İsra Olayına İman Ederiz Miraç Yahudi Uydurmasıdır ( Ercüment Özkan)

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Selam

Sadece şunu söyleyeyim...''Müslüman olduğundan dolayı seni Allah için seviyorum....''

Diğer açıdan benim aldığım bir kararın nasıl doğru olduğunu gösterdiğinden dolayı da teşekkür ediyorum...Aldığım kararın ne denli haklı olduğu ortaya çıkıyor...

Selametle...

Neden müslümanların imanıyla oynuyorsun. Rivayetlere uydurma diyorsun metodunu soruyorum tık yok. Kavun karpuz seçer gibi rivayet mi seçilir. Aklıma yatmadı bu uydurma. Bunun acısını çok çekersin. Senin vesilenle imanı terkeden birileri olmuşsa hele yandı keten helva, bu işi çocuk oyuncağı zannediyorsunuz.

Bundan sonra rivayetler için uydurma diyeceksen on kere düşün.
 

ubeyd_el_turki

Doçent
Katılım
28 Mar 2007
Mesajlar
720
Tepkime puanı
16
Puanları
0
ercümend özkan beyefendinin anlattıklarının içeriğinin doğruluğunu bilme durumunda (makamında) değiliz.
ancak şu kadarını söyleyebiliriz ki; anlattıkları mantık ilmi çerçevesinde yanlışlanamaz.
Mantık ilmi ALET ilimleri için uygulanabilir bir ilimdir.Kaynağı VAHY olan ilimlerde MANTIK ilmi iptal olur.İptal olmaz ise insanı ABDAL eder.Kafir eder.Bidatçı eder.Mülhid,mürted eder.Çünkü MANTIK bir kural dinlemez, kendi yeterliliği çercevesinde her hali fikri sözü bir yere koyar.Bu koyduğu yerde şart kayıt tanımaz.Bu nedenle VAHY'e tabi olmayacak ve küfür havuzunda yüzecektir.Denizden içerse kafir olur,boğulursa kafir olarak ölür,çıkamaz debelenir üstü ıslanır, boğulacak mertebeye gelir aklını kaybedecek hale gelir.Mutlaka bir arıza kalır...Ancak o havuzdan çıkıp İSLAM deryasına atlarsa kurtulur.

ALET ilimlerine gereken MANTIK, BATINİ meselelerde VAHY'e dair konularda boş laftan öteye geçemiyor.

ilk izlenimimiz: ercümend beyi sevdik! Allah (cc) ona da bize de rahmeti ile muamele eylesin. amin.
Kütüb-ü Sitte'den bir hadis-i şerif:
Bir sahabenin Taha suresini okuduğu kıraatı kendi Resulullah Aleyhisselatu Vesselam'dan işittiğinden farklı olduğunu anlayan Hz.Ömer R.Anh, o sahabiyi saçından sürükleyerek Resulullah Aleyhisselatu Vesselam'ın önüne getirmiş.Ancak Resulullah Aleyhisselatu Vesselam "Her iki şekildede bana okundu" deyince ikna olmuş ve sahabe kardeşini bırakmıştır.

Böylesine VAHYE ve SÜNNET-İ SENİYYE'ye bağlı ve ona en ufak bir muhalefete karşı bile kardeşinin sürüyerek getiren Hz.Ömer R.Anh var iken, Küfür sözlerin sahibi bir adamı "sevdik" demek ne bedbaht ne feci bir davranış.
Çünkü اَلْمَرْءُ مَعَ مَنْ أَحَبَّ
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Selam

İşte niyet okuyuculuğu ve zan...

Beni tanıyor musun?

Benim ağzımdan 'aklıma yatmadı' uydurma gibi bir tabir çıktı mı?
Sana adam gibi sorduk, miraç hadislerinin bazılarının uydurma olduğunu söylerken kullandığın metod nedir dedim, beni muhatap almayıp üstelik selamet dileyerek beni cahil konumunda gördün. Şimdi söyle bakalım senin bana tavrın adabı muaşerete uygun mu?


Kendine gel ve rivayetleri aklına yatmadı diyerek reddetmediğini bize göster.
 

Ahi Evran

Profesör
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
1,695
Tepkime puanı
14
Puanları
38
Yaş
45
İmam-ı a'zam Ebu Hanife rahimehullah buyuruyor ki: "Mi'rac haberi haktır, kim onu reddederse bid'atçı ve sapık olur."

