Hakperest
Kıdemli Üye
İyi kanunların yasaklamadığını varsay ve söyle evlendirir misin?
Bir önceki mesajımı oku
İnsan yaşamını sadece din ve yasa belirlemez binlerce etmen vardır
İyi kanunların yasaklamadığını varsay ve söyle evlendirir misin?
Bu başka bir konudur kısaca cevap vereyim
Sadece yasaların serbestisi yetmez
Ekonomi eğitim kültür algı ve diğer bir sürü şey bunu mümkün kılmaz
9 yaşında ki çocuklar evlenebilir diyenler lütfen kendi çocuklarını evlendirsinler. Biz evlendirmiyoruz. O kadar.
Sen 9 yaşında ki kızını verirmiydin deyince kem küm. Hadi oradan.
Biz dinin dediklerini dedik
Şartlar ne getirir Allah bilir
Bediuzzaman hiç evlenemedi mesela
Ben ve sen mühim değiliz
Kuranın dediğini diyenlerin sapık ilan edilmesine itirazımız.
Biz helal olanı anlatmaya çalıştık. Yasalar ve kişilerin tercihi konunun direk konusu değildir.
inada binmene gerek yok hocamDin 9 yaşında evlenebilir diyorsa sen Allah cc.'a şartlar müsade etmiyor mu diyeceksin?
Atladığın nokta şu abi: Allah cc. illa şu yaş diye sınır koymamış. Bu 5 yaşındaki çocuktan gelin yada damat olur demek değil ki. Aynı din “Onları bulduğunuz yerde öldürün. Sizi yurtlarınızdan çıkardıkları gibi siz de onları çıkarın. Fitne çıkarmak adam öldürmekten daha kötüdür…" (Bakara, 2/191) diyor. E hadi öldür ayetin muhattaplarını? Allaha karşı mı geliyorsun? Ama böyle değil sende biliyorsun. İslam ince meseledir. Allah hikmetle iş yapar.
hakperest kardeşim ne mantıkla 9 yaşında çocuğun evlenmesini savunuyorsun anlamıyorum
bunun ne dini ne mantiki ne de ilmi açıklaması yok
9 yaşındaki çocuğun evlenmesini iddia etmek sübyancılıktır
buna islami kılıf bulmak daha çok iğrençtir
islam evrene hükmediyor
tartışılan şeye bak
bu en başta islama hakarettir
daha önce de yazdım islam böyle şeyleri haketmeyecek kadar yüce bir dindir
evreni
Amerikan eperyalizmini
Yahudi zülmünü
kapitalist sitemi
beşeri hukuku
tartışın
bu tartışma ne yahu
diğer başlıkta biri de insanların eskiden kuyruğu vardı diye ateist evrimci fikirleri ciddi ciddi yazdı
hay Allahım nereye gidiyoruz
alıntıdırHem İslamoğlu hem de muhatabın söylediği tamamen yanlış veya kasıtlı yalandır. İkrime’den bu konuda hiç bir riveyete rastlamadım. Abdullah bin Ömer’in bu pis işe cevaz verme iddiası ise tamamen yalandır. Abdullah bin Ömer’in bu konuda cevaz verdiği nakli Nafii’ye nisbet edilir. Nafii ise bunun kendisine yapılmış bir iftira olduğunu, kendisinin İbni Ömer’den böyle bir cevazı nakletmediğini söylemiştir. Nesai Sünen-il-Kübra’da Ebi nadır’dan şöyle nakletmiştir.
عن أبي النضر أنه قال لناÙع مولى عبد الله بن عمر قد أكثر عليك القول أنك تقول عن بن عمر إنه Ø£Ùتى بأن يؤتى النساء ÙÙŠ أدبارها قال ناÙع لقد كذبوا علي ولكني سأخبرك كي٠كان الامر إن بن عمر عرض المصØ*٠يوما وأنا عنده Ø*تى بلغ * (نساؤكم Ø*رث لكم Ùأتوا Ø*رثكم أنى شئتم) * قال يا ناÙع هل تعلم ما أمر هذه الآية إنا كنا معشر قريش نجئ النساء Ùلما دخلنا المدينة ونكØ*نا نساء الانصار أردنا منهن مثل ماكنا نريد من نسائنا Ùإذا هن قد كرهن ذلك وأعظمنهوكانت نساء الانصار إنما يؤتين على جنوبهن Ùأنزل الله تعالى * (نساؤكم Ø*رث لكم Ùأتوا Ø*رثكم أنى شئتم) *Ebi Nadr’dan rivayet edilmiştir ki; o Abdullah bin Ömer’in mevlası (kölesi) olan Nafie şöyle demiştir; “İbni Ömer’in kadınlara arkadan (haram yerden) yaklaşmaya fetva verdiğini çok kereler naklettiğin yayıldı.(Yani bu nakil doğru mu?)Nafii ona şöyle dedi: bu bana atılmış bir iftiradır. Ben sana işin hakikatini anlatayım. İbni Ömer bir gün Kur’anı açmış okuyordu. Tam نساؤكم Ø*رث لكم Ùأتوا Ø*رثكم أنى شئتم (Kadınlarınız sizin tarlanızdır, tarlanıza istediğiniz gibi gelin.[1]) ayetine gelince bana şöyle dedi; Ey Nafii bilir misin bu ayet ne emreder? Biz Kureyş’li bir topluluktuk kadınlara bir şekil yaklaşırdık. Ne zaman ki Medine’ye girdik ve Ensar’ın hanımlarıyla evlendik, kendi kadınlarımıza yaptığımızı onlara yapmak istedik.Onlar bunu çirkin görüp çok büyük bir günah addettiler. Ensar kadınlarına o dönemde yan taraflarından yaklaşılıyordu. Akabinde bu ayet indi. Kadınlarınız sizin tarlanızdır, tarlanıza istediğiniz gibi gelin.”
