Hüccet(Delil) istiyorum!!!

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Sizler için olmasa bile bizler için içtihad selahiyetine güvendiğimiz bir hocamıza sorduk
sadece ona güvenmekle yetinmedik araştırdık,
aksini uygulayanlar da mevcut tabi ki,
muhakkak herkesin delili de vardır,
baldız hususunda Hz.Esma nın teni gösteren kıyafetlerle Peygamberin karşısına çıktığı,
rasulun(sav) kendisini uyardığı fakat peçesiz bulunabildiğine dair bir çok rivayet var.
Bu tercih birazda genç olmaları hasebiyle belki,ki biz enişte yanında cilbabsız durmuyoruz
ama yeğen hükmü açık yeğenlerle evlenilmez.Eş dayılarına yeğen hükmünde oluyor kadın,dolayısıyla haram oluyor eş vefat etse
yahut ayrılma olsa bile dayı ve amcasıyla evlenemez.Biz bu görüşe ittiba ediyoruz.Mesele hükmün net olmayışı zaten @alanyali07 alimler fıkh ediyorlar,malum muhkem mevzu değil...
@cahid kardeşim normal de dahi yengeler,(erkeklere nazaran) hem abi eşi hem dayı hanımı namahremdir..
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Büşra HAnım tekrar sorayım :)
İhtilaflı dediğiniz konu hakkında hangi alimler hangi fıkıh kaynakları ihtilaflı diyor ???? Bir konunun ihtilaflı olabilmesi için, o konuda muteber fıkıh kaynakları farklı hükümler yer alabilir..
Hangi fıkıh kaynağı "erkeğin dayısı amcası, erkeğin eşine mahrem hükmündedir" diyor ?????
 

cahid

Kıdemli Üye
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
6,145
Tepkime puanı
1,432
Puanları
113
Konum
Muamma...!
Sizler için olmasa bile bizler için içtihad selahiyetine güvendiğimiz bir hocamıza sorduk
sadece ona güvenmekle yetinmedik araştırdık,
aksini uygulayanlar da mevcut tabi ki,
muhakkak herkesin delili de vardır,
baldız hususunda Hz.Esma nın teni gösteren kıyafetlerle Peygamberin karşısına çıktığı,
rasulun(sav) kendisini uyardığı fakat peçesiz bulunabildiğine dair bir çok rivayet var.
Bu tercih birazda genç olmaları hasebiyle belki,ki biz enişte yanında cilbabsız durmuyoruz
ama yeğen hükmü açık yeğenlerle evlenilmez.Eş dayılarına yeğen hükmünde oluyor kadın,dolayısıyla haram oluyor eş vefat etse
yahut ayrılma olsa bile dayı ve amcasıyla evlenemez.Biz bu görüşe ittiba ediyoruz.Mesele hükmün net olmayışı zaten @alanyali07 alimler fıkh ediyorlar,malum muhkem mevzu değil...
@cahid kardeşim normal de dahi yengeler,(erkeklere nazaran) hem abi eşi hem dayı hanımı namahremdir..

Kardeşim öncelikle mahzuru yoksa hocanız kimdir? Saniyen Esma (r.h.a.) meselesinin vaktinin cilbab âyeti olarak bilinen Ahzab 59.âyeti kerime'den sonra olduğuna dâir bir deliliniz var mı? Bu olayın oluş şekli ve Efendimiz'in (s.a.v.) mukabelesinden öncesinde olduğuna dair kuvvetli bir intibâ var çünkü aksi olmuş olsa idi (yani baldızla ilgili herhangi bir mahremiyet olsaydı) Efendimiz (s.a.v.) kıyafeti nedeniyle uyarmazdı. Ayrıca yeğen konusunu karıştırıyorsunuz kanaatimce. Erkek hanımından ayrıldıktan sonra hanımının teyze ya da halasını nikahı altına alamaz mı? Alamaz diyen herhangi bir âlim bilmiyorum. Nasıl erkek kızın hala ve teyzesini nikahlayabilirse erkeğin amca ve dayısı da yeğeninden boşanmış hanımı nikahlayabilir. Hala ve teyze konusunda âlimlerin "geçici mahremiyet" kaydı da (ki sadece evlenememe hususundadır) erkeğin birden fazla hanımı nikahlayabilme ruhsatına binâendir. Hanım birden fazla evlilik yapamayacağına göre erkeğin dayı ve amcası için geçici mahremiyet kaydı dahi yoktur zaten mümkün de değildir.
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Bu konuyu uzatmak istemiyorum,
Fıkıh kaynakları ayet hadis ışığında değerlendirmiyorlar ki herşeyi,
Bir mevzuya bakıyorsunuz hüküm verilmiş,içtihad edilmiş ama neye binaen bu hüküm verilmiş belli değil
Bizatihi sorduğumuz ve cevabını aldığımız üzere kalbimiz de mutmain bu nedenle üstelemeye gerek yok.

