Yahudiler Lanetlenmiş midir?

Sofuoglu

Ordinaryus
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
254
Puanları
83
Puff ne zormuş anlaşmak ...
Şimdi iş iyice karmaşıklaştı ...
Bu sefer farketmiyor ne ırk ne din ...
İnkar edenler diye katagorize ediliyor ...
İnkar etmeyenler için bir sıkıntı yok yani ..

burda yazdigim mesajlar dahil! sadece irka dair lanetleme var diye bir iddiamizmi olduki oflayip pufluyorsun!!!
karmasik olan sizin dusunceleriniz!
ayetler gayet acik ve net!!!!
 

ummuhan

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eyl 2007
Mesajlar
12,943
Tepkime puanı
1,042
Puanları
0
Konum
Arz
abla hosgelmissin sefalar getirmissin:)

seni forumda gorebilmek icin , bu lanetlenmis olanlar illa seytani bir icratmi yapacaklar;)

Hoş bulduk kardeş :) cezalıyıdım ben 15 gün - profilden hakaret etmişim !?!- ceza bitti geldik.....

Siyonistlerin yedikleri herzelere gelince, ben forumda sanal kahramanlık yapmaktansa fiili icraatları tercih ederim bilirsin :) onların peşindeydim...
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
MAİDE 64.AYET



Yahudiler, “Allah'ın eli sıkıdır” derler. Sıkı olan onların elidir: Ve bu iddialarından dolayı [Allah tarafından] lânetlenmişlerdir. 81 Tersine, O'-nun elleri sonuna kadar açıktır: O, [lütfunu] dilediği gibi dağıtır. Ama [ey Peygamber,] Rabbin tarafından sana indirilen her şey, onların çoğunu kibirli küstahlıklarında ve hakikati inkarda daha inatçı yapacaktır. Böylece biz, Kitâb-ı Mukaddes'in takipçileri arasına 82 Mahşer Günü'ne kadar [sürecek] kin ve nefret tohumları saçtık: ne zaman savaş ateşi yaksalar Allah onu söndürür; 83 ve onlar yeryüzünde yozlaşmayı ve çürümeyi arttırmak için ellerinden geleni yaparlar: Allah ise yozlaşmaya ve çürümeye yol açanları sevmez.


Allah onları lanetlemiştir yahudiler diyede açık beyan etmiştir açıkça ayet onları lanetlemişse yok öyle değil efendim diye rededen küfre girer
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
islama girdikten sonra değildir .Hem allah belirtiyor onların kalpleri mühürlüdür pek azı iman eder.Allah dilediğini affeder hidayete erdirir.sen kafanı yorma bilen allahtır söyleyende odur bizler ayete ancak iman ederiz sorgulamayız.
 
K

Kaçak

Guest
Ben kafamı yorarım ...
Yorulsun diye verilmiş zaten ...
Çiçek açsaydı şayet , o zaman narin narin bakardım ...
Şimdi Yahudilerin pek azı lanetsiz ya ...
Hangisi oluyor onlar ?
biz bunları nasıl ayıracagız ...
Yolumuza çıkan Yahudiye , bilader kusura bakma sen lanetlisin diyemecegiz çunku pek azından olabilir degilmi ...
Yoluma çıkan Yahudiye ben ne diyecegim ?
Nasıl muamele edecegim ...
Veya İslam Peygamberi , Yahudilerle medine vessikasını imzalarken , cemaatine dönüp , bakın bunlar lanetlidir mi demiştir ?
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Ben kafamı yorarım ...
Yorulsun diye verilmiş zaten ...
Çiçek açsaydı şayet , o zaman narin narin bakardım ...
Şimdi Yahudilerin pek azı lanetsiz ya ...
Hangisi oluyor onlar ?
biz bunları nasıl ayıracagız ...
Yolumuza çıkan Yahudiye , bilader kusura bakma sen lanetlisin diyemecegiz çunku pek azından olabilir degilmi ...
Yoluma çıkan Yahudiye ben ne diyecegim ?
Nasıl muamele edecegim ...
Veya İslam Peygamberi , Yahudilerle medine vessikasını imzalarken , cemaatine dönüp , bakın bunlar lanetlidir mi demiştir ?

