Buhari,Müslim ve Hanbel'de uydurma hadisler....

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Bir çok alim tarafından dile getirilmesi konusunda ne yazıyor peki?

kardeşim işinize gelince en ücra köşeden hadis nakli getirip,
işinize gelmeyince,
taberi,
kurtubi,
Celalettin suyuti,
ibn kesir,
ibn Hacer ve dahası gibi.

bir dünya kaynakta aynı şekliyle geçen nakli kabul etmeyip başka birinin,
nasıl olsa unutulmaz bari ben kurana almıyım, siliyim mushafdan demesine itibar ediyorsunuz ya ne diyim.

çok konuşmaya da gerek yok anladığım kadarıyla, ne konuşsak, ne delil getirilirse getirilsin her konuda nasıl olsa sızıp kaçacak bir delik buluyorsunuz, ben bunu onlarca yerde gördüm sizin mecraa daki arkadaşlardan.

tarikatta herseyden önce şeriat gelir dediler efendiniz böyle demiyor dediler hatta bana hakaret ettiler,
kitabından aynen paragrafı yapıştırdım,

Talebe akıl ve şeriat ölçüsüne göre, hacasından hoş olmayan bir hal görse bile, işlerine sözlerine , hal ve hareketine asla itiraz etmemelidir. Onda gördüğü o daranışı kerih görüp hocasının bu konuda cahil olduğu , hata ettiği gibi su-, zanlarda bulunmamalıdır. Akside hatayı kendi göz ve idrakinde aramalıdır. Mahmud usta osmanoğlu, İrşadü’l Müridin sayfa 173 Yasin yayınları

önce ağız dolusu hakaret ettiler ahlak ve edeb timsali mümin kardeşlerimiz sonra bakalım bu yazı gerçekten kitapta var mı dediler? hala bakacaklar...

Hep böyle bu işler...




iPad 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
İbn Mesûd' a atfedilen bu rivayetlerden anlaşılıyor ki o , Muavvizeteynm Kur'an'dan olduğunu kabul etmemektedir .

Ne var ki , bu rivayetler konusunda bazı tereddütlerimizin olduğunu belirtmeliyiz .

Öncelikle şuna işaret edelim ki , rivayetler aynı lafızlarla ve birbiriyle Örtüşecek şekilde zikredilmemiştir ve aralarında ciddi farklar vardır.

Bir kısım rivayetlerde onun mushafına bu iki sureyi yazmadığı zikredilirken, bazılarında ise mushafından sildiği kaydedilmektedir.

Bu, dikkat çekilmesi gereken önemli bir noktadır ki başka alimler de buna işaret etmişlerdir.

Öte yandan , İbn Mesud'dan başka hiç bir sahabiden bu konuda herhangi bir rivayet gelmemiştir .

Kur'anin cemi ve istinsahı esnasında bazı âyetler hakkında bir takım tereddütler yaşandığı halde, Muavvizeteynm Kur'an'dan olup olmadığı yönünde tereddüdün yaşandığına dair herhangi bir rivayete rastlamadık .

Bu bize gösteriyor ki , ashap Muavvizeteynm Kur'an'dan olduğ u konusunda icma üzeredirler.

Esasen, daha önce de pek çok âlim bu hususu dile getirmiştir . Bütün ashabın , söz konusu surelerin Kur'andan olduğu hususunda icma ettikleri bir konuda,
Abdullah b . Mesûd gibi bir zatın muhalefet edeceğini zannetmiyoruz. Şayet İbn Mesûd böyle bir iddiada bulunsaydı , sadece Ubeyy değil , daha birçok kişi ona bu konuda tepki gösterirdi . Oysa bu konuda Ubeyy dışında bir sahabiden gelen herhangi bir tepkiye rastlamadık .

Abdullah b . Mesûd'un , Muavvizeteyn gibi önemli iki sureyi Kuran'dan addetmemesini ve sahabeninde buna sessiz kalmasını muhal görüyoruz

http://dergipark.ulakbim.gov.tr/iuil...895/1023015067


Bu yazı @Yahayy ın haklı olduğunu gösteriyor.Kendi kalene gol attın farkında değil misin?
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Ya hu sen adamın yazısını delil diye gösteriyorsun ama adam yok böyle şey diyor

Nasıl çok farklı değil?

bak güzel kardeşim ben adamın makalesinden kaynakları referans verdim adamın görüşü beni ilgilendirmiyor, sen de yok böyle bir şey diyorsun ne farkı varki...

imamı Rabbani elfi sani müceddidi ya hani o da, Allah özellikle haber vermese bunlar kurandan diye, kurandan saymıyormuş , okudun mu yukarıda :)

ya neresinden tutsak anlamadım ki, konu düzleminden kayıyor anlaşılması gereken konu çöp oluyor


iPad 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
İbn Mesûd' a atfedilen bu rivayetlerden anlaşılıyor ki o , Muavvizeteynm Kur'an'dan olduğunu kabul etmemektedir .