Geçmişte olmayıp günümüze gelen çok mevzu var bu şekilde içtihada bakar..
dua ile...
 

cahid

Kıdemli Üye
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
6,145
Tepkime puanı
1,432
Puanları
113
Konum
Muamma...!
Bu konuyu uzatmak istemiyorum,
Fıkıh kaynakları ayet hadis ışığında değerlendirmiyorlar ki herşeyi,
Bir mevzuya bakıyorsunuz hüküm verilmiş,içtihad edilmiş ama neye binaen bu hüküm verilmiş belli değil
Bizatihi sorduğumuz ve cevabını aldığımız üzere kalbimiz de mutmain bu nedenle üstelemeye gerek yok.

Geçmişte olmayıp günümüze gelen çok mevzu var bu şekilde içtihada bakar..
dua ile...

Savunduğunuz görüşü destekleyen âyet ya da hadis var mı? Ya da hangi müfessir bahsi geçen âyetlerle ilgili söylediğiniz gibi görüş beyân etmiş?
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Bu konuyu uzatmak istemiyorum,
Fıkıh kaynakları ayet hadis ışığında değerlendirmiyorlar ki herşeyi,
Bir mevzuya bakıyorsunuz hüküm verilmiş,içtihad edilmiş ama neye binaen bu hüküm verilmiş belli değil
Bizatihi sorduğumuz ve cevabını aldığımız üzere kalbimiz de mutmain bu nedenle üstelemeye gerek yok.

Geçmişte olmayıp günümüze gelen çok mevzu var bu şekilde içtihada bakar..
dua ile...

Büşra HAnım 3. kez sorayım :) ihtilaflı dediğiniz konuyu hangi alim ihtilaflı demiş,hangi kaynak farklı hükümler vermiş ?????
bana bir tane muteber bir fıkıh kaynağı söylermisiniz, mesela Hanefi,şafi,MAliki,Hanbeli veya muteber bir müfessirin bu konu hakkındaki ihtilaflı beyanını nakledermisiniz ??????
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Ben anlatabildiğimi sanıyorum hükmün açık olmaması mevzunun müteşabih olduğunu gösterir,
belki tüm fıkıh kaynaklarında cevazen haram olarak geçer nisa 23 akabinde böyle hüküm çıkaranlarda alim sonuçta
Kuran yeter diyenlerden değiliz ama yeğenin haram olduğuna dair ayet açık,
eşin dayısına karşı yeğen olunduğunu düşünmeyenler olabilir.
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Ben anlatabildiğimi sanıyorum hükmün açık olmaması mevzunun müteşabih olduğunu gösterir,
belki tüm fıkıh kaynaklarında cevazen haram olarak geçer
cevazen haram ne demektir ya :)
tüm fıkıh kaynaklarında haram geçtiğini biliyorsunuz ama halen nedir bu inat .zekeriya beyazı çok izlemiyorsunuz dimi :)

nisa 23 akabinde böyle hüküm çıkaranlarda alim sonuçta
Kuran yeter diyenlerden değiliz ama yeğenin haram olduğuna dair ayet açık,
eşin dayısına karşı yeğen olunduğunu düşünmeyenler olabilir.
4. kez sorayımmm ..!!:thinking::thinking:
"çıkaran alim" dediğiniz alimler kimlerdir,hangi fıkıh alimleri,hangi müfessirler ????
hangi müfessir ilgili ayeti tefsir edip "erkeğin dayısı amcası, kadına mahremdir,elini öpebilir,yalnız kalabilir" demiştir..??
 

