“Allah gökte” demek küfürmüdür?

muadh

Yasaklı
Katılım
1 Ara 2012
Mesajlar
434
Tepkime puanı
9
Puanları
0
lafı sağa sola dolandırmaya gerek yok.selef Allah arşın üstünde demiştir.Sonrakiler gelip farklı şeyler söylemiştir.İbn Teymiyye de Allah arşın üstünde demenin ona bir cihet ve mekan tayin etmek olmadığını söyleyip selefi savunmuştur.Eşarıler de kendi inançları ortadan kalkmasın diye sürekli "hayır Allah arşın üstünde demek Allah a cihet isnad etmektir" diye bastırmışlar.

Beyefendiler Ebu Hanifeden sözler getiriyor.Onun aynısını İbn teymiyye de söylüyor kimin sözünü kime getiriyorsunuz.İbn teymiyye bu iki sözün bir arada olabileceğini çünkü selefin böyle yaptığını söylüyor.Ama anlayan kim.Onlar selefin sözlerinin bazılarını yani kendi aleyhlerine işlemeyecek olanlarını alıyor sonra haleften sözler getirip yine başa dönüp bu Allah a mekan isnad etmektir diyorlar.Velhasıl buraya ne kadar yazı kopyalayıp yapıştırsak da olay aynı yerde dolanıp duruyor.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Arşın üstünde demek yerine arşa istiva etti demek fitne çıkmaması için şarttır. Nitekim Allahu Teala'da ayetinde istiva kelimesini kullandı.


Ey iman edenler raina demeyin, unzurna diyin.
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
Hayır yanlış anladın sanırım..web sayfanıza baktım .İbni teymiyye düşmamlığı var...Benim için ulema aziz değil.Gerekirse her ulemayıda eleştririm.senin takdir ettiğin bir ilim ehlinin ibni teymiyye hakkındaki görüşünü beyan ettim sadece..konuya dönersek..
Benim görüşümde teymiyyeden farklı değil.ayetleri olduğu mana ile kabul etmek ,gereksiz tevile gitmek yanlış buluyorum.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Benim görüşümde teymiyyeden farklı değil.ayetleri olduğu mana ile kabul etmek ,gereksiz tevile gitmek yanlış buluyorum.

muadh sana yazıyorum haberin olsun:

Sen diyorsun ki sahabe bu ayetleri olduğu gibi kabul etti ve tevil yoluna gitmedi ve sustu. Tamam doğru ama onların zamanında birileri çıkıp da Allah'ın eli aha benim elim gibi, Allah bizim gibi iner çıkar, Allah arşın üzerinde bir tahtta kırallar gibi oturuyor demedi. Eğer diyenler olsaydı o vakit sahabe bunlara cevap verir miydi?
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
Arkadaş sana basit bi soru sordum kopyala yapıştırmayı bırakıp cevaplasan

Peygamber miraca nereye yükselmiştir.Ben sana mekanla ilgili soru sormadımkı

peygamber mıraca nereye yıkselmıstır
Beğen

Bu soru basit..peygaber kuranda bildirildiği yere kadar çıkmış...
bedenimi ,ruhimi?

bir insan olarak..bizde ruh ayırımı yoktur........çünkü kuranın tasdiklemediği bir şey..canlı ve cansız vardır..
 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
İbn Teymiyye de Allah arşın üstünde demenin ona bir cihet ve mekan tayin etmek olmadığını söyleyip selefi savunmuştur.Eşarıler de kendi inançları ortadan kalkmasın diye sürekli "hayır Allah arşın üstünde demek Allah a cihet isnad etmektir" diye bastırmışlar.

Buradaki iki bilgi de yanlış. Daha evvel aktardığım yazılar dikkatle okunursa bu görülebilir.

Beyefendiler Ebu Hanifeden sözler getiriyor.Onun aynısını İbn teymiyye de söylüyor kimin sözünü kime getiriyorsunuz.İbn teymiyye bu iki sözün bir arada olabileceğini çünkü selefin böyle yaptığını söylüyor.Ama anlayan kim.Onlar selefin sözlerinin bazılarını yani kendi aleyhlerine işlemeyecek olanlarını alıyor sonra haleften sözler getirip yine başa dönüp bu Allah a mekan isnad etmektir diyorlar.Velhasıl buraya ne kadar yazı kopyalayıp yapıştırsak da olay aynı yerde dolanıp duruyor.