Ne var ki , bu rivayetler konusunda bazı tereddütlerimizin olduğunu belirtmeliyiz .

Öncelikle şuna işaret edelim ki , rivayetler aynı lafızlarla ve birbiriyle Örtüşecek şekilde zikredilmemiştir ve aralarında ciddi farklar vardır.

Bir kısım rivayetlerde onun mushafına bu iki sureyi yazmadığı zikredilirken, bazılarında ise mushafından sildiği kaydedilmektedir.

Bu, dikkat çekilmesi gereken önemli bir noktadır ki başka alimler de buna işaret etmişlerdir.

Öte yandan , İbn Mesud'dan başka hiç bir sahabiden bu konuda herhangi bir rivayet gelmemiştir .

Kur'anin cemi ve istinsahı esnasında bazı âyetler hakkında bir takım tereddütler yaşandığı halde, Muavvizeteynm Kur'an'dan olup olmadığı yönünde tereddüdün yaşandığına dair herhangi bir rivayete rastlamadık .

Bu bize gösteriyor ki , ashap Muavvizeteynm Kur'an'dan olduğ u konusunda icma üzeredirler.

Esasen, daha önce de pek çok âlim bu hususu dile getirmiştir . Bütün ashabın , söz konusu surelerin Kur'andan olduğu hususunda icma ettikleri bir konuda,
Abdullah b . Mesûd gibi bir zatın muhalefet edeceğini zannetmiyoruz. Şayet İbn Mesûd böyle bir iddiada bulunsaydı , sadece Ubeyy değil , daha birçok kişi ona bu konuda tepki gösterirdi . Oysa bu konuda Ubeyy dışında bir sahabiden gelen herhangi bir tepkiye rastlamadık .

Abdullah b . Mesûd'un , Muavvizeteyn gibi önemli iki sureyi Kuran'dan addetmemesini ve sahabeninde buna sessiz kalmasını muhal görüyoruz

http://dergipark.ulakbim.gov.tr/iuil...895/1023015067


Bu yazı @Yahayy ın haklı olduğunu gösteriyor.Kendi kalene gol attın farkında değil misin?
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
" İbn Mesûd' a atfedilen bu rivayetlerden anlaşılıyor ki o , Muavvizeteynm Kur'an'dan olduğunu kabul etmemektedir . "
dedikten sonra ne diyecekti daha, sonra tevilat yapmış sizin gibi


burayı okumamış gene


iPad 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
kardeşim işinize gelince en ücra köşeden hadis nakli getirip,
işinize gelmeyince,
taberi,
kurtubi,
Celalettin suyuti,
ibn kesir,
ibn Hacer ve dahası gibi.
Kardeşim

Yazılanları ya sen yanlış anlıyorsun ya ben yanlış anlıyorum

Senin delil diye getirdiğin makalede diyor ki

"Filanca alimin kitabında bu yazıyor" denilen alimin denilen kitabında böyle birşey yok diyor

Bazı alimler bunu sadece rivayet olarka vermiş diyor. Yani böyle birşey zamanında olmuş ama bunun İbnu Mesud la alakası yok diyor

Zaten yazının kendisi de İbnu mesud için buna inanmıyoruz diyor

Kısaca

taberi,
kurtubi,
Celalettin suyuti,
ibn kesir,
ibn Hacer ve dahası gibi alimlerin filanca kitabında bu yazıyor dediğiniz şey ya yazmıyor, ya zayıf olarak nakledilmiş ya da tarihte birisi böyle demişti manasında var diyor

Ama bunların hiçbirisi de İbni Mesud Muvazzeteyn surelerinin kurandan olduğuna inanmıyordu demiyor.. Diyor

Anlatabildim mi?
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Kardeşim

Yazılanları ya sen yanlış anlıyorsun ya ben yanlış anlıyorum

Senin delil diye getirdiğin makalede diyor ki

"Filanca alimin kitabında bu yazıyor" denilen alimin denilen kitabında böyle birşey yok diyor

Bazı alimler bunu sadece rivayet olarka vermiş diyor. Yani böyle birşey zamanında olmuş ama bunun İbnu Mesud la alakası yok diyor

