik-sosyal hayatın olmazsa olmaz unsurlarından değildi. faiz yahudi tefecilerin rant kapısıydı ve ciddi bir toplumsal tepki vardı; kaldırılması mümkün ve gerekli idi.

içki ve zina toplumun dejenerasyonuyla ilgili o zamanlar gelinmiş olan yeri işaret ediyordu. yoksa sınırlı ölçüde içiliyor olsa, sınırlı ölçülerde zina yaşanıyor olsa, kuran'da belki pek de değinilmeyecekti. belki genel bir uyarı, tavsiye gibi alınıp bırakılacaktı.

yani kuran'da mevcut sorunlara cevaplar da ayet olarak geliyor. günübirlik, geçici sorunlara bile cevap geliyor. mesela peygamberin sahabe tarafından fazla zamanının alınıp meşgul edilmesi, evinin içinde çokça zaman geçirmeleri, hanımı hakkındaki dedikodu üzerine gelen ayet, vb...

ama asıl, başka bir şey anlatılıyor. Kuran, bir alternatif düzen sunan kitap değil. bir das kapital değil. öyle olsaydı ve maddî şartları düşünmese idi, bütün üretim araçlarının ortaklaşa kullanılmasını ister ve eşitlikçi, sosyalist bir düzen emrederdi. ama bu o dönemde uygulanamaz ve kısa sürede başarısızlıkla sonuçlanırdı.

o dönemde de arap toplumunda sınıflar vardı ve bunlar arasında sınıf mücadelesi yaşanıyordu. kuran ayetlerini bile bunlar, üst sınıflar, mekke eşrafı, ileri gelen tüccarlar vb, kendi işlerine gelecek şekilde yorumlamak istediler. islam peygamberinin ölümünü bile bir tarafa bırakıp yerine halife olarak kendi diledikleri kişiyi seçtirmek için aralarında kapalı toplantılar yaptılar.

düşünün, böyle bir durumda kölelerin azad edilmesini emretseydi kuran'ın getirdiği dini nasıl da boğmak isterlerdi. öyle olmadığı halde uzun süre direndiler ve karşı çıktılar.
 

Enes

İhvan Forum Üye
Katılım
6 Haz 2006
Mesajlar
14,127
Tepkime puanı
1,243
Puanları
113
Konum
bâbil...
Maşallah konu 2010 dan günümüze isinlanmis. Çok faydalı bir konu toplumsal hafizaya güzel bir hediye.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
10981826_10152907032937759_1991718054604738194_n.jpg
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
faiz, içki ve zina ekonomik-sosyal hayatın olmazsa olmaz unsurlarından değildi. faiz yahudi tefecilerin rant kapısıydı ve ciddi bir toplumsal tepki vardı; kaldırılması mümkün ve gerekli idi.

içki ve zina toplumun dejenerasyonuyla ilgili o zamanlar gelinmiş olan yeri işaret ediyordu. yoksa sınırlı ölçüde içiliyor olsa, sınırlı ölçülerde zina yaşanıyor olsa, kuran'da belki pek de değinilmeyecekti. belki genel bir uyarı, tavsiye gibi alınıp bırakılacaktı.

yani kuran'da mevcut sorunlara cevaplar da ayet olarak geliyor. günübirlik, geçici sorunlara bile cevap geliyor. mesela peygamberin sahabe tarafından fazla zamanının alınıp meşgul edilmesi, evinin içinde çokça zaman geçirmeleri, hanımı hakkındaki dedikodu üzerine gelen ayet, vb...

ama asıl, başka bir şey anlatılıyor. Kuran, bir alternatif düzen sunan kitap değil. bir das kapital değil. öyle olsaydı ve maddî şartları düşünmese idi, bütün üretim araçlarının ortaklaşa kullanılmasını ister ve eşitlikçi, sosyalist bir düzen emrederdi. ama bu o dönemde uygulanamaz ve kısa sürede başarısızlıkla sonuçlanırdı.

o dönemde de arap toplumunda sınıflar vardı ve bunlar arasında sınıf mücadelesi yaşanıyordu. kuran ayetlerini bile bunlar, üst sınıflar, mekke eşrafı, ileri gelen tüccarlar vb, kendi işlerine gelecek şekilde yorumlamak istediler. islam peygamberinin ölümünü bile bir tarafa bırakıp yerine halife olarak kendi diledikleri kişiyi seçtirmek için aralarında kapalı toplantılar yaptılar.

düşünün, böyle bir durumda kölelerin azad edilmesini emretseydi kuran'ın getirdiği dini nasıl da boğmak isterlerdi. öyle olmadığı halde uzun süre direndiler ve karşı çıktılar.

bırak bırak o kokuşmuş öngörülerini kendine sakla müslümanlar senin ve senin gibi düşünenlerden beridir
 

Mugalata

Kıdemli Üye
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
146
Puanları
0
Konum
izmir
bırak bırak o kokuşmuş öngörülerini kendine sakla müslümanlar senin ve senin gibi düşünenlerden beridir

"kokuşmuş öngörüler"... "öngörü" nedir? bir öngörü nasıl kokuşur? kokuşan öngörü nasıl kendine saklanır, neden saklanır, turşusu mu kurulur? turşuyla senin ne alakan var? hıyar turşusundan değil, "öngörü turşusu"ndan söz ediyoruz burada, "bayım"! :D

neyse... konuyu kişiselleştirmeyelim. varsa ciddiye alınacak bir fikrin, bilgin, paylaşırsın. yoksa da biraz aşağıda kumda oynayanlar bölümü var. haydi oraya, naş... :)
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Üzerinde ne yazdığını okuyamıyorlardı! Bu yüzden kiloyla sattılar!