Buradan anlaşılan kadınlar eski kocalarının yaklaşmış olduğu şeklin dışındaki yaklaşmaları haram zan etmeleri ve akabinde de her şekilde önden olmak şartıyla yaklaşmanın caiz olduğuyla ilgili ayet inmesidir.
Bunun yanı sıra İbni Ömer’in dübür denilen yerden yaklaşmayı caiz görmediğine dair bir çok hadisler vardır. Bunlardan birisi Tahavi’nin rivayet ettiği şu hadistir;
عن عبد الله بن عمرو ØŒ قال ÙÙŠ الذي يأتي امرأة ÙÙŠ دبرها: « اللواطة الصغرى »Karısına arka, yani dübüründen yaklaşan birisi için İbni Ömer’in şöyle dediği nakledilmiştir. “Bu küçük livatadır”[2]
İmam Tahavi bu ve benzer manadaki hadisleri naklettikten sonra şöyle demiştir;
“Sahabeyi Kiram, Tabiinden ve Peygamber Efendimiz’den bu konuda sayılamayacak kadar hadis rivayet edilmiştir. Fakat biz bu hadisler çok olduğu için kitabımız uzamasın diye getirmedik. Madem ki Peygamber Aleyhisselam’dan kadına dübürden yaklaşmanın yasaklığıyla ilgili gelen hadisler tevatür derecesinde olunca, sahabe ve tabiinden de bunlara muvafık beyanlar bize ulaşınca böyle bir işlen uzak durup ona muhalif amel etmek vacip olur. Ebu Hanife, Ebu Yusuf ve Muhammed’in görüşleride böyledir. Allah en doğruyu bilendir.”
Bu hadislerden bir diğerini de Nesai es-Sünen-il-Kübra’sında rivayet etmiştir;
عن سعيد بن يسار قال قلت لابن عمر إنا نشتري الجواري ÙÙ†Ø*مض لهن قال وما التØ*ميض قال نأتيهن ÙÙŠ أدبارهن قال أو يعمل هذا مسلمSaid İbni Yesar’dan şöyle dediği nakledilmiştir; “İbni Ömer’e şöyle dedim: Biz bazı cariyeleri alıp onlara tahmiz yapıyoruz? O da tahmiz nedir diye sordu. Onlara dübürlerinden yaklaşıyoruz dedim. Bunun üzerine İbni Ömer: Müslüman böyle bir şey yapar mı dedi.” [3]
Aynı sahabinin bir işe hem cevaz verip, hem de yukarıda nakledilen haberlerde olduğu gibi yasaklaması bir çelişki olacağına göre, burada önümüze iki ayrı ihtimal çıkıyor. Ya iftira edildi. Yukarıdaki Nafii hadisinde böyle bir durumun olduğunu görmüştük. Ya da cevazı rivayet eden raviler yanlış anlayıp yanlış rivayete sebep oldular. Peki bu kadar Arap diline vakıf olan insanlarda böyle bir yanlış anlama mümkün mü?
Bakın buna benzer bir durum Peygamber Efendimiz’in başına gelmiş, önce soran kişinin sorusunu arkadan öne yani ferce yaklaşmak anlamış ve “evet caiz” demiş, adamın ısrarlı ikinci ve üçüncü soruşundan sonra“arkadan öne ise caiz, direk dübür (arkadan) ise caiz değil” demiştir. Bu da art niyet olmaksızın İbni Ömer rivayetlerinin yanlış anlama olabileceğini kuvvetli şekilde doğruluyor.