“Ebu Hanife: “Eğer bir kimse, ‘Peygamber (a.s.)in her söylediğine inanıyorum, ancak Nebi haksız (cevren) konuşmaz ve Kur’an’a muhalefet etmez’ derse, bu, onun, Peygamber’i tasdik ettiğini ve Peygamberi Kur’an’a muhalefetten tenzih ettiğini gösterir. Şayet Peygamber Kur’an’a muhalefet etse ve Allah’a karşı haktan başka bir şey söyleseydi, Allah Teala, “Eğer Muhammed, bize karşı ona (Kur’an’a) bazı sözler katmış olsaydı, biz onu kuvvetle yakalardık, sonra onun şah damarını koparırdık, hiç biriniz de onu koruyamazdınız” (Hakka 44-47), sözüne uygun olarak, onu kuvvetle yakalar ve şahdamarını koparırdı. Allah’ın Resûlü, Allah’ın kitabına muhalefet etmez. Allah’ın kitabına muhalefet eden de Allah’ın Resûlü olamaz… Nebi’den Kur’an’a aykırı olarak hadis rivayet eden kimseyi red, Peygamber’i red ve onu yalanlama değildir. Bu, ancak, Peygamber’den batıl rivayette bulunan kimseyi reddir. Töhmet bu kimseyedir, Peygamber’e değil. Onun için Peygamber’in söylediği her şey, işitelim, işitmeyelim, başımız gözümüz üstünedir. Buna iman eder, ve Allah’ın Resûlünün söylediğine, olduğu gibi şehadet ederiz. Ve yine şehadet ederiz ki O, Allah’ın nehyettiği bir şeyi emretmez. Allah’ın bağladığı bir şeyi koparmaz. Allah’ın nitelediği bir şeyi ona aykırı bir şekilde nitelemez. Şehadet ederiz ki O bütün işlerde Allah’la muvafıktır. Bidat olabilecek hiç bir şey yapmamış, Allah’ın söylediği söze hiç bir şey katmamış ve zorlayıcılardan olmamıştır. Onun için Allah Teala; “Kim peygambere itaat ederse, Allah’a itaat etmiş olur” (Nisa 80), buyurmuştur. ( el-Alim 26-27) Prof. Dr. İsmail Hakkı Ünal’ın “İmam Ebu Hanife’nin Hadis Anlayışı ve Hanefi Mezhebinin Hadis Metodu” (DİB Yayınları) s.84-85
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Tahiyyatın ümmete geliş şeklini inkar edip de namazda okumaya devam etmek nasıl bir duygu?

yoksa tahiyyatı Kuran ayeti mi zannediyordunuz?

Neyse bundan sonra okurken aklınıza mutlaka takılacak ve huşunuz kaçacak, yahudilerin uydurduğu birşeyi namazda nasıl okurum diyerek içinizi kemirecek.

Zaten bu iböyl başlar, şüph tohumu bir girdi mi zamanla dal budak salar ve bütün vucudu kaplar.

Nasıl geldiği ile ilgilenmiyorum.. İçeriği önemli..
Siz Adem as Havva as kandırdığını düşünen bir zihniyete sahip olabilirsiniz
Biz Allah Rasulünü aşağılamaya yönelik rivayetlerin uydurma olduğunu düşünüyor ve iman ediyoruz!
Israrla müteşabih konularda muhatabınıza hakaret ediyor küfür ile itham ediyorsunuz(Genel olarak)
Allah Rasulü hayatta olsa idi şikayetçi olurduk size tazir cezası uygulanırdı
Korkarım ki hakaretleriniz, alay geçmeleriniz mizana kalacak bu daha acı...
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
Konu iade edilmiştir..

Konuya dair değinmek istediğim sahabe ve sonrasındaki alimler arasında bile konuya muhtelif yaklaşanlar olmasına rağmen yorum içeren konularda hakaret ve tekfir eden yaklaşımlarınız sadece sizin usulden uzak bakış açılarınızı gösterir. Hz Aişe, Muaviye ve Enes b. Malik'in İsra ve mirac hakkındaki görüşlerini araştırın..
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Selam

Konumuzla ilgili gör(e)mediğiniz hususların bazıları şunlar;

1)Konunun siyakını düşünmeden hareket etmeniz...Sanki bundan öncesinde bazı tavırlar sergilememiş gibi yeni ilk defa olan bir şey gibi davranmanız.Yani öncesini görmemeniz.Daha önce hangi mesajları paylaştığınızı hatırlayın...

