Ülkemiz Darul İslammı? Yoksa....

Ülkemiz Darul İslammı? Yoksa....


  • Kullanılan toplam oy
    28
Katılım
19 Ocak 2011
Mesajlar
440
Tepkime puanı
17
Puanları
0
Yaş
35
Anaolu insanı veya Trakya insanı hepsi bizim insanımız. Biz insanların kişisel görüşlerine göre hareket edemeyiz.Patron takımlarına görede hareket edemeyiz.Kuran ve hadislere göre hareket ederiz. Kuran ve hadislere göre ülkemiz Darul İslam mı?
Ben ankete bakarsanız hiçbirine oy kullanmadım kardeşim, darul İslam diyemeyiz bazı sebepler var yukarda kardeşler zikretti, darul harpte diyemeyiz yine aynı şekilde, onun için ben hiçbirini seçmedim...

Ayrıca Peygamberimiz (s.a.v) Efendimiz, ahir zaman Peygamberidir, o en bozuk cahiliye devrinde geldi, şevkini bir an bile yitirmedi inşaAllah...

Biz de bugün O'nu örnek alarak iman neşesi içerisinde şevkle İslam bayraktarlığında hep önde, hep önde koşmalıyız inşaAllah...
 

Ehl-i Sünnet

Kıdemli Üye
Katılım
5 Şub 2011
Mesajlar
3,061
Tepkime puanı
139
Puanları
0
Bi yerde agbi'nin bir yazısını okumuştum, 'bu sitede ne kadar çok islam alimi var diye' gerçekten bu sözüne katılmamak elde değil..

Bazı arkadaşlar kendi fikirlerini beyan ederek Türkiye'nin Darul İslam olmadığını söylüyorlar. Halbuki gerçek İslam Alimlarinin sözleri ortada :
İçerisinde küfür ahkâmı bitemamiha -yani yüzde yüz- tatbik edilecek. Küfür ahkâmının yüzde yüz tatbik edilmediği meselâ, sadece cuma ve bayram namazlarının kılınabildiği bir diyara «darü'l-harb» denemez. İmam-ı azam Ebu Hanife (rh.a)

Serahsî bu hususta şöyle buyurur
«Bu şartın tahakkuku için orada şirk ahkâmının tamamiyle açıktan açığa icra edilmesi ve İslâm ahkâmının kat'î surette kaldırılmış olması gerekmektedir. Burada İmam-ı A'zam hâkimiyet ve kuvvetin tamamiyle ehl-i küfürde olmasına itibar eder'» (4). Yani, bu şartın tahakkuku için bir îslâm memleketinde hâkimiyet ve galebenin noksansız bir şekilde kâfirlerde olması lâzımdır. Bazı arızalar sebebiyle ehl-i küfrün hâkimiyetinde bir noksanlık olursa orası «darü'l-harb» olamaz. Nitekim sadece cuma ve bay*ram namazlarının ifa edilmesiyle orası «Darü'l-İslâm» olur. Ve yine fukahâdan İsticabî'nin içtihadına göre, «Bir diyarda islâm'ın sadece bir tek hükmü dahi icra edilebiliyorsa o diyar «Darü'l-İslâm »dır.»

İbn-i Âbidin'e göre «Bir diyarda Müslümanların ahkâmı ile müşriklerin ahkâmı birlikte icra edilirse orası yine «Darü'l-İslâm»dır (5). Bezzaziye'de, «Peygamber Efendimiz (S.A.V.) Medine-i Münevvere'ye teşriflerinde orada Yahudiler ve müşriklerin hükmü cari olduğu halde Resûlüllah Efendimizin (S.A.V.) islâm icraatına başlamasıyla o beldenin «Darü'l-İslâm»a inkılâb ettiği» kaydedilir.(6).
(4) Kuhistanî, c. II, s. 311.
(5) Serahsî, Mebsût, c. X, s. 114.
(6) İbn-i Âbidin, Dürrü'l-Muhtar Şerhi, c. IV, s. 175.

Vallahi bana göre İmam-ı Azam Ebu Hanife, Serahsi, İbni Abidin (Allah onlardan razı olsun) burdaki arkadaşlardan daha alim...
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
Bu mesele öteden beri halkımız arasında , şurda, burda tartışılmaktadır...

Biz şu özet bilgiyi nakledelim istedik...

