Vahdet-i vücud

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Buna onbin defa aynı cevabı verdik ama insan almak istemedikten sonra almıyor.

İslam tasavvufu evveldir. Her şeriatın tasavvufu var idi. Yani o batıl dinler, inanışlar İslam tasavvufundan etkilenmiş olabileceğini neden düşünmek istemiyorsunuz? Hadi düşünmediniz, biz söyledikten sonra halen söylenmemiş gibi davranıyorsunuz?

İş oraya gelirse İslam'ın batıl dinlerle pek çok benzer yönleri bulunabilir, İslam onlardan mı almış diyeceğiz?

Ağzına sağlık.
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Buna onbin defa aynı cevabı verdik ama insan almak istemedikten sonra almıyor.

İslam tasavvufu evveldir. Her şeriatın tasavvufu var idi. Yani o batıl dinler, inanışlar İslam tasavvufundan etkilenmiş olabileceğini neden düşünmek istemiyorsunuz? Hadi düşünmediniz, biz söyledikten sonra halen söylenmemiş gibi davranıyorsunuz?

İş oraya gelirse İslam'ın batıl dinlerle pek çok benzer yönleri bulunabilir, İslam onlardan mı almış diyeceğiz?

örnek vereblirmisin
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Buna onbin defa aynı cevabı verdik ama insan almak istemedikten sonra almıyor.

İslam tasavvufu evveldir. Her şeriatın tasavvufu var idi. Yani o batıl dinler, inanışlar İslam tasavvufundan etkilenmiş olabileceğini neden düşünmek istemiyorsunuz? Hadi düşünmediniz, biz söyledikten sonra halen söylenmemiş gibi davranıyorsunuz?

İş oraya gelirse İslam'ın batıl dinlerle pek çok benzer yönleri bulunabilir, İslam onlardan mı almış diyeceğiz?

kimin kimden etkilendigi cok da onemli degil aslinda, karsilikli bircok tesir, etkilenme mevcut.
bu tasavvuf ve diger batil inanislarin sapkin oldugu gercegini degistirmiyor
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
kimin kimden etkilendigi cok da onemli degil aslinda, karsilikli bircok tesir, etkilenme mevcut.
bu tasavvuf ve diger batil inanislarin sapkin oldugu gercegini degistirmiyor

Bu sapkınlık sizin için de geçerli olabilir.

1 yarı okumuşun milyonlarca veliye ve yoluna sapkın demesi çok bir şey ifade etmez ama onların karşısında bulunan bir kaç yarı okumuşun durumuna delil olabilir.
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Bu sapkınlık sizin için de geçerli olabilir.

1 yarı okumuşun milyonlarca veliye ve yoluna sapkın demesi çok bir şey ifade etmez ama onların karşısında bulunan bir kaç yarı okumuşun durumuna delil olabilir.

bizler inancimizi, redvekabul'lerimizi birilerine demelerine gore olusturmuyoruz ki azlik ve cokluk olcu olsun
bu sizde var
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
niye bazilarimiz bir türlü görmek istemiyor, islama girenler eski aliskanliklarini hatta inanclarini bir sekilde islama tasimislar.
Üstelik bunlari islami bir kilif giydirerek yapmislar.

Bu gün 6 Mayis, hidirellez diye bilinir. Bunu birileri hizir ile Ilyas peygamberin bulsmasi olarak bizlere sunuyor. Halbuki hidirellezin kökeni islam öncesidir, bir şaman bayramidir. Nevruza benzer bir bahar bayramidir.

Daha bunun gibi bircok inanisa islami kisve giydirilmis. Bunlarin artik farkinda olmak ve terk etmek lazim.
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Yaratılımış her şeyin Allahın birer parçası olduğunu idaa etmek alçaklıktır alçaklığın en buyuğudur
ses çıkarmayanlar kabul edenler bu psilik inancın sahıplerini temize çıkrmaya çalışanlarda en az onlar kadar suçludur

madem Her şey Allahın parçası hristiyanalr o zaman haklı HZ isa haşa Allahın oğlu olabilir değilmi nede olsa ondan bir parça
Ama Allah bu ıdaa sahiplerini apaçık cehennemin dibinde yakacağını vaad ediyor
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
bizler inancimizi, redvekabul'lerimizi birilerine demelerine gore olusturmuyoruz ki azlik ve cokluk olcu olsun
bu sizde var

biz azlık çokluk ile inancımızı belirlemedik. koca islam tasavvufunu yanlış anlamış siz gibi üç beş kişinin benim sözlerimi de yanlış anlayacak olması hayli muhtemeldir.

birileri dediğiniz islam ümmetidir. islam ulemasıdır. ve onların referans olarak kabul ettiği Kur'an ve sünnettir.

