ehlisünnet
Yeni
- Katılım
- 23 Ocak 2007
- Mesajlar
- 212
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 48
Camilerin süslenmesi hakkında Peygamber(s.a.v) :
"Camileri çok yükseltmekle emrolunmadım. Siz zaman gelecek Yahudi ve Hıristiyanlar gibi camilerinizi süsleyeceksiniz"(Ebu Davud)
Halkın camileri yükseltip süslemekle böbürlenmeleri kıyamet alametlerindendir.[1]
Herhangi bir ümmet amel yönünden bozulunca mutlaka camileri süslemeye yönelir[2]
Ebu Husayn şöyle rivayet eder: Bir ümmetin ameli kötüleştiği vakit mescitlerini süslerler.[3]
Hanefilerce; helal olan mal ile mescitlerin süslenmesi caizdir; mihrabı bundan müstesnadır. Onun bu şekilde süslenmesi mekruhtur, çünkü namaz kılanı oyalar, demişlerdir. Ebu Hanife'den bu konuda ruhsat verdiği rivayet edildiği gibi, Ebu Talib el-Mekkinin de: Mihrabın süslenmesinde kerahet yoktur dediği rivayet edilmektedir.[4]
Camileri yağlı boya vb şeylerle süslemek mekruhtur. Cami duvarlarına yazı yazmak Hanefilerce doğru değildir. Şafilere göre mekruhtur.[5]
Resulullah (s.a.v) in mescidi sade olduğu gibi, tâ Selçukluların sonuna kadar tüm islam dünyasındaki mescidler de genellikle sade idiler. Ben muhteşem mescitler yapmakla emrolunmadım.[6]
hadisini şerheden Münavi der ki:
İbadethaneleri süslemek ehli kitabın işidir. Müslümanların bu konudaki tavrı itidal olmalıdır. Hz. Ömer onca maddi devlet gücüne rağmen mescidi değiştirmemiştir. İslamda ilk mescid süsleyen Velid b. Abdülmeliktir. Selefimizin çoğu insanlar fitne korkusundan ona bir şey diyememişlerdir.[7]bu hadisle ilgili olarak Ebu Davudun nakline göre İbni Abbas: Ama siz yine de Yahudi ve Hıristiyanlar gibi mescidleri övünme vesilesi yapacaksınız demiştir. Hatta Ebu Davudun müteakip hadisi de bunu destekler: İnsanlar mescidler konusunda birbirleriyle övünmedikçe Kıyamet kopmaz.[8]Süslenebilecek kısımların badana ile bezenmesi mekruh değilse de bu camiye vakfedilen (cami yapılması için verilen) paralardan yapılamaz. Kişiler bunu ancak kendi hesaplarına yaptırabilirler.[9]
[1](Ebu Davud) (Halil Gönenç)
[2] (İbni Mace Mescidler:2)
[3] (İmam Malik) (Asrı Saadette İslam-1)
[4] (İslam Fıkhı Ansiklopedisi-Vehbe Zühayli)
[5] (Din Görevlisinin El Kitabı-Mevlüt Özcan)
[6](Ebu Davud-Salat)
[7] (Münavi-Feyzül Kadir)
[8](Ebu Davud-Salat)
[9](Fetvalarla Çağdaş Hayat-Faruk Beşer)
"Camileri çok yükseltmekle emrolunmadım. Siz zaman gelecek Yahudi ve Hıristiyanlar gibi camilerinizi süsleyeceksiniz"(Ebu Davud)
Halkın camileri yükseltip süslemekle böbürlenmeleri kıyamet alametlerindendir.[1]
Herhangi bir ümmet amel yönünden bozulunca mutlaka camileri süslemeye yönelir[2]
Ebu Husayn şöyle rivayet eder: Bir ümmetin ameli kötüleştiği vakit mescitlerini süslerler.[3]
Hanefilerce; helal olan mal ile mescitlerin süslenmesi caizdir; mihrabı bundan müstesnadır. Onun bu şekilde süslenmesi mekruhtur, çünkü namaz kılanı oyalar, demişlerdir. Ebu Hanife'den bu konuda ruhsat verdiği rivayet edildiği gibi, Ebu Talib el-Mekkinin de: Mihrabın süslenmesinde kerahet yoktur dediği rivayet edilmektedir.[4]
Camileri yağlı boya vb şeylerle süslemek mekruhtur. Cami duvarlarına yazı yazmak Hanefilerce doğru değildir. Şafilere göre mekruhtur.[5]
Resulullah (s.a.v) in mescidi sade olduğu gibi, tâ Selçukluların sonuna kadar tüm islam dünyasındaki mescidler de genellikle sade idiler. Ben muhteşem mescitler yapmakla emrolunmadım.[6]
hadisini şerheden Münavi der ki:
İbadethaneleri süslemek ehli kitabın işidir. Müslümanların bu konudaki tavrı itidal olmalıdır. Hz. Ömer onca maddi devlet gücüne rağmen mescidi değiştirmemiştir. İslamda ilk mescid süsleyen Velid b. Abdülmeliktir. Selefimizin çoğu insanlar fitne korkusundan ona bir şey diyememişlerdir.[7]bu hadisle ilgili olarak Ebu Davudun nakline göre İbni Abbas: Ama siz yine de Yahudi ve Hıristiyanlar gibi mescidleri övünme vesilesi yapacaksınız demiştir. Hatta Ebu Davudun müteakip hadisi de bunu destekler: İnsanlar mescidler konusunda birbirleriyle övünmedikçe Kıyamet kopmaz.[8]Süslenebilecek kısımların badana ile bezenmesi mekruh değilse de bu camiye vakfedilen (cami yapılması için verilen) paralardan yapılamaz. Kişiler bunu ancak kendi hesaplarına yaptırabilirler.[9]
[1](Ebu Davud) (Halil Gönenç)
[2] (İbni Mace Mescidler:2)
[3] (İmam Malik) (Asrı Saadette İslam-1)
[4] (İslam Fıkhı Ansiklopedisi-Vehbe Zühayli)
[5] (Din Görevlisinin El Kitabı-Mevlüt Özcan)
[6](Ebu Davud-Salat)
[7] (Münavi-Feyzül Kadir)
[8](Ebu Davud-Salat)
[9](Fetvalarla Çağdaş Hayat-Faruk Beşer)