عÙنْ بْن٠الْجÙلاÙØ*Ù: Ø£Ùنّ٠رÙجÙلاً سÙØ£Ùل٠النّÙبÙىّ٠-صلى الله عليه وسلم- عÙنْ Ø¥ÙتْيÙان٠النّÙسÙاء٠ÙÙÙ‰ Ø£ÙدْبÙارÙÙ‡Ùنّ٠أÙوْ Ø¥ÙتْيÙان٠الرّÙجÙل٠امْرÙØ£ÙتÙÙ‡Ù ÙÙÙ‰ دÙبÙرÙÙ‡Ùا ÙÙÙ‚Ùال٠النّÙبÙىّ٠-صلى الله عليه وسلم- :« Ø*ÙلاÙÙ„ÙŒ ». ÙÙÙ„ÙمّÙا ÙˆÙلّÙÙ‰ الرّÙجÙل٠دÙعÙاه٠أÙوْ Ø£ÙÙ…Ùر٠بÙÙ‡Ù ÙÙدÙعÙÙ‰Ù ÙÙÙ‚Ùال٠: ÙƒÙيْÙÙ Ù‚Ùلْت٠ÙÙÙ‰ Ø£Ùىّ٠الْخÙرْبÙتÙيْن٠أÙوْ ÙÙÙ‰ Ø£Ùىّ٠الْخÙرْزÙتÙيْن٠أÙوْ ÙÙÙ‰ Ø£Ùىّ٠الْخÙصÙÙÙتÙيْن٠أÙÙ…Ùنْ دÙبÙرÙÙ‡Ùا ÙÙÙ‰ Ù‚ÙبÙÙ„ÙÙ‡Ùا ÙÙÙ†ÙعÙمْ Ø£Ùمْ Ù…Ùنْ دÙبÙرÙÙ‡Ùا ÙÙÙ‰ دÙبÙرÙÙ‡Ùا ÙÙلا٠، Ø¥Ùنّ٠اللّÙه٠لا٠يÙسْتÙØ*ْيÙÙ‰ Ù…Ùن٠الْØ*Ùقّ٠لا٠تÙأْتÙوا النّÙسÙاء٠ÙÙÙ‰ Ø£ÙدْبÙارÙÙ‡ÙنّÙ.İbn-ül-Cülah’dan şöyle rivayet edilmiştir; “Bir adam Peygamber Aleyhisselam’a kadınlara dübürden yaklaşılması veya adamın karısına arkadan yaklaşmasını sordu. Peygamber aleyhisselam helaldir dedi. Ne zaman ki adam gitti. Onu çağırdı veya çağırılmasını emretti. Akabinde adama şöyle dedi: Nasıl dedin? (yani neyi kastettin?) Hangi delikten mi? Arkadan öne mi? Evet. (Yani o zaman caiz.) Arkadan arkaya mı? Hayır. (Yani caiz değil.) Muhakkak ki Allah haktan (doruyu söylemekten) haya etmez. Kadınlara arkalarından yaklaşmayın.”[4]
Al işte adam mübahtan helalden bahsederken sadece 1400 yıl önce ve Arap yarım adasında geçerli parametreleri dikkate alarak konuşuyor.
Kafa bu şekilde çalışıyor işte malaesef.
Bir de kafasına göre yaptığı kıyaslar bizatihi Allah'ın emri oldu mu deymeyin keyfine.
Şimdi senin ilim sandığın garabetin nasıl bir garabet olduğunu sana canlı göstereyim.
Maliki mezhebi var değil mi meşhur Malik bin Enes...
İyi dinle şimdi..
Az önce kıyas yaparak işte tarlanız diyor tarla ne demek verim veren, demekki mahsul veren yer kastediliyor diye kendi kıyasını yaptın ya.
Buharideki hadis rivayetine göre bahsetiğin Bakara 233 ayetin tefsirinin nüzlünün, Hz Ömerin yandım Allah ben ne yaptım diye hz peygambere geldiğini,
ya Resulallah böyle bir fiil işledim hata mı ettim demesi üzerine bu ayetin inerek, bak ayet diyor ki kadınlar sizin tarlanız nasıl isterseniz öyle yanaşırsınız ayetinin nazil olduğunu, yani canını sıkmana gerek yok diyerek Ömeri rahatlattığını söylüyor.
Bunu ayetin tefsirinde Kurtubi direk alıyor, Razi de sanırım aynı şekilde, bu ayet ve esbabı nüzülü hadis ışığında İmam Malikin bunu caiz görüğünü hatta etrafındakilere de fetva verdiğini söylüyor.
