Felsefe gerçekten nedir(sizin hayat felsefeniz nedir)

Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
79
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Çok güzel, evet esasen çok farklı şeyler söylemiyoruz fakat hal durumu vurgunuz biraz cebriyye yani bir rüzgarın önündeki yaprak misali gidişini gösteriyor, belki de durum tam olarak budur kim bilir... ama bu süreçte bize verilen ve sorumluluk istenilen o cüzi irade tam olarak hangi noktada taalluk ediyor peki?

dehr-30,saffat-96,kamer-49,hud-56,isra-84,hadiyd-22,23
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
79
Tepkime puanı
0
Puanları
0
ruhbanlık nedir islam da yeri var mıdır ?
münzevi yaşam günümüzde mümkün müdür ?
uzlet gerekli midir?
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
79
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Evet aynen öyle olacaktı
Şöyle düşünün;
Rengarenk payaço kiyafeti modern dünyanın giyim tercihi olsaydı
Bu günkü takım kiyafet de palyaço kıyafeti olurdu muhtemelen

Peygamber pratiği öyle geliştiyse öyledir, artık sünneti bizim de sünnetimizdir
Tabi kıyasi sünnetler de eklenebilir

dün şalvar bugün kot pantolon yarında görünmez elbise giyeriz

peki sünnet zamanla değişir mi ?
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
79
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Amelin şirk olması kişiyi müşrik yapmaz -)
tıpkı küfür amelin kafir yapamayacağı gibi
bir insanın baskı ve şiddet ile elinden malını alabilir
yurdundan edebilir yakınlarına zarar verebilirsiniz
türlü işkenceler yapabilirsiniz
ama beynindekini asla alamaz ve değiştiremezsiniz
kişi baskı altında değilse inancını yaşar
ne dildekidir küfür ne dildekidir şükür
çıkar amaçlı ise zaten münafıktır
insanın dili ile hali bir değilse kayıpta kazançta fark etmez
namazın abdesti nasıl varsa
ruhunda abdesti vardır
niyet bozuldu mu abdest tazelemek gerekir

kısacası imanı olmayan her kişiye şirk koşuyor diyebilir miyiz?
cenazesi olan birisinin ağlaması şirk midir?
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
arapça bilmezsin meale şüphe ile yaklaşırsın

peki nasıl yol alacaksın

öz dili arapça olan insanlar anlamış mı kitabı
önemli olan lisanı meydana getiren harfler mi

arapça bilmezsen eğer, ölü yıkayıcısının elindeki ölü gibi olursun. Yıkayıcı seni ne tarafa çevirirse karşılık veremeden çevrilirsin. Bu sana başka bir yerdende tanıdık gelmiş olabilir. He arapça bilsen ne olacak ki, öz dili arapça olanlarda anlamamış diyorsun. iyide güzel kardeşim bu kitap nasıl okunup anlaşılacak yoksa biz yanlış kitabımı okuyoruz?
Benim gördüğüm kadarı ile kimse mushafın arapçasını bilmiyor ve herkes çevrilerden meallerden yola çıkarak hangi kitabı okuyorlarda söylediklerini tasdikletmek için mushaftan ayet gösteriyorlar. Gösterdikleri ayet hangi kitabı okuyarlarsa o kitabın anlayışına göre çevrilmiş mealler oluyor.

Elleri ile yazıp buda Allah katındandır diyorlar, yazdıklarını geçtim mushafın anlatımınıda bozmak sureti ile mushafıda kendilerine uyduruyolar sonra vay şöyle vay böyle

Bu yüzden okuduğun kitaba insan eli değmemiş olacak, insanların zamanla ortaya çıkardığı lisan ile yazılmamış olması gerekiyor.
Afrikada dünya gelmiş bir çocuk belli bir yaşa kadar bulunduğu ortamın verilerine göre şekillenir. Bu çocuk hangi kitabı okuyacak?

