'ümmetin icabet ömrü 1500 senedir'

korakademik

Ordinaryus
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
2,236
Tepkime puanı
63
Puanları
0
Risale-i Nur'lardaki
tarihler le ile ilgili mesajlara cevabımdır.

orda kastedilen büyük kıyamet tarihi değil zannımca
Üstad küçük kıyametlerden bahsetmiş
tarihler hizmetle alakalı bir mesele
zaten her yerde konuşulmaz.
 

cahid

Kıdemli Üye
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
6,077
Tepkime puanı
1,417
Puanları
113
Konum
Muamma...!
Zaman ve mekandan münezzeh olan Allah'tır (c.c.) insanlar değil.. Bu tür zaman tanımlamaları insanlar için kullanılmıştır.. Bu tanımlamaları doğru anlamak lazım.. İnsanların bir kısmı mesela belli bir müddet ceza görecek âhiret hayatında.. Halbuki ahiret yurdu ebedî bir mekandır.. Cennete giren ebedî kalıcıdır , inkarcılar da cehennemde ebedi kalıcıdırlar.. Fakat günahkârlar yaptıklarının cezasını çektikten sonra cennete dahil olacaklar.. Bu tür âyet ve hadisler bu minvalde anlamak lazım.. Bunun gibi birçok âyet ve sahih rivâyet vardır.. Dünyanın yaratılması meselâ.. Bkz.. Mülk Sûresi..
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Sizin başka işiniz gücünüz yok herhalde ! Dünaynın yaşını bilsen ne olacak ? Yarın kyametin kopacağını kelfetsen ne yapacaksın ? Bütüb salih amelleri işleyip cennete mi gireceksin ? Büyükler Faydasız ilimden boşuna Allaha sığınmamışlar !
 

korakademik

Ordinaryus
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
2,236
Tepkime puanı
63
Puanları
0
Hiç te öyle değil

Ebcedle 3 tane tarih hesaplamış üçü de bildiğimiz kıyametin OLASI tarihleri. Hizmetle alakası yok

bir bildiğiniz varsa özelden konuşalım.

yoksa olası tarihlerde kıyamet kopmazsa
üstad yanıldı mı dicez
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
Dünaynın yaşını bilsen ne olacak ?

Bu soru yahudilerin peygamberimiz SAV ye sordukları bir sorudur. İnsan fıtratı gereği nereden gelip nereye gittiğini sürekli merak eder. Sırf bunun için adamlar milyarlarca Euro harcayarak CERN deneyini yapacaklar.

Elbette bazı şetler merak edilecek ve araştırılacak.

Ama meşru alanlar dahilinde olacak bu iş...
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
bir bildiğiniz varsa özelden konuşalım. yoksa olası tarihlerde kıyamet kopmazsa üstad yanıldı mı dicez

Özelden konuşmaya gerek yok. Buradan yazışalım. Herkes bildiklerimizi öğrensin ki paylaşım olsun...

Risâle-i Nur talebelerinin ne zamana kadar devam edeceğini düşündüğü bir sırada, Ramazan-ı Şerifin onuncu gününün ikinci saatinde birden kalbine bu hadisin ihtar edildiğini söyleyen Bediüzzaman, 1506 tarihine, yâni, 2090 Milâdî tarihine kadar zâhir, âşikârâne, belki galibâne hizmetler yapılacağını, sonra 1542 tarihine kadar, yâni, Milâdî 2126 yılına kadar, gizli ve mağlûbiyet içinde irşad ve tenvir vazifesini sürdüreceğini; sonra 1545 de, yâni Milâdî 2129 yılında kâfirlerin başında kıyametin kopmasını îma ettiğini ve bunların Allah’ın ilminde olup ve doğrusunun Allah tarafından bilinebileceğini ifâde eder.

Nur talebelerinin hizmetini düşünürken, kendisine bu hadis ihtar ediliyor. Kendisine ihtar edilen hadiste risalecilerin hizmet zamanı değil, ümmetin mücadele zamanı bildiriliyor.

Hesapladığı 3 tarih var 3 ü de ilginç. Birçok alim ve evliya çeşitli sebeplerle bu tarihleri bildirmiş.