Yahudiler, “Allah'ın eli sıkıdır” derler. Sıkı olan onların elidir: Ve bu iddialarından dolayı [Allah tarafından] lânetlenmişlerdir.

anlaşılan ayete itiraz ediyorsun eğer küfre girmek istiyorsan o senin bileceğin iş. hem medine vesikasıyla ne ilgisi var

bak başka bir sözde söylemiyorum biz demiyoruzki Allah diyor ne diyor rabbimiz onlar bana eli sıkıdır dediler bende onları lanetledim

sana ne oluyorki onları aklamaya çalışıyorsun

bak neden israiloğulları dersen bunun cevabınıda kuranda bulursun simdi bende sana sorarım neden başka bir kavim değilde israiloğulları aşağıdaki ayetleri

cevap verirmisin

4.Biz, Kitap'ta (Tevrat'ta) İsrailoğullarına, "Yeryüzünde muhakkak iki defa bozgunculuk yapacaksınız ve büyük bir kibre kapılarak böbürleneceksiniz" diye hükmettik. 5.Nihayet bu iki bozgunculuktan ilkinin zamanı gelince (sizi cezalandırmak için) üzerinize, pek güçlü olan birtakım kullarımızı gönderdik. Onlar evlerinizin arasına kadar sokuldular. Bu, herhâlde yerine gelmesi gereken bir va'd idi. 6.Sonra onlara karşı size tekrar egemenlik verdik. Mallar ve çocuklarla sizi güçlendirdik; sayınızı daha da çoğalttık. html .fb_share_link 7.İyilik ederseniz kendinize iyilik etmiş olursunuz, kötülük yaparsanız yine kendinize yapmış olursunuz. İkinci bozgunculuğun zamanı gelince, yüzünüzü kara etsinler, daha önce girdikleri gibi yine mescide (Beyt-i Makdis'e) girsinler ve ellerine geçirdikleri her şeyi yerle bir etsinler diye (üzerinize yine düşmanlarınızı gönderdik.)
 

simurg

Asistan
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
472
Tepkime puanı
9
Puanları
0
Konum
Trabzon
Genel çerçevede bu konu ile ilgili yazılara göz atmış bulunduk. Asıl konunun yahudilerin kavim olarak mı lanetlendikleri yoksa beynen mi lanetlendikleri konusudur. Biz bu şekilde algıladık.

Bunun basit bir mantığı var .Çok derin bir manaymış gibi suyun dibine kulaç atmaya gerek olmadığını düşünüyoruz.

Eger yahudiler aklen lanetlenmişler ise bu hristiyanlar içinde gecerli bir durumdur. Yani eer lanetlenmiş olan akıl ise bir aklın lanetlenmesi onun hakikati görememesi demektr. ve bu durumda aklın lanetlenmesi bu görüşü savunanları doğru bir temele oturtur.
Hatta ki luinellezine keferu diye baslayan ayette biz yahudileri hz davudun dili ile hristiyanlari ise meryem oglu İsa nın dili ile lanetledik diyor .Hım bakın ne oldu. lanet konusunda ikiside aynı kategoriye girdiler.

Pekala bu lanet manası her ikisi için aynımıdır. ona bakalım bir de . Hemen bakıyoruz. Hergün okuduğumuz fatiha süresinde ğayril mağdubi aleyhim veleddallin diyoruz. İşte bu ayette bu sorunun cevabını veriyor. Ne diyoruz Allahım gazaba uğramışların yoluna bizi iletme. kimdir onlar yahudilerdir. ve dalalete düşmüşlerin yoluna iletme . kimdir onlar hristiyanalrdır. Bunu en yüzeysel tefsirlerdede görebilrisiniz vesselam.

O halde evet iki side lanetlidir. Fakat lanetllemede ki illetleri farklıdır. Eğer lanetlenme noktsında illetleri farklı ise o halde yukarı belirttiğimiz yahudiler aklen sadece lanetlenmiştir sözü zayıflamış olur.

