Kuran'a bakınca nelere iman edeceğiz?

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Allah'ın kelamı Kuran'da.

Peygamberin kelamı da Buharide, Müslimde...

Allah,sözleri için kelam değil "hadis" diyor.Sözlerinin "en güzel sözler" olduğunu bildiriyor.Kendi hadisleri haricindeki tüm hadisleri ve o hadislere uyanları red ediyor.Çünkü Kuran haricindeki hiçbir hadis Allah'ın sözleri değildir.
 

alitufan2003

Profesör
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
1,370
Tepkime puanı
11
Puanları
0
Konum
Yalova
pardon yanlış yere yazmışım gözlükleri kullanmayınca her şeyi çift görüyorum yaşlılık işte yaşlılara iyi davranın ki size de iyi davransınlar.
Maddenin başı ile sonu mananın başı ile sonu çok karmaşık beden yaşlanıyor hali ile davranışlarda yaşlanıyor.
misafir geldik misafir gideceğiz!! İnsan işte doğusu batısı belli olmuyor.

:glm




:hosgeldin:
Allah-u Teâlâ sadece insanların ve cinlerin yaratıcısı olmakla kalmayıp; bütün varlık yönlerinin, görünen ve görünmeyen bütün nimetlerin ve bütün tekâmül mertebelerinin hepsinin sahibidir.
“O, iki doğunun ve iki batının Rabbidir.”
(Rahman: 17)Dünyanın küre şeklinde yuvarlak olması nedeniyle; güneş bir yarı kürede doğarken, diğer yarı kürede batar. Bu şekilde düşünülürse yeryüzünün iki doğusu ve iki batısı olmuş olur.
Bir kimse üzerine güneş batarken, bir başkası üzerine doğmaktadır. Bir tek anda bile doğuş ve batış olabilmektedir. Dolayısıyla Allah-u Teâlâ burada doğuların da batıların da Rabbi olduğunu bildirmektedir.

Nitekim diğer bir Âyet-i kerime’de şöyle buyurulmaktadır:
“Doğuların ve batıların Rabbine yemin ederim ki biz muktediriz.”
(Meâric: 40)
 

alitufan2003

Profesör
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
1,370
Tepkime puanı
11
Puanları
0
Konum
Yalova
Allah,sözleri için kelam değil "hadis" diyor.Sözlerinin "en güzel sözler" olduğunu bildiriyor.Kendi hadisleri haricindeki tüm hadisleri ve o hadislere uyanları red ediyor.Çünkü Kuran haricindeki hiçbir hadis Allah'ın sözleri değildir.

Kur'an-ı kerim vahiy olduğu gibi, Hadis-i şerif'ler de vahiydir.
Âyet-i kerime'de şöyle buyuruluyor:
"O kendiliğinden konuşmamaktadır. Onun konuşması, ancak kendisine bildirilen vahiyden başka bir şey değildir." (Necm: 3-4)

Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz'in her sözü ilâhî bir vahye isnad eder.
Şu kadar var ki, Kur'an-ı kerim vahyin en yüksek mertebesidir. Lâfzı ve mânâsı ile birlikte vahyolunmuştur. Hadis-i şerif ise Vahy-i metlüv, yani okunan vahiy değildir. Lâfzı olmayıp sadece mânâdan ibarettir. Allah-u Teâlâ'nın dilediği şeyi bildirmektedir.
Resulullah Aleyhisselâm İslâm'ın ilk yıllarında Kur'an-ı kerim âyetleri ile karıştırılmaması için Hadis-i şerif'lerin yazılmasını yasaklamıştı. Buna rağmen ilk yıllarda güvendiği kimselerin yazmalarına izin verdiği gibi, karıştırılma ihtimali ortadan kalktıktan sonra bu yasağı kaldırmış ve yazılması için izin vermişti.
Abdullah bin Amr -radiyallahu anh- buyururlar ki:
"Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz'den her ne işitirsem yazardım. Kureyşliler beni bundan menetmek istediler. Dediler ki;
'Sen her şeyi yazıyorsun. Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- ise beşerdir. Rızâ halinde de gazap halinde de söz söyler.'
Bu tenbih üzerine yazmaktan bir müddet vazgeçtim. Nihayet bu durumu Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem-e arzettim. Mübarek parmağını ağzına götürerek:

"Yaz! Nefsim kudret elinde bulunan Allah'a yemin ederim ki, buradan hak sözden başkası çıkmaz!" buyurdu." (Ebu Dâvud: 3646)
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
@alitufan2003 bahsettiğiniz ayette ve benzer ayetlerde vahyedilen peygamberin sözleri ,insanlara tebliğ ettiği Alllah'ın sözleridir.
 

alitufan2003

Profesör
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
1,370
Tepkime puanı
11
Puanları
0
Konum
Yalova
@alitufan2003 bahsettiğiniz ayette ve benzer ayetlerde vahyedilen peygamberin sözleri insanlara tebliğ ettiği Alllah'ın sözleridir.


yani sen kısaca şunu mu iddia ediyorsun...
İslam dini için tek kaynak Kuran-ı kerim...
Peygamberimizin hadisleri ve sünnet-i seniyyesi kaynak değildir...Çünkü sahih olup olmadıklarını bilemeyiz..???
Lafı eveleyip gevelemeden bu mudur iddia ettiğin???
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Ya, ayetin oncesi ve sonrasina baksalar hersey ayan beyan ortaya cikacak da iste cimbizlayinca olmuyor.

1. Battığı zaman yıldıza andolsun ki;
2. Arkadaşınız (Muhammed) sapmadı ve batıla inanmadı.
3. O,arzusuna göre de konuşmaz.
4. O (bildirdikleri) vahyedilenden başkası değildir.
5. Çünkü onu güçlü kuvvetli biri (Cebrail) öğretti.
6. Ve üstün yaratılışlı(melek), doğruldu:
7. Kendisi en yüksek ufukta iken.
8. Sonra (Muhammed'e) yaklaştı,(yere doğru)sarktı.
9. O kadar ki (birleştirilmiş) iki yay arası kadar, hatta daha da yakın oldu.
10. Bunun üzerine Allah, kuluna vahyini bildirdi.
11. (Gözleriyle) gördüğünü kalbi yalanlamadı.
12. Onun gördükleri hakkında şimdi kendisi ile tartışacak mısınız?
13. Andolsun onu, önceden bir defa daha görmüştü,
14. Sidretü'l-Münteha'nın yanında .
15. Cennetü'l-Me'va da onun yanındadır.
16. Sidre'yi kaplayan kaplamıştı.
17. Gözü kaymadı ve sınırı aşmadı.
18. Andolsun o, Rabbinin en büyük ayetlerinden bir kısmını gördü.

Necm 1-18 Ayetin siyak ve sibakina bakmadan 3. ve 4. ayeti cımbızlarsak meseleyi kavrayamayız.Dikkat ederseniz ayeti bir butun olarak okudugumuzda, Peygamber'in Cebrail'i gormesi, gormekle birlikte itminana ulasmasi ve kalben de ikna olmasi tasvir edilmekte.

Yani mekkeli musriklerin Kuran'a yonelik onun uyduruk bir kitap oldugu iftiralarina, "hayir değil, o Allah tarafindan kutlu bir melek aracılığıyla gönderilmis bir kitaptir" deniyor.

Yani Kuran'in "kelamullah" yonu vurgulaniyor.

Meselenin ozeti ve hakikati budur, lutfen ilgili ayetleri tekrar bastan sona kadar okuyun sizde hak verceksiniz.

Mutesabih ayetlerin pesine dusup sapitanlari biliyoruz da muhkem ayetlerle bunu nasil basariyorlar anlamak mumkun degil.
 

alitufan2003

Profesör
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
1,370
Tepkime puanı
11
Puanları
0
Konum
Yalova
@çelebiler
'den bir cevap çıkmadı...
Belki de bir işi çıktı...

...........................
Sen ne diyorsun???

yani sen kısaca şunu mu iddia ediyorsunuz...
İslam dini için tek kaynak Kuran-ı kerim...
Peygamberimizin hadisleri ve sünnet-i seniyyesi kaynak değildir...Çünkü sahih olup olmadıklarını bilemeyiz..???
Lafı eveleyip gevelemeden bu mudur iddia ettiğiniz???
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
@çelebiler
'den bir cevap çıkmadı...
Belki de bir işi çıktı...



Sen ne diyorsun???

yani sen kısaca şunu mu iddia ediyorsunuz...
İslam dini için tek kaynak Kuran-ı kerim...
Peygamberimizin hadisleri ve sünnet-i seniyyesi kaynak değildir...Çünkü sahih olup olmadıklarını bilemeyiz..???
Lafı eveleyip gevelemeden bu mudur iddia ettiğiniz???