Hayır, İbni Teymiyye aynı şeyi söylemiyor. Bunu da uzun izah etmiştim. Burada tekrar etmeyeyim; arzu eden şu yazıya bakabilir:

http://muratyazici.blogspot.com/2008/04/ibni-teymiyyenin-baz-anormal-grleri.html
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Konu : Allah Ezelîdir ; arş ; göklerin, Yerin Yaratılması ; kâinatın Takdîri

Baslik : İmrân İbn-i Husayn`in Diğer Bir Rivâyeti
Ravi İmrân İbn-i Husayn (10)

Hadis : Resûlullah salla`llahu aleyhi ve sellem`in şöyle buyurduğu rivâyet olunmuştur:

(Ezelde) Allah vardı; ve Allah`dan başka bir şey yoktu. Ve Allah`ın arşı su üzerinde bulunuyordu . Sonra Allah (levhde) kâinâtın tamâmını takdîr ve tesbît etti. Ve göklerle yeri yarattı. Resûlullah böyle buyurduğu sırada bir sözcü: Ey Husayn oğlu, deven kaçtı! diye seslendi. (Hemen çıktım baktım). Halbuki devemin berisindeki Serab (aramızı) kesiyordu (onu görmeme hâil oluyordu). Vallahi ben pek arzu ederdim ki, keşke deveyi bıraksaydım (da Resûlullah`ın kelâmını dinlemek fırsatını kaçırmasaydım).


Hadis No 1317


Hûd Sûresi 7 :
O, hanginizin amelinin daha güzel olacağı konusunda sizi imtihan için, henüz Arş'ı su üstünde iken gökleri ve yeri altı gün içinde (altı evrede) yaratandır. Böyle iken “Ölümden sonra şüphesiz diriltileceksiniz” desen, inkarcılar “Mutlaka bu apaçık bir büyüdür” derler


A’râf Sûresi 54 :
Şüphesiz sizin Rabbiniz, gökleri ve yeri altı gün içinde (altı evrede) yaratan ve Arş’a kurulan, geceyi, kendisini durmadan takip eden gündüze katan, güneşi, ayı ve bütün yıldızları da buyruğuna tabi olarak yaratan Allah’tır. Dikkat edin, yaratmak da, emretmek de yalnız O’na mahsustur. Âlemlerin Rabbi olan Allah’ın şanı yücedir.





Tirmizî: Bu hadis İbn Abbâs hadisi olarak hasen garib sahihtir.

3045- Ebû Hüreyre (r.a.)’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: “Rahman olan Allah’ın eli dopdolu ve cömerttir. Gece, gündüz devamlı olarak vermesi onu eksiltmez. Söyleyiniz bakalım gökleri yarattığından beri neler vermiştir? Gerçek şu ki onun elindeki eksilmemiştir. O’nun arşı su üzerindedir. Diğer elinde de terazi vardır. Alçaltan ve yükselten de O’dur.” (Bu ayet Maide 64. ayet üzerine inmiştir.) (Buhârî, Tefsir-ül Kur’ân: 27; Müslim, Zekat: 17)

Tirmizî: Bu hadis hasen sahihtir.

Bu hadis maide sûresi 64. ayetinin tefsiridir. Bu hadis hakkında âlimler şöyle diyorlar: Bu tür hadislere bize geldiği şekilde yoruma gitmeksizin vehme kapılmaksızın inanırız. Bunu pek çok imamla birlikte Sevrî, Malik b. Enes, İbn Uyeyne, İbn’ül Mübarek böyle söylemişlerdir. Şöyle ki bu tür hadisler aktarılır onlara inanılır nasıl ve niçin diye sorulmaz.

********
3109- Ebû Rezîn (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Ey Allah’ın Rasûlü dedim. Allah mahlukatını yaratmadan önce nerede idi. Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: “Altında ve üstünde hava bulunmayan, bizce meçhul ve karanlık bir yerdeydi. Arşını su üzerinde yaratmıştı.” Ahmed b. Meni’ diyor ki: Yezîd b. Harun şöyle demiştir: “Ama” kendisiyle beraber hiçbir varlık yok demektir. (İbn Mâce, Mukaddime: 19)

Tirmizî: Aynı şekilde Hammad b. Seleme, Vekî’ b. Hades’den demiştir. Şu’be ise Ebû Avâne, Hüşeym, Vekî’ b. Ades demektedir. Sahih olan budur. Ebû Rezîn’in ismi Lekît b. Amr’dır.

