• Reklamsız versiyon için ÜYE OL

İlk Hadis eleştirmeni : Hz. Aişe

kilicarslan

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,052
Beğeniler
40
Puanları
0
#1
Hz. Aişe : Hz. Peygamber'den rivayet ettiğini işittiğimiz bu hadisler de nedir? Allah Rasulünden hiç işitmediğim hadisler naklediyorsun. Oysa sen de sadece bizim işittiklerimizi işittin; bizim
gördüklerimizi gördün."



Hz. Âişe'nin Sahabaye Yönelttiği Eleştiriler

adlı kitap, müminlerin annesinin, Ebû Hureyre'nin iddiasının aksine, Allah Rasulü ile birlikte geçirdiği zamanı, kına, ayna ve sürmelikle geçirmediğini, en azından bunların onu Hz: Peygamber'in sahih öğretilerini ve İslam dini adına beyan ettiği evrensel prensiplerini öğrenmekten alıkoymadığını bütün çıplaklığıyla ortaya koymaktadır.


Rivayetleri tashih ve ilk hadis eleştirmeni

Bu kitaptan öğrendiğimize göre, ensar ve muhacirlerin büyüklerinden her alim, her fakih, her kâri ve her ravi ona öğrencilik yapmış, hatta Hâ-kim'in Mustedrek'inde nakledilen bir diğer rivayete göre, Şeriat'ın dörtte birini nakletme şerefi yine ona ait olmuştur.

Gerçekten Hz. Âişe sadece Hz. Peygamber'den hadis nakletmekle kalmamış, Ebû Hureyre başta olmak üzere Hz. Ömer, Abdullâh b. Abbâs, Abdullâh b. Ömer, Câbir b. Abdillâh ve Ebû Sa'îd el-Hudrî gibipek çok sahabinin rivayetlerini tashih ederek hadiste eleştiri geleneğini başlatmıştır. İslam'ın temel ilkelerine, Kur'an'ın evrensel öğretilerine ve Hz. Peygamber'in bilinen sünnetlerine aykırı olarak rivayet edilen hadislere karşı en cesur tenkitleri yapmış; aklı kulağa, dirayeti rivayete tercih etmiştir.

...

Ayna ve sürmelikle uğraşmadı

Hz: Âişe'nin, Ebû Hureyre'nin söylediği gibi, ayna ve sürmelikle uğraşmadığını; bilakis, İslam'ın aynasına yansıtılmak istenen yalan yanlış rivayetlere, ilmin ve Hz.Peygamberi çok yakından tanımanın verdiği cesaretle nasıl karşı çıktığını görmek isteyen hiç kimse bu eseri okumazlık etmemelidir.

Hz. Âişe'nin sahabenin rivayetlerine, uygulamalarına ve fetvalarına yönelttiği eleştirileri rivayet kaynaklarının satır aralarından çıkarmak, müstakil bir eserde toplamak yaklaşık yedi asır sonra Bedruddîn ez-Zerkeşî'ye (ö. 794/1392) nasip olmuştur. Asıl adı el-İcâbe li-îradi
ma'stedrekethu Aişe alâ's-sahâbe olan eser, Şam Zâhiriye kütüphanesinde tesadüfen bulunmuş ve 1939 yılında Sa'îd el-Efgânî tarafın dan neşredilmiştir.


http://www.davetci.com/d_kittan/kit_tan_aise.htm

---

not: isteyen istifade edebilir, öncelikle kendim için buraya koyuyorum.

 

İlim Talebesi

Yasaklı
İhvan Üyesi
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Beğeniler
28
Puanları
0
#2
1-Hadis Eleştirmeni diye iddia edilen Hz.Aişe r.anha'dan nakledilen hadisler dahi bazı kesimler tarafından reddedilmektedir.En başta Hz.Aişe böyle kimselerden uzaktır.

2-Sahih isnadla nakledilen rivayette Ebu Hureyre'nin ,Hz.Aişe'ye cevabı -Hz.Aişenin sadece evde Resulullahı görebildiği- fakat Ebu Hureyre'nin malı,evi çoluğu çocuğu,eşyası,yemeği,kalıcak yeri daha doğrusu hiçbirşeyi olmadığı için Mescidde hep Resulullahla olduğu gerçeğini anlatmak istemesidir.Ondan işittiklerini de ezberlemiştir.

