- Katılım
- 30 Eyl 2013
- Mesajlar
- 6,183
- Tepkime puanı
- 473
- Puanları
- 83
Zekat, fakirin hakkıdır der Kur'an. Zekat iltifat değildir. Zekat minnet etmek değidlir. Zekat bağışta değildir. Zekat fakirin hakkıdır hakkı. Hak ne demek önce onu bi anlayıp idrak etmek gerek.
Hak, haklının en mukaddes malıdır
Vermezlerse alacaksın tamam mı!
Hak..! Bu müthiş bir şey. Ciltler dolusu hüküm çıkar buradan. Bir kelime deyip geçmeyin, dünyaları değiştiriyor.
Malum, zekat topluca bir fakire verilebileceği gibi pay da edilebiliyor. Yani bir fakire şu miktardan fazla veremezsin diye bir kaide belirlenmemiş. Bir milyon tl zekatın olsa bunu tek fakire verme hakkın vardır. Çoğu bunu bilmediği için gıdım gıdım vermekle daha faydalı iş yaptığını sanır. Oysa fakirler arasında yetenekli, okumuş ve zeki olanlara yüklü miktarlar verilse belki o fakir bir iş veren olmakla başka fakirleri de iş sahibi yapacaktır. Kanımca yüklü miktarın belirli testlerden geçecek yeteneklere verilmesi toplum için daha faydalı diye düşünüyorum.
Şimdi gelelim HAK mevzusuna. Allah, zekat miktarına fakirin hakkı demiş. Bu aynı zamanda şu demektir: Bir zengin, malının zekatını vermediği zaman fakirin hakkını gaspetmiş oluyor. Bu durumda bir fakir, zekatını vermediğini bildiği bir zenginin malından zekat miktarı gaspetse, gaspetmiş mi olur, yoksa alıkonup verilmeyen hakkını almış mı olur? Hırsız mı olur, yoksa hakkını zalimlere yedirmeyip söke söke alan bir yiğit mi olur? Bu durumda eşkiya kim olur? Fakirin hakkını çalan zengin mi, yoksa hakkını arayan fakir mi?
Buyrun, hodri meydan..
Hak, haklının en mukaddes malıdır
Vermezlerse alacaksın tamam mı!
Hak..! Bu müthiş bir şey. Ciltler dolusu hüküm çıkar buradan. Bir kelime deyip geçmeyin, dünyaları değiştiriyor.
Malum, zekat topluca bir fakire verilebileceği gibi pay da edilebiliyor. Yani bir fakire şu miktardan fazla veremezsin diye bir kaide belirlenmemiş. Bir milyon tl zekatın olsa bunu tek fakire verme hakkın vardır. Çoğu bunu bilmediği için gıdım gıdım vermekle daha faydalı iş yaptığını sanır. Oysa fakirler arasında yetenekli, okumuş ve zeki olanlara yüklü miktarlar verilse belki o fakir bir iş veren olmakla başka fakirleri de iş sahibi yapacaktır. Kanımca yüklü miktarın belirli testlerden geçecek yeteneklere verilmesi toplum için daha faydalı diye düşünüyorum.
Şimdi gelelim HAK mevzusuna. Allah, zekat miktarına fakirin hakkı demiş. Bu aynı zamanda şu demektir: Bir zengin, malının zekatını vermediği zaman fakirin hakkını gaspetmiş oluyor. Bu durumda bir fakir, zekatını vermediğini bildiği bir zenginin malından zekat miktarı gaspetse, gaspetmiş mi olur, yoksa alıkonup verilmeyen hakkını almış mı olur? Hırsız mı olur, yoksa hakkını zalimlere yedirmeyip söke söke alan bir yiğit mi olur? Bu durumda eşkiya kim olur? Fakirin hakkını çalan zengin mi, yoksa hakkını arayan fakir mi?
Buyrun, hodri meydan..