Yargtay Başsavcısı Yalçınkaya : Başörtüsü İle Üniversiteye Girmek Laikliğe Aykırıdır !!!

TakVa

Ordinaryus
Katılım
13 Nis 2007
Mesajlar
2,868
Tepkime puanı
79
Puanları
0
Hocaları evvelde yasak etmiş, aynı başsavcı gibi. Hoca dine aykırıdır demiş, başsavcı lakikliğe aykırıdır demiş. Hoca gerçi sonradan değiştirdi duruşunu, savcı hiç bozmuyor walla... hayret değilmi?[/SIZE]


Hoca eğitim istiyor, diğeri bayanlar evde cahil otursun diyor, biri lise düzeyinde bir din görevlisi, diğeri yıllarca hukuk okumuş bir savcı. Biri Hem Türkişyede ham dünyada okullar açıp, insanlığı eğitime teşvik eden bir aydın, diğeri insanları evde cahil oturmaya teşvik eden bir yobaz, gerçekten çok hayret bişey.

 

TakVa

Ordinaryus
Katılım
13 Nis 2007
Mesajlar
2,868
Tepkime puanı
79
Puanları
0
bu arada evde cahil olmadan otursun diyen ayet de var,

Ahzab 33 - Hem vakarınızla evlerinizde durun da önceki cahiliyet devrinde olduğu gibi süslenip çıkmayın. Namazı kılın, zekatı verin. Allah ve Resulü'ne itaat edin. Ey ehli beyt! Allah sizden kiri gidermek ve sizi tertemiz, pampak yapmak istiyor.

34 - Oturun da evlerinizde okunan Allah'ın âyetlerini ve hikmeti anın. Şüphe yok ki Allah lütuf sahibidir ve her şeyden haberdardır.

buna ne buyrulur?

Modern çağın din alimleri boşunamı diyor Kuran yeniden ,yorumlansın diye.

40 50 yıl önceki sosyolojik, psikolojik, bilimsel gelişmeler ile, şimdiki çok faklı.

Tercüme eden ve yorumlayan kişi o günün şartlarına göre açıklama yapıyor. Aksi halde diyanet ve günümüz din alimleri kızları okutun, çalışmak istiyorsa çalışsınlar demezlerdi.

Gülen hoce efendi normal şartlar altına normal bir konuşma yapmış, ama şartlar olağanüstü hale girince, oda farklı tavsiyelerde bulunmuş. Bence normal. Yurt içi ve dışı , cemaatin yaptırdığı okullarda binlerce kız okuyor, ona bakın siz.

Geçen sene bir forumda şöyle söylüyordu birisi: Kızların okula gitmesi, erkeklerle aynı sınıfta okuması caiz değildir.

Ama kızların bilgisayar öğrenmesi caizdir.

Peki dedim kızlar cahil kalırsa nasıl öğrenecek bilgisayarı?

Kursa gidecek diyor.

Özgüveni oluşmamış, okula gitmediği için iki lafı bir araya getiremeyen bir bayan kursa gidebilirmi?

Ayrıca kurslar haremlik selamlık uygulamıyor ne olacak dedim?

Saçma cevaba bakın şimdi: CAHİL BAYAN MAHALLEYE ÇIKIP, KAPI KAPI BİLGİSAYAR BİLEN BİR BAYAN ARAYIP DİYECEKMİŞKİ, BANA bilgisayar öğretmek boynunun borcu.

Peki karşıdaki öğreticimi?

Sizin duyduğunuz dini duyarlılık onda yoksa ne olacak, gıcık kapar öğretmez.

Tanımadığı birinin kapısını çalıp, dayatmada bulunacak kadar cahil bir bayanda girişimcilik mevcut olabilirmi?

Böyle saçma sapan insanlar internete girip, abuk subuk konuşuyorlar ve rezil oluyorlar. Millet sanki onun eve kapattığı bayanlara bişey öğretmek zorunda.
 

TakVa

Ordinaryus
Katılım
13 Nis 2007
Mesajlar
2,868
Tepkime puanı
79
Puanları
0
Size evvela söyleyim, aklınız ancak kendinize mum ışığı olur, ümmete projektör değil, o yüzden kendi efkarınızı din böyle yorumlanmalıdır tarzında öne sürmeyin, havada kalır...

Size bir fıkıh kuralını hatırlatayım, o modern alimler(!) de muhkematı yorumlarken hatırlasınlar, Ahzab 33-34 ayetler muhkem ayetlerdir, fıkhen muhkematın tevili, tağyiri tebdili küfürdür. Bu meyanda Allah evinde otur diyorsa evinde oturacaksın. Ha beğenmeyene din çook, gitsin istediğine girsin. Beğenmeyenlere aynı surede Cenab-ı Hak şöyle emretmiş:

Ahzab 36 - Bununla beraber Allah ve Resulü bir işe hükmettiği zaman, gerek mümin bir erkek ve gerekse mümin bir kadın için, o işlerinde başka bir tercih hakkı yoktur. Her kim de Allah ve Resulüne âsi olursa açık bir sapıklık etmiş olur.