Farklı zamanlarda, farklı mekanlarda, farklı dallarda iştigal eden kişilerin sözlerindeki ortak nokta tarihlerin yakınlığı.

2090 ve 2129 tarihleri en ilginç tarihler...

Her halükarda kıyamet yarında olsa, bu tarihlerde de olsa Allah CC ın izni ile bizim görmeyeceğimiz kesin.
 

korakademik

Ordinaryus
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
2,236
Tepkime puanı
63
Puanları
0
ben bildiğimi paylaşıtım.
ekliyecek başka birşey yok.
Hizmeti ilgilendiren özel mevzular
ilgili kişileri ilgilendirir.
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
Hizmetin ömrünü merak ederken ümmetin ömrü konusunda ilham edilirse o zaman tüm ümmeti ilgilendirir.

Tek ümmet risaleciler değil ki
 

korakademik

Ordinaryus
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
2,236
Tepkime puanı
63
Puanları
0
hizmetin ömrünü merak eden yok çünkü üstad zaten belirtmiş
kendi yüzyılı ve sonraki yüzyıl etkin biçimde devam edicek.
sonrasi şakirdlerin gayretiyle ilgili
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
Risâle-i Nur talebelerinin ne zamana kadar devam edeceğini düşündüğü bir sırada,

Kaynak: http://www.sorularlaislamiyet.com/index.php?s=show_qna&id=7127

Risale-i Nur talebelerinin ne zamana kadar devam edeceğini merak etmese neden düşünsün?

Kendisine şu veya bu şekilde bildirilen ise ümmetin ömrü. Risaleciler de ümmete dahil olduğu için risalecilerin de ömrü.

Belirttiği tarihlerin hepsi ÜMMETİN ÖMRÜ ile ilgili.

Zaten hadiste de belirtiliyor. ÜMMETİN ÖMRÜ diyor RİSALECİLERİN ÖMRÜ demiyor.
 

korakademik

Ordinaryus
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
2,236
Tepkime puanı
63
Puanları
0
kıyametin kopmasını îma ettiğini ve bunların Allah’ın ilminde olup ve doğrusunun Allah tarafından bilinebileceğini ifâde eder.
 

Duha

Profesör
Katılım
13 Ocak 2007
Mesajlar
794
Tepkime puanı
34
Puanları
0
Web sitesi
www.risaletalim.com
Risale-i Nur'lardaki
tarihler le ile ilgili mesajlara cevabımdır.

orda kastedilen büyük kıyamet tarihi değil zannımca
Üstad küçük kıyametlerden bahsetmiş
tarihler hizmetle alakalı bir mesele
zaten her yerde konuşulmaz.

Ben öyle düşünmüyorum kardeşim:

Bir hasta doktora gitse dese ki; senin 6 ay ömrün kalmış. Bu gayba ilişmek, fal,kehanet değil, doktorun Allah'ın öğrettikleri ile amel etmesidir.

Mesela, bir fen ilimleri uzmanı dedi: Dünya bu hızla gider ise 100 sene sonra kaynaklarını yitirecek. Bu da gaybi haber değil, fal değil. Allah'ın ilimi ile kendisine gayb bildirilmiş bir zatın sözleridir.

Aynen öyle, Bediüzzaman mana aleminin alimi ve doktorudur: Elbette dese dünyanın bu manevi buhran ile ömri şu kadar senedir, gaybi söylemek veya fal veya kahanet olmaz: Allah'ın ilmi ile amel olur.

Evet, gaybı Allah'ın bildirdikeleri müstesna kimse bilemez. Yağmurun vaktini kimse bilemez. Lakin, meteoroloji uzmanı bazen bir ay kala bilmesi gaybı bilmek değil, Allah'ın ilmini istimaldir.

Peygamberimiz dahi gaybi bilemez: Kendisine gaybi haber verilmesi istendiğinde demiş "onun bilgisi Allah katındadır." Elbette Allah o bilgiye ulaşmanın ilmini dilediğine verir.

Nasıl anne karnında olanları bilme ilmi vermiş, aynen öyle.

