Arifler Sofrasi

kumpas

Paylaşımcı
Katılım
5 Ocak 2008
Mesajlar
129
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
59
ZATİYYÜN

Zatıyün, kendilerinde zati ilahi latife bulunan kimselerden ibarettir.Cenabi Hak kuluna tecelli edip de onu kendinde fani kilinca onda bir ilahi latife meydana gelir.

O latife bazan " ZATİYYE " olursa bu ulvi mertebeye nail olan Insanın heykeli Kamil fer ve " CAMİ-i GAVS "dir.
Varlık hükmü onun üzerinde döner.Rükü ve sücud ona olur.Hak ta alemi onunla muhafaza eder. " MEHDİ ve HATEM " denen odur.

Adem aleyhisselam kıssasında işaret edilen HALİFE de odur.Varlıkların hakikatini kendi emrine uymaya , mıknatısın demiri çekmesi gibi çeker. Hiç bir sey ondan gizli değildir.

Çünkü o Velideki ilahi latife tamamen ZAT tan ibarettir.

Eşyanın hepsi onun yanında kuvvet ile degil Fiil ile mevcuttur.
Işte onun içindirki

" HER FiiLiN FAiLi ALLHTIR " ...

Bu konu çok uzundur. Burada kesmek istiyorum.

Çünkü Ehlullah, değil zat tecellisi, Ehadiyet tecellisini bile izahtan men etmişlerdir.

Zat hakkında yeteri kadar söylendiğini zannediyorum.
Allah her şeyi bilendir. ( nur.35 )
 

kumpas

Paylaşımcı
Katılım
5 Ocak 2008
Mesajlar
129
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
59

Değerli arkadaşlar , Zat''i muhabbet Vahdet makamlariyle keşfolunur.

Kesret muhabbetinde vahdete geçis olsada Bekanın zevki şuhudda olur. kesrette Zati şuhud kişiyi zivanadan çikartacaği unutulmamalıdır.

Buna delil , cenabı Hak " Benim zatımı düşünmeyiniz " buyurmuşlardır.


 

kumpas

Paylaşımcı
Katılım
5 Ocak 2008
Mesajlar
129
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
59
ISIMLERIN TECELLISI

Seyri fillah:

1.Bazıları Hakkın ( kadim ) ismiyle tecellisine mazhar olur.Bu tecelliye mazhar olmanın yolu şu şekildedir.


Hak o kimseye, Halkı yaratmadan önce kendilerinin ilminde var olduğunu, böylece Hakkın ilminin varlığıyla onunda ilahi ilimde mevcut olduğunu açar gösterir.

Bu keşfe mazhar olan kulun Kadim ismi ile Hakka dönmesi dogru olunca , Hakkın zatındaki ilahi kıdem o kula tecelli eder.ve kulun HADİS olması yok olur.


Böylece o Hadisliğin den fani (yok) olmak suretiyle Allah ile Kadim bir halde Baki kalır.
Yani kendi gecici varlığından yana yok olur.

--------------------------------------------------
Soru:
Hadis nasıl zuhur eder?


Konularla ilgilenen arkadaşları muhabbete katılmalarını ve karşılıklı soru cevap şeklinde devam edeceğimizi umud ediyorum
 

kumpas

Paylaşımcı
Katılım
5 Ocak 2008
Mesajlar
129
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
59

SIFATLARIN TECELLİSi

Hakkın Zatı,sıfatların her hangi biriyle bir kula tecelli edince , kul o sıfatın sahalarında (felekinde) yüzer.

Hak iradesi bir kul üzerine herhangi bir sıfatla tecelliye tahalluk ederse , o kulu nefsinden (kendinden) yok ve varlığından giderilmiş kılmak suretiyle fani hale getirir.

Kulluk nuru ve Halkiyet ruhu fani olunca Hak bir girme meydana gelmeden , o kulun heykelinde Zatindan bir lütuf icad eder.

O latifede o kuldan ne ayrıdır nede aynı haldedir. Bu ilahi latife , o kuldan alınıp yok edilen şey''e bedeldir.Çünkü Hakkın kulları üzerine tecellisi fazıl ve keremi meselesindendir.


Zira Kullarini fani kilipta bedel olarak ona lutfiyle ihsan etmezse bu bir çesit ceza olur.Hak ta bundan münezzehtir.

Zira o cezayla değilde nimetle MEVSUF tur.

----------------

Soru : Mevsuf Ne demektir ?
 

kumpas

Paylaşımcı
Katılım
5 Ocak 2008
Mesajlar
129
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
59

Bedel denilen o ilahi latifeye ( RUHUL KUDÜS ) adı verilir.