Daldan dala atliyorsun, once sunnettin vahiy olduguna dair getirdigin necm ayetini iyi anlaman gerekiyor. Bak yukarida ayetleri bir butun olarak verdik ama senden tek bir cevap gelmedi, gelmedigi gibi konuyu baska yere cekmeye calisyorsun.

Bir meseleyi halletmeden bir baska meseleye gecersek o mesele tekrar karsimiza ciktiginda sorunlar yumagiyla bogusuruz.

Bak, gecen bu sorularinin cevabini verdigim halde hala bunlari bana sorabiliyorsan demek ki bir sorun var sende. Belli ki anlamak gibi bir derdin yok. Once bir muhatabimizi dinlemeyi ve anlamayi ogrenelim olmaz mi.

 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
yani sen kısaca şunu mu iddia ediyorsun...
İslam dini için tek kaynak Kuran-ı kerim...
Peygamberimizin hadisleri ve sünnet-i seniyyesi kaynak değildir...Çünkü sahih olup olmadıklarını bilemeyiz..???
Lafı eveleyip gevelemeden bu mudur iddia ettiğin???
Ebette ki tek kaynak Kuran'dır.Hep bunu söyledim hiçbirşeyi eveleyip gevelemedim.

Bahsettiğiniz tüm ayetlerde de Resulün sözleri olarak bahsedilen sözlerden kast edilen Kuran ayetleridir.Çünkü müşriklerin itirazları Resule değil,Resulün insanlara tebliğ ettiği Allah'ın sözleridir.Bunu Allah bizlere başka ayetlerde de bildiriyor.

Allah insanları kendi sözlerinden sorumlu tutuyor sadece o sözlere,Kuran ayetlerine uymasını istiyor.Bunu da ayetlerde bulabilirsiniz.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Necm Suresini baştan sonra okuduklarını hiç sanmıyorum ben.
Çünkü Hoca kürsüden o kafadan konuşmaz ne söylerse vahiydir diyince iş orada bitiyor.
Eşek anırdı abdest bozuldu ne ise bu da o.
Necm suresinde aynen RedVeKabul'un bahsettiği gibi Allah'ın Kur'anı tarif ettiğini,
nasıl vahyettiğini ve müşriklerin Kur'an hakkındaki iddialarının boş olduğunu söylüyor.
Bunlar senin heva ve hevesinden bir takım uydurduğun sözler iddiasına cevap,
hayır o hevasından konuşmaz o size Kur'an olarak neyi vahyediyorsa o Allah'ın sözüdür,
onu da söyle tebliğ alır diye anlatıyor.

Dininizi öğrenmek için korkmadan önce Kur'ana bakmalısınız.
Anasınıfında öğretmeni ne derse inanan çocuk gibisiniz, kendi meselelerinizi tartışırken birbirinize ne ithamlarda bulunuyorsunuz,
hatta küfür ile ithat etmediğiniz insan yok birbiriniz dahil bu demek oluyor ki,
İslam ümmeti de kozmopolit kimi akım ve kişilerin görüşleri ile şekillenmiş bir takım inanç unsurları var,
sadece siz duyduğunuz, içinde bulunduğunuz grubu haklı çıkarma peşindesiniz, bir başka arkadaş da onu.

Örneğin Fakiri, başka, EbuHacer başka, Hiranos başka, SonFedai başka, aklıma gelmeyen onlarca kişinin birbirine nasıl çattığını ben gördüm,
demek ki kesin ve mutlak doğrunuz yok bu anlayışla da hiç bir zaman olamaz.

Onun için birazcık akıllıca hareket edip, bir konuyu enlemesine boylamasına Kur'ana danıştıktan sonra gelin konuşun,
ama yanılıp hata edip Kur'anın üstüne hiç bir şey koymayın.

Her yazdığınızda aynı şeyi söylüyoruz, ama siz yok sayıp bir daha yazıyorsunuz,
Hala işte Necm suresi demeye devam edecek misiniz?
 

alitufan2003

Profesör
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
1,370
Tepkime puanı
11
Puanları
0
Konum
Yalova


Daldan dala atliyorsun, once sunnettin vahiy olduguna dair getirdigin necm ayetini iyi anlaman gerekiyor. Bak yukarida ayetleri bir butun olarak verdik ama senden tek bir cevap gelmedi, gelmedigi gibi konuyu baska yere cekmeye calisyorsun.