Bakın bizim inancımızı belirlemede rehber ettiğimiz Hazreti Peygamber ne buyurmaktadır:

“Allah bu ümmeti (veya Muhammed’in ümmetini) dalalette birleştirmez. Allah’ın eli cemaatin üzerinedir. Cemaatten ayrılan ateşe ayrılmış olur.” (bk. Trimiz, Fiten,7)

“Ümmetim dalalet üzerine birleşmez. Öyleyse bir konuda ihtilaf olduğunu gördüğünüzde Sevad-ı azama (büyük çoğunluğa) tâbi olun.” (İbn Mace, Fiten, 8)

“Ben Rabbimden dört şey istedim; üçünü bana verdi, bir tanesini vermedi; Allah’tan ümmetimi dalalette birleştirmemesini istedim, bana (bunu söz) verdi. Allah’tan, daha önceki ümmetleri helak ettiği gibi, onları(ümmetimi) kıtlıkla helak etmemesini istedim, bunu da bana verdi. Allah’tan, düşmanlarının onlara (sürekli galip olacak şekilde)üstün getirmemesini istedim, onu da bana (söz)verdi. Sonra Allah’tan onların arasına tefrika vermemesini, onların kendi aralarında birbirlerine -iç çatışmalarla-acı vermemelerin istedim, bunu benden esirgedi. (Ahmed b. Hanbel, 45/200, Taberanî, h. no:2171 )
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
biz azlık çokluk ile inancımızı belirlemedik. koca islam tasavvufunu yanlış anlamış siz gibi üç beş kişinin benim sözlerimi de yanlış anlayacak olması hayli muhtemeldir.

birileri dediğiniz islam ümmetidir. islam ulemasıdır. ve onların referans olarak kabul ettiği Kur'an ve sünnettir.

Bakın bizim inancımızı belirlemede rehber ettiğimiz Hazreti Peygamber ne buyurmaktadır:

“Allah bu ümmeti (veya Muhammed’in ümmetini) dalalette birleştirmez. Allah’ın eli cemaatin üzerinedir. Cemaatten ayrılan ateşe ayrılmış olur.” (bk. Trimiz, Fiten,7)

“Ümmetim dalalet üzerine birleşmez. Öyleyse bir konuda ihtilaf olduğunu gördüğünüzde Sevad-ı azama (büyük çoğunluğa) tâbi olun.” (İbn Mace, Fiten, 8)

“Ben Rabbimden dört şey istedim; üçünü bana verdi, bir tanesini vermedi; Allah’tan ümmetimi dalalette birleştirmemesini istedim, bana (bunu söz) verdi. Allah’tan, daha önceki ümmetleri helak ettiği gibi, onları(ümmetimi) kıtlıkla helak etmemesini istedim, bunu da bana verdi. Allah’tan, düşmanlarının onlara (sürekli galip olacak şekilde)üstün getirmemesini istedim, onu da bana (söz)verdi. Sonra Allah’tan onların arasına tefrika vermemesini, onların kendi aralarında birbirlerine -iç çatışmalarla-acı vermemelerin istedim, bunu benden esirgedi. (Ahmed b. Hanbel, 45/200, Taberanî, h. no:2171 )


peki talip sen ümmeti tasaffuculardan ibaretmi sanıyosun ümmetin çoğu tasavvuf da delalet üzerine birleşmez olsun. ümmetin çoğu tasavvufu kabul ediyormu
 