İnsanlar bilgiyi elleri ile yazdıkları kitaptan almazlar, bilgi sana hayat içinde sunulmuştur. Şöyle çevrene bak hangi varlığı sen yarattın yada cinler yarattı? Hangi varlığın fıtratını bozabiliyorsun değiştirebiliyorsun? cinlerde yapabiliyor mu? insanlar ve cinler bir araya gelse bir sineğin kanadını bile yapamıyorlar yani YAZAMIYORLAR. Yahu kitap açık ve net olarak gözümüzün önünde ve herşey açık ve bir şekilde açıklanmış ve anlatılmış halen açıklanıyor ve anlatılmaya devam ediyor. O zaman bu insanlar neden devekuşu gibi kendi yazdıkları kitaplarda hakikat arıyorlar.

arapça bilmiyorsun diyelim çocukken hiç mi kuran kursuna gidip elif ba öğrenmedin illaki öğrenmişsindir yada öğrenenleri görmüşsündür. sorgulayan ve araştıran biri olarak hiç sordun mu? Elif harfinde E sesi çıkar peki nasıl oluyorda Elif harfinden A sesi çıkarabiliyorsun. Senin kullandığın dilde yada başka dillerde böyle bir örnek var mı? Bazı şeyler o kadar net bir şekilde ortadaki gördüğümüz halde üzerine gidip ardından gelecek olanı göremiyoruz neden cesaret mi yok? yoksa bazı şeylerin yıkılıp elimizden kayıp kaybolacağındanmı korkuyoruz.

bu yüzden sana söylenen şeylerin doğru yada yanlış olduğunu anlayabilmen için EL KİTABA götürüp göstermen gerek senin tek şansın bu yoksa dünya üzerinde milyonlarca kitap ver hepsi kendi kendini temize çıkarmaya çalışıyor başka bir kitap başka bir kitabı tasdikleyemiyor. Kimse benim yoğurdum ekşi demiyor. Bir tane kitap var fakat milyonlarca farklı anlayışta meal ve çevrisi var ee hangisi doğru, yazımı doğru olsa bile mana ve anlam olarak farklılaştırılmış yada tek bir manada sınırlamışlar misal YETİM diyince baba veya annesi olmayan anlamında okunuyor hadi buyur çık işin içinden iyice karıştı işler

kitap ile mushaf arasındaki farkı çözdüğümüzde çok şeyin anlamı ve manasıda değişecek,
sadece izle seyret herşey sana kendini açıklıyor iyi bir gözlemci olursan gözden kaçmıyor
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
dehr-30,saffat-96,kamer-49,hud-56,isra-84,hadiyd-22,23

Senin mantığın ile yol alırsak

dehr-29 ayet Şüphesiz ki bu bir öğüttür. Artık dileyen Rabbine bir yol tutar.
dehr-30 ayet Sizler ancak Rabbinizin dilemesi (izin vermesi) sayesinde (bir şeyi) dileyebilirsiniz. Şüphesiz Allah her şeyi bilendir, hikmet sahibidir.

nasıl olcak şimdi
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
7 yaşındaki çocuk şöyle diyor. Başım ağrıyordu sağlığım için Allah 'a dua ettim fakat başımın ağrısı geçmedi. Şunu anladım diyor, sağlıklı olmak yada olmamak bizim elimizde sağlıklı şeyler yersek sağlıklı oluruz sağlıksız şeyler yersek sağlıksız oluruz diyor.
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
dehr-30,saffat-96,kamer-49,hud-56,isra-84,hadiyd-22,23

İyi güzel hoş, da bunlar birebir sorumu karşılamıyor, en azından içeriklerine dair bir şeyler söylemenizi beklerdim, sorumluluk ve hesap yükleminin küll irade içerisinde anlatımı zor olmasa gerek, çünkü eğer açıklanmazsa "Allah dileseydi şirk koşmazdık" sözlerine muhatap oluruz...
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
79
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Senin mantığın ile yol alırsak

dehr-29 ayet Şüphesiz ki bu bir öğüttür. Artık dileyen Rabbine bir yol tutar.
dehr-30 ayet Sizler ancak Rabbinizin dilemesi (izin vermesi) sayesinde (bir şeyi) dileyebilirsiniz. Şüphesiz Allah her şeyi bilendir, hikmet sahibidir.

