Dohtor Bey

  • Konbuyu başlatan M.T.
  • Başlangıç tarihi
M

M.T.

Misafir
Dohtor Bey

Verdigin perhize budur gayratım,
Bundan başka uyamayong dohtor bey,
Üç sepet yımırta sabah kahvaltım,
Teker teker sayamayong dohtor bey!

İki leğen pilav bir yayıg ayran,
İster yağlı olsun ister yavan,
Yanına keseyong beş kilo sovan,
Yeyong yeyong doyamayong dohtor bey!

Üç tencere bamya yirim bişince,
Yirmi tas su içip biraz koşunca,
Her yanı sökülür garnım şişince,
Sağlam göynek geyemeyong dohtor bey!

Sinciye acımdan çogtan ölürdüm,
Sağolsun gomşular ediyo yardım,
Bi guzudan fazla yimem söz virdim,
Ayıp olur cayamayong dohtor bey!

Bazı az geliyo beş kasa hurma,
Yedi lahanadan yapıyoz sarma,
Onuda mı yeding deye hiç sorma,
Utaneyong deyemeyong dohtor bey!

Günde iki çuval unum gideyo,
Avradım her sabah ekmek edeyo,
Bir gazan fasille gönül ye deyo,
Artırmaya gıyamayong dohtor bey!

Senede gırk dönüm bostan ekering,
Benden başka kimse yimesing dirim,
Gavını, garpızı gabıglı yirim,
Acelemdeng soyameyong dohtor bey!

Bilmem gara Memmed nereye gider,
Buyumuş gısmatım, buyumuş gader,
Bi günde yediğim işte bu gadar,
Daha fazla yeyemeyong dohtor bey!
 

HuBeyB

Asistan
İhvan Üyesi
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
484
Puanları
0
Yaş
35
cok güzel bir siir paylasım için tesekkürler
ama kimin yazdıgını da eklemelisin bence altına olur mu kardesim ?
 
M

M.T.

Misafir
HuBeyB' Alıntı:
cok güzel bir siir paylasım için tesekkürler
ama kimin yazdıgını da eklemelisin bence altına olur mu kardesim ?
evet cok güzel olurduu ama yazarini bilmiyorum bir alinti ;)
 

HuBeyB

Asistan
İhvan Üyesi
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
484
Puanları
0
Yaş
35
heryerde Bedirhan gökce diye geciyor bu şiir ama o yazan degil okuyan !!
ben belki sen biliyrosan vesilenle ögrenirim dedimdi :D :)
 

AdımcA

Akşam ... Yine Akşam ...
İhvan Üyesi
Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
2,420
Puanları
0
Arkadaşlar,
bu şiirin şairi (Mehmet Siligünlü) Âşık Kara Mehmet adında bir kişi.
Adanalıydı zannedersem.
 

emmargah

Profesör
İhvan Üyesi
Katılım
17 Haz 2006
Mesajlar
3,348
Puanları
0
ben hataylıyım bunun antakya yazısı diye biliodum yani antakyalılar çokça okuyup gülerler ama yazarı kim hiç bilmiyorum

teşekkürler genede ;)
 

uruc

Üye
İhvan Üyesi
Katılım
5 Ağu 2006
Mesajlar
18
Puanları
0
AdımcA' Alıntı:
Arkadaşlar,
bu şiirin şairi (Mehmet Siligünlü) Âşık Kara Mehmet adında bir kişi.
Adanalıydı zannedersem.
Evet doğrudur
 

emmargah

Profesör
İhvan Üyesi
Katılım
17 Haz 2006
Mesajlar
3,348
Puanları
0
evet evet doğru pardon adana olmalı.antakyanınki başka bişeydi
 
Üst