TOFAŞ'ın 40. Yılı

Meryem

Komplike
Katılım
6 Tem 2006
Mesajlar
15,309
Tepkime puanı
759
Puanları
0
Yaş
37
Konum
İstanbul
1971'de üretime başlayan ve 40'ıncı yılını dolduran TOFAŞ, bu sürede 3 milyon 750 bin aracı piyasaya sürdü. Murat 124 ile pazara girerek yüzde 75'lere kadar yerlilik oranını artıran şirketin CEO'su Ali Pandır ise "Cari açığımız yok, aksine cari fazlamız var" dedi.


murat107a82e19079ffb1eby.jpg


TOFAŞ'ın ilk üretime başlamasının 40. yılı dolayısıyla Bursa fabrikasında düzenlenen törende konuşan TOFAŞ CEO'su Ali Pandır, Türkiye'nin otomotiv üretiminin 2010'dan kötü olmaycağını söyledi. Türk otomotiv pazarının geçen yılın bir miktar üzerine çıkacağını belirten Pandır, ihracatta yeni pazarlara açılmaya çalıştıklarının altını çizdi.


LINEA'NIN YENİ MODELİ YOLDA

"Fiat Linaea'nın gelecek yıllarda üst modelini çıkarma planımız var. Model 2012'nin ortalarından sonra devreye girebilir" diyen Pandır, "2010'da TOFAŞ 312 bin adetle Türkiye'de en çok otomobil ve hafif ticari araç üretimi yapan üretici oldu. Yerlilik oranımız yüzde 75'lerde. İhracatta yüzde 25'den fazla pay alarak 2,3 milyar dolarlık ihracata imza attık. 2010 yılında TOFAŞ'ın ürettiği 194 bine yakın aracın dünya yollarına çıktı. 2010'da sektör üretiminin yüzde 28,5'ini gerçekleştirdik"


VERİMLİLİKTEN 37 MİLYON AVRO

Pandır, 2005'ten bu zamana, sektörün toplam katma değer aynı kalırken, TOFAŞ'ın bunu 2 kat arttırdığını belirtti. "Cari açık yok, cari açık fazlamız var" diyen Pandır " Çalışanlarımızın fikriyle 37 milyon avro verimlilik oldu. ABD'ye Doblo ihracatı için fizibilite çalışmamız oldu,pozitif olmadığı için durduduk.Doblo segmentinde ayda 3 bin satış yaptı. Kararı Chrysler verecek. 2011'de 320 bin civarı üretim tahminimiz var.


ÜÇÜNCÜ VARDİYA GÜN SAYIYOR

TOFAŞ Fabrikasında üçüncü vardiyaya geçmek için şartlar hazır. Avrupa'daki finansal kırılganlıklar bunu aksattı. Opel ve Vauxhall markaları için üretilecek Cargo, Combi ve Panaroma karoser versiyonlarına sahip araç için en geç 2011'in 3. çeyreğinde 3 vardiyaya geçilecek.


Mısır'la kopuk ilişki

Mısır'daki siyasi olaylar TOFAŞ'ı da etkiledi. Son üç haftadır Mısır'la görüşmelerde kopukluk yaşandı. İran ile ticari ilişkilere ise mevcut ambargo ve finansal sıkıntılar ön planda. 3 yıl öncesine kadar Mısır'da Şahin otomobillerinin montajı yapılmaktaydı. "Albea için orada tekrar montaj yapılabilir mi" sorusu da gündemde.


Yeni ürün Pick-Up Doblo

Pandır, hafif ticari pick-up olarak müşterilere kaliteyi ve güvenilirliği garanti edecek çalışma içinde olduklarına işaret ederek, Yeni Fiat Doblo ön görüntüsüne sahip pick-up'ın seri üretimine TOFAŞ'ın Bursa fabrikasında başlanacağını kaydetti. 2011'in 3. çeyreğinde seri üretim halini Türkiye pazarına sunmayı amaçladıklarını dile getiren Pandır, 'Yılda yaklaşık 20 bin pick-up ve hafif kamyonetin satıldığı pazara girecek yeni model ile ilgili isim çalışması sürüyor ama bu aracının adının Doblo uzantılı olmayacağını söyleyebiliriz" dedi. Peugeot-Citroen ile Fransa'da elini güçlendiren TOFAŞ, Opel kanalı ile de Almanya'daki elini güçlendirecek. Opel Combo, fabrika'da doblo platformunda üretilirken, 6-8 bin ihracat olacak. Yılın son çeyreğinde ise 40 bin adet alım sözkonusu. İspanya'daki üretimin Bursa'ya kayması potansiyelin göstergesi.


İşçilerden Hİ-POP grubu

FİAT Doblo'nun montaj platformunda bizler de gazeteci olarak vidalama sürecinde tecrübe edindik. Çalışanlardan kurulu hi-pop grubunun dans gösterisi ise kutlamalara ayrı bir renk kattı.


600 çalışanla başladı 7 bin istihdama ulaştı

600 çalışanla üretime geçen TOFAŞ fabrikasında 7 bin mavi ve beyaz yakalı var. Meslek liselerinin teknik bölümlerinden yeni elemanlara yeni imkanlar sunuluyor. Yaş ortalaması 28'lerde ve bu oran yüzde 40'lara tekabül ediyor. 40 yıllık süreçte toplam üretim ise şu an itibariyle 3 milyon 750 bin civarında. TOFAŞ CEO'su Ali Pandır, Irak'ta da çok yüksek potansiyel olduğunu da dile getirdi. Bayilik kurmak için çok sayıda müracaat olduğunu, Fiat'la birlikte bu müracaatları değerlendirdiklerini anlattı. Pandır, "Uzun vadede esas potansiyelin Türkiye'nin doğusunda olduğu kesin. Çünkü Avrupa pazarı artık doygunluğa ulaştı. Dolayısıyla bu pazarların zorluklarına rağmen orada mutlaka yılmadan çalışmak lazım" dedi. TOFAŞ CEO'su Ali Pandır, elektrikli araçlarda henüz bir pazardan falan bahsetmenin mümkün olmadığını da kaydetti. Geçtiğimiz yılın son döneminde ise 400'e yakın işçi alımı gerçekleştirildi.


Murat 124'le Türk ekonomisine damga

1971 yılında kuruluşunda dönemin Başbakanı Süleyman Demirel, "Tofaş karma ekonominin zaferidir" diyerek sektöre girişin önemine dikkat çekmiş. Cumhurbaşkanı Cevdet Sunay ise "Bursa; ipeği, havlusu, merinosu ve bıçaklarıyla meşhur. Bundan sonra ise Bursa denince akla Murat 124 gelecek" sözleriyle fabrikanın önemine değinmiş. Fiat Şirketi'nin idare Müdürü Dr. Umberto Angelli ve TOFAŞ'ı temsilen Yönetim Kurulu Başkanı Vehbi Koç'un da katıldığı törende fabrikanın Türk ekonomisine katkısına vurgu yapılmış.TOFAŞ 2011 yılında 40 yıllık süre zarfında önemli bir üretim potansiyeline sahip durumda.



Kaynak
 
Üst