54 KAMER 1 üzerine düşünceler

CENGİZHAN

Yasaklı
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
4,261
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Konum
Ankara
cengizhan izaha ihtiyacı olmayan bir Kur'anla imamı azamın nasıl bir ilişkisi var.neden imamı azam örneği ile başladınız.kaldıki bizim ne imamı azama nede başkasına ihtiyacımız var !
sizin anladığınız din metodolijisinde.
ve yine imamı azam içtihad ederken yaptığı içtihadların bizi bağlayıcı yönü ne kadadır?



Güzel kardeşim,

İmam-ı Azamın Kur'an ayetlerine yorumlar getirmesi...

Kur'anın izaha ihtiyacından değil, cahil alkın anlayabilme,
İHTİYACINDANDIR...

ihtiyaç içinde olan Kur'an değil halktır..

Benim ailem hanefidir.

Ancak İmam hanefinin ictihadları bilgi verme ve öğüt babındadır.

Mesela İmam Azamın ictihatlarından :

Kabuklu deniz hayvanlarını yemek yasaktır...

Ben bu içtihatın İmamı azamın yaşadığı bölge ve yaşadığı zaman için geçerli olduğunu döşünürüm.

Ben farklı bir bölgede ve farklı bir zamanda bu ictihadın tutarlı olmadığı görüşüne sahibim..
 

CENGİZHAN

Yasaklı
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
4,261
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Konum
Ankara
o zaman şoyle diyelim kuranın tumuyle anlaşabılmesi için peygamberin izahına ihtiyaç vardır

Hayır güzel kardeşim...Öyle demeyelim. Şöyle diyelim...

Peygamberimiz zamanında halk çok cahil olduğu için..
Halkın peygamberimizin Kur'anı açıklamalarına,izahına
ihtiyacı vardı...

Yani halkın ihtiyacı vardı....
 

cahid

Kıdemli Üye
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
6,115
Tepkime puanı
1,428
Puanları
113
Konum
Muamma...!
Hayır güzel kardeşim...Öyle demeyelim. Şöyle diyelim...

Peygamberimiz zamanında halk çok cahil olduğu için..
Halkın peygamberimizin Kur'anı açıklamalarına,izahına
ihtiyacı vardı...

Yani halkın ihtiyacı vardı....

Nasıl yani tersinden bakarsak şimdikiler çok alim oldukları için!! izaha gerek yok mu diyorsunuz yanlış mı anladım?
 

cahid

Kıdemli Üye
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
6,115
Tepkime puanı
1,428
Puanları
113
Konum
Muamma...!
Eşek etini kim helal tayin etmiş..

"O, atı, katırı ve eşeği bunlara binmeniz ve süs için yarattı." (Nahl, 16/8)

Yemeniz için yarattı dememiş bakın.. Demek ki savunduklarınızın akıllarının da akla ihtiyacı var...
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
o zaman şoyle diyelim kuranın tumuyle anlaşabılmesi için peygamberin izahına ihtiyaç vardır
Hayır güzel kardeşim...Öyle demeyelim. Şöyle diyelim...

Peygamberimiz zamanında halk çok cahil olduğu için..
Halkın peygamberimizin Kur'anı açıklamalarına,izahına
ihtiyacı vardı...

Yani halkın ihtiyacı vardı....

Anladığım kadarıyla meselenin bam teline çok yaklaştık....Cengizhan bize yardımcı olsun...Peygamber aleyhisselamın dindeki yeri nedir, görevi nedir?..saniyen Peygamberimizin Kur2an açıklamaları sadece halkın cehaletiylemi ilgilidir, yoksa bizzat Ku'anı beyan etme görevi varmı, varsa bu ne şekildedir? Kur'an , Peygamber aleyhisselamın beyanına, tefsirine göre açıklanması gereken yerler var mı, yok mu? Yani Kur'an hiç bir açıklamaya ,beyana ihtiyaç duyulmadan, biz Kur'ana göre muamelatımızı ifa edebilir miyiz ? Bu sorularımıza cevab verme lütfunda bulunursa ,Cengizhanı anlamış olacağız..İnş. herkes Kur'anı anlar sözüne mukabele etmemizi cevabsız bıraktığı gibi bu sorularımızıda cevabsız bırakmaz...Değilse kendisinin iyiniyetinden kuşku duyacağız, mazallah..
 

CENGİZHAN

Yasaklı
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
4,261
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Konum
Ankara
o zaman şoyle diyelim kuranın tumuyle anlaşabılmesi için peygamberin izahına ihtiyaç vardır
Hayır güzel kardeşim...Öyle demeyelim. Şöyle diyelim...

Peygamberimiz zamanında halk çok cahil olduğu için..
Halkın peygamberimizin Kur'anı açıklamalarına,izahına
ihtiyacı vardı...

Yani halkın ihtiyacı vardı....