Zaten yazının kendisi de İbnu mesud için buna inanmıyoruz diyor

Kısaca

taberi,
kurtubi,
Celalettin suyuti,
ibn kesir,
ibn Hacer ve dahası gibi alimlerin filanca kitabında bu yazıyor dediğiniz şey ya yazmıyor, ya zayıf olarak nakledilmiş ya da tarihte birisi böyle demişti manasında var diyor

Ama bunların hiçbirisi de İbni Mesud Muvazzeteyn surelerinin kurandan olduğuna inanmıyordu demiyor.. Diyor

Anlatabildim mi?


yok artık , ciddi olamazsın ya hu.
adam diyoki bu adamların eserlerinin tamamından anlaşılıyor ki, kurandan olduğuna inanmıyordu.
ama bana göre böyle olmaması lazım diyip açıklamaya çalışıyor.

neyse anlayan anladı, çok konuşulacak bir şey yok burada.
çünkü çark boşa dönüyor sizin.
anladığımız kadarıyla kalsın, mübarek sahabeyide bu kadar dilimize dolamayalım.
benim meselem önüne gelene kafir,zındık etiketi yapıştıran aklı evvellere bir örnekleme yapmaktı.
sadece ibn-i Mes'ud değil, bir çok hürmet edilen ehli sünnet âlimi ile ilgili olarak başkalarını küfürle suçladıkları fiillere girdikleri olmuştur, onlarca örnek veririm bunlara ben ama, gördüğüm kadarı ile konu sapıp anlaşılmaz hale geliyor.
kalsın burada




iPad 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul

İmam Rabbanî nin “Ben, İbn Mesud’dan, Muavvizeteyn’in Kur’ân’dan olmadığına dair rivayeti görünce, bu sûreleri farz namazlarımda okumamayı tercih ettim. Ne zaman ki, Efendimiz’den onların Kur’ân’dan olduğuna dair ihtar aldım, ancak o zaman bu sûreleri farz namazlarımda da okumaya başladım.”

ehli sünnetin bin yılın müceddidi dediği adam seninle farklı görüşte?
bundan bahsediyorum.


iPad 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
İmam Rabbanî nin “Ben, İbn Mesud’dan, Muavvizeteyn’in Kur’ân’dan olmadığına dair rivayeti görünce, bu sûreleri farz namazlarımda okumamayı tercih ettim. Ne zaman ki, Efendimiz’den onların Kur’ân’dan olduğuna dair ihtar aldım, ancak o zaman bu sûreleri farz namazlarımda da okumaya başladım.”

ehli sünnetin bin yılın müceddidi dediği adam seninle farklı görüşte?
bundan bahsediyorum.


iPad 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

1. si adam değil ZAT

2. si benimle nasıl farklı görüşte?

3. sü bunu nerede diyor?
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
1. si adam değil ZAT

2. si benimle nasıl farklı görüşte?

3. sü bunu nerede diyor?

tamam zat olsun, bu zat ben rüyamda görene kadar Ibni Mesudun görüşüle amel ettim namazlarda okumadım, sonra rüyamda Resulullah bu kurandandır diye bildirince okumaya başladım diyor, bu bilgi Mektubatında yer alıyor.
nasıl aynı görüşte oluyorsunuz bu durumda. Ibni mesuda uydum okumadım diyor



iPad 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Kaçıncı mektup?


Ibni Mesub böyle birşey dememiş ki uysun

Mektup nosunu verin bakalım ne demiş..

buzağı sarı mı olsun yoksa alalı mı, genç mi olsun yaşlı mı?
Az daha kesmeyeceklerdi?
hadi selametle güzel kardeşim ne anladıysan orda kalsın, konu gele gele muavvizeteyin kurandan olduğunun ispatına kaldı, tövbe yarabbim.


iPad 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
İmam Rabbani KS dedi demekle İmam Rabbani KS demiş olmuyor

Madem İmam Rabbani KS dedi nerede dediğini söyleyin ki biz de bilelim ne demiş, ne dememiş
konu gele gele muavvizeteyin kurandan olduğunun ispatına kaldı, tövbe yarabbim.
Konu hiç te orada değil ama öyle anlıyorsan dediğin gibi orada kalsın
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
buzağı sarı mı olsun yoksa alalı mı, genç mi olsun yaşlı mı?
Az daha kesmeyeceklerdi?
hadi selametle güzel kardeşim ne anladıysan orda kalsın, konu gele gele muavvizeteyin kurandan olduğunun ispatına kaldı, tövbe yarabbim.


iPad 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

İpe un serecekler mecbur.Haksız olduklarını mı itiraf etsinler.Arkası çorap söküğü gibi gelecek ondan sonra kendileri de biliyorlar.

öyle bir kısır döngüdeler ki kesinlikle haklıya haklısın diyemezler.
 
Üst