Tirmizî: Bu hadis hasen sahihtir.

********
4726-Cübeyir bin Muhammed’in dedesi Cübeyir bin Mutim(r.a)dan rivayet olunduğuna göre dedi ki:Resülüllah(s.a.v)me bir bedevi arap geldi. Ve şöyle dedi: Ey Allah’ın Resülü, nefisler sıkıntıda kaldı. Çocuklar ziya oldu. Mallar noksanlaştı. Hayvanlar helak oldu Allah’ta n bizim için yağmur iste. Biz(senin vücudunu rahmet biliyor)Allah katında senin şefaatini istiyoruz.senden bitecek işlerimizin çözümü içinde Allah’ın şefaatini isteriz. Resülüllah(s.a.v) “yazık sana ne söylediğini biliyor musun?”buyurdu.Resülüllah(s.a.v) “Sübhanallah”dedi. Sübhanallah kelimesini tekrarlamaya devam etti. Resülüllah’ın(öfkesinden)tesbihinin eseri Ashabın(değişen) yüzünde bile belli oldu. Sonra Resulullah (s.a.v) şöyle buyurdu: “Yazık sana,Allah Mahlukundan hiç birisine şefaatçi tutulamaz,Allah’ın şanı bundan yücedir. Yazık sana Allah kimdir bilirmisin? Allah’ın Arş’ı semalar üzerinde şöyledir” Parmağı ile Arşın semalar üzerinde kubbe olduğuna işarettir.
Arş Allah’ın büyüklüğü sebebi ile (ıhlamakta)ses çıkarmaktadır. Yük devesinin üstüne binenin ağırlığı ile ıhladığı gibi. Arş ta Allah’ın büyüklüğü ile ıhlamakta(ses çıkarmaktadır). Ravi ibni Beşşar rivayet ettiği Hadis’te Allah(c.c)Arş üzerindedir.
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
muadh sana yazıyorum haberin olsun:

Sen diyorsun ki sahabe bu ayetleri olduğu gibi kabul etti ve tevil yoluna gitmedi ve sustu. Tamam doğru ama onların zamanında birileri çıkıp da Allah'ın eli aha benim elim gibi, Allah bizim gibi iner çıkar, Allah arşın üzerinde bir tahtta kırallar gibi oturuyor demedi. Eğer diyenler olsaydı o vakit sahabe bunlara cevap verir miydi?

Sana kitabı indiren O’dur. Onun bir kısım ayetleri muhkemdir (manası açıktır.) Bu ayetler kitabın anasıdır (esasıdır.) Diğer bir kısım ayetleri de muteşâbihtir, (anlaşılması güçtür.) Kalplerinde eğrilik bulunanlar, fitne çıkarmak ve arzularına göre açıklamak niyetiyle muteşâbih olanlarına uyarlar. Oysa bunların açıklamasını sadece Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar ise ‘Biz bunlara iman ettik. Hepsi Rabbimizin katındandır’ derler. Ancak akıl sahipleri düşünür.” (Âl-i İmran 7)
O’nun hiçbir benzeri yoktur. O, her şeyi işiten ve görendir.” (Şûra 11)
Allah’a örnekler vermeyin. Muhakkak Allah bilir, siz bilemezsiniz.”Nahl 74)
O’nun hiçbir dengi yoktur.” (İhlas 4)



Kurana bakarsak ,ayette geçen eli el kabul etmek!diğer ayetide devreye sokarak onun elinin hiç bir mahlukata benzemiyceni söylemek küfür değildir..
Fakat siz ,çok tehlikeli olan konulara (kuran bunlara müteşabih der) akli yorum getip ,bu yorumu tasvip etmeyeni küfürle suçluyorsunuz..
 

muadh

Yasaklı
Katılım
1 Ara 2012
Mesajlar
434
Tepkime puanı
9
Puanları
0
ibn teymiyye diyor ki Allah için mekan sözünü konuşmak bidattır.Çünkü selef mekan kelimesini Allah için kullanmamıştır.Sonra mekan kelimesinin ne anlama geldiği konusunda konuşmuş .Yaratılanları mekan olarak alırsak Allah ın bundan münezzeh olduğunu eğer mekan derken Allah ın yarattıkları içine hulul etmemesi durumundan bahsedersek bunun doğru olduğunu ama yine lafız olarak mekan kelimesinin kullanılamayacağını bunun bidat olduğunu söyler