Ve kavim manası ile lanetlendikleri görüşü belirir. Fakat belirmeye kalmadan onunda disipline edilip düzgün bir açıklama ile genişletillmesi gerekir.
Yani her iki durumda açıklamaların yetersizliğinden ötürü iki durumda itiraza muhaldir.
Pekala o halde ne dememiz gerekir. Bunun cevabı nedir derseniz. ama genelde hatırladığım kadarı ile buradaki abileirm hep ihtisas sahibidir. Sormazzlar :=)Buradaki genelde tartışma şeklini bildiğim için bu cevabı vermeyeceğiz. Ama takipçisiym inş. Eski günleri özlemişim :=)

Silahınızla kuşanın ve kuşatın inş

 
K

Kaçak

Guest
Sayın Simurg...
Çok güzel izah etmişsiniz diyemeyecegim ...
Bu kadar kötü bir izah olurda diyemecegim ...
Zannettigimi sanaraktan ( tükrçe katliamı ) yazdıklarınızdan hiç bir şey anlamadım ....
Biraz daha açık olmamız mumkunmu ?
 

simurg

Asistan
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
472
Tepkime puanı
9
Puanları
0
Konum
Trabzon
Anlıyorum sizi ama emin olun benim en iyi izah tarzım budur. Bakarsın bi anlayan çıkar dursun abi orda.
 
Katılım
20 Eki 2009
Mesajlar
241
Tepkime puanı
24
Puanları
0
selamun aleyküm
lanetli kavim yoktur lanetli mantık vardır
fi emnillah
Tamamen yanlış bir görüş sadece. Madem kavimler lanetlenmedi Lut kavmi neden helak edildi? Lanetlenen bu gibi kavme toplu azap indirildiğini bilmemek ayıp, öğrenmemeyi geçtim. Kuranda nice kıssalar vardır bir gecede maymun ve domuza çevrilmiş kavimler, yakılıp yıkılmış, yerle bir edilmiş kavimler. Üstelik her müslümanın düzenli olarak okuduğu fatiha suresinde kendisine gazap edilmişler olarak bahsedilen kavim yahudi kavmidir.
 

SeTTaR

Profesör
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
1,148
Tepkime puanı
135
Puanları
63
Konum
Biryerlerde
En fazla peygamber israill oğullarına gelmiş,en fazla peygamberlerine eziyet edende yine israil oğulları.
 

korakademik

Ordinaryus
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
2,236
Tepkime puanı
63
Puanları
0
En fazla peygamber israill oğullarına gelmiş,en fazla peygamberlerine eziyet edende yine israil oğulları.

bu nasıl mantık
bize az peygamber geldi ise demek yahudilerden daha az mı eziyet ettik gibi garabet ortaya çıkıcak.

Efendimiz dememiş mi mealen her ümmetin firavunu vardır falanca bu ümmetin firavunudur ve en çetinidir dememiş mi
en çetini ise en çok eziyet eden de diyebilir miyiz
yoksa susalım mı
 

korakademik

Ordinaryus
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
2,236
Tepkime puanı
63
Puanları
0
Tamamen yanlış bir görüş sadece. Madem kavimler lanetlenmedi Lut kavmi neden helak edildi? Lanetlenen bu gibi kavme toplu azap indirildiğini bilmemek ayıp, öğrenmemeyi geçtim. Kuranda nice kıssalar vardır bir gecede maymun ve domuza çevrilmiş kavimler, yakılıp yıkılmış, yerle bir edilmiş kavimler. Üstelik her müslümanın düzenli olarak okuduğu fatiha suresinde kendisine gazap edilmişler olarak bahsedilen kavim yahudi kavmidir.
kavimler falanca kavim oldukları için mi
yoksa falanca kavim filanca günahı işlediği için mi helak olmuşlardır
sizin bahsettiğiniz kavimler günah işlemeseydi illa bela gelip siz falanca kavimsiniz kaçışınız yok sizi helak edicem mi dicekti
 