Bir meseleyi halletmeden bir baska meseleye gecersek o mesele tekrar karsimiza ciktiginda sorunlar yumagiyla bogusuruz.

Bak, gecen bu sorularinin cevabini verdigim halde hala bunlari bana sorabiliyorsan demek ki bir sorun var sende. Belli ki anlamak gibi bir derdin yok. Once bir muhatabimizi dinlemeyi ve anlamayi ogrenelim olmaz mi.


Şimdi ayeti kerime'nin öncesine de sonrasına da baksan farklı bir anlamı sen nasıl çıkarıyorsun?
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Ya, ayetin oncesi ve sonrasina baksalar hersey ayan beyan ortaya cikacak da iste cimbizlayinca olmuyor.

1. Battığı zaman yıldıza andolsun ki;
2. Arkadaşınız (Muhammed) sapmadı ve batıla inanmadı.
3. O,arzusuna göre de konuşmaz.
4. O (bildirdikleri) vahyedilenden başkası değildir.
5. Çünkü onu güçlü kuvvetli biri (Cebrail) öğretti.
6. Ve üstün yaratılışlı(melek), doğruldu:
7. Kendisi en yüksek ufukta iken.
8. Sonra (Muhammed'e) yaklaştı,(yere doğru)sarktı.
9. O kadar ki (birleştirilmiş) iki yay arası kadar, hatta daha da yakın oldu.
10. Bunun üzerine Allah, kuluna vahyini bildirdi.
11. (Gözleriyle) gördüğünü kalbi yalanlamadı.
12. Onun gördükleri hakkında şimdi kendisi ile tartışacak mısınız?
13. Andolsun onu, önceden bir defa daha görmüştü,
14. Sidretü'l-Münteha'nın yanında .
15. Cennetü'l-Me'va da onun yanındadır.
16. Sidre'yi kaplayan kaplamıştı.
17. Gözü kaymadı ve sınırı aşmadı.
18. Andolsun o, Rabbinin en büyük ayetlerinden bir kısmını gördü.



Şimdi ayeti kerime'nin öncesine de sonrasına da baksan farklı bir anlamı sen nasıl çıkarıyorsun?

Guzel kardesim ayetleri okumuyor musun. Cebrail geldi, gozleriyle gordugunu kalbi yalanlamadi diyor. Cebrail vahyi getirdi ve peygambere ogretti diyor, yani Kuran'dan bahsediyor.

Bildiklerini ve onyargilarini bir kenara birak ve lutfen tekrar oku, Allah'in adiyla oku, Ahmed'in Mehmed'in degil.
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Ya, ayetin oncesi ve sonrasina baksalar hersey ayan beyan ortaya cikacak da iste cimbizlayinca olmuyor.

1. Battığı zaman yıldıza andolsun ki;
2. Arkadaşınız (Muhammed) sapmadı ve batıla inanmadı.
3. O,arzusuna göre de konuşmaz.
4. O (bildirdikleri) vahyedilenden başkası değildir.
5. Çünkü onu güçlü kuvvetli biri (Cebrail) öğretti.
6. Ve üstün yaratılışlı(melek), doğruldu:
7. Kendisi en yüksek ufukta iken.
8. Sonra (Muhammed'e) yaklaştı,(yere doğru)sarktı.
9. O kadar ki (birleştirilmiş) iki yay arası kadar, hatta daha da yakın oldu.
10. Bunun üzerine Allah, kuluna vahyini bildirdi.
11. (Gözleriyle) gördüğünü kalbi yalanlamadı.
12. Onun gördükleri hakkında şimdi kendisi ile tartışacak mısınız?
13. Andolsun onu, önceden bir defa daha görmüştü,
14. Sidretü'l-Münteha'nın yanında .
15. Cennetü'l-Me'va da onun yanındadır.
16. Sidre'yi kaplayan kaplamıştı.
17. Gözü kaymadı ve sınırı aşmadı.
18. Andolsun o, Rabbinin en büyük ayetlerinden bir kısmını gördü.

Necm 1-18 Ayetin siyak ve sibakina bakmadan 3. ve 4. ayeti cımbızlarsak meseleyi kavrayamayız.Dikkat ederseniz ayeti bir butun olarak okudugumuzda, Peygamber'in Cebrail'i gormesi, gormekle birlikte itminana ulasmasi ve kalben de ikna olmasi tasvir edilmekte.