Üç şartla Darul islam, Darul Harbe dönüşür:
1-İslam hükümlerinde hiç biriyle hükmedilmeyecek derecede küfür hükümlerini icra etmek,
2-Darul Harbe bitişik olmak,
3-Orada hiç bir müslüman ve zimminin güvenlik altında bulunmaması yani imandan dolayı müslümana , akdi zimmetten dolayı kafire şeriatın verdiği güvenliğin ortadan kalkması,
Bu üç şartın beraberce tahakkuk etmediği sürece , islam diyarının dar-ul-harbe dönüşme ihtimali yoktur.(İbnu Âbidin 448/4;El-fetave-l-Ğıyasiyye s. 105, İsmail Çetin Cemaat 174)

Bu üç şart İmamı Azama göredir, İmameyne göre ise, TEK ŞART GERÇEKLEŞMELİ: KÜFÜR AHKAMININ İCRASI. (İbnu Âbidin 451/8), Hindiye..
 

GENCAKINCI

Profesör
Katılım
21 Ağu 2009
Mesajlar
1,666
Tepkime puanı
26
Puanları
0
Ben ankete bakarsanız hiçbirine oy kullanmadım kardeşim, darul İslam diyemeyiz bazı sebepler var yukarda kardeşler zikretti, darul harpte diyemeyiz yine aynı şekilde, onun için ben hiçbirini seçmedim...

Ayrıca Peygamberimiz (s.a.v) Efendimiz, ahir zaman Peygamberidir, o en bozuk cahiliye devrinde geldi, şevkini bir an bile yitirmedi inşaAllah...

Biz de bugün O'nu örnek alarak iman neşesi içerisinde şevkle İslam bayraktarlığında hep önde, hep önde koşmalıyız inşaAllah...

Diyorsunki:"Ben ankete bakarsanız hiçbirine oy kullanmadım kardeşim, darul İslam diyemeyiz bazı sebepler var yukarda kardeşler zikretti, darul harpte diyemeyiz yine aynı şekilde, onun için ben hiçbirini seçmedim...

Ayrıca Peygamberimiz (s.a.v) Efendimiz, ahir zaman Peygamberidir, o en bozuk cahiliye devrinde geldi, şevkini bir an bile yitirmedi inşaAllah..."

Başka seçeneklerde var. Peki Darul cahiliye diyebilirmiyiz?
 

GENCAKINCI

Profesör
Katılım
21 Ağu 2009
Mesajlar
1,666
Tepkime puanı
26
Puanları
0
Bi yerde agbi'nin bir yazısını okumuştum, 'bu sitede ne kadar çok islam alimi var diye' gerçekten bu sözüne katılmamak elde değil..

Bazı arkadaşlar kendi fikirlerini beyan ederek Türkiye'nin Darul İslam olmadığını söylüyorlar. Halbuki gerçek İslam Alimlarinin sözleri ortada :

[/B]

agbi ile ikiniz büyük alimlersiniz.Madem Darul İslam diyorsunuz. O zaman cevap verin.

İbrahim Sadri'nin bir şiiri vardı. "Eğer peygamber gelseydi"

Eğer peygamberimiz(S.A.V) ülkemize zaman tünelinden günümüze gelseydi ne olurdu? Etrafa bakardı. Açık saçık,çıplak bayanları görürdü.Hemen başını çevirirdi.
Parklarda ve ormanlarda öpüşen sevişen bayanları görürdü. Utanırdı yüzü kızarırdı. Hele birde plajları görseydi peygamberimiz ne yapardı ve ne derdi?
Çok güzel bir İslam Ülkesinemi geldik derdi.
 

MÜTEŞEKKÜR

Kıdemli Üye
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
6,938
Tepkime puanı
198
Puanları
0
Ülkemiz Darul Harp'tir.Ülkemizin insanları müslümandır Fakat yönetimi laik ve hukuk devletidir.Hıristiyan ülkelere de Darul harp denilir ama yönetim İslam olmadığı için darul İslam diyemeyiz.Bir ülkenin halkı hıristiyan olup da yönetimi İslam olursa orası Darul İslam olur.Önemli olan halkın yaşayışı değil yönetimin İslam oluşudur.Ülkemiz halen darul harp olarak yönetilmektedir.
 

GENCAKINCI

Profesör
Katılım
21 Ağu 2009
Mesajlar
1,666
Tepkime puanı
26
Puanları
0
Günümüzün bu toprakları ya dar'ul İslam'dır; fakat müslüman fukahının görüşlerini bilen hiçbir kimse böyle birşey söyleyemez. Ya Dar'ul Harb'dir. c) Ya da Dar'ul Ridde'dir. Daha önce kendisinden bahsettiğimiz gibi fukahalardan dar'ul Ridde adı altında bir Dur'ı kabul edenler yalnızca Şafiiler'dir.

