Vehhabilik-Yeni selefiye dosyası

Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Bazıları Hafız Şeyhulİslam İbnu Teymiye ile(kimileri şeyhulİslam dememe kızacaklar,ama asrımızın büyük islam alimlerinden üstad Muhammed Said el-Bûti dahi bu ifadeyi kullanıyor) uğraşmayı marifet zannediyorlar.Acaba amaçları halkın itikadınımı korumak, yoksa egolarını mı tatmin etmek? Hafız İbnu Teymiyenin fikirlerinin avamın kafasını karıştırdığı gbi bir iddia varsa bu batıl bir görüştür..Halk bazında bu fikirleri okuyan yok, itimad eden hiç yok.Halkımız ilmihal dahi okumaz....Mahdud sayıdaki kişilerin okuması ise konu haricidir..Özellikle ilmihal düzeyinde dahi İslami konulardan habersiz (haberliyim diyen varsa hodri meydan)

şahısların Hafız İbnu Teymiyeyi mevzu bahis etmeleri traji-komik bir husustur...Böyle işlerle uğraşanlara ilmihal bilgilerini paylaşmalarını acizane tavsiye ederim...
İbni Teymiyye şeyhülislam demek çok tehlikeli bir sözdür.Birilerinin O'na böyle demesi böyle söylemeyi meşru etmez.Şeyhül İslam iki manadadır.Birisi makam olarak orada bulunması yani vazife yapması.Misal Osmanlıda son dönemlerinde İttihatcıların şeyhülislamlık makamına atadıkları mason Musa Kazım dır.Birisi Musa Kazım Osmanlı son dönem şeyhülislamı idi dese bir şey lazım gelmez.
İkincisi kendisini İslam Alimleri içerisinde yüksek bilmek ve metih etmek için söylemesidirki böyle söylemek elbet delalettir.Çünkü İbni Teymiyye delalet ehlidir.
Sizin yazdıklarınızla sizi anlamaya çalıştığımızda kafası çok karışık bir durumda olduğunuz,hala daha nerde duracağınıza karar verememiş bir halde olduğunuzu anlıyoruz.İnşallah en kısa zamanda kesin hatlarla yolunuzu Ehli Sünnet tarafında bulursunuz.Ehli Sünnet tarafında binlerce büyük İslam Alimi var.Öbür tarafta birkaç isim ve bu isimlerin bir kaç telmizi var.

 

musavi

Doçent
Katılım
19 Şub 2011
Mesajlar
515
Tepkime puanı
13
Puanları
0
ben ibn teymiyeyi hiç tasvip etmem ama ibn teymiyye ehli sünnet alimi değil demek cahilliktir...ibn teymiyye ehli sünnet (denen) itikadı korumaya çalışmıştır bu konuda çok aşırı kaçtığıda olmuştur. ibn teymiyye katı ve aşırı ehli sünnettir. (bu da onu yanlışlara sürüklemiştir) yanlışları çok ama ehli sünnet değil demek alakasız kendisinin hanbeli olduğu bilinen bir gerçek.

1- raşid halifeleri kabul eder

2- sunni kaynaklarını kabul eder (buhari, muslim)

3- dört mezhep imamını kabul eder ve kendiside hanbeli mezhebindendir.

bütün bunlara rağmen nasıl ehli sünnet dışı olur. kaldı ki ibn teymiyye ehli sünnet dışı ise arapların çok buyuk çoğunluğu ehli sünnet dışı olur.arap sunnilerinin hemen hepsi ibn teymiyeyi sever.

Allah yukarıda demesine gelince ( biz şia olarak asla bu görüşe katılamayız ve bu görüşü çok tehlikeli biliriz ) bu ibn teymiyyeden önce Ahmed bin Hanbel isimli mezhep imamının görüşüdür. Eğer Allah yukarıda demek küfür ise o zaman hanbeliliğe niye hak mezhep diyorsunuz ?

Hatta Ebu hanife dahi kurandaki ifadelerin tevil edilemeyeceğini söylüyor.