Hatta imam Malik tıpkı Ömer gibi böyle bir fiil işledim kınanır mıyım şeklinde fetva soran birine, az önce o fiilden dolayı guslettim diyecevap veriyor. Kendi kaynaklarında mevcut. Hatta Suyuti'nin ed-Durr-ul Mensur, Darekutni'nin Garaib-i Malik eserlerinde Abullah ibn-i Ömerin bu ayetin nuzul sebebinin bu olduğu, apaçık bi ifade ile daha nasıl helal olacak dediği yazıyor, okuyabilirsin. Maliki mezhebinde anal seks mübahtır, o yüzden kimse bu mezhebin fıkhını yazmaz bu konuda, şimdi
koskoca mehzep imamı İmam malikte bildiğin küfre girdi senin nezdinde, tüh ne olacak şimdi, had uygulayıp kafasını kesememeleri de o günün ulul emrinin ayıbı napalım artık.
Bırak oral seksi ters ilişki için söylenenler bunlar
şimdi hemen fitne, fesa muhabbetine gireceksin, neden çünkü çaresiz kalınca yine slogan atmaya başlayacaksın, çünkü kafanda güya
dünyayı kurtaracak bir islam modeli var, sen birebir Allah'ın sözcüsüsün.
Aile'yi yok etmeye çalışıyorlarmış, be Allah'tan korkmaz adam, herkes kürsüden Mut'a nikahı der verir veriştirir,
asıl sünni kaynaklara bakarsın ibn'i abidinden tut serahsiye,
"Bir kimse, bir kadını belli bir ücret karşılığı zinâ etmek için kiralasa; ona zina haddi (cezası) tatbik edilmez!" der??
Kaynak... Hz Peygamberin ashabına savaşta kadınsız kaldıklarında kadınlara giyim eşyası türünden hediyeler alarak rızaları ile birlikte olmalarına cevaz vermesi diyor,
kaldı ki sanırım Buhari hadisi bu da.
Adamlara bakarsın 10-20 den aşağı cariyesi seks kölesi olan yok, İmam malik dediğin zatın yüzlerce cariyesi ve haremi olduğu biliniyor.
En hilm ve hikmet sahibi olanı bile desek Hz Alinin, Hz Ömerin 8-10 lardan aşağı evliliği, cariyesi olmamış.
Yine Hz Ömerin tesettüre giren cariyelere nasıl davrandığı ve toplum için de bile tesettüre girmelerini yasakladığı alenen hadislerde mevcuttur.
Lakabı bile var kırbaççı Ömer, üstüne dünya kadar ilmi araştırma yapılmış neden kırbaç kullanıyor diye, kapanan bir müslüman cariyeyi kırbaçla bir güzel dövmüş, hür kadınlara mı benzemek istiyorsun a Deffar(Kokmuş karı) dediği kaynaklarda meşhurdur.
Neden bu kadar kırbaç kullanıyorsun diyenlere ben küçükken de böyleydim, Ukaz panayırında elimde kırbaçla insanları korkuturdum hatırlamaz mısın diey cevap veriyor.
Bi keresinde müslüman bir cariye kadını döve döve kımıldayamayacak hale getiriyor, vicdanı sızlayan Ebu Bekir parasını verip kadını satın alıyor.
İstersen hepsinin kaynağını sahih hadis kitaplarından teeek, tek veririm.
Al sana aile hayatı, al sana ilim.
Kafasındaki ütopik hayalleri gerçek sanıyor adam, kardeş uyan uyan, hayal aleminde yaşıyorsun.
Bugün bi haber okudum hükümet medyasıda asasörcüler ve yorgan yastıkçılar için etki ajanı demiş
bu yorgan yastıkçılar doymamış nescafe, baharat vs vs şehvet uyandırır demiş
tey teyyyy nere gidiyoruz yahu şimdi kalkıp bunları savunanlar çıkacaktır.
Kahve tersi etki yapar
Mesir macunu iyiymiş
Bunu herkes biliyor zaten edims07
Kasılmana gerek yok
Bugün bi haber okudum hükümet medyasıda asasörcüler ve yorgan yastıkçılar için etki ajanı demiş
bu yorgan yastıkçılar doymamış nescafe, baharat vs vs şehvet uyandırır demiş
tey teyyyy nere gidiyoruz yahu şimdi kalkıp bunları savunanlar çıkacaktır.
Nikahta denklik kuralı vardır9 yaşında kız çocuğunu yatağa atmaya evet ama pedifil tanımına hayır!!!??
Bu nasıll bişey laa
Neyse çok uygun tanım ve izahatlar var ama diğer üyelere duyduğum saygıdan yazmıyorum
9 yasindaki ki sadece 9 yasindaki erkekle mi evlenebilir denklik derken?Nikahta denklik kuralı vardır