Diğer taraftan Şafiilerin görüşlerine sığınanların durumu sıcaktan ateş ile korunan kimseye benzer. Çünkü Şafiilerin Dar'ur Ridde için öngördükleri hükümler, ulemanın çoğunluğunun Dar'ul harp için öngördüğü hükümlerden daha katıdır.


ALINTIDIR.
 

veri

Yasaklı
Katılım
8 Kas 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
661
Puanları
0
o olsa ne olucak şu olsa ne olucak
namazı mı bırakıcaz
bankada duran paradan faiz mi alıcaz
zina mı yapıcaz.

değişen ne olucak.
darül harp dedikleri almanyada çalışan veya yatırımını almanyada yapan olmadı faiz geliri elde etmek isteyen hatta zina yapmak isteyen zatların uydurdukları şeyler.
bu yazdıklarımla ilgili çeşitli alimlerin fetvalarını internette rahatça bulalirisiniz.
 

GENCAKINCI

Profesör
Katılım
21 Ağu 2009
Mesajlar
1,666
Tepkime puanı
26
Puanları
0
İmam Şafii, "daha evvel İslam yeri olan bir yerden şeriat kalkarsa orası darul ridde olur" der. Halkına mürted hükmü verir.

ALINTIDIR.
 

GENCAKINCI

Profesör
Katılım
21 Ağu 2009
Mesajlar
1,666
Tepkime puanı
26
Puanları
0
o olsa ne olucak şu olsa ne olucak
namazı mı bırakıcaz
bankada duran paradan faiz mi alıcaz
zina mı yapıcaz.

değişen ne olucak.
darül harp dedikleri almanyada çalışan veya yatırımını almanyada yapan olmadı faiz geliri elde etmek isteyen hatta zina yapmak isteyen zatların uydurdukları şeyler.
bu yazdıklarımla ilgili çeşitli alimlerin fetvalarını internette rahatça bulalirisiniz.


Diyorsunki:" faiz geliri elde etmek isteyen hatta zina yapmak isteyen zatların uydurdukları şeyler"

Hanımefendi Darul harp veya Darul İslam yeni bir kavram değilki. Bu kavramları açıklayan eski alimleri ve mezheb alimlerini yazıyoruz.
 

veri

Yasaklı
Katılım
8 Kas 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
661
Puanları
0
yaz bakalım...
ülkemizde bankaya para yatırmak faiz almak haram
almanyada bankaya yatır elin gavuru kazansın sende faizini al
çal oyna misali
cinsiyetimi nerden biliyorsun. yanlışda bilsen:)

eski alimlerin yazdıklarını iyi okuyun...
anladıklarımız farklı
 
K

Kaçak

Guest
Cinsiyetinizi bilmiyorum lakin , ya yaşınız çok genç ya niyetiniz oyun oynamak ...
Biraz delilli konuşun olmazmı ...
Bu konuda fıkıh uzun uzun anlatmıştır sınırlarını koymuştur delillerini sunmuştur ...
Darulharpde faiz alınabilir der kabaca ...
Buyrun islamsa islamlıgına , degilse degilligine biraz delil getirinde ölçütlerini ögrenelim hiç olmadı ....
Yoksa oyununuza fazla alet olmak istemiyorum kısa kesicem ...
 

veri

Yasaklı
Katılım
8 Kas 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
661
Puanları
0
darül harp de
git gavurun bankasına para yatır mı diyor
paranı yatırmazsan faizini de alamazsın bu kadar basit
 

kaddumi

Üye
Katılım
12 Mar 2011
Mesajlar
38
Tepkime puanı
2
Puanları
0
türkiye darül kemalisttir kemalizmin getirdiği kurallar değiştirilemez değiştirilmesi teklif dahi edilemez ne islamı islamın adı irtica irticada en büyük tehlike değilmi bu ülkede halkın çoğunluğu nfus kağıdında müslüman ama ne islamdan haberi var ne islami yönetim istiyor islami yönetimi isteyen taş çatlasa yüzde 5 i geçmez yalanmı
 
Katılım
19 Ocak 2011
Mesajlar
440
Tepkime puanı
17
Puanları
0
Yaş
35
türkiye darül kemalisttir kemalizmin getirdiği kurallar değiştirilemez değiştirilmesi teklif dahi edilemez ne islamı islamın adı irtica irticada en büyük tehlike değilmi bu ülkede halkın çoğunluğu nfus kağıdında müslüman ama ne islamdan haberi var ne islami yönetim istiyor islami yönetimi isteyen taş çatlasa yüzde 5 i geçmez yalanmı
Yalan demeyelimde doğru değil...
Siz nerede yaşıyorsunuz çok merak ediyorum, Anadolu tarafına gelirseniz halkın nabzını tutmayı unutmayın inşaAllah...