Kur’ân’da ve hadislerde Allah’a ait el ve yüz gibi ifadeler bulunmaktadır. Bunlara İslâm akaidinde, müteşâbih (hakikati bilinemeyen) konular denmektedir. Selef âlimleri bunları te’vil etmemiş ve keyfiyetini düşünmeksizin mutlak olarak iman edilmesi gerektiğini ifade etmişlerdir. Bütün bunlar Allah’ın sanma lâyık olarak vardır. imam Âzam Ebû Hanîfe bu konuda şöyle dedi: ”Allah’ın, Kur’ân’da zikrettiği gibi eli, yüzü ve nefsi vardır. Allah’ın Kur ‘ân ‘da zikrettiği el, yüz ve nefis gibi şeyler keyfiyetsiz (hakikatini bilemediğimiz) sıfatlardır. O’nun eli; nimeti ve kudretidir denilemez, (te’vil edilemez,) zira bu takdirde sıfat iptal edilmiş olur ki bu da Kaderiye ve Mutezilenin görüşüdür. O’nun elinin, keyfiyetsiz sıfat olması gibi, gazabı ve rızası da keyfiyetsiz iki sıfattır.”

“Müsnedi Ahmed” , Tevhid kitabı, hadis 11, muhakkikin notu


yani ibn teymiyye (biz şiaya göre çok yanlış da olsa) siz ona ehli sünnet dışı diyemezsiniz.

bu arada araplarda tasavvufçulara ehli sünnet dışı diyor...ehli sünnetin her alt grubu diğerine ehli sünnet dışı diyor ve kendilerine çağırırken ehli sünnete gelin diyor.
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
ben ibn teymiyeyi hiç tasvip etmem ama ibn teymiyye ehli sünnet alimi değil demek cahilliktir...ibn teymiyye ehli sünnet (denen) itikadı korumaya çalışmıştır bu konuda çok aşırı kaçtığıda olmuştur. ibn teymiyye katı ve aşırı ehli sünnettir. (bu da onu yanlışlara sürüklemiştir) yanlışları çok ama ehli sünnet değil demek alakasız kendisinin hanbeli olduğu bilinen bir gerçek.

1- raşid halifeleri kabul eder

2- sunni kaynaklarını kabul eder (buhari, muslim)

3- dört mezhep imamını kabul eder ve kendiside hanbeli mezhebindendir.

bütün bunlara rağmen nasıl ehli sünnet dışı olur. kaldı ki ibn teymiyye ehli sünnet dışı ise arapların çok buyuk çoğunluğu ehli sünnet dışı olur.arap sunnilerinin hemen hepsi ibn teymiyeyi sever.

Allah yukarıda demesine gelince ( biz şia olarak asla bu görüşe katılamayız ve bu görüşü çok tehlikeli biliriz ) bu ibn teymiyyeden önce Ahmed bin Hanbel isimli mezhep imamının görüşüdür. Eğer Allah yukarıda demek küfür ise o zaman hanbeliliğe niye hak mezhep diyorsunuz ?

Hatta Ebu hanife dahi kurandaki ifadelerin tevil edilemeyeceğini söylüyor.

Kur’ân’da ve hadislerde Allah’a ait el ve yüz gibi ifadeler bulunmaktadır. Bunlara İslâm akaidinde, müteşâbih (hakikati bilinemeyen) konular denmektedir. Selef âlimleri bunları te’vil etmemiş ve keyfiyetini düşünmeksizin mutlak olarak iman edilmesi gerektiğini ifade etmişlerdir. Bütün bunlar Allah’ın sanma lâyık olarak vardır. imam Âzam Ebû Hanîfe bu konuda şöyle dedi: ”Allah’ın, Kur’ân’da zikrettiği gibi eli, yüzü ve nefsi vardır. Allah’ın Kur ‘ân ‘da zikrettiği el, yüz ve nefis gibi şeyler keyfiyetsiz (hakikatini bilemediğimiz) sıfatlardır. O’nun eli; nimeti ve kudretidir denilemez, (te’vil edilemez,) zira bu takdirde sıfat iptal edilmiş olur ki bu da Kaderiye ve Mutezilenin görüşüdür. O’nun elinin, keyfiyetsiz sıfat olması gibi, gazabı ve rızası da keyfiyetsiz iki sıfattır.”

“Müsnedi Ahmed” , Tevhid kitabı, hadis 11, muhakkikin notu


yani ibn teymiyye (biz şiaya göre çok yanlış da olsa) siz ona ehli sünnet dışı diyemezsiniz.

bu arada araplarda tasavvufçulara ehli sünnet dışı diyor...ehli sünnetin her alt grubu diğerine ehli sünnet dışı diyor ve kendilerine çağırırken ehli sünnete gelin diyor.
Senin elin,dilin kurusun,Ashabı Kiram düşmanı.Az kaldı gideceğiniz menzile az kaldı.Hep beraber Ashaba sövenlerin gireceği cukurları görmeye az kaldı.

 
Üst