Tecellisi o ilahi latife üzerinde bulunur. Bu durumda tecelliside ancak nefsine olur. Bizim , o ilahi latifeye , Kul (abd) adı vermemiz , kuldan bedel olması itibariyledir.

Yoksa orada ne KUL vardır nede RAB.
Çünkü "

KULUN YOK OLMASIYLA RAB İSMİDE YOK OLUR ". O tecellide Allahtan baska bir sey mevcut değildir.

Şunuda bilmelisin ki , sıfatların tecellisi , kulun zatının Rabbin sıfatlarıyla vasıflanmayı kabul etmesinden ibarettir.


Bu kabülde aslı,hükmü ve kat''i olur ve bu aynen mevsufun sıfatıyle vasıflanması gibidir. Çünkü yukarda geçtiği gibi ilahi latife , kulun heykelinde kuldan bedel olarak kul makamına kaim olmuştur.

O ilahi latifeninde , ilahi vasıflar ile vasıflanması asli, hükmü ve kat''i oldugundan Hakkın ancak kendisi için kendisiyle vasıflanmış oldugu ve kula ait orada hiç bir şeyin bulunmadiği hakikati ortaya çıkar.


Sıfatlara ayit tecellilerde Insanlar kabiliyetlerinin miktari , ilmi tamliği ve azimlerinin kuvveti icabina göre çesitlidirler.

------------------
Soru:
Mevsuf Sıfatı hangi vasıfları taşır.
 

kumpas

Paylaşımcı
Katılım
5 Ocak 2008
Mesajlar
129
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
59

HARFLERİN OKUNUŞU

Lafzı celal ( Allah ) Allah daki birici elif, Içinde çokluğun yok oldugu " EHADIYYET "ten ibarettir.


Yani kesret ( Çokluk ) için , herhangi bir şekilde Bakiliğin ( devamliliğin ) kalmasıdır.

" onun zatında baska her şey yokluğa mahkumdur"Kasas 88.

Yani o şeyin vechi o şeyde Hakkın Ehadiyeti demektir.


O şeyin hükmüde , o ehadiyetten çıktığından dolayı mustakil bir zatı olmayan kesrete itibar edilmez.

Çünkü Ehadiyet , nefs için, nefsinde nefsiyle olan zatın tecellilerinin evvelidir.

Bu böyle olduğundan dolayı Allah lafzının bşındaki elif harfi baska harfe bitişik olmayarak tek başına yazılmıştır.


Bu bakımdan o Ehadiyet sırf Ehadiyyet olduğu gibi , isimler , sıfatlar, fiiller ve bütün mahluklar da onda dahildir.

Elif Harfi kendi içerisinde üç harf bulundurur.

1. Elif
2. Lam
3. Fe Yani , Elif + Lam + Fe : ELİF
 

kumpas

Paylaşımcı
Katılım
5 Ocak 2008
Mesajlar
129
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
59
ELIF : Zata delalet eder

LAM : Dik kısmı şekli ile ezel sıfatlara delalet eder.

FE : Mef'ullere delalet eder.İlahi feyzi kabul eden mümkünün sonsuzluguna delalet eder.
 

kumpas

Paylaşımcı
Katılım
5 Ocak 2008
Mesajlar
129
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
59

Allah lafsının ikinci harfi ise " lam " dır.

o da celaldan ibarettir.
Bundan dolayi elif , başında bitişiğinde yazılmıstır. Çünkü celal zati tecellilerin en ulvisidir. ve Zatta cemalden önce gelir.


Örnek: " Azamet benim gömleğim , kibriyada elbisem "buyrulması bu hikmettendir.

Bilindigi gibi Insana en yakın olan elbisedir.Ondan yakın bir nesne yoktur.


Bundan dolayıdır ki celal sıfatları cemalden önce gelir.bu durum " rahmetim gazabimdan öncedir " Hs.kudsi.ye aykırı değildir.

Çünkü geçen rahmet kelimesi ,umumi bir şekilde meydana gelmektedir.

Cemale ait vahit sıfatı zuhurda kemali ihata eder. veya ona yaklaşırsa cemal sıfatlarının kuvveti zuhurundan dolayı ona celal adı verilir.


Bu duruma göre rahmet mefhumu ve onun umumu şümulu ve sonu CELAL demektir
 

kumpas

Paylaşımcı
Katılım
5 Ocak 2008
Mesajlar
129
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
59

Allah lafsının üçüncü harfi ise ikinci ' lam ' dır.

O Hakın mazharına şamil bulunan Cemalden ibarettir.
Onun Cemal sıfatları iki sıfata raci olur.


Biri ilim , diğeri ise lütuftur.
Yine Celal sıfatlarıda iki sıfata raci olur
Biri Azamet Digeri ise Kudrettir. Sanki bu sıfatlar tek vasıf gibidir.