PUTKIRAN

Kıdemli Üye
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
3,228
Tepkime puanı
189
Puanları
0
Konum
Ankara
Ya hu putkıran kardeşim. Biraz felsefe karıştır. Ufkun genişler. Köyden şehre iner gibi abuuuu yapma. Bir şeye var demek için öncesiz evvel sonrasız ahir olması gerekir. Bu İslam felsefesine zat'i sıfatlar olarak vücud olarak tarif edilmiş. Yani sadece hakkın vücudu vardır. Yaratıkların mevcudiyeti varlığının dayanağını kendisinden almaz. Yani mevcut olan hakkın varlığı ile vasıflandığından mevcut olmuştur. O halde her şey o'dur ve her şey o'ndandır. Allah var idi o'nunla beraber hiçbir şey yok idi dendiğinde Hz.Ali'nin elan öyledir ya resulallah dediği gibi.

Biraz felsefe karıştırmış olsaydınız vahdet-i vucud dediğiniz felsefenin panteizmin kopyası ,tercümesi olduğunu görürdünüz.
Yüce Allaha varlığın anlamını siz mi öğretiyorsunuz.Yeri göğü ve arasındakileri 6 günde yarattım diyor.Demekki 6 gün veya devir öncesinde yoktular sonra ortaya çıktılar.Allahın var ettim dediği şeye yok demek ne demek?

Varlık iki türlüdür.
1-) Mutlak varlık -varlığının sebebi kendi olan- Allahtır.
2-)İzafi varlık -varığı başka bir sebebe bağlı olan- kainat ve her şey.

Varlık tekdir demek ya yaratılmışı inkar etmek onlara yok demekle mümkündür ya da Yaratan ve yaratılmışı aynı saymakla mümkündür.

Siz vahdet-i vucudcular varlığı bire indirerek Allah ve mahluku özdeşleştiriyorsunuz.
Bu sebeple "Enel Hak" deniyor,bu sebeple "Allah eşittir Muhammed" deniyor.
Bu ise mekkeli müşrikleri çok aşan bir şirktir,küfürdür.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,879
Tepkime puanı
2,059
Puanları
113
Konum
Mars
sormak istiyorum fakat sorulara karşı kapalı beyinleriniz ile düşünebilecekmisiniz?

maddenin yapısını inceleme fırsatınız oldumu mesela atom 'u moleküklleri yada protonları , elektronları ne bilim işte atom altı parçacıkları felan filan yani

yaratılan varlıkların yapısını bir inceleyin bakalım nasıl bir Vahdet (birlik, beraberlik ve dayanışma içinde olmaya denir) peki bu yapı taşlarının bir araya gelmesi ile oluşan bir vücud yok mu?

alanı kaymış kelimeler üzerinden ne eleştiri yapılır neden doğruların temeli oluşturulur. yürüdüğünüz yolu daha bilmiyorsunuz fakat öyle konuşuyorsunuz sanki 100 defa gidip gelmişsiniz.

yazık gerçekten yazık konuşan konuşana
 

müttaki

Profesör
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
2,775
Tepkime puanı
75
Puanları
48
Konum
istanbul
Biraz felsefe karıştırmış olsaydınız vahdet-i vucud dediğiniz felsefenin panteizmin kopyası ,tercümesi olduğunu görürdünüz.
Yüce Allaha varlığın anlamını siz mi öğretiyorsunuz.Yeri göğü ve arasındakileri 6 günde yarattım diyor.Demekki 6 gün veya devir öncesinde yoktular sonra ortaya çıktılar.Allahın var ettim dediği şeye yok demek ne demek?

Varlık iki türlüdür.
1-) Mutlak varlık -varlığının sebebi kendi olan- Allahtır.
2-)İzafi varlık -varığı başka bir sebebe bağlı olan- kainat ve her şey.

Varlık tekdir demek ya yaratılmışı inkar etmek onlara yok demekle mümkündür ya da Yaratan ve yaratılmışı aynı saymakla mümkündür.

Siz vahdet-i vucudcular varlığı bire indirerek Allah ve mahluku özdeşleştiriyorsunuz.
Bu sebeple "Enel Hak" deniyor,bu sebeple "Allah eşittir Muhammed" deniyor.
Bu ise mekkeli müşrikleri çok aşan bir şirktir,küfürdür.