nasıl olcak şimdi

Varlıkta tek olan Allahtır ama ayetlerinde biz yaptık diyerek (atomik boyut) çokluğa da vurgu yapar
buradaki çokluk esma terkibine işarettir
önceki konularda örneği verilmişti
pc icad eden mühendis pc ile aynı özdeydi ve örneğini verdiğin kolun eksilmesi ile benlikten kaybolan bir şeyin olmaması gibi
görüntüde el, ayak, göz, burun vs.. var ama hepsi bedenle bir bütündür yani varlık tekildir


dehr -29 daki dilemek diye çevrilen şae fiili irade etmek ile bağıntılı tercih etme anlamında kullanılır
elbette ilim sonsuz ve her birimin yaşamları farklı peki tercih eden kim faili kim
kuran çok yönlü anlatımlarında bulunan bir kitaptır çelişki ondan değil bizim yorumlamamızdır
tercih meselesi ile ilgili
kasas 68 ayetini işaret olarak algılayabilirsin
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
Varlıkta tek olan Allahtır ama ayetlerinde biz yaptık diyerek (atomik boyut) çokluğa da vurgu yapar
buradaki çokluk esma terkibine işarettir
önceki konularda örneği verilmişti

Bu söylediğin zaten klasik olarak herkesin bildiği yada herkes bu şekilde anlatılandır.
Bir önceki iletide bu yüzden elif ile E sesi çıkar eliften A sesi çıkmaz dedim.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
V

dehr -29 daki dilemek diye çevrilen şae fiili irade etmek ile bağıntılı tercih etme anlamında kullanılır

Ben arapça bilmiyorum şae fiilini irade etmek ile bağıntılı tercih etme anlamında kullanıldığını anlayamam kaldıki arapça bilenlerde bilmiyor anlamıyor diyorsun.

Yani ben KÖRÜM ve bir köre rengi nasıl anlatabilirsinki?
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
79
Tepkime puanı
0
Puanları
0
İyi güzel hoş, da bunlar birebir sorumu karşılamıyor, en azından içeriklerine dair bir şeyler söylemenizi beklerdim, sorumluluk ve hesap yükleminin küll irade içerisinde anlatımı zor olmasa gerek, çünkü eğer açıklanmazsa "Allah dileseydi şirk koşmazdık" sözlerine muhatap oluruz...

insanları düşünelim hangi insan dünya diye bir gezegende var olmayı seçti
dünya üzerinde bulunduğu kıta da doğmayı
peki annesini yada babasını seçtimi
yoksa cinsiyetini de mi seçmedi
gözünün rengini
arap yada türk ,alman,ingiliz doğmayı da mı

buralarda bir seçim yok

irade nasıl bir özelliktir
hafıza olmasa işlevi varmıdır
hafızası olmayan birisi merdivende iken
indiğini mi çıktığını mı hatırlayabilir mi
hafızası olmayan birine adın ne diye sorsan
hatırlayıp cevap verebilir mi

beyin denilen muazzam yapıya hafıza bölümünü(bellek bölgesini)
biz mi koyduk
dünyaya gelirken kulum sana irade veriyorum istermisin diye sordular mı ?
yoksa bize verilen iradeyide mi biz varlığa koymadık
şimdi örnekler çoğaltılabilir
belki % 99'u bizim tercihimiz değil
geriye kaldı 1
99 doğrum var 1 yanlışım olsun mu diyorsun

görünen o ki

yağ var senden değil
un var senden değil
şeker var senden değil

"ama ben helvayım diyorsun"

Yapma !!
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
79
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Ben arapça bilmiyorum şae fiilini irade etmek ile bağıntılı tercih etme anlamında kullanıldığını anlayamam kaldıki arapça bilenlerde bilmiyor anlamıyor diyorsun.