Meseleyi akıldan uzak görüp tevil etmek sanırım hoş olmuyor:

Üstad kıyametin yaklaşık tarihini ilmi kaidelere binaen vermiştir. Tıpkı yağmurun vaktini bilen bir alim gibi.

Hem bir yerde demiş: "Acil kıyamet kopmaz ise"

Evet, Üstad tam olarak Büyük Kıyametten haber vermektedir.

Bahsettiğin yerde üç tuğyan olacağını söylüyor. Yani, Allah'ın düzenine karşı üç su i kast olacağını haber veriyor.

Düzen ise hakimiyet ile alakalıdır. Hakimeyet ise istikal ve tekliği ve kudreti gerektirir. İstiklal sahibi, tek olan ve her şeyi bir ölçü ile yaratan kudret ise Kuddüs ismi gereğince bunu muhafaza eder ve devamını sağlar Buna bir tecavüz arzusuna tuğyan denir.
Denildiği gibi Kıyametin kopmasına hiç bir sebeb olmasa Kuddüs ismine muhalefet kafidir.

İşte bu sebeb ve daha burda bahsi ağır kaçacak sebeb ile kati emin ol ki Üstad büyük kıyametten bahsediyor.

Muhabbetle
 

Duha

Profesör
Katılım
13 Ocak 2007
Mesajlar
794
Tepkime puanı
34
Puanları
0
Web sitesi
www.risaletalim.com
Kardeş bu söz hadis değil.

KUR'ANDAN BİR AYET

Hac 47: Muhakkak ki, Rabbinin nezdinde bir gün sizin saymakta olduklarınızdan bin yıl gibidir.

Mearic 4: Melekler ve Ruh (Cebrail), oraya, miktarı (dünya senesi ile) ellibin yıl olan bir günde yükselip çıkar.

Bu zamanların ne manaya geldiği için tefsirlere bakmanızı tavsiye ederim


değerli kardeşim Kur'an'da Allah'ın kudret elinden bahsediliyor. Allah'ın eli mi var?

Allah için zamanda yok. o zamandan münezzehtir. Zaman içine dahil olmak demek Ezel ve Ebed sıfatlarından mahrum olmaktır.

Hal böyle olunca sizin için bin yıl Allah için bir gündür gibi sözleri tevil icab eder. Tevilsiz birinci manası ile hesap yapmak tehlikelidir. İfratı doğrurur. İfrat ise tefriri getirir. Tefrit ise yakar, yıkar; geçer.

Bu sebeb ile "akledin
 

Duha

Profesör
Katılım
13 Ocak 2007
Mesajlar
794
Tepkime puanı
34
Puanları
0
Web sitesi
www.risaletalim.com
Kardeş bu söz hadis değil.

KUR'ANDAN BİR AYET

Hac 47: Muhakkak ki, Rabbinin nezdinde bir gün sizin saymakta olduklarınızdan bin yıl gibidir.

Mearic 4: Melekler ve Ruh (Cebrail), oraya, miktarı (dünya senesi ile) ellibin yıl olan bir günde yükselip çıkar.

Bu zamanların ne manaya geldiği için tefsirlere bakmanızı tavsiye ederim


Değrli kardeşim, ayet Allah'ın kuderet elinden bahsedir. Allah'ın eli mi vardır?

Bazı ifadeleri tevilsiz birinci manası ile kabul edip o nokta-i nazardan hüküm çıkarmak hesap yapmak ifrattır. İfrat tefriti doğrurur. TEfrit ise yakıp, yıkıp geçer.

Bu sebeb ile azami dikkat lazımdır.

Allah zamandan münezzehtir. Eğer "sizin için bin sene Allah için bin yıldır" ifadesini birinici manası ile kabul ederseniz, bu demektir ki Allah Ezel ve Ebed sıfatları yoktur. Zira, zamana dahil olan Ezel ve Ebed sahibi olamaz.

Allah zaman dışındadır. Aklımıza yaklaştırmak için böyle bir ifade vaz edilmiş. Yoksa Allah'ı zamana dahil etmek için değil.

Ben dedim ki; hesapları yaparken bu nokta-i nazardan hareket edilsin. Yoksa itiraz ettiğim bir şey yoktur.

Muhabbetle
 
Üst