"O dilemeden siz dileyemezsiniz" ayeti nettir. Ölçü konulduktan sonra kimsenin dilemesi bunun dışına çıkamaz. Bu sen dilemiyorsun anlamı çıkmaz; O diler sonra sen dilersin. Yani irade mutabıktır ama asıl dileyen Allah tır yine; çünkü ilk dileme esastır. Bu ölçü ve irade Hak ve Adalet ölçüsündedir.
:::mobil ileti:::
Bu konuyu biraz genişletmek istiyorum Hakperest
Bir arkadaş ile rızk konusunu konuşuyorduk
Rızk Allah a aittir dilediğine daraltır dilediğine genişletir öyle değil mi
Biz esnafız manav reyonumuz var
ben dedim ki manava mal almayınca atıyorum ciro iki lira oluyor
manavı doldurunca ciro iki buçuk oluyor
arkadaş diyor ki alakası yok rızk bellidir alsan da almasan da ne kazanacağın bellidir
Allah oysa diyor ki herkese kazandığının karşılığı vardır
şimdi Allahın katı var ..nedir bu
Allahın herşeyi bilmesi..dile gelen gelmeyen herşeyi bilir Allah
Kimin ne kadar kazanacağını da bilir biz Allahın katına karışamayız !
Bir de insandan Allah a giden bir katman var
Bu katmanda insan bütün yaptıklarından mesuldür
yoksa rızk Allahtan nasılsa deyip oturup bekleyelim o bizi bulsun mantığı çıkar
bunu söyleyince de arkadaş diyor ki çalışmamak caiz değil ))
bir misal daha vereyim
araba ile şehirde gidiyorsunuz ..hız limiti yetmiş
siz yüz ile gidiyorsunuz bir arabaya çarpıyorsunuz
şimdi diyebilir miyiz kaderimde çarpmak varmış kaza yapmak varmış
fıtri kuralları çiğnemişiz burayı unutuyoruz
ama yetmiş ile giderken arkadan size çarpılırsa bu kazada sizin suçunuz var mıdır yoktur ..
Kader bir ölçüdür yani ..
Genel anlamda biz kendi katımıza sıkıca tutunacağız
Allahın katına karışmamalıyız diye düşünüyorum ..
burada @
adams77 ın Allah ı tasavvur edemeyiz ..denk değiliz bakışına katılıyorum
Allah ı tasavvur tahayyül mekan zaman izafe vs vs ilişmememiz gereken kulvar
ne kadar ilişsekte açıklama yapamayacağımız bir alan
bu alana boyun eğiyoruz
amenna ve saddakna diyerek ...