Allah hanımlara evlerinde vakarlarıyla oturmalarını emretmiş, hükmü böyle vermiş. Başka bir tercih hakkınız yok, ayet muhkem olduğu için direkt manası ne ise odur. İşinize gelirse...

Kuran değiştirilemez, çağlar üstüdür ama yeniden yorumlanmalıdır. Eski yorumcu tefsirinde okula gitmemeye neden olarak bu ayeti gösterirse bazılarıda cahiliyete bu ayeti dayanak olarak gösterir. Ve siz de bu ayetten bu yorumu çıkartırsınız ve eve kızları kapatırsınız, ben bu ayetten okula gitmeyin anlamı çıkartmıyorum. Cahil bir bayan cahil çocuk yetiştirir. Hz Ali ne diyor, çocuklarınızı şimdiye değil, geleceğe göre yetiştirin. Cahil bir anne, psikolojisi bozulmuş, depresyondan kurtulamayan, dayatmacı eşinin emrine amade, çocukları için nasıl bie gelecek düşünür ve onu geleceğe uygun yetiştirebilir. İlim çindede olsa bulun diyen peygamberimiz ERKEKLER ÇİNE GİDİP BULSUN İLİMİ DEMİYOR.
 

ummuhan

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eyl 2007
Mesajlar
12,943
Tepkime puanı
1,042
Puanları
0
Konum
Arz
Konuda usame varmış ben kaçayım hadi kolay gelsin :)
 

TakVa

Ordinaryus
Katılım
13 Nis 2007
Mesajlar
2,868
Tepkime puanı
79
Puanları
0
Bakalım ahzap suresine: Allah peygamberin eşlerine hitaben şöyle diyor: 32 den başlayalım, 33 den başlayınca okula gitmeyin anlamı çıkartanlar için:

32-)Ey Nebi'nin Hanımları... Siz kadınlardan herhangi biri gibi değilsiniz! Eğer korunmak istiyorsanız (muhatabınız olan erkeğe) edâlı-işveli konuşmayın! Bu yüzden, düşüncesiz-hastalıklı olan kimse sizden umutlanır! Uygun ve yanlış anlaşılmayacak tarzda konuşun!


33-) Evlerinizde oturun... Önceki cahiliye anlayışındaki gibi (işveli cazibeli tahrik edici şekilde) kendinizi teşhir ederek yürümeyin... Salâtı ikame edin, zekâtı verin, Allah'a ve Rasûlü'ne itaat edin! (Ey Rasûlün) hane halkı, Allah sizden yalnızca ricsi (kiri, maddi şeylere bağlılığınızı, bedensel şeyler ile kayıtlanmanızı) gidermek ve sizi tertemiz yapmayı diler!


34-) Evlerinizde Allah'ın âyetlerinden ve hikmetten bildirilenleri zikredin (anın)... Muhakkak ki Allah Lâtîf'tir, Habîr'dir.


36-) Allah ve Rasûlü bir iş hakkında hükmettiklerinde, iman etmiş bir erkek ve iman etmiş bir kadının, o işlerinde, kendileri için tercih-seçim hakkı yoktur! Kim Allah'a ve Rasûlü'ne isyan ederse (uygulamazsa), gerçekten apaçık yanlış olan bir inanca sapmıştır!

Şimdi Ahzap suresini yeniden yorumlayan din alimi bu sureyi bize çok farklı açıklar biliyorum. Bu sureden kızlarınızı evde oturtun, okutmayın, günah falan demez.

Hem Erkek hem kadına hitap var bu ayetlerde. Eğer bu ayetler okul ayetiyse o zaman erkeklerde evde oturacak demektir, çünkü ikisinede hitap var. :glm
 

SeTTaR

Profesör
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
1,148
Tepkime puanı
135
Puanları
63
Konum
Biryerlerde
Eğitim hakkını engellemek için akla hayale gelmeyen fikirlerle ortaya çıkmak ne kazandırıyor anlıyamadım.Başının örtüsüne bakacağına içindeki ilme bakmak gerekir.
 

TakVa

Ordinaryus
Katılım
13 Nis 2007
Mesajlar
2,868
Tepkime puanı
79
Puanları
0
Bize selef ulemasının zamanlara dar gelmeyen efkarı yeterlidir, zamane zorbalarına bel'amlık edenlere hacet yok...


Gerçek eski alimlerden hiçbiri bilime karşı çıkmaz. Eğitime karşı çıkmaz.

Eski bir alim o günkü bilimsel veriler ışığında ayertlere yorumlar getirirken, bu günkü alimlerde bu günün bilimsel verileri ışığında yorum yapar.

