ZATİYYÜN
Zatıyün, kendilerinde zati ilahi latife bulunan kimselerden ibarettir.Cenabi Hak kuluna tecelli edip de onu kendinde fani kilinca onda bir ilahi latife meydana gelir.
O latife bazan " ZATİYYE " olursa bu ulvi mertebeye nail olan Insanın heykeli Kamil fer ve " CAMİ-i GAVS "dir.
Varlık hükmü onun üzerinde döner.Rükü ve sücud ona olur.Hak ta alemi onunla muhafaza eder. " MEHDİ ve HATEM " denen odur.
Adem aleyhisselam kıssasında işaret edilen HALİFE de odur.Varlıkların hakikatini kendi emrine uymaya , mıknatısın demiri çekmesi gibi çeker. Hiç bir sey ondan gizli değildir.
Çünkü o Velideki ilahi latife tamamen ZAT tan ibarettir.
Eşyanın hepsi onun yanında kuvvet ile degil Fiil ile mevcuttur.
Işte onun içindirki
" HER FiiLiN FAiLi ALLHTIR " ...
Bu konu çok uzundur. Burada kesmek istiyorum.
Çünkü Ehlullah, değil zat tecellisi, Ehadiyet tecellisini bile izahtan men etmişlerdir.
Zat hakkında yeteri kadar söylendiğini zannediyorum.
Allah her şeyi bilendir. ( nur.35 )
Zatıyün, kendilerinde zati ilahi latife bulunan kimselerden ibarettir.Cenabi Hak kuluna tecelli edip de onu kendinde fani kilinca onda bir ilahi latife meydana gelir.
O latife bazan " ZATİYYE " olursa bu ulvi mertebeye nail olan Insanın heykeli Kamil fer ve " CAMİ-i GAVS "dir.
Varlık hükmü onun üzerinde döner.Rükü ve sücud ona olur.Hak ta alemi onunla muhafaza eder. " MEHDİ ve HATEM " denen odur.
Adem aleyhisselam kıssasında işaret edilen HALİFE de odur.Varlıkların hakikatini kendi emrine uymaya , mıknatısın demiri çekmesi gibi çeker. Hiç bir sey ondan gizli değildir.
Çünkü o Velideki ilahi latife tamamen ZAT tan ibarettir.
Eşyanın hepsi onun yanında kuvvet ile degil Fiil ile mevcuttur.
Işte onun içindirki
" HER FiiLiN FAiLi ALLHTIR " ...
Bu konu çok uzundur. Burada kesmek istiyorum.
Çünkü Ehlullah, değil zat tecellisi, Ehadiyet tecellisini bile izahtan men etmişlerdir.
Zat hakkında yeteri kadar söylendiğini zannediyorum.
Allah her şeyi bilendir. ( nur.35 )