hotaru

Profesör
Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
3,606
Tepkime puanı
443
Puanları
0
Konum
ankara
Büşra hanım, ayette geçen hala ve teyze'den ve yahut yiğen kelimesinden eşimizin ailesi de kastedilse idi ayeti kerimede anneleriniz ve karılarınızın anneleri denmez sadece anne kelimesi yeterli görülürdü Allahualem...
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Zekeriya Beyazı hiç izlemiyorum,
inat ile alakası yok kardeşim bir mevzunun doğruluğuna kani olmak için tanınmış olmak mı gerekiyor illa ki,
fıkıh da bazı usuller vardır,usul bilen insanlar hatta içtihad selahiyetine sahip olan insanlar herkes tarafından bilinmeyebilir.
Ben hanefi mezhebinin görüşlerini beğeniyorum,bildiklerimi uyguluyorum-uygulamaya çalışıyorum ama bütün konular üzerine görüşlerine vakıf olmuş değilim.
Fıkıhta mutlak müçtehidin mesele müçtehidinin sıfatları özellikleri vardır,bir zamanlar ayağa meshi süleyman ateşten okumuştuk,şimdi islamoğluda aynı düşünüyor,bu bakış açısı isabetli veya değil burası bizi bağlamaz,mühim olan bilgisini ilmi kulvarda değerlendirip bir meselede bakış açısı sunan bilenlerin olmasıdır.Bizimde meselelere bakış açısını usul bilmesine ve arapçaya vakıf olmasına dayanarak itibar ettiğimiz bir alimimiz var.
Keyfiyet başka ruhsat başkadır.Sonuçta fıkıh kaynakları istersenz yeniden inceleyin mesned vermeden yorum yapmışlar,sonuçta müteşabih munazara etmeye gerek yok.

Olayı şahsileştirmeyelim lütfen dua ile..
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Zekeriya Beyazı hiç izlemiyorum,
inat ile alakası yok kardeşim bir mevzunun doğruluğuna kani olmak için tanınmış olmak mı gerekiyor illa ki,
fıkıh da bazı usuller vardır,usul bilen insanlar hatta içtihad selahiyetine sahip olan insanlar herkes tarafından bilinmeyebilir.
Ben hanefi mezhebinin görüşlerini beğeniyorum,bildiklerimi uyguluyorum-uygulamaya çalışıyorum ama bütün konular üzerine görüşlerine vakıf olmuş değilim.
Fıkıhta mutlak müçtehidin mesele müçtehidinin sıfatları özellikleri vardır,bir zamanlar ayağa meshi süleyman ateşten okumuştuk,şimdi islamoğluda aynı düşünüyor,bu bakış açısı isabetli veya değil burası bizi bağlamaz,mühim olan bilgisini ilmi kulvarda değerlendirip bir meselede bakış açısı sunan bilenlerin olmasıdır.Bizimde meselelere bakış açısını usul bilmesine ve arapçaya vakıf olmasına dayanarak itibar ettiğimiz bir alimimiz var.
Keyfiyet başka ruhsat başkadır.Sonuçta fıkıh kaynakları istersenz yeniden inceleyin mesned vermeden yorum yapmışlar,sonuçta müteşabih munazara etmeye gerek yok.

Olayı şahsileştirmeyelim lütfen dua ile..

Büşra HAnım 5. kez sorayım
smile%5B2%5D.gif
ihtilaflı dediğiniz konuyu hangi alim ihtilaflı demiş,hangi kaynak farklı hükümler vermiş ?????
bana bir tane muteber bir fıkıh kaynağı söylermisiniz, mesela Hanefi,şafi,MAliki,Hanbeli veya muteber bir müfessirin bu konu hakkındaki ihtilaflı beyanını nakledermisiniz ??????

Burada soyut yorumlarınızı bırakın lütfen..ortada ihtilaflı somut bir hüküm varsa iddianıza göre, bu ihtilaf hangi kaynağa dayanıyorrrrrr ???? 1400 yıldır birsürü fıkıh kitabı,tefsir var,hangi muteber fıkıhçı ve müfessir sizi destekliyor..??

 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Büşra HAnım 5. kez sorayım
smile%5B2%5D.gif
ihtilaflı dediğiniz konuyu hangi alim ihtilaflı demiş,hangi kaynak farklı hükümler vermiş ?????
bana bir tane muteber bir fıkıh kaynağı söylermisiniz, mesela Hanefi,şafi,MAliki,Hanbeli veya muteber bir müfessirin bu konu hakkındaki ihtilaflı beyanını nakledermisiniz ??????

Burada soyut yorumlarınızı bırakın lütfen..ortada ihtilaflı somut bir hüküm varsa iddianıza göre, bu ihtilaf hangi kaynağa dayanıyorrrrrr ???? 1400 yıldır birsürü fıkıh kitabı,tefsir var,hangi muteber fıkıhçı ve müfessir sizi destekliyor..??