ÖRNEK: NUR SURESİ 35 :

Allah, göklerin ve yerin nurudur. O'nun nurunun misali, içinde çerağ bulunan bir kandil gibidir; çerağ bir sırça içerisindedir; sırça, sanki incimsi bir yıldızdır ki, doğuya da, batıya da ait olmayan kutlu bir zeytin ağacından yakılır; (bu öyle bir ağaç ki) neredeyse ateş ona dokunmasa da yağı ışık verir. (Bu,) Nur üstüne nurdur. Allah, kimi dilerse onu Kendi nuruna yöneltip-iletir. Allah insanlar için örnekler verir. Allah, herşeyi bilendir.

Bu ayet ile ilgili henüz ampulün keşfedilmediği yıllarda, hiçbir alim çıkıpta burada anlatılmak istenen ampuldür demişmidir? Hayır. En azından yazılı bir belge yok. Belki söyleyen olmuştur.

O zamanın alimleri buna belki gaz lambası olarak açıklama yapabilirler. İlerleyen yıllarda bu ampule dönüşür, daha ilerrki yıllarda burada anlatılmak istenen şeyin başka bir şey olduğu yeniden yorumlanabilir bilimsel gelişmeler ışığında.

Ampulün keşfinden sonra bu ayet şöyle yorumlanmıştır:

Allah göklerin ve yerin aydınlığıdır. Onun aydınlığının örneği: İçinde lamba bulunan bir oyuğa benzer. Lamba bir camın içerisindedir. O cam ise incimsi bir gezegen gibidir. Yakıtı, doğuya da, batıya da ait olmayan, bereketli bir zeytin ağacındandır. Bu ağacın yağı, neredeyse ateş dokunmasa bile aydınlık verir. Aydınlık üzerine aydınlıktır. Allah, dilediğini kendi aydınlığına yöneltip iletir. Allah insanlara örnekler verir. Allah her şeyi bilmektedir.

** Kuran'da gelecekte keşfedilecek ve insanlar için önemli olacak bazı icadlara işaretler olabilir.

** Bu icadların keşfedilmediği dönemde insanların bunları anlamasına imkan yoktur. Bu yüzden bunların belli işaretlerle anlatılması gerekir.

**Ampulün ve elektriğin olmadığı bir ortamda bir insana ampulü ve elektriği nasıl anlatabileceğinizi ve bu anlatımın o insanların zihinlerinde ne tip sorular doğuracağını bir düşünün.

Bu ayet ampule ve elektriğe işaret ediyor. Ama , Ayetin tek anlamı budur diyemeyiz. Daha geniş anlamlarıda vardır. Fakat ayet temel itibariyle, açıklamalarında aydınlığı kullanırken, insanların ileride aydınlanmasına yarayacak ampul ve elektriğe de işaret ettiği ortadada.

Başka bir alimde bu ayete şöyle bir açıklama getirmiş, bu da çok ilginç: NUR 35

****Allah, semâların ve arzın nûrudur (NÛR, ilimdir-candır-datadır, semâlar ve arzın hakikati ilimden-data ibarettir)!

****O'nun nûrunun (ilminin varlığı ve açığa çıkışı) misali şuna benzer: İçinde lamba (bilinç) bulunan bir kandil (beyin) gibidir...

**** O lamba da bir sırça (şuur) kapsamındadır.

****O sırça (şuur) sanki inciden bir yıldız (yaradılış amacına göre işlevlenmiş Esmâ bileşimi) gibidir ki, doğu ve batıya (mekân ve zamana) ait olmayan mübarek bir ağaçtan (insanî hakikatin), yani zeytinden (TEK'lik şuuruna sahip olması) tutuşturulur!

****O ağacın yağı (şuurdaki hakikat müşahedesi) neredeyse kendisine bir nâr (arınma çalışmaları) dokunmasa da ışık saçar!

****Nûr'un alâ nûr'dur (Esmâ ilminin birimsel ilim sûretinde açığa çıkışı)... Allah (insanın hakikati olan Esmâ mertebesi) dilediği kimseyi kendi nûruna (kendi hakikati ilmine) erdirir!

**** Allah insanlar için misaller veriyor... Allah her şeyi (Esmâ özellikleriyle, o şey olduğu için) Bilen'dir.

Yani zamanın birinde bir alim kuranı yorumlamış, artık kıyamete kadar bu yorum okunur, diğerleri yanlıştır demek , eğitimden uzak olmanın verdiği bir yanlışın isbatıdır.

Hele birde kuranda kadınları cahil bırakın ayeti aramak kadar cahilliğe başka bir örnek yoktur. Kaldıki kuran öğrenmeyi, kalkınmayı teşvik eder, böyle bir ayet kuranda zaten yok.
 
Üst