ne yazdığımızın veya inandığımızın şuurunda olarak yazıyoruz....
öyle kaçamak cevap vermek yok bilmiyorum ayağına yatmak yok.... abana yaratılmış bir şöyle, haşa sümme haşa, Efendimiz aleyhisselamdan kıymetli olsun,,,, değil ömrünün sonuna kadar, sonsuza dek arasan bulamassın...
yapıştırmaya çalıştığın şeylerdende beriyiz,
mealci efendi, ayetlerin evveline ve sonrasınada bakacağımız gibi, tefsirlerede bakacağız...
Sem tabi ki o iddialardan beri olduğunu düşüneceksin, zaten Allah'ın suçladıkları da bu iddialardan beri olduklarını, doğru yolun tam ortasında olduklarını düşünüyorlardı değil mi? Bu zaten senden beklenen davranış tarzı, beklenmeyen ise acaba yaptığım fiiller Allah'ın tanımlarına uyuyor mu diye kendini analiz etmek olacaktı, elbette ki sen beklenileni yaptın.
Yahu hâlâ meali diyorsun, ben mealden çok daha fazla hatta çoğunlukla tefsir araştırması yaparım. Peki sen ilk okuğun tefsirden isabetli görüşü okuduğun kanısına nerden varıyorsun, hayatını adayan adamlar 50 tefsir karıştırıp 20 farklı görüş okuyorlar, görüyorlar.
Taberi külliyatta en çok itibar edilen tarihçi ve tefsir sahibi, okuyunca evimden uzaklaştıracağım diye dumura uğrayan ben miydim?
Anlama konusunda sıkıntın var sanırım cidden.
Üstünü altını oku, araştır bakalım bu söylediğin kesin imani şartın delilini getir misin bize?
İmanın şartı sana göre altı idi 7.cisi de sana ait bir içtihad sanırım, efendimizin yaratılmışların en değerlisi olduğuna inanma şartı
İyi de bu söylediğin Allah ile ilgili bir kavram, öyle ise de, değil ise de Allah ile ilgili bizim imanımızı belirleyen yönü neresi buranın, daha bunu bile düşünemiyorsun.
Zaten sizin yaptığını en büyük mantık hatası, imanı ile iman sonrası, imanın ya da salih amelin getiri-götürüsünü iman ile ilişiklendirmek.
Mesela kabir azabına inanmayan kafirdir
İddiaya bak, kabir azabı bir getiri, eğer kesin subut olacak şekilde Allah'a karşı gelse idim, meselâ benim naparsam yapıyım bana cehennem azabı dokunamaz dese idim Allah 'a akıdevi açıdan isyan etmiş olurdum, ama sen derlenmiş bir kabir hayatını yorumlayan insanların hükümlerine iman diye
bir uydurma şart icad etmişsin
gülünç.
Örneğin İsa gelmeyecek diyen kafirmiş
Ya hu bunun imanla ne alakası var, bu bir imani meselemidir gelirse de gelmezse de hayırlı mübarek olsun, efendimizin sözlerini inkar imiş miş
ya gülünç bi durum, o zaman muhaddislerin tamamı kafir, Sahih - mevZuu hadis ihtilaflerı on değil, yüz değil, bin değil... Ya da şu hadisten dolayı bunla amel edilmez bu öbüründen daha sağlam diye amel edenlerde kafir onlar da birbirleribe karşı hadis eleştirisi yapıyorlar, suyutisinden, hanbeline birbirlerine zımnen kafir diyorlar haliyle size göre.
Bunlara gelince böyle kıvrım tevil edip, kendinden olmayana gelince harici gibi, ııııı, cıksss, zındık, kafir tavrınız yok mu...
Koy çuvala gitsin resmen