imam nikahı nedir?

zemahşeri

Paylaşımcı
İhvan Üyesi
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
392
Beğeniler
1
Puanları
0
#1
mezheplere göre imam nikahının kabul olunmasının şartları nelerdir?
3kez boşama hakkınıı kullanan bi erkek aynı kişiyle bidaha evlenmek isterse mezhepmi değiştirmesi gerekir?
kadın boşayabilirmi?
:confused1[1]: :confused1[1]: :confused1[1]: :confused1[1]: :confused1[1]: :confused1[1]:
 

islamveinsan

Doçent
İhvan Üyesi
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,360
Beğeniler
1
Puanları
0
#2
S.a

Nikah ın kabul olması için; Karşılıklı rıza, mehir, şahit, anne/babanın rızası olmalı (hanefiye göre )

İslam a göre erkek aynı eşi bir defa boşayabilir... oradaki 3 farklı bir kavram.
Ve aynı eş ile bir daha evlenemez... Taki o eş başka biriyle evlensin ve boşansın... Bu evlilik te anlaşmalı olmayacak....

Kadın erkeği boşayamaz...

Selametle..
 

ileney_

Üye
İhvan Üyesi
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
124
Beğeniler
0
Puanları
0
Yaş
14
#3
imam nikahı denen birşey yoktur bunun adı dini nikahtır lütfen imam nikahı diye adlandırmayalım...bu nikahı illa imamın kıyması lazım değildir salih müslümanlarda kılabilir
 

halimselim

Paylaşımcı
İhvan Üyesi
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
378
Beğeniler
0
Puanları
0
#4
imam nikahı denen birşey yoktur bunun adı dini nikahtır lütfen imam nikahı diye adlandırmayalım...bu nikahı illa imamın kıyması lazım değildir salih müslümanlarda kılabilir
dini nikah ta yoktur. nikah karşılıklı iki kişinin kabulleri sonucu oluşan bir durumdur.
nikah ta önemli olan erkeğin ve kadının hukukunun korunmasıdır. bir imam bu hukuku koruyacak güçte değildir. o açıdan şimdiki "resmi nikah" diye tabir edilen nikah daha geçerlidir. çünkü bu nikahta eşlerin hukuku korunmaktadır.
 

ileney_

Üye
İhvan Üyesi
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
124
Beğeniler
0
Puanları
0
Yaş
14
#5
yaw kardeşim ne demek dini nikah yoktur ...Allah'ın rızası ile yapılan her hareket her söz islama uygunsa o dinidir...resmi nikahmış peeeeh talak kaidesini unutuyorsun herhalde
 

islamveinsan

Doçent
İhvan Üyesi
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,360
Beğeniler
1
Puanları
0
#6
yaw kardeşim ne demek dini nikah yoktur ...Allah'ın rızası ile yapılan her hareket her söz islama uygunsa o dinidir...resmi nikahmış peeeeh talak kaidesini unutuyorsun herhalde
kardeş dini nikah halk arasinda imam nikahı mü'minlere hastir...
isteyen başka nikah ve söz ile de yetinebilir....
biz böyle bilir böyle yaşarız
selametle...
 

ileney_

Üye
İhvan Üyesi
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
124
Beğeniler
0
Puanları
0
Yaş
14
#7
kardeş dini nikah halk arasinda imam nikahı mü'minlere hastir...
isteyen başka nikah ve söz ile de yetinebilir....
biz böyle bilir böyle yaşarız
selametle...

bırak kardeşim halk arasını ne diyorsun sen bana ne halkın ne dediğinden insanlar ramazan bayramına şeker bayramı diyor ne yani illa bende şeker bayramımı diyeyim...

bende bildiğim gibi değil öğrendiğim gibi yaşarım

oku bakalım

http://www.haber7.com/haber.php?haber_id=116136



 

