O
Güzel kardeşim Ayetleri Kur'anı okuma methodu ile anlaman lazım. Allah aynı nev'iden ayetleri Allah hangi manayı vererek kastedmiş. Bir ayet ile mana anlıyorsan o zaman bulduğun yerde müşrik avına çıkıp, kafa göz girmen lazım. Kur'anın genelinde o konuya Allah'ın yaklaşımına bakman, anlamı sindirmen lazım.
Seninle daha önce de by konuyu tartıştık, konuştuk neden o konu hiç konuşulmamış gibi davranıyorsun ki.
Nebi As yasak koyar, haram değil demiştim o zaman da. Ne farkı var demiştin, konu nereye kadar gelmişti.
Eşek etini yemekten nehyeden peygamber neden nehyetmiş, Allah'ın haramı olduğu için mi, kendi içtihadı ile uygun gördüğü için mi. Tabi ki kendi içtihadı ile uygun gördüğü için.
Eşek etini yasaklayan Nebi, Sırtlan gibi leş yiyen bir hayvanın etini, kertenkele etini serbest bırakmış. Bu neyi gösteriyor, yasaklar bir hikmet genelinde, bir perspektif ile koyulmuş Resulullah tarafından. Demekki bazı şartlara ve parametreler bağlı. Ama haram öyle değildir, kesin ve bağlayıcıdır dedik, mesela asla Domuz eti gibi değildir bunlar değil mi?
Madem eşek etini Resulullah yasakladı o da haramdır, tıpkı domuz eti yemek gibidir diyebilir misin, dersen kendi bakış açını gözden geçirmen gerekir.
Ben peygamberin yasağı ile Allah'ın haramı arasında fark görmüyorum dedin, peygamber ziynete bakış açısını göstermek için sadece altın değil, 100 dirhemden fazla gümüş yüzük takma demiş, şimdi 100 dirhemden fazla gümüş yüzük takan, zina etmiş gibi haram mı işlemiş oluyor sana göre dedim, yine cevap yok.
Hikmete matuf Resulullah'ın emir ve yasaklarıyla Allah'ın haram ve helalini karıştırmamak gerek.
Ben Resulullah hiç bir şey emretmedi, yasaklamadı demiyorum, bunlar hikmetle okunmalı, Allah'ın haram ve helali ile karıştırılmamalı diyorum.
Haram Helal Allah'a aittir, aksini inkar eden Allah'a büyük bir iftira atıyor demektir.
Sen ne zaman ayetlerle hüküm verir oldun ya hu. İstiğase gibi konularda o kadar açık hükümler varken, tutup ahmedin mahmudun sözleriyle Allah'a ortaklar icad ederken hiç ayet dediğini görmemiştim.Benim anlamakta zorlandığım meseleden biri de bir insana kuranda çok açık bir ayeti göstermeme rağmen o ayeti anlamamak için diretmesi. İmzamdaki ayet o kadar açık ki, Allahın ve resulunün koyduğu haramı haram kabul etmeyen...
bu ayeti ilkokul çocuğuna okusak ve ne anladın diye sorsak o bile haram koymada hem Allahı hem de resulu yetkili anladım der.
Güzel kardeşim Ayetleri Kur'anı okuma methodu ile anlaman lazım. Allah aynı nev'iden ayetleri Allah hangi manayı vererek kastedmiş. Bir ayet ile mana anlıyorsan o zaman bulduğun yerde müşrik avına çıkıp, kafa göz girmen lazım. Kur'anın genelinde o konuya Allah'ın yaklaşımına bakman, anlamı sindirmen lazım.
Seninle daha önce de by konuyu tartıştık, konuştuk neden o konu hiç konuşulmamış gibi davranıyorsun ki.
Nebi As yasak koyar, haram değil demiştim o zaman da. Ne farkı var demiştin, konu nereye kadar gelmişti.
Eşek etini yemekten nehyeden peygamber neden nehyetmiş, Allah'ın haramı olduğu için mi, kendi içtihadı ile uygun gördüğü için mi. Tabi ki kendi içtihadı ile uygun gördüğü için.
Eşek etini yasaklayan Nebi, Sırtlan gibi leş yiyen bir hayvanın etini, kertenkele etini serbest bırakmış. Bu neyi gösteriyor, yasaklar bir hikmet genelinde, bir perspektif ile koyulmuş Resulullah tarafından. Demekki bazı şartlara ve parametreler bağlı. Ama haram öyle değildir, kesin ve bağlayıcıdır dedik, mesela asla Domuz eti gibi değildir bunlar değil mi?
Madem eşek etini Resulullah yasakladı o da haramdır, tıpkı domuz eti yemek gibidir diyebilir misin, dersen kendi bakış açını gözden geçirmen gerekir.
Ben peygamberin yasağı ile Allah'ın haramı arasında fark görmüyorum dedin, peygamber ziynete bakış açısını göstermek için sadece altın değil, 100 dirhemden fazla gümüş yüzük takma demiş, şimdi 100 dirhemden fazla gümüş yüzük takan, zina etmiş gibi haram mı işlemiş oluyor sana göre dedim, yine cevap yok.
Hikmete matuf Resulullah'ın emir ve yasaklarıyla Allah'ın haram ve helalini karıştırmamak gerek.
Ben Resulullah hiç bir şey emretmedi, yasaklamadı demiyorum, bunlar hikmetle okunmalı, Allah'ın haram ve helali ile karıştırılmamalı diyorum.
Haram Helal Allah'a aittir, aksini inkar eden Allah'a büyük bir iftira atıyor demektir.