Bana Kuran Yeter!
bir mesele soruldugunda ' bu Kur'an'da var mı?' diyenler ya cahildir; ya da haindir.
bir mesele soruldugunda ' bu Kur'an'da var mi?' diye sorulmaz, ' bu İslam'da var mi?' diye sorulur.
zira İslam, hem Kur'an'dir, hem hadistir, hem icma-i ummettir, hem de kiyas-i fukahadir.
hak mezhebler ise dinin uygulama sahalaridir. mezheb ne soyluyorsa tamamen ayet, hadis, icma ve kiyas-i fukahadir. mezheblerden hakkinda icma olusmus dort ana yol meshurdur. hanefi, maliki, safi ve hanbeli... mezheb denilirken bunlar kastedildi.
bu hak mezheblere uymayanlar, kafalarindaki İslam sandiklari ama İslam ile alakasi olmayan sakat bir anlayisina uyarlar demektir. herbirinin kafasinda birbirine benzemez ve alakasiz her mezhebsiz kadar mezheb...
o sayisiz mezheblerin tek ortak ozelligi ise, onlarda
ya Kur'an eksiktir, ya hadis, ya icma ya da kiyas-i fukaha...
illa biri eksiktir ve eksikligi nefisleri ile doldururlar.
hep derler ya: 'ALLAH'in ayetleri yetmez mi bize?' bu haddizatinda cok dogru bir sozdur; ama o apacik ayetlerin uzerine bizim daha iyi anlamamiz icin bir mezheb tanimazin edecegi bir gram soz ile dahi aslinda o da mezhebini kurmus demektir.
bize izin verilsin ayetleri hadisleri onlarin algisi uzere degil de ' Bana uyanlarin yoluna uyun - lokman 15' ayetini onlardan daha dogru anladigini dusundugumuz daha baska tanidigimiz/dinlerine sahitlik edebilecegimiz zatlarin algisi uzere anlamaya calisalim.
buna hakkimiz var mi acaba?
yoksa mecbur muyuz Kur'an'ı ozellikle tanimadigimiz onlarin anladiginiz gibi anlamaya?
ayrica sadece kur'an diyenler, Kur'an ile kifayet etmiyorlar maalesef, anlayislarini Kur'an ayetlerini siper edinerek dayatmaya calistiklari inkar edilmez bir gercekliktir. bunun tek ve yeterli delili ise: ayetleri ifadeden hemen sonraki yaptiklari yorumlardir.
eger bir yerde yorum varsa, mezheb de var demektir.
dinini diyanetini tanimadiklarimizin yorumuna tabi olmak zorunda olmadigimizi deklare etmek isterim.
zira Allah Teala bize apacik Kur'an ayeti ile emretmistir mezheb imamlarimiza uymamiz gerektigini:
' Bana uyanlarin yoluna uyun - lokman 15'
bu dahi Kur'an'dan mezheb kabul etmeyenden farkli olarak bizim anlamamiz gerekendir.
Kim, kendisine hidayet (doğru yol) besbelli olduktan sonra peygambere karşı çıkar, müminlerin yolundan başkasına uyarsa, onu yöneldiği yolda bırakırız ve cehenneme sokarız. Orası ne kötü bir varış yeridir. Nisa 115
bir mesele soruldugunda ' bu Kur'an'da var mı?' diyenler ya cahildir; ya da haindir.
bir mesele soruldugunda ' bu Kur'an'da var mi?' diye sorulmaz, ' bu İslam'da var mi?' diye sorulur.
zira İslam, hem Kur'an'dir, hem hadistir, hem icma-i ummettir, hem de kiyas-i fukahadir.
hak mezhebler ise dinin uygulama sahalaridir. mezheb ne soyluyorsa tamamen ayet, hadis, icma ve kiyas-i fukahadir. mezheblerden hakkinda icma olusmus dort ana yol meshurdur. hanefi, maliki, safi ve hanbeli... mezheb denilirken bunlar kastedildi.
bu hak mezheblere uymayanlar, kafalarindaki İslam sandiklari ama İslam ile alakasi olmayan sakat bir anlayisina uyarlar demektir. herbirinin kafasinda birbirine benzemez ve alakasiz her mezhebsiz kadar mezheb...
o sayisiz mezheblerin tek ortak ozelligi ise, onlarda
ya Kur'an eksiktir, ya hadis, ya icma ya da kiyas-i fukaha...
illa biri eksiktir ve eksikligi nefisleri ile doldururlar.
hep derler ya: 'ALLAH'in ayetleri yetmez mi bize?' bu haddizatinda cok dogru bir sozdur; ama o apacik ayetlerin uzerine bizim daha iyi anlamamiz icin bir mezheb tanimazin edecegi bir gram soz ile dahi aslinda o da mezhebini kurmus demektir.
bize izin verilsin ayetleri hadisleri onlarin algisi uzere degil de ' Bana uyanlarin yoluna uyun - lokman 15' ayetini onlardan daha dogru anladigini dusundugumuz daha baska tanidigimiz/dinlerine sahitlik edebilecegimiz zatlarin algisi uzere anlamaya calisalim.
buna hakkimiz var mi acaba?
yoksa mecbur muyuz Kur'an'ı ozellikle tanimadigimiz onlarin anladiginiz gibi anlamaya?
ayrica sadece kur'an diyenler, Kur'an ile kifayet etmiyorlar maalesef, anlayislarini Kur'an ayetlerini siper edinerek dayatmaya calistiklari inkar edilmez bir gercekliktir. bunun tek ve yeterli delili ise: ayetleri ifadeden hemen sonraki yaptiklari yorumlardir.
eger bir yerde yorum varsa, mezheb de var demektir.
dinini diyanetini tanimadiklarimizin yorumuna tabi olmak zorunda olmadigimizi deklare etmek isterim.
zira Allah Teala bize apacik Kur'an ayeti ile emretmistir mezheb imamlarimiza uymamiz gerektigini:
' Bana uyanlarin yoluna uyun - lokman 15'
bu dahi Kur'an'dan mezheb kabul etmeyenden farkli olarak bizim anlamamiz gerekendir.
Kim, kendisine hidayet (doğru yol) besbelli olduktan sonra peygambere karşı çıkar, müminlerin yolundan başkasına uyarsa, onu yöneldiği yolda bırakırız ve cehenneme sokarız. Orası ne kötü bir varış yeridir. Nisa 115