ebkem

Baş Yücelik
Katılım
3 Ara 2011
Mesajlar
3,128
Tepkime puanı
321
Puanları
0
Peygamberlerin büyük bölümünün Yahudi Kökenli yada yahudilere gönderilmiş olması bu halkın siyerde en çok zulum'e haksızlığa uğramış halklardan biri olması bunun yarı sıra aynı zamanda en sapkın halkar arasındada gösterilmekte siyer hatta bası kaynaklarda peygamber Katili olarakta hitab edilir yahudiler için bu yüzden bir lanetlenme söz konusu ama kesinde her yahudi lanetlidir demek yanlış diye düşünüyorum çünki yahudilerden de müslümanlığı benimsemiş kişiler var.

Yahudilerden müslümanlığı benimsemiş olanlar var derken o artık yahudi olmaz ki o müslümandır zati. Çünkü islam kafatasçılık dini değildir.
 

manifesto

Yasaklı
Katılım
23 Ara 2006
Mesajlar
0
Tepkime puanı
334
Puanları
0
Konum
Kocaeli
kavimler falanca kavim oldukları için mi
yoksa falanca kavim filanca günahı işlediği için mi helak olmuşlardır
sizin bahsettiğiniz kavimler günah işlemeseydi illa bela gelip siz falanca kavimsiniz kaçışınız yok sizi helak edicem mi dicekti

İşe yarar bir yazı.
Bir bebek sırf Yahudi bir ailede dünyaya geldi diye LANETLERNİR mi?
Hani DİN diye inandıkları bağnazlığı anladık da bu daha öte yobazlık.
Lanetlenme işi işlenen cürüm ve günahlarından dolayı olabilir.
Yoksa sırf Yahudi diye sırf Hristiyan diye sırf bilmem hangi dinden diye insanlar LANETLENMEZ.
Allah dileseydi herkesi Müslüman yaratırdı.
İbret alalım
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Yahudi derken bir irktan cok anlasilmasi gereken sey tavirdir, tutumdur. Israilogullari basta secilmis müslüman bir topluluktu, ancak daha sonralari bu secilmisligi irksal üstünlük seklinde yorumlamaya basladilar. Yahudilestiler.. Oysa onlarin secilmesi bir görev icindi, ilahi mesaji insanliga yaymak göreviydi bu. Onlar ise tanri yalniz bizi kendine kullar olarak secti, o halde biz onlardan üstünüz seklinde yorumladilar. Hatta kendilerini Allahin dostu olarak gördüler, ve bircok kez Allahla pazarlik yapabileceklerini sandilar, isyankar oldular.

Bu konuyu ayrintili sekilde tarihi gerceklere dayanarak aciklayan " Yahudilesme Temayülü" kitabini okumalisiniz.
 

MÜTEŞEKKÜR

Kıdemli Üye
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
6,938
Tepkime puanı
198
Puanları
0
tam olarak lanetmiş olduklarına neye göre karar vereceğiz onu anlamadım? yada biz yani lanetlendi oldu bitti mi diyeceğiz?

Allah yahudi ve hıristiyanalar için bakınız nasıl da lanet ediyor...

MAİDE SURESİ-64. Yahudiler, Allah'ın eli bağlıdır (sıkıdır), dediler. Hay dedikleri yüzünden elleri bağlanası ve lânet olasılar! Bilâkis, Allah'ın elleri açıktır, dilediği gibi verir. Andolsun ki sana Rabbinden indirilen, onlardan çoğunun azgınlığını ve küfrünü arttırır. Aralarına, kıyamete kadar (sürecek) düşmanlık ve kin soktuk. Ne zaman savaş için bir ateş yakmışlarsa (fitneyi uyandırmışlarsa) Allah onu söndürmüştür. Onlar yeryüzünde bozgunculuğa koşarlar; Allah ise bozguncuları sevmez.