Bu sorunuza Hasan el Benna nın bir usulünü anlatarak cevap vereyim.
Mütefekkir der ki bir kişi size ankara yoktur derse şöyle bir düşünürsünüz acaba var mıdır yok mudur?
Sonra harita da ankara yı görseniz,hatta bizzat gidip gezseniz sokaklarında, tüm dünya Ankara yoktur dese de siz oranın var olduğuna
iman edersiniz.
Şimdi kardeşim sorup duruyorsun da bende sana sorayım o zaman ayet ve hadis ile hüküm veren bir kaynak gösterirmisin bana 'amca ve dayı' ibaresinin net bir şekilde geçtiği bir rivayet gösterirmisin,ben bulamadım belki gözümden kaçmıştır sen rast geldiysen ilmihallerde yazan yorum şekli ile değilde ayet ve hadisle bana ispat edermisin namahrem oluşunu işte o zaman bende sana hangi mesele müçtehidine ittiba ettiğimi anlatayım olur mu... selam ve dua ile..
 

cahid

Kıdemli Üye
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
6,145
Tepkime puanı
1,432
Puanları
113
Konum
Muamma...!
@Büşra Betül kardeşim âyete baktığınız vakit açıkça mahrem olmadığını görürsünüz.

31.
Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve
iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini
teşhir etmesinler. Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler.
Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları,
erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları,
kendi kadınları (mümin kadınlar), ellerinin altında bulunanlar (köleleri),
erkeklerden, ailenin kadınına şehvet duymayan hizmetçi vb. tâbi kimseler, yahut
henüz kadınların gizli kadınlık hususiyetlerinin farkında olmayan çocuklardan
başkasına zinetlerini göstermesinler. Gizlemekte
oldukları zinetleri anlaşılsın diye ayaklarını yere vurmasınlar (Dikkatleri
üzerine çekecek tarzda yürümesinler). Ey müminler! Hep birden Allah'a tevbe
ediniz ki kurtuluşa eresiniz.






23. Analarınız, kızlarınız,
kızkardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, kardeş kızları, kızkardeş kızları,
sizi emziren analarınız, süt bacılarınız, eşlerinizin anaları, kendileriyle
birleştiğiniz eşlerinizden olup evlerinizde bulunan üvey kızlarınız size haram
kılındı. Eğer onlarla (nikâhlanıp da) henüz birleşmemişseniz kızlarını
almanızda size bir mahzur yoktur. Kendi sulbünüzden olan oğullarınızın eşleri
ve iki kız kardeşi birden almak da size haram kılındı; ancak geçen geçmiştir.
Allah çok bağışlayıcı ve esirgeyicidir.




Yukarıdaki âyetlerde ifade edilenler arasında eşlerin dayı ve amcaları yer almamakta olup , bunlardan başkasına zinetlerine göstermesinler ibaresi vardır ki bu da sayılanlar haricindekilerin nâmahrem olduğunu gösterir. Açık âyet varken ictihad ettiğini söyleyip üstüne birşeyler ilâve edenler cehaletini göstermiş olur ancak. Nâmahrem diyenler ilgili âyetlerde geçmemesini delil olarak sunarlar mahrem diyenlerin delili ne? Kıyas edilebilecek bir husus da yok ki ictihad edilebilsin..



 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
23. Analarınız, kızlarınız,
kızkardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, kardeş kızları, kızkardeş kızları,
sizi emziren analarınız, süt bacılarınız, eşlerinizin anaları, kendileriyle
birleştiğiniz eşlerinizden olup evlerinizde bulunan üvey kızlarınız size haram
kılındı. Eğer onlarla (nikâhlanıp da) henüz birleşmemişseniz kızlarını
almanızda size bir mahzur yoktur. Kendi sulbünüzden olan oğullarınızın eşleri
ve iki kız kardeşi birden almak da size haram kılındı; ancak geçen geçmiştir.
Allah çok bağışlayıcı ve esirgeyicidir.



Bu ayetin ben de açık olduğu kanaatindeyim,Şöyle okuyabilirsiniz bu minvalde

Babalarınız,oğullarınız,erkek kardeşleriniz,dayılarınız,amcalarınız,erkek kardeş oğulları,kız kardeş oğulları...
 

cahid

Kıdemli Üye
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
6,145
Tepkime puanı
1,432
Puanları
113
Konum
Muamma...!
23. Analarınız, kızlarınız,
kızkardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, kardeş kızları, kızkardeş kızları,
sizi emziren analarınız, süt bacılarınız, eşlerinizin anaları, kendileriyle
birleştiğiniz eşlerinizden olup evlerinizde bulunan üvey kızlarınız size haram
kılındı. Eğer onlarla (nikâhlanıp da) henüz birleşmemişseniz kızlarını
almanızda size bir mahzur yoktur. Kendi sulbünüzden olan oğullarınızın eşleri
ve iki kız kardeşi birden almak da size haram kılındı; ancak geçen geçmiştir.
Allah çok bağışlayıcı ve esirgeyicidir.