Enel hak demesinlerde enel batıl mı desinler. Kitabı iyi araştıralım seviye diye bir kavram var. Allah ademi seviyelendirdi derken seviye düzenledi diye çevriliyor. Seviye eşitlik değil denk tuttu manasındadır. Kendisine denk getirdi ademi ki bilinsin. Eğer denklik olmasa bilinmeklik Muradı olmazdı. Gerçi size göre o da uydurma. Peki sen söyle Allah neden ademe secde emri verdi Murad neydi. Bunları kulak ardı mı edeceksiniz. Ademi, Hızır diye andığımız kullar içinde bir kulu nereye konumlandıracağız.
 

müttaki

Profesör
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
2,775
Tepkime puanı
75
Puanları
48
Konum
istanbul
niye bazilarimiz bir türlü görmek istemiyor, islama girenler eski aliskanliklarini hatta inanclarini bir sekilde islama tasimislar.
Üstelik bunlari islami bir kilif giydirerek yapmislar.

Bu gün 6 Mayis, hidirellez diye bilinir. Bunu birileri hizir ile Ilyas peygamberin bulsmasi olarak bizlere sunuyor. Halbuki hidirellezin kökeni islam öncesidir, bir şaman bayramidir. Nevruza benzer bir bahar bayramidir.

Daha bunun gibi bircok inanisa islami kisve giydirilmis. Bunlarin artik farkinda olmak ve terk etmek lazim.

Kendimize Müslüman diyoruz Müslümanlıktan haberimiz yok. İslam'ın kendisi kisve. Namaz oruç hac tavaf say bunlar ne adetleriydi. Bunları da çıkar İslam inancından da bana tek bir ibadet türü söyle İslam'a has kılınmış peygamber efendimizin getirdiği İslam öncesi ne demekse o İslam öncesinden.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,879
Tepkime puanı
2,059
Puanları
113
Konum
Mars
Biraz felsefe karıştırmış olsaydınız vahdet-i vucud dediğiniz felsefenin panteizmin kopyası ,tercümesi olduğunu görürdünüz.
Yüce Allaha varlığın anlamını siz mi öğretiyorsunuz.Yeri göğü ve arasındakileri 6 günde yarattım diyor.Demekki 6 gün veya devir öncesinde yoktular sonra ortaya çıktılar.Allahın var ettim dediği şeye yok demek ne demek?

Varlık iki türlüdür.
1-) Mutlak varlık -varlığının sebebi kendi olan- Allahtır.
2-)İzafi varlık -varığı başka bir sebebe bağlı olan- kainat ve her şey.

Varlık tekdir demek ya yaratılmışı inkar etmek onlara yok demekle mümkündür ya da Yaratan ve yaratılmışı aynı saymakla mümkündür.

Siz vahdet-i vucudcular varlığı bire indirerek Allah ve mahluku özdeşleştiriyorsunuz.
Bu sebeple "Enel Hak" deniyor,bu sebeple "Allah eşittir Muhammed" deniyor.
Bu ise mekkeli müşrikleri çok aşan bir şirktir,küfürdür.

Gözümden kaçmış :) "enel hakkı" tenkit ediyorsun fakat kendi enel hakkını neden görmezden geliyorsun? yakışıyor mu müslümana yoksa sen terzimisin?
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,879
Tepkime puanı
2,059
Puanları
113
Konum
Mars
geliştir kendini farkı gör.
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Kendimize Müslüman diyoruz Müslümanlıktan haberimiz yok. İslam'ın kendisi kisve. Namaz oruç hac tavaf say bunlar ne adetleriydi. Bunları da çıkar İslam inancından da bana tek bir ibadet türü söyle İslam'a has kılınmış peygamber efendimizin getirdiği İslam öncesi ne demekse o İslam öncesinden.

ne alaka?

Hidirellez Kuran da varmi.. hadi kurani gectik sünnette, veya hadiste varmi.

"Onlara; 'Allah'ın indirdiğine uyun' denildiği zaman onlar, 'Hayır! Biz atalarımızı üzerinde bulduğumuz yola uyarız' dediler...” (Bakara: 2/170)

Namaz var, oruc var, zekat var.. islam Hz. Muhammedle baslamadi. Ondan önceki Peygamberlerinde namaz kildigi Kuran da anlatilir.
 
Üst