Ahter , Bursevî'nin Kürtler hakkındaki beyanı , konusunu biliyor musun?
Kürtlerin müslüman olmayacağı gibi bir şey mi söylemiş..bende bütün ciltleri yok.nette tefsir varsa bakmamk lazım.
Ahter , Bursevî'nin Kürtler hakkındaki beyanı , konusunu biliyor musun?
Bak simdi bu bir söz degil mi dogru ise alinip vede tasdik olunur ve yok böyle degil de o zaman ne alinir ne de makbul ve muteber olur.Kürtlerin müslüman olmayacağı gibi bir şey mi söylemiş.bende bütün ciltleri yok.nette tefsir varsa bakmamk lazım.
Kürtlerin müslüman olmayacağı gibi bir şey mi söylemiş..bende bütün ciltleri yok.nette tefsir varsa bakmamk lazım.
Burda ki söz sabit ve de adeta bir tekid eder gibi sözünün girisinde o bunu kuvvetli kilmak icin de yemin le buyurmus.Vallahi bunlar,yani Kürtler Müslüman değildir.
Burda ki söz sabit ve de adeta bir tekid eder gibi sözünün girisinde o bunu kuvvetli kilmak icin de yemin le buyurmus.
Buna göre daha önce dedigim gibi o irk ehli iman olmadigini da vurgulamis olur.
Bir sey olarak bu su acidan degerlendirmeli bu mümkün olarak gibi ve nedir bir mümkün vucud cinsinden olur.Onun bu sözleri kullanmasının sebebi,rivayete göre,Hz.İbrahim’in ateşte yakılması fikrini ortaya atan kişinin güya Kürt asıllı olmasıdır.
Ahter bu söz var ise aklimdan su da gecti kimbilir daha ne gibi sözler var diye düsündüm ve bunada Allahu alem derim.Bursevi bu konuda hata yaptığı görülüyor.Nette bilgiler var.Lakin tefsirindeki güzellikler bununla gölgelenmemeli..
Bunu da bilmem ve kim tevil eder ve de neye göre bir tevil i gerekli görür de ben de bizzat bir sahsiyet olarak orda bir söz var degil mi bu direk umum mu degil mi ve asikar mi degil mi buna bakarim vede ister istemez bunuda bir esas da almak isterim.Kürtlerden kastedilen,onların hırsızlarıdır.Tümü kastedilmemiştir.Böyle de tevil edilebilir.