Ayet getirseler de!!

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
O
Benim anlamakta zorlandığım meseleden biri de bir insana kuranda çok açık bir ayeti göstermeme rağmen o ayeti anlamamak için diretmesi. İmzamdaki ayet o kadar açık ki, Allahın ve resulunün koyduğu haramı haram kabul etmeyen...

bu ayeti ilkokul çocuğuna okusak ve ne anladın diye sorsak o bile haram koymada hem Allahı hem de resulu yetkili anladım der.
Sen ne zaman ayetlerle hüküm verir oldun ya hu. İstiğase gibi konularda o kadar açık hükümler varken, tutup ahmedin mahmudun sözleriyle Allah'a ortaklar icad ederken hiç ayet dediğini görmemiştim.

Güzel kardeşim Ayetleri Kur'anı okuma methodu ile anlaman lazım. Allah aynı nev'iden ayetleri Allah hangi manayı vererek kastedmiş. Bir ayet ile mana anlıyorsan o zaman bulduğun yerde müşrik avına çıkıp, kafa göz girmen lazım. Kur'anın genelinde o konuya Allah'ın yaklaşımına bakman, anlamı sindirmen lazım.

Seninle daha önce de by konuyu tartıştık, konuştuk neden o konu hiç konuşulmamış gibi davranıyorsun ki.

Nebi As yasak koyar, haram değil demiştim o zaman da. Ne farkı var demiştin, konu nereye kadar gelmişti.
Eşek etini yemekten nehyeden peygamber neden nehyetmiş, Allah'ın haramı olduğu için mi, kendi içtihadı ile uygun gördüğü için mi. Tabi ki kendi içtihadı ile uygun gördüğü için.
Eşek etini yasaklayan Nebi, Sırtlan gibi leş yiyen bir hayvanın etini, kertenkele etini serbest bırakmış. Bu neyi gösteriyor, yasaklar bir hikmet genelinde, bir perspektif ile koyulmuş Resulullah tarafından. Demekki bazı şartlara ve parametreler bağlı. Ama haram öyle değildir, kesin ve bağlayıcıdır dedik, mesela asla Domuz eti gibi değildir bunlar değil mi?
Madem eşek etini Resulullah yasakladı o da haramdır, tıpkı domuz eti yemek gibidir diyebilir misin, dersen kendi bakış açını gözden geçirmen gerekir.

Ben peygamberin yasağı ile Allah'ın haramı arasında fark görmüyorum dedin, peygamber ziynete bakış açısını göstermek için sadece altın değil, 100 dirhemden fazla gümüş yüzük takma demiş, şimdi 100 dirhemden fazla gümüş yüzük takan, zina etmiş gibi haram mı işlemiş oluyor sana göre dedim, yine cevap yok.

Hikmete matuf Resulullah'ın emir ve yasaklarıyla Allah'ın haram ve helalini karıştırmamak gerek.

Ben Resulullah hiç bir şey emretmedi, yasaklamadı demiyorum, bunlar hikmetle okunmalı, Allah'ın haram ve helali ile karıştırılmamalı diyorum.

Haram Helal Allah'a aittir, aksini inkar eden Allah'a büyük bir iftira atıyor demektir.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,987
Tepkime puanı
2,085
Puanları
113
Konum
Mars
terbşiyesizliğin lüzumu varmı sence? insanların nıck nameleriyle alay etmek başka mana çıkarmak terbiyesizliktir

bı husben rahman suresınde veşşemsi vel kameri bihusben olarak ayette geçmektedir

senin gibi kendini bilmezler husmen aga diye küçümseyici alaycı tavır sergılyeceksen sana alasını yaparım

şehirler arası hız sınırı otobanda 120 km canım dikkatli ol adams ile dalga geçtiğin günleri ne çabuk unutu verdin gari hatta bu dalga geçmek değil ki

ne oldu birden dilinin bağı çözülü verdi hadi canım lastiklerinin havasını kontrol et malum kış geldi
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
şehirler arası hız sınırı otobanda 120 km canım dikkatli ol adams ile dalga geçtiğin günleri ne çabuk unutu verdin gari hatta bu dalga geçmek değil ki

ne oldu birden dilinin bağı çözülü verdi hadi canım lastiklerinin havasını kontrol et malum kış geldi


vız vız vız vız
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,987
Tepkime puanı
2,085
Puanları
113
Konum
Mars
O
Sen ne zaman ayetlerle hüküm verir oldun ya hu.


adam ayetleri bıraktı dünyevi olaylar ile hüküm veriyor!! Haşa Allah 'ı müdür yapıyor peygamberi 'de öğretmen yapıyor sonra samanyolu peygamberi kamyona bindirince kızıyor :)

Peygamberi yüceltecem diye Allah için söylediklerini görmezden geliyor ne diyem şimdi ben bu lafsona ve ortağı bi husmene
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
adam ayetleri bıraktı dünyevi olaylar ile hüküm veriyor!! Haşa Allah 'ı müdür yapıyor peygamberi 'de öğretmen yapıyor sonra samanyolu peygamberi kamyona bindirince kızıyor :)