Hadis diyor ki Allah yeryüzü semasına iner.İnmez mi diyorsunuz?İnmesi malum keyfiyeti meçhuldur

Allah diyor ki Allah arşın üzerine istiva etti. (ala edatı ile yükseldi manasına geliyor istiva) Şimdi nasıl Allah ın gökyüzü semasına inmesinde inmek malum keyfiyeti meçhulsa Allah ın arşın üzerine yükselmesindeki yükselme malum keyfiyeti meçhul.İmam malik istivayı bu manada almadıylsa niye keyfiyeti meçhul dedi.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
bi husben kardeşim sen arşın da Allahu Teala gibi ezeli olduğuna mı inanıyorsun?
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
ibn teymiyye diyor ki Allah için mekan sözünü konuşmak bidattır.Çünkü selef mekan kelimesini Allah için kullanmamıştır.Sonra mekan kelimesinin ne anlama geldiği konusunda konuşmuş .Yaratılanları mekan olarak alırsak Allah ın bundan münezzeh olduğunu eğer mekan derken Allah ın yarattıkları içine hulul etmemesi durumundan bahsedersek bunun doğru olduğunu ama yine lafız olarak mekan kelimesinin kullanılamayacağını bunun bidat olduğunu söyler

Hadis diyor ki Allah yeryüzü semasına iner.İnmez mi diyorsunuz?İnmesi malum keyfiyeti meçhuldur

Allah diyor ki Allah arşın üzerine istiva etti. (ala edatı ile yükseldi manasına geliyor istiva) Şimdi nasıl Allah ın gökyüzü semasına inmesinde inmek malum keyfiyeti meçhulsa Allah ın arşın üzerine yükselmesindeki yükselme malum keyfiyeti meçhul.İmam malik istivayı bu manada almadıylsa niye keyfiyeti meçhul dedi.

"Semavat ve yere sığmadım, mümin kulumun kalbine sığdım."
Şimdi biz bu hadis karşısında ne diyecez?

Allah mümin kulların kalbine keyfiyetini bilmediğimiz bir şekilde sığar...
 

garip70

Ordinaryus
Katılım
30 Kas 2009
Mesajlar
2,779
Tepkime puanı
309
Puanları
0
Allah göktedir diye ayetler var...
Peki ''GÖK' deyince ne anlıyorsunuz merak ediyorum...

Senin için gök, başının üstü...
Peki sana göre dünyanın öbür tarafındaki insanın göğü neresi? Senin altın olmuyor mu?

Ya da uzaya çıkalım...
Ne taraf gök...
 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
(Ezelde) Allah vardı; ve Allah`dan başka bir şey yoktu.

“Ama” kendisiyle beraber hiçbir varlık yok demektir.


Muhammed Önder şu değerlendirmeyi yapmıştı:

"İbn Teymiyye’yi, Allah vardı Allah’la birlikte hiçbir varlık yoktu, rivayetini inkara götüren, Allah’la birlikte (havadis la evvele leha, yani) ezelden beri hâdis/sonradan olma varlıklar vardı, dedirten, Allah arşa hakîkaten (mekân tutma manasında) istiva etmiştir, “Allah, kesintisiz yaratmanın halk sıfatında kemal olması boyutuyla muhtar değildir, sürekli yaratmaktadır,” anlayışına sürükleyen, Allah’ın varlığının isbatında kullanılan hûdus delilini inkar ettiren, Allah’ın muhalefetün lil havadis diye bir sıfatı olamaz noktasına getiren ve neticede defalarca küfürden tevbe ettirilmesine zemin hazırlayan, müminlerin arasında hak kasdıyla da olsa fitne çıkarma durumunda bırakan bu yanlışıdır. O’na Mâtürîdîler ve Eş'arîleri ehli sünnet dışı ilan ettiren ve günümüzde Ehl-i Sünnet Müslümanları arasındaki ihtilafa en temel sebep teşkil eden, onun açtığı bu hatalı çığırdır." (Guraba Dergisi, Sayı: 2)