2)Karşınızdaki sizin gibi düşünmüyorsa bir süre sonra kendi tabirinizle ''düşman'' diyerek onları bu tavır içerisinde davranmanız...

Kısacası siz daha nasıl davrandığınızın farkında olmadığınız gibi olayların öncesinide malasef ya görmüyorsunuz ya da görmek istemiyorsunuz...

Son cümlenizde de gösterdiğiniz üzere halen ithamlarınıza ve zanlarınıza devam ediyor ve beni haklı çıkarmaya devam ediyorsunuz...

Ayrıca ''Selametle'' kavramının kişilere/müslüman ve cahil göre ne anlam ifade ettiğini öğrenemeniz tavsiye ederim.

Selametle...

Hadis ilmini öğrenin biran önce...
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir



Siz Adem as Havva as kandırdığını düşünen bir zihniyete sahip olabilirsiniz


Hangisi:

Siz Adem(in) as Havva as (tarafından) kandır(ıl)dığını düşünen bir zihniyete sahip olabilirsiniz


Siz Adem as (ve) Havva as (ın) (şeytan tarafından)kandır(ıl)dığını düşünen bir zihniyete sahip olabilirsiniz.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
İsra ne demek bilen var mı? yada İsrail ne demek?
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
İsra ne demek bilen var mı? yada İsrail ne demek?
İSRA gece yürüyüşü demek

İL ise eski ibranicede ALLAH CC anlamına geliyor

Böylece İSRAİL = Gece Allah CC a yürüyen (Yakup AS), İSRAİLOĞULLARI = Gece Allah CC yürüyen adamın çocukları anlamına geliyor

Gece yürüyüşü demek yürüyüş Kudüste bitti anlamına gelmiyor.

Sadece Gece bir yerlere gidildiğini ve bu gidilen yerlerin arasında Kudüs te olduğu bildiriliyor
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars


İbranice israil Allahın kulu demek..
Bize ait bir kelime ama yahudiler kullanıyor...

Bize ait diye bir şey yok ki? Allah dinini tüm insanlara aynı dilde tebliğ ediyor.

Bir zamanlar onlar neyin ne olduğunu çok iyi biliyorlardı lakin gevşeklik gösterdiler. İsrail ile yahudi çok farklı kavramlar
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Şunu demek istedim Abdullah ile eş değer manada ama düşünsenize oğlunuza 'israil' ismini koyduğunuzu?
Direk İsrail'i çağrıştırıyor malesef...
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
İsra gerçekten gece demek mi?
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
gece deyince anladığınız nedir ki?
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Kardeşim bu forumda ortamı sen de görüyorsun. Her doğru her yerde söylenmez.

“Biz peygamberler topluluğu, daima insanların seviyelerine inmek ve onların anlayabilecekleri şekilde konuşmakla emrolunduk." (Zebidî, İthaf'u Sade, 2/65)

“İnsanlara akılları nisbetinde konuşun.” (Ebû Davud, Edeb, 20; Münâvî, Feyzü'l-Kadir, 3/75)
Haklısın lakin efendi hazretleri böyle düşünmüyor. Efendi hazretlerinin şeyhi ona Ali Haydar Efendi (efendi baba) Mektubat sohbetlerinde ağır mektupları atlarmış. Efendi hazretleri şeyh olunca bir müddet sonra bu mektupların atlanmamasını, izah edilmesini kürsüye kazandırıyor. Bunun üzerine Efendi Babanın eski müritleri buna itiraz ediyorlar. Efendi hazretleri diyor ki: Biz anlıyanlar için varız, anlamıyanlar da anlamak için gayret gösterecek artık. Bunu anlamak mümkün çünkü efendinin sohbetleri kaleme alınıyor, yani yazıya dökülüyor. Fark bu!

Şahsi görüşüm odur ki bu konuda ki ayet ve hadisler başa baş sohbetler için geçerli çünkü başa baş sohbette o topluluk hakkında bir kanaat oluşur. Lakin internet ortamında yazı olduğu için bu kalıcıdır. Gün gelir birisi googleden rast gelir ve istifade eder.
 
Üst