Ülkemizde kemalizm diye bir sistem var, bahsi geçen şahısın adı kullanılarak oluşturulmuş saçma bir olgu...
Kemalizm ülkemizde bir dikta değildir, isteyen kabul ediyor, isteyen etmiyor, ben etmiyorum mesela, sizide mecbur kemalist olacaksın diye zorlamazlar...

Siz 10 sene geriden geliyorsunuz, artık Türkiye laiktir, laik kalacak diyenlerin sesi çıkmıyor, artık kendini kemalist tanıtan materyalistlerin sesi çıkmıyor artık söz sahibi müslümanlar inşaAllah, emir sahibi müslümanlar inşaAllah..
 

Ehl-i Sünnet

Kıdemli Üye
Katılım
5 Şub 2011
Mesajlar
3,061
Tepkime puanı
139
Puanları
0
İmam Şafii, "daha evvel İslam yeri olan bir yerden şeriat kalkarsa orası darul ridde olur" der. Halkına mürted hükmü verir.

ALINTIDIR.

Yav yarım yamalak bilginle ahkam kesiyosun ya helal olsun. bi kere Şafiî mezhebine göre İslâm hakimiyeti altına bir defa giren bir ülke artık hiçbir zaman dârü'l harb olamaz..


Şafii ulemasından El-Buceyremi şöylediyor:
Darul küfür'den murad; küffarın sulh ve cizye olmaksızın ve daha önce darul islam olmadan istilaları altında bulunan ülkedir. Bunun dışında kalan yerler ise darul islamdır."
(Haşiyetu Minhac / El-Buceyremi )
 

GENCAKINCI

Profesör
Katılım
21 Ağu 2009
Mesajlar
1,666
Tepkime puanı
26
Puanları
0
Yav yarım yamalak bilginle ahkam kesiyosun ya helal olsun. bi kere Şafiî mezhebine göre İslâm hakimiyeti altına bir defa giren bir ülke artık hiçbir zaman dârü'l harb olamaz..


Şafii ulemasından El-Buceyremi şöylediyor:
Darul küfür'den murad; küffarın sulh ve cizye olmaksızın ve daha önce darul islam olmadan istilaları altında bulunan ülkedir. Bunun dışında kalan yerler ise darul islamdır."
(Haşiyetu Minhac / El-Buceyremi )

Yarım yamalak bilgiye sahip olan sensin. İmamı Azam'dan ve İmamı Şafiden dahamı biligilimisin? İmamı Azam'dan ve İmamı Şafiden alıntı yaptım. Versene cevabını.
 

GENCAKINCI

Profesör
Katılım
21 Ağu 2009
Mesajlar
1,666
Tepkime puanı
26
Puanları
0
DAR’A (YERE) GÖRE İNSANLARA HÜKÜM VERME


İnsanların bulundukları dar (yer) onlar hakkında müslüman veya kafir hükmü vermede etkilidir. Dar’ul İslam’da herkes, fert fert aksi isbat edilinceye kadar zahiren müslümandır. Aynı şekilde darul harpte (asli darul harp olan yerde ve kendisine savaş açılmış darul harpte) herkes, fert fert aksi isbat edilinceye kadar zahiren kafirdir.

Darul harbi ikiye ayırmak gerekir.

a) Daha önce oraya hiç İslam girmemiş veya İslam girmesine ve insanlardan bir kısmınının müslüman olmasına rağmen, İslami hükümlerle hükmedilmemiş (asli) darul harp ki, burada yaşayan kimseler, fert fert aksi isbat edilinceye kadar kafirdirler.

b) Daha önce İslam olup ve İslam hükümleriyle hükmettikten sonra küfür ahkamının uygulanması sebebiyle küfrün hakim olduğu diyarlar ki; bu diyarlara İmam Ahmed b. Hanbel, İmam Malik, İmam Muhammed ve Ebu Yusuf darul harp hükmü verirler. İmam Ebu Hanife ise bu yerlerin darul harp olması için iki şart daha ilave eder. İmam Şafii ise bu dara, darur ridde ve bu darlarda yaşayan insanlara da mürted hükmü verir.

Şimdi bu meseleleri açıklayalım.

a) Asli Darul Harp: Daha önce İslam oraya girmemiş veya İslam girmiş olsa ve insanlardan bir kısmı müslüman olsa bile orada İslami hükümlerle hükmedilmemiş olan yerler.