NİSA SURESİ-
46. Yahudilerden bir kısmı kelimeleri yerlerinden değiştirirler, dillerini eğerek, bükerek ve dine saldırarak (Peygambere karşı) "İşittik ve karşı geldik", "dinle, dinlemez olası", "râinâ" derler. Eğer onlar "İşittik, itaat ettik, dinle ve bizi gözet" deselerdi şüphesiz kendileri için daha hayırlı ve daha doğru olacaktı; fakat küfürleri (gerçeği kabul etmemeleri) sebebiyle Allah onları lânetlemiştir. Artık pek az inanırlar.

TEVBE SURESİ-
30. Yahudiler, Uzeyr Allah'ın oğludur, dediler. Hıristiyanlarda, Mesîh (İsa) Allah'ın oğludur dediler. Bu onların ağızlarıyla geveledikleri sözlerdir. (Sözlerini) daha önce kâfir olmuş kimselerin sözlerine benzetiyorlar. Allah onları kahretsin! Nasıl da (haktan bâtıla) döndürülüyorlar!


Evet, bu ayetlerle Diyalogçulara duyurulur.Kim onları dost edinirse Allah'ın azabı onların üzerine olsun diyoruz...
 

Yeni-OSMANLI

Yasaklı
Katılım
19 Eki 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
195
Puanları
0
"Yahudiler lanetlik bir kavimdir" mantigi islam ile uyusmaz cünkü islam dini kavmiyetci bir din degildir ve hickimse kendi kavmini secerek dünyaya gelmedi.
Simdi müslüman olmak isteyen bir yahudiye "kusura bakma sen yahudisin,lanetliksin,müslüman olamazsin" mi diyecegiz?
Böyle birsey olamaz.Bu zulüm olur.islam dini hertürlü zulmü yasaklar.

Demekki lanet meselesinde kastedilen sey kavim degil inanc ve amellerdir.
Bu amellere devam edenler lanetlenirler,devam etmeyenler lanetlenmezler.

Bu durum müslümanlar acisindanda böyle:
Bazi lanetlik ameller vardir.Müslüman bu amelleri islerse lanetlik bir amel islemis olur ama bu durum kurtulusun olmadigi lanet anlaminda degildir.
Tövbe kapisi her kula aciktir.

Konuyla ilgili sorularlaislamiyet sitesine bir soru sormustum,aldigim cevabi paylasmak isterim:



SORU:

Imam Gazali "dilin afetleri ve lanet" konusu açıklanan bir eserinde şunları yazıyor:
"lanet, 'Allah kâfiri, lanetin sebebi olan küfür üzerinde sabit kılsın' demek gibidir.
Böyle demek -Allah korusun- küfrü istemektir. Küfrü istemek de haddi zatında küfürdür... ...belli şahıslara lânet okumakta büyük tehlike vardır. Çünkü belli şahısların durumu durmadan değişmektedir. Ancak sonunda lânete layık olacağı Hz. Peygambere bildirilen şahıs olursa durum değişir.
Çünkü küfür üzere öleceği bilinen bir kimse için lânet okumak caizdir.
Bu sırra binaen Hz. Peygamber birtakım kimseleri lânetlemiştir..."

Imam gazalinin bu açıklamasına bakınca Peygamberimizin (sav) bazı kötü amelleri isleyenlere lanet etmesinin sebebini anlamakta zorlanıyorum.
Yani mesela:
(Kadın elbisesi giyen erkeğe, erkek elbisesi giyen kadına lanet olsun!) [Hakim]
(Rüşvet alıp verenlere Allah lanet etsin!) [İbni Mace]
(Eshabıma sövenlere Allah lanet etsin! ) [Hakim]
(Zekat vermeyenlere Allah lanet etsin!) [Nesai]
(Halkın işlerini üstlenip de onlara güçlük çıkarana lanet olsun!)
[Ebu Avane] (Hanımını anasından üstün tutana lanet olsun!) [Şir’a]
(Sadaka vermeye engel olana lanet olsun.) [İsfehani]
(Rahmet-i İlahiden ümit kestirip dinden nefret ettirenlere lanet olsun!) [Şir’a]
(Bid’atler çıkınca âlim ilmini açığa çıkarsın! İlmini açıklamayana lanet olsun!) [Deylemi]
(Faiz alana da verene de lanet olsun!) [Müslim]
(Vücuduna dövme yapana, yaptırana, faiz alıp verene lanet olsun.) [Buhari]
(Ana ile evladın, kardeşle kardeşin arasını açana lanet olsun.) [İbni Mace]
(Kızını fâsık bir kimse ile evlendirene, lanet olsun.) [Şir’a]
(Ölü için ağlayana da, onu dinleyene de lanet olsun.) [Ebu Davud]