Bunu iki iktibasla biraz açalım: "...İmam Ebû Hanîfe'nin de dile getirdiği "Allahü Teâlâ bu mekânları yaratmadan önce neredeydi?" sorusuna İbn Teymiyye'nin bulduğu cevap, "Arş'ın nev'î kıdemi"dir. Bu, şu demektir: Allahü Teâlâ ezelden beri üzerine istiva ettiği Arşlar yaratmaktadır. Yenisini yarattığında bir öncekini yok etmektedir ve bu, ezelden beri böyle devam edegelmektedir. Bu izah tarzının ne kadar problemli olduğu ise açıktır. Zira Allahü Teâlâ dışında varlığı ezelî olan bir başka varlık tasavvur edildiğinde, zorunlu olarak o varlığın mevcudiyetinin bir yaratıcının varlığına mütevakkıf bulunmadığını, varlığının zorunlu ("vâcibu'l-vücud") olduğunu söylemiş olursunuz. Bunun ne anlama geldiği ise açıktır...(Dr. E. Sifil, Milli Gazete, 7 Ağustos 2004) "Muhammed Abduh da bu ifade üzerine yazdığı ta'likte şunları söyler: (Bunun sebebi İbni Teymiyye'nin, ayet ve hadislerin zahiri ifadelerini esas alan ve Allahü Teâlânın Arş'a oturmak suretiyle istiva ettiğini söyleyen Hanbelilerden olmasıdır. Kendisine, Allahü Teâlâ ezeli olduğu için O'nun mekanının da ezeli olması gerektiği için bu görüşün Arş'ın ezeli olmasını icabettirdiği, Arş'ın ezeli olmasının ise onun görüşüne aykırı olduğu söylenerek itiraz edilince, "Arş nev' olarak kadimdir" demiştir. Bu şu demektir: Allahü Teâlâ, ezelden ebede kadar bir Arş'ı yok ederken diğerini yaratır ki, Allahü Teâlânın istivası ezeli ve ebedi olsun....)" (İslam ve Modern Çağ, Kayıhan Yayınları, c.1, s. 76.)

Arş Allah’ın büyüklüğü sebebi ile (ıhlamakta)ses çıkarmaktadır. Yük devesinin üstüne binenin ağırlığı ile ıhladığı gibi. Arş ta Allah’ın büyüklüğü ile ıhlamakta(ses çıkarmaktadır). Ravi ibni Beşşar rivayet ettiği Hadis’te Allah(c.c)Arş üzerindedir.

http://www.ebubekirsifil.com/index.php?sayfa=detay&tur=gazete&no=1130

http://www.ebubekirsifil.com/index.php?sayfa=detay&tur=gazete&no=1135

http://www.ebubekirsifil.com/index.php?sayfa=detay&tur=gazete&no=1137
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Muhammed Önder şu değerlendirmeyi yapmıştı:

[/B]"İbn Teymiyye’yi, Allah vardı Allah’la birlikte hiçbir varlık yoktu, rivayetini inkara götüren, Allah’la birlikte (havadis la evvele leha, yani) ezelden beri hâdis/sonradan olma varlıklar vardı, dedirten, Allah arşa hakîkaten (mekân tutma manasında) istiva etmiştir, “Allah, kesintisiz yaratmanın halk sıfatında kemal olması boyutuyla muhtar değildir, sürekli yaratmaktadır,” anlayışına sürükleyen, Allah’ın varlığının isbatında kullanılan hûdus delilini inkar ettiren, Allah’ın muhalefetün lil havadis diye bir sıfatı olamaz noktasına getiren ve neticede defalarca küfürden tevbe ettirilmesine zemin hazırlayan, müminlerin arasında hak kasdıyla da olsa fitne çıkarma durumunda bırakan bu yanlışıdır. O’na Mâtürîdîler ve Eş'arîleri ehli sünnet dışı ilan ettiren ve günümüzde Ehl-i Sünnet Müslümanları arasındaki ihtilafa en temel sebep teşkil eden, onun açtığı bu hatalı çığırdır." (Guraba Dergisi, Sayı: 2)