Bu ayetin ben de açık olduğu kanaatindeyim,Şöyle okuyabilirsiniz bu minvalde

Babalarınız,oğullarınız,erkek kardeşleriniz,dayılarınız,amcalarınız,erkek kardeş oğulları,kız kardeş oğulları...

O vakit eşlerin amcaları ve dayıları ifadesinin kaynağı nedir? Sizin ifadenizde de geçmiyor dikkat ederseniz..
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Bu sorunuza Hasan el Benna nın bir usulünü anlatarak cevap vereyim.
Mütefekkir der ki bir kişi size ankara yoktur derse şöyle bir düşünürsünüz acaba var mıdır yok mudur?
Sonra harita da ankara yı görseniz,hatta bizzat gidip gezseniz sokaklarında, tüm dünya Ankara yoktur dese de siz oranın var olduğuna
iman edersiniz.
Şimdi kardeşim sorup duruyorsun da bende sana sorayım o zaman ayet ve hadis ile hüküm veren bir kaynak gösterirmisin bana 'amca ve dayı' ibaresinin net bir şekilde geçtiği bir rivayet gösterirmisin,ben bulamadım belki gözümden kaçmıştır sen rast geldiysen ilmihallerde yazan yorum şekli ile değilde ayet ve hadisle bana ispat edermisin namahrem oluşunu işte o zaman bende sana hangi mesele müçtehidine ittiba ettiğimi anlatayım olur mu... selam ve dua ile..

Büşra Hanım inanın şu yorumlarınız sadece laf kalabalığı olmaktan öteye gitmiyor..
Başından beri sadece kendi yorumlarınızı yapıp duruyorsunuz..Zekeriya BEyazı izlemem diyorsunuz, acaba zekeriya beyaz gibiler sizin yaptığınızdan farklı birşey mi yapıyor,aynı onların taktiğini kullanıyorsunuz..ayetleri istediğiniz gibi eğip büküyorsunuz..çok tehlikeli küfre kadar giden tehlikeli bir yoldasınız benden uyarması..
Çünkü bu ayetler 1400 yıldır var dimi ...!!!1400 yıldır binlerce fıkıh alimi binlerce müfessir gelmiş dimi !!! hangi muteber fıkıh alimi ve hangi muteber müfessir sizin gibi ayeti anlamış..?? var mı böyle bir örnek..??
hem ayette açıkça belli oluyor aslında kimlerin mahrem olduğu..ama siz açıkça bozuk bir mantık kurmak istiyorsunuz.."kocamın dayısı benim de dayım o zamn mahremdir"..nerde var bu mantık ya? "kocamın kardeşi benim de kardeşim" diyebiliyor musunuz? halbuki hadiste kocanın erkek kardeşinden bile şiddetle sakındırılmış..siz kocanın erkek kardeşini bırakın dayısı amcasına gittiniz..çok tehlikeli bir yoldasınız..açıkça söyliyim..
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Büşra Hanım inanın şu yorumlarınız sadece laf kalabalığı olmaktan öteye gitmiyor..
Başından beri sadece kendi yorumlarınızı yapıp duruyorsunuz..Zekeriya BEyazı izlemem diyorsunuz, acaba zekeriya beyaz gibiler sizin yaptığınızdan farklı birşey mi yapıyor,aynı onların taktiğini kullanıyorsunuz..ayetleri istediğiniz gibi eğip büküyorsunuz..çok tehlikeli küfre kadar giden tehlikeli bir yoldasınız benden uyarması..
Çünkü bu ayetler 1400 yıldır var dimi ...!!!1400 yıldır binlerce fıkıh alimi binlerce müfessir gelmiş dimi !!! hangi muteber fıkıh alimi ve hangi muteber müfessir sizin gibi ayeti anlamış..?? var mı böyle bir örnek..??
hem ayette açıkça belli oluyor aslında kimlerin mahrem olduğu..ama siz açıkça bozuk bir mantık kurmak istiyorsunuz.."kocamın dayısı benim de dayım o zamn mahremdir"..nerde var bu mantık ya? "kocamın kardeşi benim de kardeşim" diyebiliyor musunuz? halbuki hadiste kocanın erkek kardeşinden bile şiddetle sakındırılmış..siz kocanın erkek kardeşini bırakın dayısı amcasına gittiniz..çok tehlikeli bir yoldasınız..açıkça söyliyim..