Bu gibi hadislerde ifade edilen amellerde bulunanlarin küfür üzere ölmesi tehlikesi yok mu? Böyle lanetlik bir amelde bulunanın, Allah’ın lanetine uğrayacağı kesin mi? Kurtuluş yolu var mı?

CEVAB:

Değerli kardeşimiz;
"Dilin afetleri ve lanet" diye tercüme edilen unvan, İmam Gazali’nin İhyau’l-Ulum adlı eserinde yer alan “Dilin Afetleri” kitabının “Dilin sekizinci afeti” unvanını taşıyan bir alt bölümün adıdır. (bk. İhyau’l-Uluma, 3/119)
İmam Gazali’nin de orada açıkça belirttiği üzere, bu konuyu şöyle özetlemek mümkündür:

Laneti gerektiren sıfatlar üçtür:

1.Küfür/inkar. 2. Bid'at. 3. Fısk.

Bu sıfatların her birinde lanetin üç mertebesi vardır:

Birinci mertebe: Genel bir özellikten dolayı lanet etmektir. “Allah'ın laneti, kâfirlerin, bidatçıların ve fasıkların üzerine olsun” denmesi gibi...

İkinci mertebe: Daha özel vasıflarla lânet etmektir. “Allah'ın laneti, Yahudiler, Hristiyanlar, Mecusiler, Kaderîler, Hâriciler, Râfıziler veya zina edenler, zâlimler ve faizciler üzerine olsun” denmesi gibi... Bütün bunlar caizdir. Fakat bidatçıların vasıflarına lanet etmekte tehlike vardır. Çünkü bidatın -kesin olarak- bilinmesi zordur. Onun hakkında peygamberden nakledilen bir beyan/açıklama söz konusu olmamıştır. Bu bakımdan bu kısım lanetten avamın çekinmesi uygun olur. Çünkü böyle bir lanet okuma, benzerleri ile muaraza etmeyi teşvik eder. Bu ise, halk arasında tartışmaların olmasına ve fitne-fesadın doğmasına sebep olur.

Üçüncü mertebe: Belli bir şahsa lanet okumaktır. Bu tür lanet okumada tehlike vardır. Mesela 'Allah'ın laneti Zeyd'in üzerine olsun! O kâfirdir veya fâsık veya bid'atçıdır' demek gibi...

Bu konuyu şöyle özetlemek mümkündür: Şer'an/İslam’da lanet edildiği sabit olan kimselere lanet okumak caizdir. “Allah, Firavun'a, Ebû Cehil'e lanet etsin” demek gibi... Çünkü bu kimseler küfür üzerinde ölmüşler ve bu durum şer'an da bilinmektedir.

Ancak, bizim zamanımızda (Hz. Peygamberin vefatından sonra) belli bir şahsa -örneğin yahudilik vasfından ötürü- lanet okumak tehlikelidir. Çünkü bu şahsın yahudilikten dönüp müslüman olma ve Allah nezdinde müslüman olarak ölme ihtimali vardır. O halde onun mel'un olduğuna nasıl hükmedilebilir?

Soruda “lanetle anıldığı” ifade edilenlerin hepsinde, lanet okumanın ikinci mertebesinde belirtilen hususi vasıflar söz konusudur. Bu vasıfların melun olması demek, Allah’ın bunları hoş görmediği rahmetinden uzaklaştırdığı, rahmetin kapsamı alnına almadığı vasıflardır.