3-Bu konuda Talha b. Ubeydullah(ki kendisi Cennetle müjdelenen on kişidendir) , Hz.Aişe'nin aksine Ebu Hureyre'yi bu konuda övmüştür.İbn Hacer , Fethul Baride hasen bir senedle bu nakli vermiştir.Altta ibaresi var.

وَرَوَى الْبُخَارِيُّ فِي " التَّارِيخِ " وَأَبُو يَعْلَى بِإِسْنَادٍ حَسَنٍ مِنْ طَرِيقِ مَالِكِ بْنِ أَبِي عَامِرٍ قَالَ : " كُنْتُ عِنْدَ طَلْحَةَ بْنِ عُبَيْدِ اللَّهِ ، فَقِيلَ لَهُ : مَا نَدْرِي هَذَا الْيَمَانِيُّ أَعْلَمُ بِرَسُولِ اللَّهِ مِنْكُمْ ، أَوْ هُوَ يَقُولُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - مَا لَمْ يَقُلْ ؟ قَالَ : فَقَالَ : وَاللَّهِ مَا نَشُكُّ أَنَّهُ سَمِعَ مَا لَمْ نَسْمَعْ ، وَعَلِمَ مَا لَمْ نَعْلَمْ ، إِنَّا كُنَّا أَقْوَامًا لَنَا بُيُوتَاتُ وَأَهْلُونَ ، وَكُنَّا نَأْتِي النَّبِيَّ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - طَرَفَيِ النَّهَارِ ثُمَّ نَرْجِعُ ، وَكَانَ أَبُو هُرَيْرَةَ مِسْكِينًا لَا مَالَ لَهُ وَلَا أَهْلَ ، إِنَّمَا كَانَتْ يَدُهُ مَعَ يَدِ النَّبِيِّ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - فَكَانَ يَدُورُ مَعَهُ حَيْثُمَا دَارَ ، فَمَا نَشُكُّ أَنَّهُ قَدْ سَمِعَ مَا لَمْ نَسْمَعْ

قَالَ الشَّافِعِيُّ : أَبُو هُرَيْرَةَ أَحْفَظُ مَنْ رَوَى الْحَدِيثَ فِي دَهْرِهِ

İmam Şafi de ''
Ebu Hureyre zamanının en fazla hadisi ezbere bilen kişisiydi
'' diyerek onu övmüştür.


 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,012
Beğeniler
255
Puanları
83
#3
inkar ehli, evvel bir kitab yazar, sonra o kitabı delil gösterir...veya, rivayeti....
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,052
Beğeniler
40
Puanları
0
#4
siz bu lafı ederek hadis inkarcısı olmuş oluyorsunuz @abdullah birisi bey

O kitabı kaleme alan bilinen bir zat, ve kafadan yazmıyor, bilinen hadis külliyatında olan hadisleri toplayarak eseri oluşturmuş.

Yukarda ilk paylaştığım mavi yazılı kısımda bir hadis, bunu inkar mı ediyorsunuz?


DİKKAT LÜTFEN! 3 kezdir, garip ithamlarınıza devam ediyorsunuz. Aynen iade ediyorum.
Asıl hakikati yalanlayan inkarcıdır.
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,012
Beğeniler
255
Puanları
83
#5
siz bu lafı ederek hadis inkarcısı olmuş oluyorsunuz @abdullah birisi bey

O kitabı kaleme alan bilinen bir zat, ve kafadan yazmıyor, bilinen hadis külliyatında olan hadisleri toplayarak eseri oluşturmuş.

Yukarda ilk paylaştığım mavi yazılı kısımda bir hadis, bunu inkar mı ediyorsunuz?