Bunu iki iktibasla biraz açalım: "...İmam Ebû Hanîfe'nin de dile getirdiği "Allahü Teâlâ bu mekânları yaratmadan önce neredeydi?" sorusuna İbn Teymiyye'nin bulduğu cevap, "Arş'ın nev'î kıdemi"dir. Bu, şu demektir: Allahü Teâlâ ezelden beri üzerine istiva ettiği Arşlar yaratmaktadır. Yenisini yarattığında bir öncekini yok etmektedir ve bu, ezelden beri böyle devam edegelmektedir. Bu izah tarzının ne kadar problemli olduğu ise açıktır. Zira Allahü Teâlâ dışında varlığı ezelî olan bir başka varlık tasavvur edildiğinde, zorunlu olarak o varlığın mevcudiyetinin bir yaratıcının varlığına mütevakkıf bulunmadığını, varlığının zorunlu ("vâcibu'l-vücud") olduğunu söylemiş olursunuz. Bunun ne anlama geldiği ise açıktır...(Dr. E. Sifil, Milli Gazete, 7 Ağustos 2004) "Muhammed Abduh da bu ifade üzerine yazdığı ta'likte şunları söyler: (Bunun sebebi İbni Teymiyye'nin, ayet ve hadislerin zahiri ifadelerini esas alan ve Allahü Teâlânın Arş'a oturmak suretiyle istiva ettiğini söyleyen Hanbelilerden olmasıdır. Kendisine, Allahü Teâlâ ezeli olduğu için O'nun mekanının da ezeli olması gerektiği için bu görüşün Arş'ın ezeli olmasını icabettirdiği, Arş'ın ezeli olmasının ise onun görüşüne aykırı olduğu söylenerek itiraz edilince, "Arş nev' olarak kadimdir" demiştir. Bu şu demektir: Allahü Teâlâ, ezelden ebede kadar bir Arş'ı yok ederken diğerini yaratır ki, Allahü Teâlânın istivası ezeli ve ebedi olsun....)" (İslam ve Modern Çağ, Kayıhan Yayınları, c.1, s. 76.)



http://www.ebubekirsifil.com/index.php?sayfa=detay&tur=gazete&no=1130

http://www.ebubekirsifil.com/index.php?sayfa=detay&tur=gazete&no=1135

http://www.ebubekirsifil.com/index.php?sayfa=detay&tur=gazete&no=1137

Arkadaş itirazını git resulullaha yap bız sana hadis sunduk hadisi destekleyen ayet sunduk sen kabul etmıyorsun sen bir yere odaklanmıssın bız san teymıyeden örnekte sunmadık sen donup dolaşıp konuyu teymıyeye getiriyorsun. teymıyeyı bır kenara bırak teymıyeyle ısımız yok su an ne dıye her konuya onu ortaya koyuyorsun sana muahddıslerden delil verıyoruzu sen bunlara cevap ver
 

muadh

Yasaklı
Katılım
1 Ara 2012
Mesajlar
434
Tepkime puanı
9
Puanları
0
"Semavat ve yere sığmadım, mümin kulumun kalbine sığdım."


Şimdi biz bu hadis karşısında ne diyecez?

Allah mümin kulların kalbine keyfiyetini bilmediğimiz bir şekilde sığar...

öncelikle bu hadis sahih mi onu bir araştırmak gerekli.Çünkü uydurma diyenler var.Gerçi siz nurcular ve nakşiler için muhaddisler bir anlam ifade etmez eğer hadis ilmi bilmeyen şeyh o hadisi kullanmışsa veya said nursi o hadisten bahsetmişse sizin için o sahihtir.hadis ilmini al çöpe at değil mi?

İkincisi bunun benzeri ve benim açıklayamayacağım başka örnekler getirebilirsin tahminimce.Onu da gidersin ehline sorarsın öğrenirsin.Ondan sonra karar verirsin.İlmi öğrenmek gerek.
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
bi husben kardeşim sen arşın da Allahu Teala gibi ezeli olduğuna mı inanıyorsun?
Ayet ve hadis ne dıyorsa ona ınanırım.mutesabıhlerın peşinden kosmayın diyen yine rabbımızdır rabbımız ne derse o ıman edin der iman ederiz .
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
öncelikle bu hadis sahih mi onu bir araştırmak gerekli.Çünkü uydurma diyenler var.Gerçi siz nurcular ve nakşiler için muhaddisler bir anlam ifade etmez.

Bu kanıya nasıl vardın hayret doğrusu. Allahu Teala iftiradan korusun.
 
Üst