Unutulmamalıdır ki bundan dolayı , Halk için Zahir olan Cemal , Celal cemalidir. Yine Halk için Zahir olan Celal de , Cemal celalidir.

Bu çok önemlidir buraların iyi anlaşılması lazımdır.

Bu iki tecelliye misal olarak " fecir " verebiliriz. Çünkü fecir , şems (güneş) ziyasının evvelinden dogusunun sonuna kadar olan zamandır.


İste Cemal nisbeti fecir nisbeti gibidir.Zira bu ışık o fecirden ,o fecirde bu ziyadandır. Bir birileri için gereklidir.

İste celal cemalin ve cemal celalinin manası bu zikredilen " Lam " bu mazhar olan cemal ve celale çeşitli mertebelerle işarettir.


Lam harfinin okunusu kendi içinde ( Lam , Elif , Mim ) dir. Bunlarında her birinin ayrı ayrı sırları ve hikmetleri vardır.
 

kumpas

Paylaşımcı
Katılım
5 Ocak 2008
Mesajlar
129
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
59

Allah Lafzi harfinin dördüncü harfi :
Yazıda düşmüş olan fakat teleffuzda sabit olan ( elif ) tir.


Bu nihayet ve sonu olmayan kemalleri içene toplayan ( kemal elif ) tir.

Yazıda düşmüş olması sonunun olmayışına işarettir. Düşmüş yani yok olmuş şeyin ne aynı nede eseri idrak olunabilir.

Bunun teleffuzda sabit olmasıda Hakkın Zatı hakkında mevcut olan kemalin nefsinin varlığının hakikatine işarettir.

Bu bakımdan ,Allah ehlinin Kamil olan kimsenin yükselip ilerlemesi CEMAL de meydana gelir.

Bu konuya fazla girmeden bir diger konuya geçelim.

 

kumpas

Paylaşımcı
Katılım
5 Ocak 2008
Mesajlar
129
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
59

Allah lafzının beşinci ve son harfi " HU " dur.

Burada HU harfi Hakkın Hüviyetine işaret eder. Hakkın hüviyeti ise İNSANIN AYNI dir.


" O Allah ehaddir" ihlas suresi.

Bu suredeki " o " INSANI gösterir. yani ayetteki " hu " İnsanın manasını ifade etmektedidir.

Bunu baska bir ifadeyle tercüme edersek " O İnsan ehad olan Allahtır ".

Burayı çok iyi ama çok iyi anlamalısın. Hiç bir zaman insan Allah olmaz . Arif olmayanların bunu anlaması mumkün değildir. Biz burada makam üstü bir mekandan bahsediyoruz. La Mekan

Örnek:
Aslında yukardaki ifadeye örenek vermemiz mümkün değil ama yüce Rabbimin affına sığınarak acizane bir örnek vermeye çalışacağım.

Bir ayna düşünün aynayı güneşe tutun. Günes aynanın içindedir. O ayna güneşin aynı oldu ve o küçücük aynaya koçaman bir güneş sığdı.

Bu güneşin aynadan yansıması , aynanın güneş olduğunu göstermez. Ayna güneş demek değildir. Ayna kırılınca güneste kaybolur.

İste İnsanda ayna gibidir Allahın sıfatlarını tecelli ettirir yansitir ama asla insan Allah değildir.

Tabi bu her insan için değildir. O tek olan İnsanı kamil içindir.


Hüvel evveliy: Allah velidir.

Buradaki veli kelimesi İnsanı kamili kastetmiştir. dolaysıyla " Allah insanı kamildedir " Bu yanlış anlaşılmasın ,Allah insanı kamildir derken biz İnsanın Allah oldugunu söylemiyoruz asla ve haşa.

Allah insanı ayna yapmıştır ve oradan bu kainata ilim ve sıfatlarıyle yansımaktadır.O insandan tecelli eden Allahtır.


Yani aynadan yansıyan her şey allahın sıfatları ve zatıyledir.

Değerli okuyucular bu konu çok uzun ve derindir.

Bu konuya burada daha fazla açmak istemiyorum. en iyisini Allah bilir.


 

kumpas

Paylaşımcı
Katılım
5 Ocak 2008
Mesajlar
129
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
59
Gel hocam boş yere eyleme salış
Gördüğün seraptır fevkine danış
Şol dolu bulut gibi gürlersin
Cehalet buzunu yağmura değiş

Binip kürsüye vaaz edersin halka
Hep doğru söylersin anlarsın yanlış
Yağmur ol yere in benlik göğünden
Sel olup nehirle deryaya karış

H. Fehmi.

Değerli arkadaşlar fırsat buldukça devam etmeye çalışacaz. Ancak ben istiyorumki bu konuda bilgileri olanlar soframızda bulunsunlar. Hep beraber yiyelim içelim ve coşalım...
 

kumpas

Paylaşımcı
Katılım
5 Ocak 2008
Mesajlar
129
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
59
Bazilarinda Hak ( ALLAH ) ismiyle tecelli eder.