DİKKAT LÜTFEN! 3 kezdir, garip ithamlarınıza devam ediyorsunuz. Aynen iade ediyorum.
Asıl hakikati yalanlayan inkarcıdır.
o cümleyi, mevzu bahis kitab için yazmadım,,,o cenahta, yapılan işlerden, bahsettiğim şey....mevzu bahis yazı, vehhabi kafalı bir sitenin yazısı...bu yüzden verdiği kaynağa bakmak lazım ki, bu tipler, herşeyi yapar.....

tarikat müntesiblerini, sokmadığınız kalıp kalmadı, ki, itham ettiğim şeylerin muhatabları forumdalar, ve onlara uygun olanı yazıyorum... ben terziyim, gömlek diktim, üstüne uymuyorsa, alınmana gerek yok, gömlek, üzerine uyanındır......
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,052
Beğeniler
40
Puanları
0
#6
o cümleyi, mevzu bahis kitab için yazmadım,,,o cenata, yapılan işlerden, bahsettiğim şey....

tarikat müntesiblerini, sokmadığınız kalıp kalmadı, ki, itham ettiğim şeylerin muhatabları forumdalar, ve onlara uygun olanı yazıyorum... ben terziyim, gömlek diktim, üstüne uymuyorsa, alınmana gerek yok, gömlek, üzerine uyanındır......
lafı ortaya yazıyorsun, üstelik attığım mesajın altına, hemde konuya atfen, üstüne alınma demekle olmuyor.
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,052
Beğeniler
40
Puanları
0
#8
lafı ortaya atarım,,,onlara benzer pek çok yönün, seninde var....
kendi lafınızı yalanlıyorsunuz, farkındasın? Az önce laf ortadaydı, şimdi ise itiraf ettin adeta.

Yazılan bir eserden bahsediyorum , altına
inkar ehli, evvel bir kitab yazar, sonra o kitabı delil gösterir...veya, rivayeti....
diye cevap yazıyorsunuz. Biz burda ne inkar ehliyiz, nede yalan yazıyoruz, Hz. Aişe'nin bir çok rivayet edilen hadisi düzelttiği bilinendir, siz bilmiyorsanız bu sizin derdiniz. Hemde hadis paylaşarak ortaya koyduğumuz halde, devam ediyorsunuz yalanlamaya.

Asıl inkarcı kim?

Aklımızla dalga geçmeyin.
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,012
Beğeniler
255
Puanları
83
#9
kendi lafınızı yalanlıyorsunuz, farkındasın? Az önce laf ortadaydı, şimdi ise itiraf ettin adeta.

Yazılan bir eserden bahsediyorum , altına "inkar ehli kitap yazar .. " diye cevap yazıyorsunuz.

Aklımızla dalga geçmeyin.
sen, vehhabi bir siteden, alıntı bir yazı getirdin, bende, bu siteye itibar edilmeyeceğini dile getirdim...cümlemin, devamınıda oku,,,artı, Hadisi Şerifleri, kendi hevalarına göre, yorumlamaları, işin vehameti....
 

İlim Talebesi

Yasaklı
İhvan Üyesi
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Beğeniler
28
Puanları
0
#10
Zerkeşi büyük bir Alimdir.Onun bu eserini zikretmesi kötü birşey değildir.Fakat bugün durum bundan daha vahim bir hal almıştır.

1-Ümmetin durumunun kötüye gitmesi
2-Kuran ve Sünnetin doğru yaşanmaması
3-İlmin değil Alimlerin giderek azalması
4-Kuran ve Sünnetin bir kısmının Modern dönemde red edilmesi
5-Yaşanan Hurafe,Bidatlerin çokluğundan insanların doğru İslamı kavrayamıyışı
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,052
Beğeniler
40
Puanları
0
#11
sen, vehhabi bir siteden, alıntı bir yazı getirdin, bende, bu siteye itibar edilmeyeceğini dile getirdim...cümlemin, devamınıda oku,,,
vahhabi olsun olmasın.. ? vahhabi müslğman değil mi? Vahhabinin her sözü yanlış mı?
Vahhabi olduğu ne belli hem. Siteye itibarı bırak inkarcı diyorsunuz. Yalan kitab diyorsunuz.