Kayın ölümdür diye hadis var kardeşim bu bir,
ikincisi kendi reyimle vermiş olduğum bir karar değil,itimat ettiğimiz alim de gerçekten selahiyet sahibir.usulde ki istinbat metodundan da bahsettim hep hüccet ile manalandırdım farkındaysanız.Bu devirde krediye cevaz veren hayrettin karaman gibi saygı duyduğum alimler hocalar varken,sigaraya haram diyen hocalar varken kalkmış bana yaftalarda bulunuyorsunuz,Allaha sığınırım keyfiyetten.

Ben ortalık bulandırmak için söylemedim hakikati Rabb biliyor,ama sizde insaflı olun mesajlarınıza dikkat edin,
neden kayın ile ilgili hadis var da eşlerin dayısı amcası yok bir tefekkür edin ve kanaat edin meselenin müteşabihliğine sizin bu akıl oyunlarınız afedersiniz oyun dediğim için tesettürün şeklini tek kalıba sokmaya benzer...(lateşbih)
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Kayın ölümdür diye hadis var kardeşim bu bir,
ikincisi kendi reyimle vermiş olduğum bir karar değil,itimat ettiğimiz alim de gerçekten selahiyet sahibir.usulde ki istinbat metodundan da bahsettim hep hüccet ile manalandırdım farkındaysanız.Bu devirde krediye cevaz veren hayrettin karaman gibi saygı duyduğum alimler hocalar varken,sigaraya haram diyen hocalar varken kalkmış bana yaftalarda bulunuyorsunuz,Allaha sığınırım keyfiyetten.

Ben ortalık bulandırmak için söylemedim hakikati Rabb biliyor,ama sizde insaflı olun mesajlarınıza dikkat edin,
neden kayın ile ilgili hadis var da eşlerin dayısı amcası yok bir tefekkür edin ve kanaat edin meselenin müteşabihliğine sizin bu akıl oyunlarınız afedersiniz oyun dediğim için tesettürün şeklini tek kalıba sokmaya benzer...(lateşbih)

mantığınız çok bozuk çok.. hala güvendiğimiz bir alim diyorsun..o bahsettiğiniz alim de zekeriya beyaz gibi kendi kafasına göre ayeti eğip bükmüş..İslamiyetin kaynakları bellidir..
binlerce fıkıh ve tefsir kaynağı var..sizi destekleyen YOK !
ayet ortada erkeğin dayısı amcası mahrem değildir..
sizin bozuk mantığınız "kocamın dayısı amcası, benimde dayımdır amcamdır" demeniz oluyor..burada hataya düşüyorsunuz..böyle bir mantık kurmak nerde var?? hangi metodda var ? bu mantık geçerli olsa kocanın erkek kardeşi sizin de erkek kardeşiniz olurdu ? tam tersine kocanın erkek kardeşinden bile şiddetle sakındırılıyor..dayıyı amcayı siz hesap edin..ayet ortada iken bi de..yani değer mi kendinizi tehlikeye atmaya..o kadar kaynak sizin aksinize hüküm verirken, siz kalkıp eğri büğrü yollarda gitmeyin derim..
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
neyse kardeşim hesap var mizan var
ameller kişinin kendisini bağlar,bence çok ileri gidip mizana hesabını veremeyeceğimiz sözler sarf etmeyelim.
Ki siz hiç tanımadığınız bir insana hakaret bazında Beyaza benzeterek beni de şahid tutmayın isterseniz ,hakka da girmeyin.
Müteşabih mevzuda içtihadların isabet olup olmaması var,siz fıkıh okumuş olabilirsiniz biz de usul gördük,görmeye çalışıyoruz
velhasıl eğri büğrü yolda olup olmadığımızı Rabbim biliyor muhakkak...selametle...
 

cahid

Kıdemli Üye
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
6,145
Tepkime puanı
1,432
Puanları
113
Konum
Muamma...!
@Büşra Betül kardeşim haddim olmayaraktan size bir soru sormak istiyorum. Muhkem ve müteşâbihin tanımını yapabilir misiniz mümkünse?
 
Üst