halimselim

Paylaşımcı
İhvan Üyesi
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
378
Beğeniler
0
Puanları
0
#8
yaw kardeşim ne demek dini nikah yoktur ...Allah'ın rızası ile yapılan her hareket her söz islama uygunsa o dinidir...resmi nikahmış peeeeh talak kaidesini unutuyorsun herhalde
nikah sorumluluk demektir. birini kendine eş seçmişsen ona karşı olan sorumluluğunu yerine getirmen lazım. dini nikah adı altında kimseyi mağdur etme hakkına sahip değilsin. yaptırımı olmayan nikahı kalkıp, diniliğini öne sürerek meşrulaştıramazsın. dini nikah kıyıp eşini bırakan biri hakkında imamın ne yaptırımı olabilir. HİÇ! talakmış...bir nikahın yaptırımı yoksa islamdaki boşanma hukukunu kim uygular. diyeceksin uymayan Allah a karşı sorumluluğunu yerine getirmemiş olur.cezasını öbür dünyada çeker. sosyal olaylar kişinin vicdanına bırakılmaz. tedbiri alınır.
o zaman yaptırımı olan mevcut "resmi nikah" ile nikah daha doğrudur.
boşanma da o hukuka göre yapılır.
 

ileney_

Üye
İhvan Üyesi
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
124
Beğeniler
0
Puanları
0
Yaş
14
#9
yahu sana resmi nikah olmaz diyen mi var konuyu çarpıtmayın Allah aşkına ya islamda talak kaidesini inkar ediyorsan o beni ilgilendirmez tamam mı ?


unutma ki talak kuranda geçmektedir
 

meyve

Asistan
İhvan Üyesi
Katılım
15 Eki 2006
Mesajlar
762
Beğeniler
0
Puanları
0
#10
İslâm boşama hakkını erkeğe vermiştir. Zira boşama gibi yuvayı bir anda yıkma selâhiyeti, çoğu zaman hissî hareket edebilen kadına verilemezdi. Şayet erkeğe ait bu hak aynı şekilde kadına da verilmiş olsaydı, yuva yıkımı sık sık gerçekleşir, her öfke ve hiddet zamanında boşama kelimesini kullanacak kadın yuvayı ayakta tutamaz, yıkıverirdi.

Kadının bu hissiliğindendir ki, hissîliği fazla olan tarafa boşama hakkı ilk anda verilmemiştir.

Bununla beraber kadın, bu haktan büsbütün mahrum da bırakılmamıştır. Nikâh sırasında kadın isterse boşama hakkının kendisine de verilmesi şartıyla nikâha evet diyebilir. Bu hak, ömür boyu olabileceği gibi, belli bir müddet için de olabilir. Bu müddet zarfında erkeğinden emin olan kadın, boşama hakkını gününden önce de terk edebilir.


Ahmed Şahin
 

r@r@r@

Üye
İhvan Üyesi
Katılım
4 Ara 2006
Mesajlar
15
Beğeniler
0
Puanları
0
#11
dini nikah ta yoktur. nikah karşılıklı iki kişinin kabulleri sonucu oluşan bir durumdur.
nikah ta önemli olan erkeğin ve kadının hukukunun korunmasıdır. bir imam bu hukuku koruyacak güçte değildir. o açıdan şimdiki "resmi nikah" diye tabir edilen nikah daha geçerlidir. çünkü bu nikahta eşlerin hukuku korunmaktadır.
yaniliyorsun resmi islem kafirden gelmedir
Allah indinde nikah islami nikahtir
islami nikah kiyilmadan sadece resmi islemle evlilik olursa zina olur dogacak cocuklarda veled-i zina hukmunu alir
 

ebkem

Baş Yücelik
İhvan Üyesi
Katılım
4 Ara 2011
Mesajlar
3,123
Beğeniler
307
Puanları
0
#12
Şimdi dini nikah olmadan bütün evlilikler zina hükmünde mi olur, doğan veled-i zina mı olur açıkcası kabullenmek istemiyorum. Bence binlerce insan dini nikahı kıymıyor. Nikahtan kasıt ilandır, mesela evlilik dairesinde olan da nikahla ilan olduğu için bu meşrudur minvalinde hocamın beyanı vardı.

Bu benim aklıma yatmaz, yatmıyor. Mihirden ne anlar belediye memuru.. Merhum büyük Ustad Ahmed Davudoğlu hocaefendi de dini nikahı mecburi görenlerdendir ve hatta bu ısrarından ötürü hapiste dahi yatmıştır. Ben de naçizane bu büyük hocamın görüşünün dahil olduğu Hanefi görüşüne iman eder ve dini nikahı elzem görürüm.