Bunların böyle olduğu açıktır. Zira, Allah’ın yasakladığı her şey onun hoşnut olmadığı şeylerdir. Rahmeti ve rızası ise, hoşlandığı şeyleri kapsar. O halde, söz konusu hadis rivayetlerinde yer alan vasıfların hepsi, yasaklar listesinde yer alan hususlardır.

İslam’da bir vasfın melun olması, Allah’ın rahmetinden uzak bir konuma sahip olması, o vasıfların cennetlikleri değil, cehennemliklerin vasfı olduğu anlamına gelir. Yani, herhangi bir kimse bu kötü vasıflara sahip olduğu için cennete girmez. Ama bu vasıflara biçilen değer, o vasıfları taşıyan şahıslar için her zaman geçerli olduğu anlamına gelmez. Çünkü;

a. İslam’da tövbe kapısı her zaman açıktır. Tövbe ederek bu vasıflarından vazgeçen kimsenin artık cennet yoluna girdiği kabul edilir.

b. Her kâfirin bütün sıfatlarının her zaman kâfir olması gerekmediği gibi, her müminin de bütün sıfatlarının her zaman mümin olması vaki değildir. Nitekim bir kâfir, imanın bir özelliği olan doğruluğu-dürüstlüğü takip edebilir. Keza, Bir mümin de, küfrün bir özelliği olan yalancılığı-aldatmacılığı yapabilir. İslam’da asıl servet olan iman veya küfür vasfına bakılır. Geriye kalan olumlu-olumsuz- değerler ise, bu asıl serveti pekiştirebilir, fakat onları tamamen devre dışı bırakamaz.

Buna göre, asıl serveti olan imana sahip bir kimsenin iyi tarafı, kötü vasıflarına galip gelirse o kişi cennetliktir. Bu husus Karia suresinde açıkça bildirilmiştir.

c. İmanla kabre giren bir kimsenin affedilmesi her zaman ihtimal dahilindedir. Çünkü Kur’an’da “şirkin dışında her günahın affedilebileceğine” dair Allah’ın açık beyanı vardır.

Buna göre, hadislerde lanetlenmiş olan vasıfların kimliği bakımından melun bir hüviyete sahip olması, onların hiç bir surette affa dahil olmayacağı anlamına gelmez.

Güncel bir ifadeyle; bu melun vasıfları taşıyan kimseler, her zaman pişmanlık yasasından yararlanabilir veya -şartlarına uygun olarak- genel af kapsamına girebilirler.

Ancak böyle de olsa bu vasıfları, bu suçların iyi şeyler olduğunu elbette söyleyemeyiz. Bunlar özelliği itibariyle cehenneme sürükleyen kaydırıcı taşlardır. İşte hadislerde onların bu vasıflarına dikkat çekilmiştir.

Teftazani, Peygamberimizin (asm) faiz yiyenleri, hırsızlık yapanları, malının zekatını vermeyenleri, içki imal edenleri, içenleri, rüşvet verip alanları, Müslümanları aldatanları, kadın elbisesi giyen erkeği, erkek elbisesi giyen kadınları... lanetlemesini, "hakiki manada lanet olmayıp asıl maksat, bu fiillerin kötülüğünü bildirip insanları onlardan sakındırmaktır” şeklinde açıklar. (İbni Hacer el-Heytemi, ez-Zevacir, 2:6:-61)
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet


http://www.sorularlaislamiyet.com/s...leyenlere-lanet-etmesi-ne-anlama-geliyor.html
 

Mahpeyker

Kıdemli Üye
Katılım
2 Eyl 2009
Mesajlar
4,456
Tepkime puanı
742
Puanları
0
Peygamberimiz haric nerdeyse bütün kuranda ismi gecen peygamberler onlardan ve onlara gönderildi. buna ragmen o peygamberlerin mübarek kanlarini ellerine bulastirdilar. ve daha hala seytanin arkasindan gitmeye ve ona tapmaya devam ediyorlar.
lanetlenmeyi hak ediyorlar
 
Üst