Öğrenci mesajı sıralar üzerinden veriyor!

ismail

Yeni
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Tepkime puanı
2,063
Puanları
0
Yaş
45


Fırat Üniversitesi (FÜ) Eğitim Fakültesi tarafından yapılan araştırmaya göre, ilköğretim öğrencilerinin kullandıkları sıraların yüzde 88'inin karalandığı belirlendi.


Elazığ, Malatya ve Şırnak'taki 18 okul, 243 derslik ve toplamda 4 bin 135 sıra üzerinde yürütülen araştırmada, öğrencilerin sıraların üzerine en fazla isimlerini yazdıkları görülürken, kimilerinin ise resimler, kopyalar, şiirler veya spor takımlarının adını sıralara karaladıkları tespit edildi.
FÜ Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı Başkanı Yrd. Doç. Dr. Mehmet Turan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme sürecinin yürütülmesinde eğitim ortamlarının önemine vurgu yaparak, bu konuda ilk akla gelenin okullardaki derslikler olduğunu söyledi.
Dersliklerin kullanışlı, işlevsel, temiz, tertipli ve düzenli olmasının öğrenme-öğretme sürecini etkilediğini ifade eden Turan, ''Dersliklerde çocuğun her zaman kullandığı sıraların fiziki durumu üzerinde bir araştırma yaparak mevcut durumu belirlemeye çalıştık. Araştırmada, sıralar üzerinde en fazla öğrencilerin kendi isimlerini yazdıklarını gördük. Bunu simge ve resimler, aşk sözleri, memleket yazıları, spor takımları, kopyalar, şiirler, parti simgeleri takip ediyor'' dedi.


-SEVDİKLERİ KİŞİLERİN İSMİNİ SIRALARA KAZIYORLAR-
Yapılan araştırmada öğrencilerin sıralarına karaladıkları yazıların başında isimlerinin geldiğini dile getiren Turan, ''Tek tek incelediğimiz sıralardan 963'ünün üzerine isimler yazılmış. Bu rakam yüzde 88'lik orana tekabül ediyor. İsim yazılarının oranının yüksek olması ve her dört sırada bir görülmesi, çocukların ön plana çıkma isteklerinden ve sırayı kendi hakimiyet alanları olarak gördüklerinden kaynaklanabilir. Çocuk kendi sırasına hakim olduğunu göstermek için isim yazma eğiliminde bulunur'' diye konuştu.
İsimlerden sonra en çok karalanan yazıların simge-resim ve aşk sözleri olduğunu belirten Turan, sözlerine şöyle devam etti:
''Simge-resim yazılarının sıralar üzerine yazılma oranı yüzde 23. Bu karalamaların her 5 sıradan birinde görülmesi öğrencilerin sanat eğitimi derslerinde yeteri kadar deşarj olmamalarından veya derslerin sıkıcı geçmesinden kaynaklanabilir.
Aşk-sevgi yazıları ise her 9 sıradan birinde var. Bu da öğrencilerin ergenlik döneminde olmalarından kaynaklanabilir. Çocuk artık cinsiyet ayrımı yapmaya başlamış ve kaşı cinse ilgisi oluşmuştur. Çocuk bu dönemde karşı cinsten birinin ismini yazma dışında sevdiği arkadaşlarını ismini yazıp sevgi sembolü olan kalp içinde sıraya kazımaktadır.''
Turan, sıralar üzerinde çeşitli karalamaların, öğrencinin derse karşı güdüsünü ve motivasyonunu olumsuz yönde etkilediğini kaydederek, farklı sosyo ekonomik ortamlardan gelen çocukların istenmedik yönde değişik bilgi ve kazanımlar edinebileceğini bildirdi.
Bu tür davranışlar karşısında önerilerde de bulunan Turan, ''Öğretmenler, sınıfta herkesin yıl sonuna kadar aynı yerde oturmasının önüne geçebilir. Böylece sınıfta monotonluğa düşen öğrenci için değişik yerlerde oturmak bir farklılık olabilir, öğrencinin zihnine bir tazelik getirebilir'' dedi.
Yöneticilerin sınıf ve sıraları sık sık kontrol etmesi gerektiğini de ifade eden Mehmet Turan, ''Ayrıca sıra malzemesinin sert malzemeden yapılması düşünülebilir. Bunlardan daha önemlisi ve gerekli olan ise öğrencilerde 'milli servet' düşüncesinin geliştirilmesi gerekliliğidir'' diye konuştu.
AA
 
Üst