Rasulullah (s.a.s)’ın ve sahabelerin yaptığı savaşlar ve seriyyeler incelendiğinde, onların Allah (c.c)’ın hükümleri tatbik edilmeyen ve asli darul harp olan bir yeri fethe gittiklerinde, içlerinde imanlarını gizleyen müslümanlar olsa bile, müslüman olduğunu bildikleri dışındaki herkese, fert fert kafir gözüyle baktıkları ve hepsine birden savaş açtıkları görülür.

Hudeybiye anlaşması akabinde Allah (c.c)’ın Fetih suresinde indirmiş olduğu ayetler buna açık bir delildir.

Allah (c.c) şöyle buyuruyor:
“Sizi onlara karşı muzaffer kıldıktan sonra Mekke’nin göbeğinde onların ellerini sizden, sizin ellirinizi de onlardan çeken O’dur. Allah yaptıklarınızı hakkıyla görendir. İnkar edenler, sizi Mescidi Haram’dan alıkoyanlar ve kurbanları tutarak yerine varmasını engel olanlar ise, işte o müşriklerdir. Eğer orada bilmeden kendilerini öldüreceğiniz ve bu yüzden de bir takım güçlüklere uğrayacağınız, tanımadığınız mü’min erkekler ve mü’min kadınlar olmasaydı, Allah savaşa engel olmazdı. Bu, Allah’ın dilediğini rahmetine sokması içindir. Eğer mü’minler ve kafirler ayrılmış olsalardı, onlardan kafir olanlarına çok acı bir şekilde azab ederdik.” (Fetih: 24-25)

Allah (c.c) bu ayette mü’minlere vermiş olduğu bir nimet olan, Hudeybiye’de savaşa engel olmasını anlatmaktadır. Hudeybiye’de savaş çıksaydı, o sırada Mekke’de bulunup da imanını gizleyen müslümanlar, tanınmadıkları için zahire göre kafir hükmü verilerek belki de öldürüleceklerdi.

Ayette: “Tanınmayan mü’min erkek ve kadınları bilmeden öldürmek”ten bahsediliyor. Demek ki sahabeler, darul harpte gizlilik yapan müslümanlara, zahiren hiçbir İslam alameti göstermedikleri için kafir muamelesi yaparak, onları bilmeden öldüreceklerdi. Allah (c.c)’ın savaşa engel olmasının sebebi; sahabeleri, imanını gizleyen müslümanları bilmeyerek öldürmelerinden dolayı sorumlu tutacağından değil, daha sonra, öldürdükleri bu kişilerin müslüman olduklarını öğrendiklerinde üzüntü duyacak olmalarındandı. İşte bu yüzden Allah (c.c) ayette: “Eğer orada bilmeden kendilerini öldüreceğiniz ve bu yüzden de bir takım güçlüklere uğrayacağınız, tanımadığınız mü’min erkekler ve mü’min kadınlar olmasaydı, Allah savaşa engel olmazdı” buyurarak, mü’minlere savaşa engel olma nimetini hatırlatıyor.

Sahabelerin, aslen darul harp olan belde içerisinde müslümanların da bulunma ihtimali olsa bile, asli darul harpte tanımadıkları herkese, aksini isbat etmedikçe fert fert kafir hükmü vermeleri doğru bir hükümdür. Allah (c.c) ayette bunu tasdik etmektedir.

b) Sonradan darul harp olan yerlere gelince... Bu gibi yerler için şu iki durum söz konusudur:

1 – Bu diyarlarda safların henüz belli olmaması: Böyle bir durumda bu diyarda yaşayan halkın genel hükmü, yönetime nisbetle kafir olduklarıdır. Fakat insanlara ferd ferd hüküm verileceği zaman ferdin durumuna göre hüküm verilir. Çünkü bu darlarda müslümanlar da yaşamaktadır. Bu sebeble tanımadığımız bir kimse müslüman da olabilir, kafir de olabilir. Onun için bu diyarda yaşayan tanımadığımız bir kişiye, şirkini, küfrünü ve İslamını görünceye kadar kafir de müslüman da hükmü veremeyiz.... Günümüzdeki diyarların durumu böyledir. Yani günümüzün diyarları karışık diyarlardır ve henüz saflar da ayrılmış değildir.



2 – Bu diyarlarda safların belli olması: Saflar belli olduktan ve İslam toplumu ile küfür toplumu arasında savaş meydana geldikten sonra darul harpte bulunan kimselere fert fert kafir hükmü verilir. Bu konuda en açık örnek; Ebu Bekir (r.a)’in, zekat vermeyenlere veya Müseyleme’ye inananlara karşı takındığı tavırdır.
 
Üst