Yazıda makalede hiçbir yanlışlık yok, çok yerinde tesbitler, doğru bilgiler. Hz. Aişe birçok rivayeti eleştirmiş ve düzeltmiştir. Makalenin en başındaki hadiste bunun en bariz göstergesi delilidir.
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,012
Beğeniler
255
Puanları
83
#12
vahhabi olsun olmasın.. ? vahhabi müslğman değil mi? Vahhabinin her sözü yanlış mı?
Vahhabi olduğu ne belli hem. Siteye itibarı bırak inkarcı diyorsunuz. Yalan kitab diyorsunuz.

Yazıda makalede hiçbir yanlışlık yok, çok yerinde tesbitler, doğru bilgiler. Hz. Aişe birçok rivayeti eleştirmiş ve düzeltmiştir. Makalenin en başındaki hadiste bunun en bariz göstergesi delilidir.
cevap verdiğim, cümlemin, sonunda, "veya rivayeti" diye kayıt düşmüşüm...

kaldıki zor değil, bir eserin muteber bir kitab olup olmadığını öğrenmek...

yahu, forumda, ayetleri, hevalarına göre kullananlar mevcut, hadisi şerifleri, kendi hevalarına göre, yorumlamakta ne var....
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,012
Beğeniler
255
Puanları
83
#13
konu linkindeki yazıyı okumamıştım, az evvel, okudum, ne kadar haklı olduğumu gördüm.... yorumdan başka bir şey yok....
 

çelebiler

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,063
Beğeniler
95
Puanları
48
#14
Rasid halifeler hadis söylenmesini yasaklayıp yazılı bulduklarını da bizzat yok etmişlerdir.
Ömer,hureyreyi "seni Allah'ın düşmanı" diyerek dövüp sürgün etmiş.

Ayşe validemiz de hureyrenin yalan hadis rivayeti ortaya çıkınca "hureyre de çok oluyor" demiştir.

Yani aslında sahabe de hadis diye ortaya çıkan sözlerin nasıl tehlikeli olduğunun,dini nasıl bozacağının farkındaydılar.

LG-D682TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,052
Beğeniler
40
Puanları
0
#15
Rasid halifeler hadis söylenmesini yasaklayıp yazılı bulduklarını da bizzat yok etmişlerdir.
Ömer,hureyreyi "seni Allah'ın düşmanı" diyerek dövüp sürgün etmiş.

Ayşe validemiz de hureyrenin yalan hadis rivayeti ortaya çıkınca "hureyre de çok oluyor" demiştir.

Yani aslında sahabe de hadis diye ortaya çıkan sözlerin nasıl tehlikeli olduğunun,dini nasıl bozacağının farkındaydılar.

LG-D682TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yalan demeyelim.. Ebu Hureyre Hadisi anladigi sekilde rivayet etmis..

Hz. Aise bir keresinde, "Ebu Hureyre lafin sonuna geldi , sözün basini duymadi" demis.

Anlasiyorki, Ebu Hureyre, hadisin baglamini sözün basini duymadigindan yanlis anlamis ve bu sekilde rivayet etmis. Hz. Aise´de bunu düzeltmis.

Imam Ebu Hanife`nin fikihta (anlayisa) derinligi olmayanlardan bu yüzden hadis almadigi söylenir. Anladigimiza göre Ebu Hureyre hadis almadiklarindan birisidir.
 

çelebiler

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,063
Beğeniler
95
Puanları
48
#16
Yalan demeyelim.. Ebu Hureyre Hadisi anladigi sekilde rivayet etmis..

Hz. Aise bir keresinde, "Ebu Hureyre lafin sonuna geldi , sözün basini duymadi" demis.

Anlasiyorki, Ebu Hureyre, hadisin baglamini sözün basini duymadigindan yanlis anlamis ve bu sekilde rivayet etmis. Hz. Aise´de bunu düzeltmis.

Imam Ebu Hanife`nin fikihta (anlayisa) derinligi olmayanlardan bu yüzden hadis almadigi söylenir. Anladigimiza göre Ebu Hureyre hadis almadiklarindan birisidir.
Buhari de ebu hanifeden hadis rivayet etmemiş sahihinde ebu hanifeden "adamın biri" diye bahseder.

Emevilerin en birinci adamı da hureyredir.
Yani nerelerden nerelere geldi din.Onun için Kuran tek kaynaktır.

LG-D682TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Üst