Yani ben KÖRÜM ve bir köre rengi nasıl anlatabilirsinki?

filolog da olunsa fayda sağlanmayabilir nasip

nefsi emmare'de de okur insan
mutmain iken de okur
aynı kelimeleri okur ama anlamları değişir

dolayısı ile amaç bilginin zahirinden çıkıp
batıni hallerini yaşamak

okuma tabiat , örf adetler, ve benlik perdesinden kurtulmak ile mümkündür
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
79
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Bu söylediğin zaten klasik olarak herkesin bildiği yada herkes bu şekilde anlatılandır.
Bir önceki iletide bu yüzden elif ile E sesi çıkar eliften A sesi çıkmaz dedim.
harfler çıkarılan sesler için kulllanılan sembolik ifadelerdir
arapçada ö ve p harfi yoktur

öksürürken ve hapşırdıklarında merak ederim
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,170
Tepkime puanı
3,188
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
arapça bilmezsen eğer, ölü yıkayıcısının elindeki ölü gibi olursun. Yıkayıcı seni ne tarafa çevirirse karşılık veremeden çevrilirsin. Bu sana başka bir yerdende tanıdık gelmiş olabilir. He arapça bilsen ne olacak ki, öz dili arapça olanlarda anlamamış diyorsun. iyide güzel kardeşim bu kitap nasıl okunup anlaşılacak yoksa biz yanlış kitabımı okuyoruz?
Benim gördüğüm kadarı ile kimse mushafın arapçasını bilmiyor ve herkes çevrilerden meallerden yola çıkarak hangi kitabı okuyorlarda söylediklerini tasdikletmek için mushaftan ayet gösteriyorlar. Gösterdikleri ayet hangi kitabı okuyarlarsa o kitabın anlayışına göre çevrilmiş mealler oluyor.

Elleri ile yazıp buda Allah katındandır diyorlar, yazdıklarını geçtim mushafın anlatımınıda bozmak sureti ile mushafıda kendilerine uyduruyolar sonra vay şöyle vay böyle

Bu yüzden okuduğun kitaba insan eli değmemiş olacak, insanların zamanla ortaya çıkardığı lisan ile yazılmamış olması gerekiyor.
Afrikada dünya gelmiş bir çocuk belli bir yaşa kadar bulunduğu ortamın verilerine göre şekillenir. Bu çocuk hangi kitabı okuyacak?

İnsanlar bilgiyi elleri ile yazdıkları kitaptan almazlar, bilgi sana hayat içinde sunulmuştur. Şöyle çevrene bak hangi varlığı sen yarattın yada cinler yarattı? Hangi varlığın fıtratını bozabiliyorsun değiştirebiliyorsun? cinlerde yapabiliyor mu? insanlar ve cinler bir araya gelse bir sineğin kanadını bile yapamıyorlar yani YAZAMIYORLAR. Yahu kitap açık ve net olarak gözümüzün önünde ve herşey açık ve bir şekilde açıklanmış ve anlatılmış halen açıklanıyor ve anlatılmaya devam ediyor. O zaman bu insanlar neden devekuşu gibi kendi yazdıkları kitaplarda hakikat arıyorlar.

arapça bilmiyorsun diyelim çocukken hiç mi kuran kursuna gidip elif ba öğrenmedin illaki öğrenmişsindir yada öğrenenleri görmüşsündür. sorgulayan ve araştıran biri olarak hiç sordun mu? Elif harfinde E sesi çıkar peki nasıl oluyorda Elif harfinden A sesi çıkarabiliyorsun. Senin kullandığın dilde yada başka dillerde böyle bir örnek var mı? Bazı şeyler o kadar net bir şekilde ortadaki gördüğümüz halde üzerine gidip ardından gelecek olanı göremiyoruz neden cesaret mi yok? yoksa bazı şeylerin yıkılıp elimizden kayıp kaybolacağındanmı korkuyoruz.