Peygamberi yüceltecem diye Allah için söylediklerini görmezden geliyor ne diyem şimdi ben bu lafsona ve ortağı bi husmene

vız vız vız vız vız vız vız vız vız
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
eminimki verecek cevabın olmadığı için durumu kurtarmaya çalışıyorsun. çünkü ya kuran harıcı vahyı kabul edeceksın yada durumu kurtarmak ıcın bu şekilde davranacaksın. ki 2. şıkı tercih ettin


Keşke sizden öğrenebileceğim bir şey olsa, hiç kibir yapmadan direkt alırım. Tıpkı Lafonsa o hadis için teşekkür ettiğim gibi, ama o da verdiği hadisteki çelişkiyi görünce hemen üstünü kapatıyor.
Konuşmakts fayda olduğuna inandığım kadar ben konuşuyorum yılmadan, ama senin mantık belli. Eğer o kıble mevzuunda bir şeyleri kibir yapmadan aldığını görsem durum belkş değişirdi.
Hemen kendi yorumun deyip taca atıp, başka konulara yelken açmışsın. Bu konu biter sonra başka konulara yelken açarsın, amaç yok ki araç olarak kullanmayı kafaya yerleştirmişsin sen.

Tamam benim bir itirazım yok, sen öyle düşün cidden, benim bu konuda bie cevabım yok o yüzden sustum, iddiam yersiz.
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Evet aynen verilecek cevabım yok, şuan sıkışıp kaldım o yüzden kaçıyorum.

Keşke sizden öğrenebileceğim bir şey olsa, hiç kibir yapmadan direkt alırım. Tıpkı Lafonsa o hadis için teşekkür ettiğim gibi, ama o da verdiği hadisteki çelişkiyi görünce hemen üstünü kapatıyor.
Konuşmakts fayda olduğuna inandığım kadar ben konuşuyorum yılmadan, ama senin mantık belli. Eğer o kıble mevzuunda bir şeyleri kibir yapmadan aldığını görsem durum belkş değişirdi.
Hemen kendi yorumun deyip taca atıp, başka konulara yelken açmışsın. Bu konu biter sonra başka konulara yelken açarsın, amaç yok ki araç olarak kullanmayı kafaya yerleştirmişsin sen.

Tamam benim bir itirazım yok, sen öyle düşün cidden, benim bu konuda bie cevabım yok o yüzden sustum, iddiam yersiz.


Boylelikle peygamberin kuran dısında vahıy aldıgı delilleriyle ıspatlanmıştır
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
O


Nebi As yasak koyar, haram değil demiştim o zaman da.

Allah ve resulunun koyduğu haramı haram kabul etmeyenlerle savaşmakla emrolundum. İmzamdaki ayet haram diyor, yasak demiyor. Bu kadar açık ayete sırf inadından itiraz ediyor ve haşa Allaha din öğretiyorsun. Allah haram diyor sen yok ya rabbi sen haram desen de aslında yasağı kastettin, dilin sürçtü ben düzelttim seni ya rabbi.
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Bunlar şimdiye kadar,benim peygamberim böyle demez diyerek delaletlerini sergiliyordu.Artık benim Allah'ım böyle demez ilhad'ına gelerek mürtetliklerini katmerlediler.
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Bizim öyle bir vazifemiz yoktur.Zaten onlar ölmüştür.''Ey Resülüm Sen ölülere (Kalbleri ölmüşlere)işittiremessin''Ayeti kerimesinde bildiriyor.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ


Bu şahıs sanırız artık en dediğini bilmez-bilemez bir konuma girmiştir ! Yaw, ne demek “ayetlerden delil getirilse bile bizi bağlamaz !”


İyice düşünüldüğünde bıu sözün küfür olduğu açık-seçik görülür-görülüyor. Çünkü, ayat demek, dinin 1. Kaynağı yani, müslümanların hangi mesele olursa-olsun ilk başvuracağı kaynak demektir. Ha, siz bazıları bu ayetleri çarpıtarak ve yanlış yorumlayarak aktarıyorlar ve öyle amel ediyorlar demek istiyorsan, ol zaman siz bunların yanlış olduğunu orta yere koyacak ve doğrusunu söyleyerek vazifenizi yapacaksınız. Öyle durduk yere hiç bir müslümanın “ayetler bizi bağlamaz!” deme lüksü ve böyle bir küfür nanesini yeme keyfiyeti asla yoktur ve olamaz. Vesselâm.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Bizim öyle bir vazifemiz yoktur.Zaten onlar ölmüştür.''Ey Resülüm Sen ölülere (Kalbleri ölmüşlere)işittiremessin''Ayeti kerimesinde bildiriyor.

Nasıl seni bağlamaz senşn meznebin nedir, mehzbinde mürtedşn hükmü nedir?


Tapatalklandı.
 
Üst