vahiy gerçeği ve ilham

ahmet66

Üye
Katılım
6 Haz 2006
Mesajlar
37
Tepkime puanı
4
Puanları
0
kast.lahik.mektup22


ÂHİRZAMANDAN HABER VEREN MÜHİM BİR HADİS:

لاَ تَزَالُ طَائِفَة 12; مِنْ اُمَّتِى ظَاهِرِي 06;َ عَلَى الْحَقِّ حَتَّى يَاْتِىَ اللَّهُ بِاَمْرِ 07;ِ

Ramazan-ı şerifte onuncu günün ikinci saatinde birden bu hadîs-i şerif hatırıma geldi. Belki Risale-i Nur şakirdlerinin taifesi ne kadar devam edeceğini düşündüğüme binaen ihtar edild








sevgili kardeşlerim saidi nrusi hazretleri risalei nur ilham olarak yadırlımşdır buyuruyor inşallah.şimdi vahiyle ilham arasındaki farklılılara bakalım..ilham yukarda bahsedildiği gibi kişinin kalbine gelen uyarıılar hatırlatmalar şeklinde zuhur eder..

..............................

vahiy ise42/SURA-51: Ve mâ kâne li beserin en yukellimehullâhu illâ vahyen ev min verâi hicâbin ev yursile resûlen fe yûhiye bi iznihî mâ yesâ'(yesâu), innehu aliyyun hakîm(hakîmun).
Allah'in hiçbir insanla konusmasi olmamistir, illâ vahyile veya perde arkasindan veya diledigine izniyle vahyetsin diye resûl (melek) göndererek. Allah, bilir ve hikmet sahibidir.

Allahu tealanın insanla konuşmasının adıdır.Allahu teala insanla ilhamla konuşurum demiyor inşalah vahiye konuşurum buyuruyor.

http://www.gavsulazam.de/turk/gavs/gavsiyye.htm burda Alahu tealayla abdulkadır geylani hazretlerinin bir konuşmasını göreceksiniz...

-insanların karıştırddığı konu şu vahiy ancak melekler vasıtasıyla gelir ,Allah bir insana doğrudan doruya vahyetmez zannıdır.

53/NECM-10: Fe evhâ ilâ abdihî mâ evhâ.
Böylece kuluna vahyedeceği şeyi vahyetti.

görüldüğü gibi efendimizS.A.V. ARACISIZ VAHYETMİŞ ALLAHU TEALA

peki buna ilham dememiz mümkünmü;elbette hayır çünkü eğer ilham olsaydı Allahu teala ilhamla konuşurum derdi vahiyle değil.ve ir ok ayetdede ilham ayrı ayrı kullanılmışdır..mesela o nefse takvası ve fuccarı ilham edilir ..

..şimdi Allahu tealanın melek olmada direk olarak efendimizS.A.V. KALBİNE VAHYETTİĞİNİ ISBAT ETMŞ OLDUK ÇÜNKÜ BU HADİSE MİRACDA GERÇEKLEŞMİŞ VE CEBRAİLa.s. dahi ben bir adım daha gidersem yanarım deiş diye hadisi şerifler mevcut..



Abdülkadir Geylani Hz. SOHBETLER kitabında (Sayfa 578) şöyle buyuruyor.
Sayfa 578- Allah''ın gayrı şeylerden kopup ona yönelen ve meleklerle ünsiyeti neticesi onların sözlerini işitmeye ve muhtelif suretlerde kendilerini görmeye başlayan kişi, meleklerin sözlerine iyice alıştığı ve yüzlerini görmeye iştiyak duyduğu anda kendisi ile onlar arasında perde kaldırılır. Kalp bu safhaya geldikten sonra tekrar Allah onu perdeler kendi yakınlığının ünsiyetine getirir. Burada ise sûkuttan sonra olanlar olur. Allah onun kalbine vahyedeceğini vahyeder. Tıpkı Musa A.S ın annesine vahyettiği gibi.

YUNUS-2: E kâne linnâsi aceben en evhaynâ ilâ reculin minhum en enzirin nâse ve beşşirillezîne âmenû enne lehum kademe sıdkın inde rabbihim, kâlel kâfirûne inne hâzâ le sâhırun mubîn(mubînun).
Onlardan bir adama; insanları uyarması, âmenû olanları (ölmeden önce Allah’a ulaşmayı dileyenler) müjdelemesi için vahyetmemiz insanlara acaip (garip) mi geldi? Muhakkak ki; onlar için Rab’lerinin yanında (katında) sıddîkler makamı vardır. Kâfirler şöyle der: “Muhakkak ki; bu, mutlaka apaçık bir sihirbazdır.”
 
Üst