Müzayedelerde Osmanlıca yazma eserlerin kiloyla satıldığı dönemlerden bahsediorum. O kadar eski değil, daha düne kadar bu böyleydi. Bu müzayedeler hep yahudi kaynıyor, bu kitapları kiloyla satın alıp yurt dışına kaçırıyorlardı.. O müzayedelerde bu kitapları alacak tek müslüman yoktu. Neredeydi bunlar? ARKADAŞ, NEREDEYDİK BİZ?

Bunu neyin üstüne diyorum? Böyle bir soygun ortamında meydanlara BAŞÖRTÜSÜ diye çıkacak on binler bulunuyorsa, gazeteler kuponla Fizilal Kuran Tefsiri hediye ediyorsa... Ve sen! Evet, sen bu müzayedelere TEK BİR KİŞİ dahi gönderemiyorsan senin her şeyin POLİTİKADIR arkadaş. Nokta...
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Sınavlar bitti geldim @Yahayy
kızmak bozulmak değil de nefsinin ağrına gidiyor insanın
çünkü ben hükümleri kafasına göre alanlardan değilim

kaç sayfa olmuş ya okumam lazım bir ara
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Sınavlar bitti geldim @Yahayy
kızmak bozulmak değil de nefsinin ağrına gidiyor insanın
çünkü ben hükümleri kafasına göre alanlardan değilim

kaç sayfa olmuş ya okumam lazım bir ara
Hoş geldin ütülerin bitince görüşürüz inşallah, Allah kolaylık versin, bol bol ecrini de ihsan etsin.
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Hoş geldin ütülerin bitince görüşürüz inşallah, Allah kolaylık versin, bol bol ecrini de ihsan etsin.

Teşekkür ederim amin..
İlk defa cariyenin tesettürünü düşünmeme vesile oldun teşekkür ederim
gerçekten bilmiyorum henüz bakmadım , demek istiyorum ki fıkıhta verilen kural ne ise
ben ona teslim olurum biiznillah. Öm ayet ve hadis yokmuş derken bunu kast ettim
fıkhı ötelemedim. Recm konusunda da kani olduğum içtihadi görüş var olduğu..
Recmin olduğunu söyleyenlere itibar ediyorum hepsi bu kardeşim...
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Teşekkür ederim amin..
İlk defa cariyenin tesettürünü düşünmeme vesile oldun teşekkür ederim
gerçekten bilmiyorum henüz bakmadım , demek istiyorum ki fıkıhta verilen kural ne ise
ben ona teslim olurum biiznillah. Öm ayet ve hadis yokmuş derken bunu kast ettim
fıkhı ötelemedim. Recm konusunda da kani olduğum içtihadi görüş var olduğu..
Recmin olduğunu söyleyenlere itibar ediyorum hepsi bu kardeşim...

İyi sen bir araştır gel, kimse düzgün yazmaya cesaret edemedi belki sen yazarsın.

Ayrıca seçimine gelince o zaman önce şunun cevabını bulman gerekcek,
kimin fıkhı?
 

MÜTEŞEKKÜR

Kıdemli Üye
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
6,938
Tepkime puanı
198
Puanları
0
Son birkaç senedir sayıları hızla artan ve ne idüğü belli olmayan "üstü şişhane altı tophane", cicili bicili süslüman kadınlar kızla türedi.Eskiden başörtüsü omuzlarını ve göğüslerini kapatacak derecede giyiniyorladı.Kot pontolonu veya ona benzer şeyler giymiyorlardı ama geniş ve bol pardesü veya manto giyiyorlardı.Bunlar şimdi yavaş yavaş ortadan kalktı.Giydikleri elbiseler tesettür farzı değil, tarz olmuş.Kendilerin ne yakıştırıyorsa onu giyiyorlar.Camii imamları ayakta uyumaya devam etsin dursun. .ONLAR, iSLAM'DA ASIL TESETTÜR NASIL OLMALIDIR? diye ders vermez oldular.İyice basitleştiler.

 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
İyi sen bir araştır gel, kimse düzgün yazmaya cesaret edemedi belki sen yazarsın.

Ayrıca seçimine gelince o zaman önce şunun cevabını bulman gerekcek,
kimin fıkhı?
İddia ettiğin cariyenin setrine dair delillerin naklini verir misin ?

Seyyid Sabıkın fıkhussünne neşriyatı var tafsilatlı ona baktım.
Nebhaninin islami şahsiyet serisi var ona baktım ,Seyyid Sabıkla aynı fikir üzere..
Nur süresinin 33.ayetine binaen cariyelerin iffeti efendilerin himayesinde,cariye efendiye helal olsa bile
eğer istemiyorsa zorlamak helal değil..

hasılı kelam içtihadi mesele tartışmak yersiz ,
islam ansiklopedisinde cariye tanımını da okudum
Teferruatın gereksiz olduğunu köleliğin vakıasının kısmen kalktığını yazıyor...
 
Üst