bu yüzden sana söylenen şeylerin doğru yada yanlış olduğunu anlayabilmen için EL KİTABA götürüp göstermen gerek senin tek şansın bu yoksa dünya üzerinde milyonlarca kitap ver hepsi kendi kendini temize çıkarmaya çalışıyor başka bir kitap başka bir kitabı tasdikleyemiyor. Kimse benim yoğurdum ekşi demiyor. Bir tane kitap var fakat milyonlarca farklı anlayışta meal ve çevrisi var ee hangisi doğru, yazımı doğru olsa bile mana ve anlam olarak farklılaştırılmış yada tek bir manada sınırlamışlar misal YETİM diyince baba veya annesi olmayan anlamında okunuyor hadi buyur çık işin içinden iyice karıştı işler

kitap ile mushaf arasındaki farkı çözdüğümüzde çok şeyin anlamı ve manasıda değişecek,
sadece izle seyret herşey sana kendini açıklıyor iyi bir gözlemci olursan gözden kaçmıyor
Madem senin el kitap herşeye cevap veriyor, kuranı götürmeye ne diye gerek duyuyon
Bu senin el kitabı göremedik gitti edimsan
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
filolog da olunsa fayda sağlanmayabilir nasip

nefsi emmare'de de okur insan
mutmain iken de okur
aynı kelimeleri okur ama anlamları değişir

dolayısı ile amaç bilginin zahirinden çıkıp
batıni hallerini yaşamak

okuma tabiat , örf adetler, ve benlik perdesinden kurtulmak ile mümkündür

olaylara hep tek taraflı bakarak cevap veriyorsun. Benim yazdığımın bir önemi ve anlamı yok senin anlatmak istediğinin önemi var sadece ama sen ordasın oradan sürekli konuşuyorsun birde buradan benim yerime geçip bakıp konuşman gerek.

okunması için bir şeyin görünmesi gerek görmediğin bir şey için ne yorum yaparsın nede birşey anlatabilirsin senin söylediklerin çok farklı şeyler demek istediğim ile bağlantısı yok ki?
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,170
Tepkime puanı
3,188
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Kader geçmişte yazıldı gelecekte karar verildi
Hak üzere bir yaratılış ölçüsü var ancak bu cebir değildir
Bu Allaha malum olananın ilan ve takdiridir
Pi sayısını hak ölçüden çıkarmaya muktedirdir
Ancak bunu yapmak eşyaya ve fiziğe zulüm ve cebirdir
Kainattaki denge ölçüsünde bozukluk yoktur
Karadelikler bile ölen yıldızın çöküşüdür, yani dengesizlik yoktur
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
harfler çıkarılan sesler için kulllanılan sembolik ifadelerdir
arapçada ö ve p harfi yoktur

öksürürken ve hapşırdıklarında merak ederim

Ben bir kuraldan bahsediyorum lisanın kuralından sense çok farklı bir örnek ile karşıma çıkıyorsun.
ben demiyorum ki adamlar ö ve p seslerini çıkarabiliyorlar fakat alfabelerinde niye yok. Ben diyorum ki E sesi için belirledikleri bir harfleri senin deyimin ile sembolik ifadeleri var fakat bu kuralı bozabiliyorlar E sesinin sembolik ifadesinden A seside çıkarıyorlar. Yani adamların alfabesinde ö harfi yok ama ö ile başlayan kelimeleri var gibi algıla
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
insanları düşünelim hangi insan dünya diye bir gezegende var olmayı seçti
dünya üzerinde bulunduğu kıta da doğmayı
peki annesini yada babasını seçtimi
yoksa cinsiyetini de mi seçmedi
gözünün rengini
arap yada türk ,alman,ingiliz doğmayı da mı

buralarda bir seçim yok

Nasıl seçim yok!!! bunların hepsi sana bağlı
12 pınar
12 yıldız
12 burç
vs vs.....
 
Üst