Yani mekkeli musriklerin Kuran'a yonelik onun uyduruk bir kitap oldugu iftiralarina, "hayir değil, o Allah tarafindan kutlu bir melek aracılığıyla gönderilmis bir kitaptir" deniyor.

Yani Kuran'in "kelamullah" yonu vurgulaniyor.

Meselenin ozeti ve hakikati budur, lutfen ilgili ayetleri tekrar bastan sona kadar okuyun sizde hak verceksiniz.

Mutesabih ayetlerin pesine dusup sapitanlari biliyoruz da muhkem ayetlerle bunu nasil basariyorlar anlamak mumkun degil.
Allah razı olsun.

2. Ayetteki "arkadaşınız" ifadesiyle Allah Kuran ayetlerine,Peygambere "yalancı,büyülenmiş,cinlenmiş" gibi sözlerle itiraz eden müşriklere Peygamberi tanıdıklarını böyle birşey olmadığını aslında onlarında bildiğini ve sözlerinin "vahy" olduğunu bildiriyor.

Yani bu ve bunun gibi ayetlerde Peygamberin sözleriolarak ifade edilen sözler hadisler değil Kuran ayetleridir.
 

alitufan2003

Profesör
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
1,370
Tepkime puanı
11
Puanları
0
Konum
Yalova
Ebette ki tek kaynak Kuran'dır.Hep bunu söyledim hiçbirşeyi eveleyip gevelemedim.

Bahsettiğiniz tüm ayetlerde de Resulün sözleri olarak bahsedilen sözlerden kast edilen Kuran ayetleridir.Çünkü müşriklerin itirazları Resule değil,Resulün insanlara tebliğ ettiği Allah'ın sözleridir.Bunu Allah bizlere başka ayetlerde de bildiriyor.

Allah insanları kendi sözlerinden sorumlu tutuyor sadece o sözlere,Kuran ayetlerine uymasını istiyor.Bunu da ayetlerde bulabilirsiniz.

Peki o zaman bize namaz nasıl kılınır bir anlatır mısın?
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul




Guzel kardesim ayetleri okumuyor musun. Cebrail geldi, gozleriyle gordugunu kalbi yalanlamadi diyor. Cebrail vahyi getirdi ve peygambere ogretti diyor, yani Kuran'dan bahsediyor.

Bildiklerini ve onyargilarini bir kenara birak ve lutfen tekrar oku, Allah'in adiyla oku, Ahmed'in Mehmed'in degil.

Bak şimdi nasıl yok sayıp cevap bile vermeden,
hemen "o zaman nasıl kılınır" hadi cevapla bakalım klişesine sarıldı farkında mısın?
Yine diyemedi kibrinden, evet ben yıllardır burada hadisleri kastettiğini sanıyordum, meğerse kuran mış diyemedi?
halbuki dese bu cümleyi okuyup belki kafasında bir pırıltı yanabilecek onlarca Mü'minden ardı arkası kesilmeyen öyle ecirler alacak ki.
Allah bilmediği yerden onu mükafatlandıracak, bak ayetlerime karşı boyun eğip büyüklük taslamadın ve bu örnek oldu diye.

işte bize basit geliyor ama bu çok zor ve büyük bir iş,
sonrasında neler olur neler, Kur'an hiç olmadığı gibi gözüne gönlüne parlamaya başlar.
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Peki o zaman bize namaz nasıl kılınır bir anlatır mısın?

Gene başa döndük.Olsun bun da çok anlatmıştım bir daha anlatayım.

Namazı Allah Kuran'da şimdiki namaz hocası kitaplarında tarif edildiği gibi tarif etmez çünkü namazı insanlar biliyorlar ve kılıyorlardı.

Kuran'da İbrahim Peygambere Kabeyi ve etrafını oraya ibadet etmek için gelecekler için temizlemesi bildirildiği ifadeleri var.Demek ki İbrahim Peygamber ve öncesinde de insanlar namazı biliyor ve kıliyorlardı.

Hadislere baktığında da Peygamberimize rüku ve secde nedir diye soran bir kimse yok değil mi?

Hıristiyan yahudiler dahil herkes namazı biliyor ve kılıyordu.Günümüzde bile bizim kıldığımız namaza çok benzer şekilde yahudiler ve hıristiyanlar namaz kılıyor.Hatta önceden paylaştığım bir videoda bir yahudi bizim gibi abdest ald_aldıktan sonra namaz kılıyor.
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Valla ne diyeyim abi. Yaz bir mesaj at foruma, alitufan bilmezse belki baskalari bilir.

