Selam Olsun Muvahhİdlere!!

adonya

Üye
Katılım
14 Kas 2006
Mesajlar
148
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
kardeşlerim,kafama takılan bir soru var? birçok kardeşimle paylaştım ancak bunun hakkında diğer kardeşlerin de istifadesi ve katkısı olur niyetiyle paylaşayım,inşallah. son günlerde çok önüme çıktı bu konu. sizce güzel ahlak imandan önce mi gelir? ya da iman etmeyenin güzelliği nerden gelir? ya da iman güzel ahlak üzerine mi gelir? peki o halde iman eden ahlaksız ile iman etmeyen ahlaklıyı nasıl karşılaştırırız? yani öncelik ve değer yani üstünlük nerdedir? bu sorular hakikaten beni yordu.üstesinden gelemedim. yardımcı olursanız sevinirim. allah yar ve yardımcınız olsun.... :wave[1]:
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Ne kadar imansız da olsa herkesde en az güzel bir haslet, güzel bir ahlak bulunur.. Belki fazlası da.. Mesela Firavn, adaletli bir kimseydi.. Ne zaman adaletinden ayrıldı o zaman boğulma vaktine tamamen yetmiştir..

Ama, güzel ahlakın tamamını elde etmek için imanlı olmak şarttır.. O da yetmez amel (itaat) de şarttır.. O da yetmez "ihlas" da şarttır..

Kısaca Güzel bir ahlak için ahlak imandan öncedir..

Tam bir ahlak için iman ahlaktan önce gelir..

Not: İnsanda bulunabilecek güzel ahlak sayısı 79'dur.. Tam ahlaktan kasıt bu 79 güzel ahlakın (Ahlak-ı Hamide) tamamının bir kimsede olmasıdır..
 
Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
7
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
59
kardeşlerim,kafama takılan bir soru var? birçok kardeşimle paylaştım ancak bunun hakkında diğer kardeşlerin de istifadesi ve katkısı olur niyetiyle paylaşayım,inşallah. son günlerde çok önüme çıktı bu konu. sizce güzel ahlak imandan önce mi gelir? ya da iman etmeyenin güzelliği nerden gelir? ya da iman güzel ahlak üzerine mi gelir? peki o halde iman eden ahlaksız ile iman etmeyen ahlaklıyı nasıl karşılaştırırız? yani öncelik ve değer yani üstünlük nerdedir? bu sorular hakikaten beni yordu.üstesinden gelemedim. yardımcı olursanız sevinirim. allah yar ve yardımcınız olsun.... :wave[1]:

Kardeş burada önemli olan İMANIN tanımı. Gerçek bir imana sahip kişi MUTLAKA ve MUTLAKA en güzel ahlaka sahiptir.

Burada yanıldiğimiz nokta kılık kıyafeti bizim gördüğümüz yanı İmanlı görünen kişidir.

Eğer İmanlı diye gördüğün bir kimsenin AHLAKI güzel değil ise İmanı tam olmamıştır.

Ama imandan kastın sadece ve sadece Allahın birliğine inanıp imanın tüm gereklerini yerine getirmeyen biri ise. O zaman hiç şüphesis Güzel ahlaklı insan imanlı görünenden iyidir. Zaten hiç merak etme eğer o sahip olduğu güzel ahlak üzre devam eder ise en sağlam imanada sahip olacaktır.
 

ebumusab

Üye
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
252
Tepkime puanı
90
Puanları
28
selamun aleyküm
usulu din dört ana kaideye oturtulmuştur.
1-akide
2-ahlak
3-ibadat
4-muamelat
ve bunların sıralaması böyle olmalıdır.eğer akide ensona konulsa karşınıza müşrik ama abid ve ahlaklı insan protitipi ortaya çıkar
akide başa alınıp ahlak sona tehir edilse bu sefer ahlaksız bir mümin
akide,ahlak tan sonra ibadat tehir edilse bu sefer belkide imanla ölmeyi beceremiyecek bir insan yaradılış amacına uygun düşmeyen bir insan
ve en son muamelat tehir edilir ve ya kaldırılırsa o zaman da ALLAH azze ve celle nin sizi helak edip yerinize kendisini seven kendisininde sevdiği iyiliğiemreden kötülükten nehyeden insanların dünyaya teşrifinin zamanı demektir
ala külli hal ahlak denilince anlamamız gereken nebevi ahlak olunca iman etmeyenlerde bulunan geleneğe bağlılığı ahlak olarak kabul etmemiz doğru olmayacaktır
nitekim güzel efendimiz ben güzel ahlakı tamamlamak üzere gönderildim buyuruyor
ben burada türklerin en büyük handikaplarından birini değerlendiren bir hadisi şerifi nakletmek istiyorum
Abdullah ibni Amr Peygamber aleyhisselamın şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir
Büyük günahlardan biriside insanın kendi ana babasına sövmesidir
İnsan kendi ana babasına küfredermi? diye sorulduğunda ise şöyle buyurdu
evet .Başkasının babasına söver, o da onun babasına söver ; başkasının annesine söver , oda onun annesine söver. Buhari-Müslim
alim iyiyi vee kötüyü bilen insan değildir,alim iyiyi bilip yapan kötüyü bilip ondan kaçınandır.Süfyan ibni uyeyne
selamun aleyküm
 
Üst