Anladığım kadarıyla meselenin bam teline çok yaklaştık....Cengizhan bize yardımcı olsun...Peygamber aleyhisselamın dindeki yeri nedir, görevi nedir?..saniyen Peygamberimizin Kur2an açıklamaları sadece halkın cehaletiylemi ilgilidir, yoksa bizzat Ku'anı beyan etme görevi varmı, varsa bu ne şekildedir? Kur'an , Peygamber aleyhisselamın beyanına, tefsirine göre açıklanması gereken yerler var mı, yok mu? Yani Kur'an hiç bir açıklamaya ,beyana ihtiyaç duyulmadan, biz Kur'ana göre muamelatımızı ifa edebilir miyiz ? Bu sorularımıza cevab verme lütfunda bulunursa ,Cengizhanı anlamış olacağız..İnş. herkes Kur'anı anlar sözüne mukabele etmemizi cevabsız bıraktığı gibi bu sorularımızıda cevabsız bırakmaz...Değilse kendisinin iyiniyetinden kuşku duyacağız, mazallah..


şu sizin meselenizin BAM TELİ nedir ??
 

UBEYDUN

Ordinaryus
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
2,548
Tepkime puanı
286
Puanları
0
Konum
göçmen
Güzel kardeşim,

İmam-ı Azamın Kur'an ayetlerine yorumlar getirmesi...

Kur'anın izaha ihtiyacından değil, cahil alkın anlayabilme,
İHTİYACINDANDIR...

ihtiyaç içinde olan Kur'an değil halktır..

Benim ailem hanefidir.

Ancak İmam hanefinin ictihadları bilgi verme ve öğüt babındadır.

Mesela İmam Azamın ictihatlarından :

Kabuklu deniz hayvanlarını yemek yasaktır...

Ben bu içtihatın İmamı azamın yaşadığı bölge ve yaşadığı zaman için geçerli olduğunu döşünürüm.

Ben farklı bir bölgede ve farklı bir zamanda bu ictihadın tutarlı olmadığı görüşüne sahibim..
büyükler şöyle derlerdi.
ma arefnake hakka marifetik.
kelamullahı kelm sahibinden daha iyi yada denk olarak anlayabilecek varmıdırki.elbette halk nezdinde kelamullahın izaha ihtiyacı vardır.başta efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem izah etmiştir daha sonrada nevzuhurlar vede müşkil görünenler hususunda müçtehid alimlerimiz.ama bu izah mutlak bir isnada sahib olmalıdır.mesela eşyada aslolan ibahadır.eşyanın haram görülmesi mutlak bir isnad gerektirir.bu öncelikle efendimiz aleyhisselamın tefsirinde sonrada alimlerimizin görüşlerinde yer almalıdır.
yoksa insan adedince anlayışlar çıkarki bu da Allah tealanın tutarsız bir kitab gönderdiğini gösterir Allah bundan münezzehtir
 

CENGİZHAN

Yasaklı
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
4,261
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Konum
Ankara
büyükler şöyle derlerdi.
ma arefnake hakka marifetik.
kelamullahı kelm sahibinden daha iyi yada denk olarak anlayabilecek varmıdırki.elbette halk nezdinde kelamullahın izaha ihtiyacı vardır.başta efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem izah etmiştir daha sonrada nevzuhurlar vede müşkil görünenler hususunda müçtehid alimlerimiz.ama bu izah mutlak bir isnada sahib olmalıdır.mesela eşyada aslolan ibahadır.eşyanın haram görülmesi mutlak bir isnad gerektirir.bu öncelikle efendimiz aleyhisselamın tefsirinde sonrada alimlerimizin görüşlerinde yer almalıdır.
yoksa insan adedince anlayışlar çıkarki bu da Allah tealanın tutarsız bir kitab gönderdiğini gösterir Allah bundan münezzehtir


Segili kardeşim UBEYDUN,

Affedersiniz arapça kelimeleri fazlaca kullandığınız için yazdıklarınızı TAM olarak anlayamıyorum. Eğer biraz daha günümüz Türkçesiyle yazarsanız daha net ve tereddütsüz anlarız.

Yukarıdaki yazınızdan Alim imamı azamın hükümlerini hiç araştırmadan ,itiraz etmeden,düşünmeden,tefekkür etmeden,
uygulamanız şarttır;
İmamı Azam gereklerini düşünmüştür,
eşyanın haram görülmesi mutlak bir isnad gerektirir.
Gerekli isnadlarıda yapmıştır mı diyorsunuz...???

Selam güzel kardeşim...
 

UBEYDUN

Ordinaryus
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
2,548
Tepkime puanı
286
Puanları
0
Konum
göçmen
Kur'anı anlamada lazım gelen alet ilimlerinin başında araça bilmek gelir.bu bilinmeden daha başkalaıının anladığı hakkında yorum yapmaya başlarsınız.
temyiz neyin iyi neyin kötü olduğunun bilgisidir.bu sebeble yüksek ilim ön şartı ile Kur'andan Allah tealanın muradı anlaşılır.hemen hemen sorduğunuz şekli anlıyorum.
tefekkür teakkul başka.daha iyisini anlamada (ilmin sonucu olarak) müçtehid imamlara muhalefet akıl karı değildir.
içtihadın yöreselliği vardır olabilir.mesela deniz mahsulleri hakkında karada yaşayanlarla geçmini denizden sağlayanlar arasında faka dediğim gibi içtihadi olanlar.
neyin içtihadi neyin nasla bildirilmiş olduğuda yüksek ilmin sonucu anlaşılabileceklerdendir.
 
Üst