Hayrettin Karaman hocanın resmi sitesinde Davudoğlu Hocamıza cevaben (ki Tahrip Hareketleri eserinde Karaman'ı nikah görüşünden ötürü ilmi reddiyeye tutar) şu metni iktibas ediyorum. Bir hezimetini daha görelim;


Bazı Meseleler Üzerine Bir Tartışma
(A. Dâvudoğlu Hoca'nın yazısına cevaptır.)

Dini Tamir Dâvasında Din Tahripçileri isimli kitabın müellifi Sayın Ahmet Dâvudoğlu hocamız kitabının son baskısında (İst. 1978) bize 16 sayfa ayırarak tenkitlerini serdetmiş6, bu arada ilim ve sadet dışı, hissî sözler söylemiş, hakaretler etmiştir. Bizim büyüklerimize ve hocalarımıza saygımız, bu yazının bütününe, aynı üslûpta cevap vermemize engel olduğu için burada yalnızca ilmî meseleleri münâkaşa edecek ve bazı ithamlara cevap vereceğiz.

1. Nikâh meselesi:
Mukayeseli İslâm Hukuku isimli kitabımda (I, 233-236) evliliğin dinî yönünü mukayeseli bir şekilde incelerken, hrıstiyanlıktaki telâkkisi ile (bu mânâda) İslâm'da dinî evlenme anlayış ve tatbikatının bulunmadığını, İslâmî evlenmede hoca ve câmi şartlarının yer almadığını, nikâh akdinin rükün ve şartları yerine gelince bu akdin mûteber olacağını... ifâde etmiştim. Bazı kötü niyetli çevreler, bu bölümün bütününü gözönüne almadan bazı cümleleri seçip çıkararak aleyhimize kampanya açmışlar. Dâvudoğlu hocamız da kitabı okumadan, Sabah gazetesinde ve Büyük Gazete'de aynı istikamette yazılar neşretmişti. Biz bu yazıya bir cevap hazırlayarak aynı gazetelerde neşretmek istedik. Gazeteler yazımızı neşretmeyince biz de bu yazıyı halen basılmakta olan bir kitabımıza koyduk, orada çıkacaktır. İşte bu sebeple burada nikâh meselesine fazla yer ayırmıyor, ancak birkaç noktaya dokunmak istiyoruz:
a) "Bana Ehl-i Sünnet ulemâsından bir tek âlimin, nikâh ibâdet değildir dediğini nakletsin" diyorlar.
Ben de aynı üslûbu kullanarak "Ehl-i Sünnet ulemâsından bir tek âlimin, nikâh -namaz, oruç... gibi- ibâdettir dediğini nakletsin" dersem herhalde demagoji yapmış olmam. Âlimlerimiz fıkıh kitaplarında ibâdât, muâmelât, ukubât gibi ana bölümleri birbirinden ayırmış ve nikâh bahsine muâmelât içinde yer vermişlerdir. Ayrıca Şürünbülâlî, Dürer hâşiyesinde (İst. 1319, c. I, s. 387, rec'at bahsi) nikâhın muâmelâttan olduğuna işâret etmiştir.
"Nikâh benim sünnetimdir, her kim benim sünnetimden yüz çevirirse benden değildir," hadîsi de -üstadın iddia ettikleri gibi- nikâhın ibâdet olduğuna delâlet etmez. Eğer bu sünnet ibâdet olsaydı "onu ilân edin, tefler çalın" buyurulmazdı. Çünkü tef çalınarak ibâdet yapılmaz ve ibâdet ilân edilmez.
Resûl-i Ekrem Efendimiz'in (sav) her fiili, sözü ve tasvibi sünnettir; fakat bunların hepsi -namaz, oruç... cinsinden- ibâdet değildir.
b) "Nikâhın bir de rüknü var arkadaş!.. Rükün olmasa bütün şartların bulunması hiçbir mânâ ifade etmez. Nikâhın rüknü kızın 'sana vardım', oğlanın da 'seni aldım, diyerek icab ve kabul yapmalarıdır... Siz bunlardan hiçbir yerde tek kelime ile olsun bahsetmiyorsunuz..." diyorlar. (s. 195).
Eğer kaleme sarılmadan önce kitabımızdan, yalnızca kendisine gösterilen birkaç satırı okumakla iktifa etmeyip, 263-267. sayfaları da okusalardı, nikâhın rükünlerinden tek kelime ile değil, sayfalar ile bahsettiğimizi görürlerdi. Şimdi okurlarsa söylediklerini nasıl telâfî edecekler, merak ediyorum.
c) "Verilecek cevaplar mutlaka muteber Hanefî kitaplarından nakledilsin. Kendi içtihatlarına kat'iyen itibarımız yoktur" diyorlar. (s. 195).
Hanefî mezhebini anlatırken veya bir Hanefîye (Hanefî mezhebinden fetvâ isteyen bir müslümana) fetvâ verirken mûteber Hanefî kitaplarına dayanmak, fetvâyı bunlardan nakletmek tabiîdir ve biz de böyle yapıyoruz. Ancak İslâm hukukunu yazan veya anlatan bir kimsenin yalnızca Hanefî kitaplarına dayanması gerektiğini ilk defa hocamızdan duymuş olduk. Bizim bildiğimiz şudur: İslâm hukuku sahâbeden zamanımıza kadar binlerce âlimin göz nuru ve fikir çilesi sayesinde gelişmiş, tükenmez bilgi ve hüküm hazinelerine kavuşmuştur. Sünnî mezheblerden hangisine mensup bulunursa bulunsun her âlimden nakil yapılır ve içtihatları, açıklamaları nazar-ı itibara alınır. Bunu sınırlamaya kimsenin hakkı yoktur. Yeri geldikçe, icâb ettikçe gayri Sünnî mezahip ulemâsının sözleri de nakledilir; İslâmî esaslara göre alınır veya reddedilir. Bizim takip ettiğimiz yol da bundan ibarettir. Biz hiçbir yerde kendi ictihadımızdan söz etmediğimize göre "üstâdın bu mevzûudaki sözlerine kat'iyen itibarımız yoktur."