Bu tecelliye varma yolu her hangi bir şekille sınırlanmış değildir.

Bilakis, Allahın isimlerinden her ismin tecellisine göre tecelli eder. Hak, bir kimseye Allah ismiyle tecelli ederse, o kimse Nefsinden fani olur yerine ( ALLAH ) o kimsede Baki bulunur.

Bu tecelliye mazhar olanin heykeli, hadis olma köleliginden kurtulur. yani o kulun varlığı , zaman hadiselerine bağlanma köleliğinden kurtulur. Bu kainat bağlari ile bağlılık durumu ortadan kalkar.

Böyle kimseye bu tecellide ,

Ehadüyyüz Zat ve

Ehadüyyüz Sıfat,

Yani Tek Zat ve Tek Sıfattır. Baba ve Analar tanınmaz olur.Durum böyle olunca Allahı zikirden o kulu zikretmiş olur.Allaha nazar eden , o kula nazar etmiş olur.

 

kumpas

Paylaşımcı
Katılım
5 Ocak 2008
Mesajlar
129
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
59
HAK BİR GÖNÜL VERDİ

Hak bir gönül verdi bana, ha demeden hayran olur
Bir dem gelir şadan olur, bir dem gelir giryan olur

Bir dem gelir söyleyemez, bir sözü şerh eyleyemez
Bir dem cehalette kalır, nesne bilmez nadan olur

Bir dem dev olur ya peri, viraneler olur yeri
Bir dem uçar BELKIS ile sultan-ı ins u can olur

Bir dem varır mescitlere, yüz sürer anda yerlere
Bir dem varır deyre girer, incil okur ruhban olur

Bir dem gelir İSA gibi ölmüşleri diri kılar
Bir dem girer kibr evine, Firavn ile Haman olur

Bir dem döner CEBRAİLE rahmet saçar her mahfile
Bir dem gelir gümrah olur, miskin Yunus hayran olur
 

Arifane

Profesör
Katılım
27 Kas 2006
Mesajlar
843
Tepkime puanı
15
Puanları
0
Yaş
56
Konum
Bursa
sn. kumpas yazdıklarınızı herkes anlayamaz tasavvufun
en zor bölümü, paylaşım zaten yapılıyor fazla derinden olmazsada,
derinden isterseniz özel msn. den olur ancak hu....
 

ismailaga

Üye
Katılım
9 Ocak 2007
Mesajlar
30
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
43
KUMPAS ABİM ALLAH-U TEALA HAZRETLERİ SİZDEN RAZI OLSUN . VE ZUL CELALİ VELİKRAM HAZRETLERİ ARİFLER SOFRASINDANA ACİZ BİR TUZ TANESİ BİLE OLSAK AYIRMASIN DAİMA GÖNÜL DOSTLARIYLA BERABER EYLESİN
 

kumpas

Paylaşımcı
Katılım
5 Ocak 2008
Mesajlar
129
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
59
Değerli Arkadaşlar , bizim açtığımız sayfalar tek tek kilitleniyor ve ben bazı sayfalara girişim engelli .
Umarım bu sayfada sayın Yöneticilerin kurbanına uğramaz.

Bu sayfa gerçekten çok kıymetli bilgiler içeren bir sayfadır.
İnşallah Sayın yöneticiler, bu ışığı balçıkla sığamaya kalkmazlar.
 

sır

Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
1,002
Tepkime puanı
11
Puanları
0
Yaş
40
KUMPAS ABİM ALLAH-U TEALA HAZRETLERİ SİZDEN RAZI OLSUN . VE ZUL CELALİ VELİKRAM HAZRETLERİ ARİFLER SOFRASINDANA ACİZ BİR TUZ TANESİ BİLE OLSAK AYIRMASIN DAİMA GÖNÜL DOSTLARIYLA BERABER EYLESİN

ne güzel dua ..masallah...
 

nefahtü

Kıdemli Üye
Katılım
21 Haz 2013
Mesajlar
5,117
Tepkime puanı
337
Puanları
0
Konum
istanbul
Ezelden aşk ile biz yuna geldik
Hakikat şem ine pervane geldik
Tenezzül eyleyip vahdet ilinden
Bu kesret alemin seyrana geldik.

Aziz Mahmud Hüdayi Divanı
 
Üst