Umarim bunun uzerinde biraz dusunur de bazi seyleri sorgulamaya baslar. Kimsenin uzerinde gozetleyici veya zorlayici degiliz. Bizler, hakli yolumuzda hakki davet etmekle mukellef kilindigimizi biliyoruz hepsi bu.
 

alitufan2003

Profesör
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
1,370
Tepkime puanı
11
Puanları
0
Konum
Yalova
Bak şimdi nasıl yok sayıp cevap bile vermeden,
hemen "o zaman nasıl kılınır" hadi cevapla bakalım klişesine sarıldı farkında mısın?
Yine diyemedi kibrinden, evet ben yıllardır burada hadisleri kastettiğini sanıyordum, meğerse kuran mış diyemedi?

:glm

Çünkü gerçek öyle değil de ondan...
Siz şunun farkında değilsiniz..
Kuran-ı kerim tabii ki en başta gelen kaynaktır. Zaten ehl-i sünnetin hiçbirinin buna itirazı yok ki???
Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz bir taraftan kendisine vahyolunan Âyet-i kerime'leri Allah-u Teâlâ'dan aldığı gibi arttırma ve eksiltme yapmadan bütünüyle tebliğ ederken, diğer taraftan da onlardan ne gibi mânâlar kastedilmiş olduğunu sözleriyle, işleriyle tefsir ve izah eder, sarih hükümleri ortaya koyardı.
Âyet-i kerime'de:
"Resul'üm! Biz sana da Kur'an'ı indirdik ki, kendilerine indirileni insanlara açıklayasın." buyuruluyor. (Nahl: 44)

Allah-u Teâlâ Kur'an-ı kerim'inde namazın farz olduğunu bildirdi. Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz ise Allah-u Teâlâ'dan aldığı vahiy ve ilham ile namazın vakitlerini, rekâtlarını, âdâb ve erkânını ve nasıl kılınacağını hem anlattı, hem de müslümanların gözü önünde kıldı.
Anladın mı şimdi...


Yoksa sizin iddia ettiğiniz gibi:
Ebette ki tek kaynak Kuran'dır.Hep bunu söyledim hiçbirşeyi eveleyip gevelemedim.
.....
Allah insanları kendi sözlerinden sorumlu tutuyor sadece o sözlere,Kuran ayetlerine uymasını istiyor.Bunu da ayetlerde bulabilirsiniz.

sizin dediğiniz doğru olsaydı eğer???

“O Peygamber’e uyun ki, doğru yolu bulasınız.”
(A’râf: 158)
ayet-i kerimesi ne olacak???
nasıl uyacaz???
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
:glm

Çünkü gerçek öyle değil de ondan...
Siz şunun farkında değilsiniz..
Kuran-ı kerim tabii ki en başta gelen kaynaktır. Zaten ehl-i sünnetin hiçbirinin buna itirazı yok ki???
Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz bir taraftan kendisine vahyolunan Âyet-i kerime'leri Allah-u Teâlâ'dan aldığı gibi arttırma ve eksiltme yapmadan bütünüyle tebliğ ederken, diğer taraftan da onlardan ne gibi mânâlar kastedilmiş olduğunu sözleriyle, işleriyle tefsir ve izah eder, sarih hükümleri ortaya koyardı.
Âyet-i kerime'de:
"Resul'üm! Biz sana da Kur'an'ı indirdik ki, kendilerine indirileni insanlara açıklayasın." buyuruluyor. (Nahl: 44)

Allah-u Teâlâ Kur'an-ı kerim'inde namazın farz olduğunu bildirdi. Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz ise Allah-u Teâlâ'dan aldığı vahiy ve ilham ile namazın vakitlerini, rekâtlarını, âdâb ve erkânını ve nasıl kılınacağını hem anlattı, hem de müslümanların gözü önünde kıldı.
Anladın mı şimdi...


Yoksa sizin iddia ettiğiniz gibi:


sizin dediğiniz doğru olsaydı eğer???

“O Peygamber’e uyun ki, doğru yolu bulasınız.”
(A’râf: 158)
ayet-i kerimesi ne olacak???
nasıl uyacaz???

Bunları sonra yine konuşuruz.
Soru bu değil, soru şu?
Necm suresinde baş kaynak olarak verdiğiniz ve her yerde zikrettiğiniz, Necm suresi ayetinin Kur'an için indirildiğini kabul ettiniz mi?
 
Üst