http://www.hayrettinkaraman.net/kitap/meseleler/0715.htm
 

bulut_bey79

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
28 Eki 2006
Mesajlar
12,118
Beğeniler
324
Puanları
0
Web sitesi
3422unitedstates.spaces.live.com
#13
Dini nikâha niye “imam nikâhı” deniyor?


Nikahla ilgili sorular

Sual: Dini nikâha niye “imam nikâhı” deniyor?
CEVAP
Hristiyanların nikâhlarını, kilisede papazlar kıydığı halde, papaz nikâhı denmiyor. Nikâh kıymasını bilen her Müslüman, her yerde, nikâh kıyabilir. Nikâhın, camide olması veya imamın kıyması, şart değildir. Doktor kıyarsa, doktor nikâhı, mühendis kıyarsa, mühendis nikâhı denmeyeceği gibi, imam kıyınca da, imam nikâhı denmez. Normal adı nikâhtır. Resmî nikâh muamelesiyle karışmaması için, dini nikâh deniyor. Yoksa nikâh, namaz gibi dinin bir emridir. Dini namaz veya imam namazı diye bir namaz olmadığı gibi, imam nikâhı da olmaz. Sadece, belediyede yapılan nikâh işlemleriyle karışmaması için, dini nikâh veya İslam nikâhı demeli, imam nikâhı dememeli.
buradan alınmıştır
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,727
Beğeniler
482
Puanları
83
#14
Günümüzde "imam nikahi" sudur...
Damat Bey ya da onun babasi gelir mahalle camisine, cami imamini bulur,
"Hocam, bizim bu aksam saat 09:00'da imam nikahimiz var, müsait misin?"
Imam;
"Müsaitim ama resmi nikah yapildi mi?" der,
Onlar da imama;
"Hocam yapildi sorun yok",
Imam da;
"O zaman saat 09:00'da beni alin..."
Imam gider eve, damadi ve gelini alir karsisina, sahitler de yani basindadir, mihr'i de hallediverir, ondan sonra önce geline sonra da erkege "bununla evlenmeyi kabül ettin mi" der, onlar da, "Evet, kabül ettim" derler... Bir dua ve akabinda dini nikah tamamdir...
Dini nikahin hic bir hukuki yaptirimi yoktur...
Cünkü imamin, polisi, karakolu, hapishanesi, savcisi, hakimi, askeri ve kolluk kuvveti yoktur ve en önemlisi de imamin yaptigi seyin hukuken gecerliligi yoktur...
Hadi iyi gülmeler canlarim benim, nasil masalcilik güzel mi..?
 

HTML

Üst